< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » Wat brengt de Sint voor jullie 2,5 jarig peutert,je?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
Wat brengt de Sint voor jullie 2,5 jarig peutert,je?
18/11/2008 @ 22:02
Eva_V80

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Tis weer bijna Sinterklaas en het grote vraagteken staat alweer op mijn voorhoofd. Ik weet weer niet wat te kopen. Komt er nog ns bij dat mijn mama, 2 zussen, meter, bomma vragen wat ze voor ons meisje moeten kopen. Ik weet het zelf niet. Poppen heeft ze al een hele mand vol en ze speelt er niet mee. Duploblokken heeft ze ook al, kijkt ze ook al niet meer naar. Ze speelt wel graag met kleine dingetjes, tis een echte friemelkont. Iemand nog ideetjes want ik weet het niet meer. En de living begint stilaan vol te geraken. Pfff

Groetjes

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 22:13
ikke

Hoi Eva,

Ik heb een metekindje van ongeveer dezelfde leeftijd. Ben ook eens aan het kijken geweest. Je kan mss een gezelschapsspelletje kopen. Of iets om buiten te spelen. Evt kralen om te rijgen of boekjes om voor te lezen. Knutselgerief zoals klei, verf of fishertips zijn ook wel leuk...

Hopelijk komen er nog meer tips. Ik kan ze ook gebruiken .

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 22:22

Hey Eva
Ik weet niet in hoeverre Febe sinterklaas al beseft. Maar als je zo direct niet weet wat voor speelgoed, waarom geen kleertjes, of schoenen? Mijn ma heeft schoenen gekocht (was er wel zelf bij op te kiezen) en 1 outfit. SChoonzus (meter) koopt een dekbedovertrek, maar wil er wel nog iets van speelgoed bijkopen.
Waar Arwen heel graag mee speelt op dit moment is haar keukentje, 't is te zeggen, meer het keukengerei. De lepeltjes en bordjes. Zo moeten we de halve dag door mjam mjam doen
En boekjes blijven hier ook heel geliefd.
Ik heb hier ook al gedacht aan een speelgoed-poetskar. Want de blikveger hier is ook mega-leuk
Een dagje Plopsa of zo kan ook een alternatief zijn.
't Zijn maar een paar ideetjes

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 00:44
Emmeke

Hallo!

Ik zal eens opsommen wat ons verwend geitje allemaal krijgt Mss haal je er nog wat inspiratie uit...

Bij mijn opa: dora slaappop, dora lotto en dora puzzel, een pony van my little pony (is ze gek van)

Bij mijn mama (haar meter): Een baby annabel poppenwagen, een baby annabel, een kleurboek, waterverf, en ook een pony, rijgkralen, strijkplank en strijkijzer, een nachtlampje (en voor de rest?)

Bij de ouders van mijn vriend (peter): playdoh en ?

Bij ons: Een pony met dvd van my little pony, een pony eiland, auto's, playdoh, bambino loco met 3 boekjes, een dora fantacolor, stiften, een loopfiets, bumba memo, dvd's van dora, boekje van plop, poppenkleertjes, een verkleedkleedje en kroontje en schoentjes, ... en verder weet ik het nog niet meer

Ze krijgt echt veel te veel hoor, ik had tegen iedereen gezegd niet te overdrijven, maar mijn mama (de meter) die kan dat niet hè ach, is wel lief dat ze dat doet natuurlijk.

Ons Loeka heeft ook al meer dan genoeg speelgoed staan hoor, maar ik vind wel dat het ook meevalt wat ze echt aan speelgoed krijgt, meer zo de kleine dingen. Ze knutselt nl héél graag, bv verven, kleien, tekenen, kleuren, dus misschien zijn zulke dingen ook iets voor jouw meisje? Ook met de pony's speelt ze enorm graag (mss ook een tip?) Ook de poppenkast met poppen doet het goed, haar poppen (aankleden, eten geven, pampertjes wisselen) en doen alsof (koken, koffie maken, mama spelen, verkleden)

Veel succes!

