< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Tips tegen overgeven?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Tips tegen overgeven?
18/11/2008 @ 15:02
Rosie

Online Status Bekijk profiel
Waarschijnlijk zit de gouden tip er niet bij, maar ik probeer het toch maar.
Ik ben bijna 9 weken zwanger, niet perse misselijk, maar moet wel overgeven!! Het is echt niet in te houden, ik durf de deur niet uit.
Eten voor het opstaan helpt niet, beschuitjes eten helpt niet.
Ik lig gewoon ziek op bed omdat mijn maag helemaal van streek is.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook; overgeven tot 16 weken weken. Vreselijk wat een vooruitzicht!!!

Toen heb ik wel zetpillen gehad maar die hielpen niet...

Iemand?

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 15:07
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik had dit ook in het begin van de zwangerschap en wat bij mij wel hielp (zeg niet dat het bij iedereen helpt) was voor ik s'morgens begon te eten een glaasje appelsap te drinken. Dan ging bij mij de drang van overgeven weg en kon ik gewoon ontbijten. Hopelijk helpt dit voor jouw ook.

Vele groetjes
Ann.

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 15:14
ABke

Wat er bij mijn vorige zwangerschap een tijdje hielp:
's avonds een glas cola klaarzetten en dat 's morgens opdrinken.

Momenteel heb ik Agyrax van de gyne gekregen, dat helpt af en toe, maar zeker niet elke dag.

Bij mij is het overgeven enkel 's morgens, dan snel iets eten en dan op het werk drink ik een blikje cola en dan kan ik ertegen voor de rest van de dag.

Ik weet niet of je iets van vitaminen neemt, maar Omnibionta staat ervoor bekend om extra misselijkheid te bezorgen.

[Laatst gewijzigd door ABke - 18/11/2008 @ 15:15] - Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 18:32
Bashful

Online Status
Ik heb er ook zo'n last van, alleen ben ik ook erg misselijk erbij. Ik volg alle tips op maar toch blijf ik de hele dag lang ziek op de zetel liggen.

Mijn enige tip: probeer veel te slapen. Dan voel je niet dat je zo ziek bent. Ik slaap tot 10u en doe rond 13u opnieuw een middagdutje van 2u. En ik ga vroeg slapen 's avonds. Gelukkig dat ik ook zo erg moe ben, dan kan ik tenminste veel slapen...

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 22:10
Darsje

Hier ook erg misselijk!

Ik slaap ook enorm veel.

Wat scheelt is voor het naar bed gaan nog wat eten zodat je maag in de ochtend niet zo leeg is.
Ik heb ook Okugest gehaald dat werkt soms ook.
Ook heb ik zwangerschapsgranule's van VSM Puur mama dat werkt ook af en toe.

En sinds vanmiddag Emesafene tabletten gekregen van de huisarts.. kan daar nog niet over zegen hoe het werkt aangezien ik het net pas heb genomen.

Succes en als het te erg wordt gewoon HA of Gyn om raad vragen!

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 22:22
Charenity89

hallo misselijke aanstaande mama's,

Gelukkig heb ik nooit gespugd sochtends maar ik was wel heel erg misselijk pff hou op zeg.

Wat mijn vriend altijd voor mij klaar maakte was een rijstewafel met boter en suiker is licht op je maagen zit toch suiker in om je beetje op te peppen. Bij mij hielp het ik hoop ook bij jullie.

Groetjes saskia

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 11:07
Rosie

Hallo dames,

Momenteel ben ik 9 weken en ook erg misselijk erbij!
Ik moet elke ochtend overgeven. Ik heb de hele tijd honger, ook snachts maar ik kan weinig eten.
Ik eet al voor ik ga slapen en in de ochtend maakt mijn man beschuit voor me met jam of appelstroop.
Ik slik vitamines van de kruidvat om me iets beter te voelen en ik probeer niet met een lege maag te lopen. Die granules van VSM helpen ook niet voor mijn gevoel.

Ik heb in mijn vorige zwangerschap emesafene ofzoiets gehad. Ik heb nooit gemerkt dat het heeft geholpen.

