< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » afsluiten van kinderwens

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
afsluiten van kinderwens
15/12/2008 @ 00:08
Joline

Online Status
Hallo allemaal, daar ben ik weer eens. het is een poosje geleden, maar ben wat ziek geweest. Gisteren ook nog ongesteld geworden.

Beele, snap precies wat je bedoelt. Weet "precies" wanneer de eisprong zou zijn. Dat kan ik t.n.t. niet uit mijn gedachten bannen.
En zo modder ik net als jij nog door. alleen doe ik het nooit tegen mijn zin in.

Babs wat ontzettend moeilijk als je veel last hebt van de behandelingen/ medicijnen. Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Ben je nu nog met behandelingen bezig??

Tess, sterkte de komende dagen, jullie verhuizen toch bijna. En nog de ovulatie in de peiling gehouden??

Krisje, nee er zijn geen behandel methode's meer voor ons. We zouden het op "eigen kracht" moeten doen.
gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap. (heb ik ook altijd erg leuk gevonden als ons dat zou gebeuren)

Ines denk je nog na om na de pauze weer verder te gaan?? Kunnen de artsen een "rede" zeggen dat er geen zwangerschap volgt op de ICSI's.

Verootje dank jewel voor de knuffel, hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Dat wens je iedereen toe toch??

Wij proberen het nog een paar maanden. Bevallen in 2009 of het stopt voor ons hebben we zo'n beetje besloten. twijfel, twijfel.....
Joline
Link naar deze reactie
15/12/2008 @ 01:18

Online Status
Hoi Joline,
Mijn grens lag eigenlijk t/m deze maand
In Januarie word ik 46 jaar dus niet meer de jongste he!
Had dit jaar mezelf nog kado gedaan, in het ziekenhuis waar ik ging zouden ze ook behandelen tot 46 jaar, toch hebben wij die laatste pogingen niet meer afgemaakt, ik vond het emotioneel te zwaar en ik geloofde ook niet meer dat dat meerwaarde had dan spontaan proberen.

Eigenlijk denk ik er wel vaak aan om aan de pil te gaan!
Zodat het ook echt niet meer kan, maar tot dusver, heb ik die stap nog niet gezet!
Ik weet niet wat het is met mij, waarschijnlijk zal ik mijn wens houden tot mijn laatste menstruatie toemaar verstandelijk weet ik dat het zo genoeg is geweest, maar gevoelsmatig lig ik nog niet op 1 lijn met mijn verstand!

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?
Want ik denk dat voor mij de leeftijd wel de belangrijkste reden is om het zwanger willen worden af te sluiten, alhoewel het nog steeds mogelijk is, op mijn leeftijd kun je zomaar ineens verrast worden na jaren van proberen met een spontane zwangerschap!

Maar dan loop ik nu gelijk ook weer te tellen, hoe oud zou mijn kindje zijn als ik al met pensioen ga enz......
Dus weet ik nog steeds niet wat ik er mee aan moet.......

Och en zo modder ik maar voort
[Laatst gewijzigd door beele - 15/12/2008 @ 01:20] - Link naar deze reactie
15/12/2008 @ 11:40
Tamaya

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Heb hier eigenlijk niets te zoeken, maar zat even mee te lezen, en ben erg onder de indruk. Ik besef maar al te goed dat wij ontzettend veel geluk hebben gehad, en en wil jullie graag heel veel sterkte wensen in de toekomst. Wat jullie ook beslissen.
Lijkt me ontzettend moeilijk, is ook bijna niet voor te stellen voor anderen bij wie het wel lukt denk ik.
Maar wat dat betreft heb ik makkelijk kletsen natuurlijk. Helaas heb je niets te keizen in het leven. (Weet ik zeker ook maar al te goed, alleen gelukkig niet op dit gebied. Heb wel kanker, dus hoop dat ik er nog lang ben voor mijn kind, starks kinderen. Voor de duidelijkheid: mijn vrouw is zwanger van onze tweede, dus deze keer helaas niet ikzelf, met deze ziekte zou het niet meer durven).
Maar zou niet weten wat ik anders tegen jullie moet zeggen behalve jullie veel moed en sterkte te wensen.

