[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/11/2008 @ 00:43 s.arnhem | Hallo Mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud, maar is wel 6 weken te vroeg geboren. Nou had hij een geboorte gewicht van 2260, nu inmiddels is hij al 4,5 kilo. Hij is dus erg snel aan het groeien. Op het CB zeiden ze ook dat wij hem eerst te veel voeding gaven. Maar omdat hij steeds bleef happen en huilen dachten wij dat hij honger had. Achteraf bleek hij ook reflux te hebben. Dus dat verklaarde zijn gedrag. Maar nu wil ik graag van andere prematuur moeders weten hoe doen jullie het met de voeding? Aan de éne kant is je kind al 2 maanden oud. Maar aan de andere kant ook weer 6 weken te vroeg. Wat moet je nou aanhouden als je die schema's over de voedingen leest? Soms vind ik het best lastig. De een zegt de leeftijd de ander zegt het gewicht. Dan zeggen ze weer je moet wel rekening houden met het feit dat hij 6 weken te vroeg geboren is. Soms weet ik het gewoon niet. Hij zit nu op 6 x 120 cc water met 4 schepjes voeding = 135 cc + 3 schepjes nutriton voor de reflux. Nou komt hij echt elke 4 uur. ook snachts. Graag zou ik over willen gaan op 5 flessen. En het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik de nachten wat langer zou kunnen maken. ![]() Wie heeft er tips? ![]() Ik hoor het graag. |
| 20/11/2008 @ 09:26 | Hey, Mijn dochtertje is op 34w geboren. Ik heb eerst bv gegeven (zo'n 8-tal weken) dus hoeveel ze toen dronk, durf ik ni zeggen. Maar daarna keek ik naar haar gewicht, en wat er op de doos van de melkpoeder stond. Zo ben ik overgeschakeld van bv naar fv. Eens ze volledig fv dronk, keek ik gewoon naar wàt ze dronk. En eens er een aantal dagen na elkaar een 2-tal flessen per dag ineens wél leeg waren (terwijl ze daarvoor bijvoorbeeld nog 30-40ml erin liet) dan verhoogde ik met 30ml+1schepje. Ik gaf wel ook fv 'op verzoek' maar eigenlijk had ze vrij snel een vast schema. Ik heb het boekje van K&G nu niet bij (ben op het werk), en m'n dochter is ondertussen 3.5j dus ik ken het niet meer van buiten. Maar ik zou zien naar wat je kindje nodig heeft. En als blijkt dat hij eigenlijk écht teveel drinkt voor z'n leeftijd, moet je misschien eens aan je kinderarts vragen of je geen melk mag geven voor hongerige baby's. Die is iets zwaarder en meestal drinken ze dan minder qua hoeveelheid. ![]() K'tje |
| 03/12/2008 @ 04:39 Vera | je kindje moet tussen de 150ml en 180ml per kg per dag drinken en dit dus verdeeld over de verschillende voedingen. Heb dit schema meegekregen vanuit de neonato |
[Reageer]

Hoeveel voeding voor prematuur van 2 maand?