Ik heb ook nog een zoontje van 10 maanden die gelukkig slaapt in de middag, dus ik kijk er naar uit om hem om 12 uur in zijn bedje te leggen dan kan ik er achteraan. Vroeg naar bed dan is deze dag ook weer gauw voorbij. Alleen het erge is dat ik 3 dagen werk!!! En dat kan ik nu echt niet hebben, ik voel me zo ziek!

Ik ga dat wel proberen van dat glaasje appelsap en rijstewafels helpen ook wel goed.

Oh bah wat is dit toch een nadeel (samen met het bevallen) van het krijgen van zoiets moois!!!

[Laatst gewijzigd door Rosie - 24/11/2008 @ 11:09] - Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 12:15
jojoke

jullie mogen wel motilium nemen tegen de misselijkheid.
wie weet helpt jullie dat een stuk vooruit?

succes

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 20:22
Rosie

Het enige dat voor mij schijnt te werken is:

savonds veel avondeten (maar krijg dat niet altijd weg)

sochtends vroeg opstaan (rond 6 uur, want als ik moet werken voel ik me gedurende de dag veel beter!)
vinger in mijn keel (ja het klinkt afschuwelijk, ik weet het. Maar het moet er toch uit, dan begin ik er liever meteen mee, kan ik daarna douchen aankleden opmaken etc).
Ik heb het idee dat mijn maag die ochtendgal kwijt moet.
Dan ga ik eten, gewoon wat rijstewafels met appelstroop.
En rond de klok van 09.00 een hard broodje met kaas of iets dergelijks.
Steeds als ik honger krijg eten en dat zijn eigenlijk mijn beste dagen!!

Ik drink ook alleen nog maar water want de rest vind ik te zoet. Die tip van appelsap werkt bij mij vreselijk avrechts; word het gegarandeerd kotsmisselijk van.

Als ik vrij ben, slaap ik te lang uit, eet ik te onregelmatig en ben de godganse dag vreselijk misselijk.

Nou..misschien heeft iemand er iets aan!

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 21:09
dokelien

Online Status
hoihoi,
bij mij was er ook niets dat hielp in het begin toch niet. Toen heb ik een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan het uitdrogen was en primperan gekregen intraveneus. Toen ik thuis kwam was het iets beter als ervoren maar het bleef nog en de gynecoloog zei ook tegen mij s'morgens al liggend iets eten veel kleine maaltijden per dag, niet eten en drinken tegelijk ( dus eers eten daarna pas iets drinken), als je moet overgen eten is in het begin niet zo belangrijk als je maar genoeg vocht binnekrijgt je kan beter je maag laten rusten dan. Als je een warme maaltijd eet best s'middags
als ik nog aan iets denk zal ik het komen posten.
Nog een ideetje sinds 2 weken heb ik niet meer moeten overgeven :) wel s'morgens misselijk als ik niet snel genoeg iets kan eten :d

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 21:42
Liesje

ik was de hele dag misselijk met overgeven. als ik primperan nam, werd het helemaal erg. dan moest ik zelfs overgeven van een slok water.
heb dan uiteindelijk na vanalles geprobeerd te hebben (gemberthee, pure gember, kleine hapjes eten, primperan, ...) ben ik begonnen met postafene (gewoon verkrijgbaar bij apotheker)
Mij heeft het geholpen. bij mijn zus werkte het niet echt goed en is uiteindelijk goed geweest met een homeopatisch middeltje (bolletjes, maar ken naam niet, gewoon bij apotheker vragen denk ik)
Ik wens de misselijke dames alvast heel veel sterkte, ik leef met jullie mee

Link naar deze reactie
02/12/2008 @ 21:51
dokelien

Online Status
ik denk nog aan iets thee van goja bessen hielp bij mij bijna als enige middel

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:00
Britt

Misselijk
Hey iedereen,
Ik ben bijna 9 weken zwanger en ben al 2 weken aan het af zien.
Alles wat ik eet, komt er altijd terug uit.
Ik krijg zelfs een tasje thee met heel veel moeite binnen!
Medicatie durf ik niet nemen, uit schrik dat het slecht voor de baby is.
Niks krijg ik binnen, en als ik iets eet komt het er toch zowiezo er uit.
Ik heb al heel veel tips geprobeerd, maar niks helpt
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:10