Liefs,
Tamaya

Link naar deze reactie
15/12/2008 @ 22:26
Joline

Online Status
Hoi Beele,
ik heb ook lang gezegd niet meer na mijn 45e te willen bevallen, maar ik kwam mijn man pas tegen in 2004. Na 7 maanden getrouwd en sinds die tijd bezig met onze kinderwens te vervullen. Ik ben nu 46en hebben ons nog een paar maandjes gegeven. Ik trek me op aan een kennis (man) die ook nog op zijn 50 vader werd en zegt "ik ben nu thuis en heb alle tijd voor mijn jongen, die nu aan het puberen is." Het is dus maar net hoe je er tegen aan kijkt.

Tamaya, wat een moeilijke situatie, wens jullie heel veel goeds toe. En hoop dat je je kinderen heel oud zal zien worden.

houdoe Joline
[Laatst gewijzigd door Joline - 15/12/2008 @ 22:26] - Link naar deze reactie
16/12/2008 @ 08:45

Online Status
Tamaya, wat een triest verhaal van je zeg!
Ik hoop dat je ziekte wel onder controle te krijgen is, ik wens je ook alle goeds samen toe samen met jullie kindjes!

Joline, dit vindt ik toch wel grappig te lezen, eindelijk eens iemand die ietsje ouder is dat ik! misschien plak ik er ook nog wat maandejes aan vast
Mijn man is trouwens wel wat jonger 38 jaar, dus dat scheelt wel wat.
Maar hoe ga jij met de maandelijkse teleurstelling om als het weer niet raak is? of reken je gewoon nergens meer op? mij lukt dat niet zo goed.
Heb jij overgens wel al kinderen, ik dus wel 2 zonen!
Mijn eerste kreeg ik op mijn 20ste, achteraf veel te jong!
En mijn 2de zoontje kreeg ik op mijn 35ste, van beiden keren telde ik gelijk de eerste maand al aan!
Ik weet nog toen ik mijn huidige man leerde kennen, dat was in December, 3 jaar geleden! ik al snel over kinderen begon, in Februarie zijn we samen gaan wonen en het jaar daarop getrouwt in April, al die tijd hebben we onbeschermd gevreeen, ik dacht in het begin ook wel weer snel zwanger te worden, nou dat viel mooi tegen as februarie zijn we dus 3 jaar bezig, en nog nooit een positieve test in handen gehad
Dit jaar zijn we naar de HA gestapt, alles is oke we hebben diverse onderzoeken gehad, alleen mijn FSH waarde was wel al hoog!
Toch mochten we proberen om doormiddel van iui zwanger te raken, hier ben ik uiteindelijk mee gestopt, zag er geen meerwaarde van in!
Het voelt bijna als een loterij nog een eitje wat niet over datum is! ( het winnende lotje)

Maar veel vertouwen heb ik er niet meer in

Toch wel leuk om samen zo wat te kletsen
[Laatst gewijzigd door beele - 16/12/2008 @ 08:49] - Link naar deze reactie
21/12/2008 @ 23:27
Joline

Online Status
Hoi Beele,
nee ik heb geen kinderen, en toen wij eraan gingen beginnen wisten we van te voren dat de kans erg klein zou zijn gezien de leeftijd. Een aantal keren had ik 2 dagen na de ovulatie al erge pijn aan de borsten, waardoor ik bijna zeker wist dat ik zwanger was en ja dan is het wel heel als het op een gegeven moment weg trekt. Als deze symtomen er niet zijn ga ik er al op voorhand van uit dat ik niet zwanger ben en dan heb je een dag of 10 om je eigen erop voor te bereiden.
Hoe mijn FSH is weet ik niet, maar ben t.n.t. vrij regelmatig dus neem aan dat het nog wel goed zit.
Doe wat je hart je ingeeft hoor!!

Tess, succes met verhuizen komende tijd.

groetjen aan allemaal
houdoe Joline
Link naar deze reactie
22/12/2008 @ 10:44

Online Status
Hoi allemaal, ik wil iedereen hier een fantastisch 2009 toewensen!

