< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » zwangerschapstest voor NOD????

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
zwangerschapstest voor NOD????
18/11/2008 @ 16:54
saartje

Online Status
hoi,

ben een meid van 22 en ben 19 oktober gestopt met de pil na een periode van 7 jaar.
mijn NOD is overmorgen en kan echt niet meer wachten....
zou zo graag een testje wagen vanavond.
weet er iemand of dit nog te vroeg is of dat het al positief zou kunnen aanduiden.
heb een test van clearblue liggen maar geen digitale zo eentje waar een kruis op moet komen als het positief is

liefs

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 19:10
ster

Online Status Stuur bericht
Hoi Saartje,

Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat de diditale clearblue test niet zo gevoelig is , deze kun je eigenlijk pas gebruiken vanaf de eerste dag nadat je ongesteld had moeten worden.
Er bestaan wel testen waarmee je vanaf 6 dagen voor je NOD kan testen. Een soort sensitive test. Je zou eens moeten googlen (of hoe schrijf je dat)

Veel succes.

Greetz

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 20:27

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
het klopt wat ster zegt, clear blue is niet zo gevoelig...
op http://www.sensitest.nl of http://www.matcare.nl kun je gevoelige testen (sensitieve) kopen.. kunnen 6dgn eerder en sommige 4dgn eerder..

succes!!!

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 21:34
Darsje

Zelf helemaal tevreden over de kruidvat test (2 voor 5 euro)
ik teste hier zelf 4 dagen voor nod al super positief mee.

Nu ben ik zwanger van 2 dus is mijn hcg blijkbaar wat hoger dan wanneer je 1tje bij je draagt.

Succes met testen!

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 09:09
kk

Online Status Bekijk profiel
ik heb de kruidvat test gebruikt (roos doosje) enneuh... gisteren licht positief en vandaag (woensdag) al vele donkerder. Het gaat dus de goede weg op. En mijn nod is pas zaterdag.

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 09:15
mieke

kk; was dat de nieuwe van kruidvat met een plusje in plaats van een streepje??

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:07
kk

ja, als je test positief is duid hij een kruisje aan!
Roos doosje en ik denk rond de 5 à 6 euro!

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 17:46

Hoi iedereen,

heb effe een vraagje, ik zou normaal gezien tussen de 12de en 14de ongesteld moeten worden, nu ben ik zelf altijd heel op tijd met mijn menstruatie, maar nu zijn ze er nog altijd niet door gekomen, eigenlijk zouden ze nu al gedaan moeten zijn, maar niks... Nog geen stipje bloed. Ik heb maandag een testje gedaan en die was negatief en nu deze namiddag ook een testje en ook negatief, ik moet wel zeggen de testen komen van uit de gb, van het merk Quid?, ik weet niet of het een goede test is...
Ik begrijp het niet echt goed, normaal krijg ik mijn ms heel goed op tijd...

Kent iemand het merk Quid? van uit de gb?

Groetjes

xxx

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 06:53
ster

Hoi Viginie, messchien even langs huisarts gaan om bloed te prikken, dan weet je zeker wat er aan de hand is.

Greetz

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 10:32
sofieke

Bij mij gaf clearblue digitaal 1 dag voor nod zwanger aan !
groetjes
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 11:41

Hoi iedereen,

Aangezien mijn ms er nog niet zijn (eigenlijk moesten ze al gedaan zijn), ben ik gisteren bij de huisarts bloed laten nemen en ik mocht al 's avonds terug bellen voor de uitslag...
Jammer genoeg NEGATIEF, als ik binnen dit en 14 dagen geen ms krijg moet ik terug gaan achter medicijnen die mijn ms doen komen, heb liggen huilen als een klein kind

Om eerlijk te zijn... Ik geef het op

Groetjes

x

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 11:51
niempje

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn aan het proberen voor een tweede ukje. Ik heb zeer vroeg in mijn cyclus een vruchtbare periode (reeds rond dag 8-9). Ik heb dus eergisteren stiekem al een zwangerschapstest gedaan (dag 16). Nu was het zo dat ik na 3 minuten zowel in de + controle als in de andere laan iet echt een streepje zag...ik dacht: ok een ongeldige test dan wachten we maar. Ik gooide de test weg. Een paar uurtjes later was ik toch benieuwd en ben ik de test gaan herbekijken en wat bleek: de + controle was mooi rood en in het andere raam (waar normaal geen streep komt als je niet zwanger bent) stond ook een lijn...Nu ja de test had al heel lang gelegen...maar het is toch zo dat het hormaan dat deze test detecteert in niet-zwangere vrouwen helemaal niet meetbaar is he...zou die lijn dan willen zeggen dat ik zwanger ben...pff.
Ik heb sinds 3 dagen ook mega gevoelige tepels..ik kan er echt absoluut niet aankomen...En mijn schaamlippen lijken ineens meer gezwollen...
spannend...

greetz,
Niempje

Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 11:14
ster

@niempje: Aan je kwaaltjes te horen lijk je wel zwanger. Maar, ik heb ook gelezen dat je een zwangerschapstest onmiddelijk moet aflezen.Wacht je langer dat de aangeven tijd is de test niet meer betrouwbaar. Zeggen ze! Na enkele dagen eens opnieuw een testje wagen?
Veel succes.

