< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Gewrichtspijn na de bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Gewrichtspijn na de bevalling
18/11/2008 @ 16:03
Maaike

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben twee maanden geleden bevallen van een hele lieve zoon. Sindsdien heb ik alleen pijn in mijn handen en voeten. Het is gelijk de dag na de bevalling begonnen en het wordt steeds erger. Het zit echt in mijn gewrichten, bij mijn knokkels en mijn tenen en enkels. Hebben meer vrouwen hier last van en wat kan ik er aan doen?

Liefs Maaike

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 09:16
sneakiesthippo

Online Status
ik zou het helaas niet weten. misschien even langs je huisarts?
met pijn lopen is ook niets...

hopelijk is het snel over....

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 10:31
Maaike

Gelet op het weinige aantal reacties is het blijkbaar toch niet normaal. Dan ga ik inderdaad maar eens naar de huisarts. Moet ik vandaag toch naar toe want ons mannetje heeft een oorontsteking, vermoed ik. Zielig hoor.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:27
Sara

Online Status Bekijk profiel
Hoi!
Had ik ook wel, bij mij kwam het omdat ik de laatste weken voor mijn bevalling echt enorm veel vocht ben gaan vasthouden. Begon in mijn voeten (enkels zo dik als wat, kon zelfs geen Crocs meer dragen... en omdat het warm was waren steunkousen ook al geen optie), maar omdat ik bloeddrukproblemen had (beginnende zwangerschapsvergiftiging, is achteraf gebleken) later ook in mijn handen en vingers.
De bevalling werd ingeleid, kerngezond babymeisje gekregen, maar mijn gewrichten deden nog steeds pijn. Toen is gebleken dat er nog wat vocht in was blijven zitten wat die pijn (en dat 'knakken' dat ik soms voelde) verklaarde. Dat is heel langzaam weer weggetrokken en vandaag voel ik er niets meer van. Maar misschien toch effe langs de huisarts passeren, het is moeilijk om via berichtjes als deze een diagnose te stellen, wieweet gaat het bij jou wel om iets compleet anders natuurlijk. Kan bvb ook dat dat blijvende vocht daar tot gewrichtsontstekingen heeft geleid (had dat in mijn linkerknie), en daarvoor heb ik toen toch ontstekingsremmers voor moeten nemen.

Groetjes, en hopelijk geen oorontsteking voor je kleintje. Zielig hè, als ze ziek zijn...

Sara

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:47
Maaike

He bedankt voor je reactie. Ik hield ook idioot veel vocht vast, kon amper meer op mijn voeten staan, had zelfs daar vocht. Mijn handen waren ook behoorlijk opgezwollen.

Nou is het vocht allemaal wel weg, kan mijn ringen en mijn horloge weer gewoon om. Het rare is dat het pas begon ná de bevalling...

Ik zal het eens met de ha bespreken, hopelijk kan hij er iets aan doen want het is erg vervelend. Met name het opstaan kost me erg veel moeite...

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 12:30
An

Dag Maaike, ik heb ook enorm veel last van gewrichtspijn. Het is begonnen toen ik zwanger was van mijn eerste en het is nooit meer weg gegaan... Ik heb vorig jaar reuma-tests laten doen en ik heb de ziekte van Bechterew, wat een soort reuma is! Toen ik zwanger was van mijn tweede heb ik totaal geen last meer gehad, maar nu heb ik een enorme opstoot en ik heb heel veel pijn. Ik hoop natuurlijk dat jij dat niet hebt, want het is toch geen pretje, maar als ik jou was, zou ik inerdaad eens naar de huiarts gaan! Succes, hoor!

Groetjes,

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 23:11
NN

Hallo,
ik heb ook enorme gewrichtspijnen! Heb reuma testen laten uitvoeren maar daar kwam niets uit. De huisarts zegt dat het te maken kan hebben met de zwangerschapshormonen en het zou bij mij vanzelf minder moeten worden. Maar als je het zeker wil weten, toch even naar de huisarts zou ik zeggen!
Sterkte!
NN
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]