< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Hoeveel voeding voor prematuur van 2 maand?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Hoeveel voeding voor prematuur van 2 maand?
19/11/2008 @ 00:43
s.arnhem

Online Status
Hallo Mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud, maar is wel 6 weken te vroeg geboren.
Nou had hij een geboorte gewicht van 2260, nu inmiddels is hij al 4,5 kilo. Hij is dus erg snel aan het groeien. Op het CB zeiden ze ook dat wij hem eerst te veel voeding gaven. Maar omdat hij steeds bleef happen en huilen dachten wij dat hij honger had. Achteraf bleek hij ook reflux te hebben. Dus dat verklaarde zijn gedrag.
Maar nu wil ik graag van andere prematuur moeders weten hoe doen jullie het met de voeding? Aan de éne kant is je kind al 2 maanden oud. Maar aan de andere kant ook weer 6 weken te vroeg. Wat moet je nou aanhouden als je die schema's over de voedingen leest?
Soms vind ik het best lastig. De een zegt de leeftijd de ander zegt het gewicht. Dan zeggen ze weer je moet wel rekening houden met het feit dat hij 6 weken te vroeg geboren is.
Soms weet ik het gewoon niet.

Hij zit nu op 6 x 120 cc water met 4 schepjes voeding = 135 cc + 3 schepjes nutriton voor de reflux.
Nou komt hij echt elke 4 uur. ook snachts.

Graag zou ik over willen gaan op 5 flessen. En het zou natuurlijk het mooiste zijn als ik de nachten wat langer zou kunnen maken.

Wie heeft er tips?

Ik hoor het graag.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 12:05
Evy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ons meisje is 8 weken te vroeg geboren en ik ga puur af op het gewicht.
Ze weegt nu ruim 4 kg en ik bied haar volgend voedingsschema aan in overleg met haar kinderarts:

+/- 7u: 150 ml + 5 schepjes (+ nutriton)
+/- 11u:120 ml + 4 schepjes (+ nutriton)
+/- 15u:120 ml + 4 schepjes (+ nutriton)
+/- 19u:120 ml + 4 schepjes (+ nutriton)
+/- 23u:150 ml + 5 schepjes (+ nutriton)

Dit komt neer op ongeveer 730 ml per dag wat veel is. Ze moet tussen de 600 ml en 720 ml drinken. Ze drinkt dan ook niet steeds alle flesjes leeg hoor.

Wij zijn redelijk snel overgeschakeld naar 5 voedingen. Dit omdat de flesjes overdag anders te snel op elkaar kwamen en we haar ervoor moesten wakker maken.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 23:18
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ook mijn dochter is 7,5 week te vroeg geboren. Ik moest regelmatig op controle en elke keer werd de voeding vastgesteld. Er werd echt gekeken naar het gewicht en niet naar de leeftijd. Ik gaf/geef Nutrilon en daar staat achterop een schema per gewicht. Dit hield ik aan. Ik heb met fruit wel gewacht tot 6 mnd terwijl ze volgens de potjes het al met 4mnd mogen hebben. Maar met groenten, brood ben ik gestart net als andere kindjes en niet 8 weken later.

Ik ben eigenlijk nooit bezig geweest (qua voeding) dat ze iets niet kreeg of minder omdat ik er eigenlijk 8 weken vanaf moest trekken. Qua ontwikkeling liep ze ook gewoon gelijk aan kindjes van haar leeftijd, dus niet gecorrigeerde leeftijd.

En ..... volg ook een beetje je gevoel hoor!!! Ik vind bij ons op het CB dat ze te zeikerig zijn met voeding. Zo moet ik calorien bekijken van producten die ik op het brood doe voor haar. ''Er zijn te veel dikke babies/peuters'' zegt ze!! Mijn meisje zit precies op de middelijn!!!!

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 09:26

Hey,

Mijn dochtertje is op 34w geboren. Ik heb eerst bv gegeven (zo'n 8-tal weken) dus hoeveel ze toen dronk, durf ik ni zeggen. Maar daarna keek ik naar haar gewicht, en wat er op de doos van de melkpoeder stond. Zo ben ik overgeschakeld van bv naar fv. Eens ze volledig fv dronk, keek ik gewoon naar wàt ze dronk. En eens er een aantal dagen na elkaar een 2-tal flessen per dag ineens wél leeg waren (terwijl ze daarvoor bijvoorbeeld nog 30-40ml erin liet) dan verhoogde ik met 30ml+1schepje. Ik gaf wel ook fv 'op verzoek' maar eigenlijk had ze vrij snel een vast schema. Ik heb het boekje van K&G nu niet bij (ben op het werk), en m'n dochter is ondertussen 3.5j dus ik ken het niet meer van buiten. Maar ik zou zien naar wat je kindje nodig heeft. En als blijkt dat hij eigenlijk écht teveel drinkt voor z'n leeftijd, moet je misschien eens aan je kinderarts vragen of je geen melk mag geven voor hongerige baby's. Die is iets zwaarder en meestal drinken ze dan minder qua hoeveelheid.

K'tje
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 15:16

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Onze Miro is een goeie 4 weken te vroeg geboren. Hij is nu 3 maanden en drinkt sinds een week 4 voedingen.

Om +- 8 uur - 170 cc
Om +- 12 uur - 170 cc
Om +- 16 uur - 200 cc
Om +- 20 uur - 200 cc

Hij slaapt dan van rond 20.30 - 21 uur tot 7.30 - 8 uur.

Groetjes

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 04:39
Vera

je kindje moet tussen de 150ml en 180ml per kg per dag drinken en dit dus verdeeld over de verschillende voedingen. Heb dit schema meegekregen vanuit de neonato
Link naar deze reactie
26/12/2008 @ 19:17

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
onze ziyãno werd 5 weken tevroeg geboren, hij starte(bij thuiskomst ;na 9d ) met nutrilon ex prematuur.

nu drinkt hij ongeveer 6 flessen van ongeveer 150 cc.
de kinderarts volgt het systeem van laten drinken wanneer hij wil en hoeveel hij wil maar niet meer dan 170cc per flesje .

hij strate met een geboortegewicht van 2.200 en viel zo'n 240 gram af.
nu weegt hij 4.300 dus ie groeit als kool .

soms slaapt hij een voeding door maar haalt die achteraf wel in :)

greats nic succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]