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 09:12

hey

hier hetzelfde als hierboven, veel te veel.
bij ons: een keuken van tefal, koffiezetje, mixer, setje etenswaren , setje servies en een poetswagen.

bij mijn ma: een stofzuiger, een pop voor de kleinste en een wandelwagen, ..

bij mijn grootmoeder: wasmachine, strijkijzer (2x, ook voor kleinste) en strijplank (ook 2x).

schoonouders: stapelbed en commode voor pop.

meter kleinste: iets met klei, en nog kleurtjes en stiften.

van men zus en broertje, krijgen ze elk een magnetisch schrijfbord.

wat ik opnoem is wel voor allebei. de kleinste doet haar zus in alles achterna.

voor de andere feestdagen hier kleurtjes stiften, kleurboeken, klei,boekjes, megabloks.

groetjes

[Laatst gewijzigd door Pooh - 19/11/2008 @ 21:46] - Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:13
sigrid

Online Status Stuur bericht
Wablief! Ik dacht dat onze kindjes al veel kregen! Waar steken jullie dat allemaal?
Hier krijgt Victor de "kikkerpoel" van janbibejan: is zoals eendjes hengelen op de kermis, een magnetisch schrijfbord en stickerboekjes.
Ik denk zelfs dat hij die stickerboekjes nog het leukst van al gaat vinden, het moet allemaal niet duur of groot zijn, he.

Bij de oma krijgt hij een soort Electron, maar ik denk dat hij daar nu nog wat te klein voor is. En waarschijnlijk nog iets maar dat is voor ons ook een verrassing.

Bij de andere oma weet ik het niet, maar het zal iets zijn dat daar blijft als hij daar gaat logeren. (Playmobil of Duplo)

Onlangs waren we bij vrienden in die hadden in hun living een mini-trampolien staan, geweldig vond Victor dat. Misschien ook een idee?

groetjes,

Sigrid

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 00:20
brientje

Hmmm, hier ook een klein verwend nestje... Al zeker als ik er eens bij zou opsommen wat ze vorige maand met haar verjaardag nog erbij heeft gehad, maar voor de tips misschien wel een idee.

*keuken van tefal (de grote) met allerlei toebehoren
*playdoh setjes en extra klei (vooral schaar en uitsteekvormpjes doen het goed)
*knutselgerief: plakkaatverf, verfrollers pritt, penselen, stiften, kleurboeken, stickerboekjes, papier, ...
*steekparels fantacolor
*opbergbakken voor speelgoed
*babyborn: pop + paardje + kleertjes + buggy + bedje + verschoningstas + kleine toebehoren
*my little pony: paardjes + scootaloo (die met afstandsbediening) + suikerspinhuis + babypony met speeldeken
*bambino loco met 3 boekjes bij voor 2-4j
*spellen: uno junior, samson kleurenspel, winnies waaidag, memo, domino
*puzzels van 4-16 stukjes
*tafeltje met stoeltjes van ikea
*verkleedkleren (en ik heb nu zelf een boek gekocht met patronen)
*loopfiets
*winkelwagentje + kassa
*dekbed + overtrekken + hoeslakens + lattenbodem (om het maar even praktisch te houden); bed krijgt ze sowieso...

Dit is wel alles samen dus he: verjaardag, sint en kerst! Maar wel veel te veel om te plaatsen. Ik zei dus al dat we volgend jaar maar een "uitbouw" aan de sint moeten vragen, want in maart nog een baby erbij: het zal beloven voor volgend jaar!!

Ik ben zelf van het principe: liever 1 groot stuk dan 20 kleine, maar bij mijn vriend zijn familie denken ze daar anders over, dus daar krijgt ze echt veel en veel te veel. En daar is ook de hele familie bij elkaar voor pakjesavond, dus ze krijgt dan ook nog eens van 8 personen iets (begin maar eens te verzinnen); samenleggen doen ze niet graag. Sja, heb me er bij neergelegd, ze willen toch goed doen he?

Succes, normaal zit hier zeker wel wat bij waar je kleintje mee zal spelen!! Hier wordt wel met alles gespeeld trouwens (wat er al is tenminste).

Groetjes, brien

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 08:28

Mijn kleine meid heeft eigenlijk maar één grote wens: het paardje van het merk babyborn waar ze haar pop in kan zetten. Het paard loopt en hinnikt.
In elk speelgoedboekje dat ze voor haar neus krijgt gaat ze op zoek naar dat paardje!
Voor de rest krijgt ze nog een nieuwe pop, maar deze keer één met haar, nog wat plasticine, een stukje voor haar houten treinbaan waar ze dol op is.

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 14:52
karenvsteen

Online Status Stuur bericht
hier krijgt ze:
plasticine en wat materiaal om ermee te spelen
spelletje eendjes vissen
een trolly met allemaal kuisspulletjes op (zoals een zwabber, vuilblik, stofzuiger,...) omdat dit een grote obsessie voor haar is)
playmaïs
een kroontje, sjaaltje, ketting, schoentjes om zo typisch meisjes dingen mee te doen (aangezien ze nu constant met mijn spulletjes gaat lopen)

van familie:
puzzels van 4-9 stukken
een poppenbedje
een keukentje
....

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]