Greetz

Link naar deze reactie
23/11/2008 @ 11:22
joke

Online Status
eerste kindje
Hallo allemaal,

Ik ben 22 jaar, 23 worden, en wij zouden héél graag een kindje willen.
We zijn al goed intensief aan het proberen en dit al vanaf september.
Ik moet zeggen dat ik er ook niet teveel hoop wil op zetten, want ben al enkele keren teleurgested geweest. Tientallen testen zijn mij al voorbijgegaan, zonder enig positief resultaat.
Volgende NOD is 26 november, en hoop echt dat ik mijn MS niet krijg.

Maar vrouwen of meisjes die al hun eerste kindje hebben, hoe lang heeft dat eigenlijk geduurd bij jullie. Hoe lang hebben jullie moeten proberen en hopen voordat "het" er was?

Groetjes

Vermoedelijke bevalling op 14/08/2009.
Al 9 weken en 1 dag zwanger (22.93% ver), nog 30 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 18:06
ster

@Joke: Dit hangt van persoon tot persoon af. Sommige zijn van de eerste ronde zwanger en sommige moeten langer wachten vooralleer ze een positieve test in handen krijgen.
Er zijn van allerlei factoren die kunnen meespelen.

Greetz

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:07
kk

ster heeft daarin gelijk, iedereen is anders.
Ik ben van de 1ste ronde nu zwanger, MAAR neem al geen hormonen niet meer sinds july/augustus.
Bij mijn 1ste zwangerschap 1 keer onveilig gevreeën en twas prijs (wel zeer welkom hoor), maar toen had ik al een jaar geen hormonen meer genomen. Dus ja, als je net van de pil (of dergelijke ) afbent, dan kan het wel een tijdje duren. Maar dat is niet bij iedereen zo, ik ken zelfs iemand die zwanger geworden is omdat ze eens ziek was geweest (overgeven enzo) terwijl ze de pil nam.
dus ja, bij iedereen is het anders

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 20:33
marjoontje

hoi joke.

niet meteen negatief gaan denken hoor,het gemiddelde voor zwanger worden is 1 jaar.
wij zijn met jessica 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden,het wou maar steeds niet lukken ook niet met hormonen enzo.
na 3 jaar was ik het zat ik wou even rust,en niet meer aan zwanger worden denken en aan hormonen die ik moest gebruiken.

op het moment dat ik er dus niet meer mee bezig was,en dacht ik blijf kinderloos,want de arts zag het klein in dat ik ooit zwanger zou worden.bleek ik zwanger te zijn.
na 3 jaar en 3 maand was eindelijk onze wens in vervulling gegaan,en dat werd een gezonde dochter jessica.

toen zij 1 was wouden wij heel graag nog een kindje,we waren al blij met 1kindje,maar een 2de zou ook heel mooi zijn natuurlijk.

na 1 maand gestop te zijn met de pil,en niet verwacht dat ik ooit nog zwanger zou worden,was ik zwanger,en hebben wou nou ook een gezonde zoon jeroen er bij.

de artzen waren versteld en hadden dit niet verwacht.

zo kun je zien dat het bij iedereen weer anders is,de ene wacht er tijden op en de andre is binnen een maand of paar maanden zwanger.

groetjes marion,

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 13:54
joke

Online Status
1ste kindje
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Nu weet ik wat ik kan verwachten.Mijn MS kan ik nu op elk ogenblik hebben(of misschien ook niet). Mijn hoop is allessinds héél erg klein, want ik voel MS in aantocht.Mijn lichaam voelt niet anders aan of anders. Dus blijven proberen dus... We zullen zien.

Trouwens, hoe waren de reacties op het werk, toen jullie zeiden dat het zover was? Want daar heb ik ook een beetje schrik voor...

GRTZ

Vermoedelijke bevalling op 14/08/2009.
Al 9 weken en 1 dag zwanger (22.93% ver), nog 30 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
28/11/2008 @ 18:23
ster

Hoi,

Hier bijna zover dat we mogen gaan testen.
Spannend allemaal.

Greetz

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 22:18
ster

Op naar de volgende ronde.
De zijn gearriveerd.

Greetz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]