Hoihoi,

Ook ik ken het probleem. Ben inmiddels 8 weken en een paar dagen zwanger van onze tweede.
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook last van overmatig misselijk zijn en overmatig overgeven. Ik heb destijds daarvoor enkele weken in het ziekenhuis gelegen omdat echt niks binnen bleef, zelfs slokjes drinken kwamen er meteen weer uit en eten zat er helemaal niet in. Ik heb toen een vochtinfuus gekregen en een tijdje aan de sonde-voeding gelegen. Hier ben ik wel van opgeknapt! (duurde ff, maar okay)
Ik had gehoopt tijdens deze zwangerschap me een stuk beter te voelen, maar dat zit er helaas niet in. Autorijden is vooral een drama, hebben jullie daar ook last van?
Op dit moment heb ik me even ziek gemeld van mijn werk zodat ik even de rust heb om wat aan te sterken. Mijn dag bestaat dus even vooral uit slapen, overgeven, nog meer slapen, nog meer overgeven enzovoorts.

Ik heb bijna alle tips wel geprobeerd die langskwamen, maar niet echt iets gevonden wat echt werkt. Het enigste wat ik kan zeggen is: neem je rust en geef duidelijk je eigen grenzen aan. Maak je je zorgen, trek dan aan de bel. Ik heb heel veel gehad aan mijn verloskundige, zij houdt nu ook alles nog streng in de gaten zodat het niet weer zo ver komt als bij mijn vorige zwangerschap.

Ik zou zeggen, meiden suc6 met die vervelende eerste weekjes, uiteindelijk is het het allemaal waard. Zit zelf ook wanhopig dagen te tellen tot de 4 maand.

Mag ik vragen hoeveel weken jullie zwanger zijn?
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:18
Femke

Online Status
Wie kan mij trouwens uitleggen hoe ik zo'n leuke banner krijg?

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 11:21
Femke

Online Status
Okay, nou staat de tekst eronder, maar hoe krijg ik zo'n balk? Haha, snap er niks van. Ben echt digi-beet wat dat soort dingen betreft.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 12:16
Liesje

ik heb er ook voor moeten prutsen voor die banner er uiteindelijk te krijgen en nu was het al effe geleden dus ik durf niet zo goed opnieuw te beginnen sebiet ben ik hier (op mijn werk) een uur aan het zoeken om het opnieuw tegoei te krijgen
maar als je naar
BabyClub gaat (links boven) dan naar
Banners dan naar zwangerschapsbanner
misschien lukt het dan
onderaan moet je dan aanklikken dat je die banner toont op het forum
Ik herinner mij dat je eerst ook iets moest doen van zwangerschapsberekening, maar dat weet ik dus niet meer zo goed.
succes ermee alvast

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 14:23
Femke

Online Status
@Liesje, het is gelukt! Dank je wel!!

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 14:31
Rosie

Hey Femke ik ben bijna 11 weken zwanger van mijn 2e kindje.
Ik heb slechte dagen maar het is nog altijd minder erg dan bij mijn eerste. Toen kon ik ook amper drinken binnenhouden en voelde me vreselijk beroerd.

Nu drink ik wel heel weinig, ik heb het idee dat ik dan minder misselijk ben. Als ik wat drink dan is het engelse thee met suiker of water.

Ik heb sinds vandaag het idee dat het de goede kant op gaat. Ik ben vrij, maar ben om 6 uur opgestaan om over te geven. Er kwam weinig, minder dan andere dagen. Was eigenlijk zo klaar, hihi
Daarna 2 rijstewafels met smeerkaas, beetje water en naar bed terug.

En veel tandenpoesten..bleegh hebben jullie ook zo`n vieze smaak in je mond?

Wat een ellende allemaal he? Ze zeggen hoe misselijker hoe beter, maar je leest ook zat vrouwen die helemaal nergens last van hebben gehad en ook een gezond kindje op de wereld hebben gezet.

Iemand zei nog iets over autorijden. Heb ik geen last van. Bij mijn eerste was ik in het begin VRESELIJK wagenziek. Ik zag echt groen als ik in een auto zat.

[Laatst gewijzigd door Rosie - 04/12/2008 @ 14:32] - Link naar deze reactie
11/12/2008 @ 19:06
Rosie

was het toch wel zo vreselijk beu
heb nu tabletjes gehad van de ha: suprimal
en die werken goed!!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]