Joline, ook ik ben nog steeds heel regelmatig, weet ook precies wanneer mijn vruchtbare dagen zijn! ik heb in elk geval besloten het ook nog wat maandjes op z'n beloop te laten, het wel wat los te laten maar helemaal afsluiten kan ik ook nog steeds niet
Waarschijnlijk is dit een groei proces!

Groetjes voor iedereen, Beele
Link naar deze reactie
22/12/2008 @ 13:29
Tess

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ook van mijn kant: de beste wensen voor 2009. Hopelijk een vruchtbaar jaar en anders een jaar van vrede en wijsheid vinden rond het afsluiten van onze kinderwensen.

Het is hier hollen en vliegen. Ben te laat met de telefoon en internet tijdig over te zetten naar het nieuwe huis dus begin januari zal ik niet vaak online zijn.

Beele, ik had drie jaar geleden een verhoogd FSH-gehalte en ben daarna nog drie keer zwanger geworden. Dus dat zegt ook niet alles. Ik ben ook 46 jaar. Ik denk dat we er allemaal min of meer het zelfde in staan: verstand versus gevoel. Het op z'n beloop laten maar ook overwegen om het aktief af te sluiten. Heel herkenbaar wat jullie schrijven.

Ik moet ongesteld worden maar ben met alle verbouwings- en verhuisdrukte vergeten op te schrijven wanneer precies mijn NOD was. Ik weet ook niet of ik alweer regelmatig ben na de laatste miskraam. Morgen maar eens tempen als er vandaag niets gebeurt. Weet niet eens of ik wel een eisprong heb gehad. Ik was gisteren wel zo melancholiek over het afgelopen jaar dat ik dacht: hormonen van ongesteldheid.

Joline, dikke knuffel voor jou en je man!

Groetjes, Tess
Link naar deze reactie
23/12/2008 @ 14:53
verootje

Online Status
hey meiden,

ik wens jullie fijne feestdagen toe en een gezond en gelukkig 2009, en hopelijk met een gezond of in jullie armen!

tja, die leeftijd, ik zou toch ook op je gevoel afgaan.
om jullie wat moed te geven, 2 vriendinnen zijn nu ook zwanger, 41 en 43 jaar, dus jullie zijn zeker niet de enige.
En zoals hierboven al gezegd, er is ook een positieve kant aan he, dan heb je al iets meer tijd en ook wat meer financiele zekerheid.
Mijn man wordt in januari 44 (ik wordt er 34), en hij was er in het begin ook niet voor te vinden, maar nu hij zijn zoontje ziet lopen, heb ik hem zelfs kunnen overhalen om voor een 2de te gaan.
Dus lieve mensen, het beste met wat jullie kiezen en fijne feestdagen

Dikke en positief blijven denken!!! That's the spirit!!!

Link naar deze reactie
24/12/2008 @ 23:25
Joline

Online Status
allemaal fijn feestdagen en dat al onze dromen maar mogen uitkomen.
houdoe Joline
Link naar deze reactie
27/12/2008 @ 23:00
Joline

Online Status
hebben jullie goede dagen gehad??

van de week gelezen in het AD: vrouw van 45 jaar bevallen van haar 19e!! kindje. waarvan 1 tweeling, heb even uitgerekent ze is ruim 13 jaar van haar leven zwanger geweest.

en wij hopen alleen maar op 9maanden....

groeten Joline
[Laatst gewijzigd door Joline - 27/12/2008 @ 23:00] - Link naar deze reactie
01/01/2009 @ 23:08
Joline

Online Status
allemaal een goed gezond 2009.

dat we allemaal verder komen met onze zwangerschapswens.
een zwangerschap of het afsluiten van deze wens.

Tess, de verhuizing goed doorgekomen??

houdoe Joline
Link naar deze reactie
Gisteren @ 22:01
Joline

Online Status
er is toch niet zo'n hele grote behoefte aan dit onderwerp merk ik.
houdoe Joline
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]