< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Wat zijn de vroege tekenen?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Wat zijn de vroege tekenen?
18/11/2008 @ 10:58
Lotte

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik vroeg me af wat ook alweer de tekenen zijn van een prille zwangerschap? Je zou denken dat ik het nog weet (tis pas twee jaar terug..) maar glad vergeten
NOD is hier over een dikke week, dus nog even afwachten, maar ben moe moe moe (maar welke mama is dat niet he haha), heb last van winderigheid (sorry.. ) en een opgeblazen gevoel.

Wat waren bij jullie de tekenen?

groetjes lotte

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 11:23
kk

enorm veel menstruatiepijn, moe zijn, veel pipi moeten gaan doen. Dit was bij mijn 1ste zwangerschap en nu blijkbaar ook bij mijn 2de. deze morgend een heel licht streepje, maar nod is wel pas zaterdag. dus toch nog even voorzichtig afwachten
Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 11:27
manuke

bij mij was het ook heel moe zijn, veel plassen en vooral s'avonds een opgeblazen gevoel! wat ik ook merkte was dat een week voor mijn nod mijn tepels aant veranderen waren! veel groter en bruiner!

succes!

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 12:17
kimmie

Het uitblijven van je menstruatie:
Dit is waarschijnlijk het belangrijkste en vooral het duidelijkste teken van een zwangerschap.

Je borsten:
Je borsten en tepels kunnen pijnlijk aanvoelen, doordat je borsten gezwollen zijn.
Het gebied rond je tepels is donkerder geworden.
Heb je een lichte huidskleur? Dan kan je een netwerk van bloedvaatjes op je borsten zien ontstaan.

Misselijkheid:
Men spreekt van "ochtendmisselijkheid", maar je kan er zowel 's morgens, 's avonds als de hele dag door last van hebben.
Sommige vrouwen zijn gewoon misselijk, ander moeten ook effectief braken.
Je hebt ook vrouwen die alleen van bepaalde geuren (bvb parfum of kookluchtjes) misselijk worden.
Er wordt gezegd dat vrouwen die last hebben van misselijkheid, minder kans lopen op een miskraam. Deze gedachte kan je misschien helpen om deze moeilijke periode door te komen.
(Toekomstige mama's die niet misselijk zijn, hoeven zich nu echt niet meer zorgen te maken. Genieten jullie maar gewoon van jullie prille zwangerschap!)

Vermoeidheid:
Vermoeidheid slaat vooral toe in de eerste weken van je zwangerschap. Eens je lichaam zich heeft aangepast aan de nieuwe situatie, verdwijnt de vermoeidheid vanzelf.
Geef gerust toe aan je vermoeidheid. Zorgen voor een lange nachtrust en eventueel een dutje overdag, is zowat het enige wat je ertegen kunt doen.

Vaker plassen:
Dit komt zowel voor in het begin als op het einde van de zwangerschap.

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 14:34
Linda

Online Status
Mijn cyclus is erg onregelmatig... Gisteren zou mn eisprong zijn als ik uitga van een cyclus van 33 dagen (vorige maand), vorige week maandag als ik uit ga van 23 dagen (voor mn miskraam) en tsja.. 28 dagen is weer gemiddeld, dus dan ergens ertussen... Gisteren hebben mijn man en ik geklust. Sindsdien heb ik erge pijn in mn onderbuik, geen lichte steekjes, maar echt een pijnlijk naar gevoel! Alsof ik hevig ongesteld ben! Het lijkt me sterk dat dit al innesteling is, vooral ook omdat het vannacht is begonnen.. Bij het seksen was het ook al een beetje gevoelig. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of heeft iemand er ervaring mee? Het lijkt wel of mn baarmoeder gekneusd is ofzo!!

Bij mijn vorige zwangerschap had ik deze pijn ook, maar dat werd een miskraam.. Weet niet of het daar verband mee heeft of dat die pijn vaker voor komt? En of het uberhaupt verband heeft met een eventuele zwangerschap?

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 21:42
kimmie

hey linda,

ik heb echt geen idee of die pijn erbij hoord.
wel heel vervelend zeg...

ik zou even wachten tot je nod dag..misschien test je positief en kan je gaan proberen te genieten...

ik duim iniedergeval voor je

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 08:12
lenatje

Online Status Stuur bericht

Enne...
Zeker niet vergeten! Beter ruiken!
Dat is ook vervelend vindek, ik ruik een hele dag frietjes...
Haha en dan verschieten ze ervan dat ik zin krijg in frietjes
Maar gisteren reed ik met men fiets over een fietspad (logisch) En er lag een doodgereden egeltje... gadver die geur kwam zo omhoog! Sorry voor men details
Dus ruiken!
Dikke kus Helena

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 11:41
ellenvt

Hallo

Kan ook overdreven uitslag en tepels die veel stijf staan een teken zijn?

Groetjes

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 19:10
Dana

hoi,
hopelijk kan iemand me helpen. We zijn al geruime tijd bezig voor ons eerste wondertje, dus weet ik niks van zwangerschapssymptomen. Wat ik wel weet is dat je lichaam je danig in de war kan sturen, amai nog nie! Ik krijg dus een week (op de kop af een week) voor mijn NOD steeds steken in mijn onderbuik, inderdaad of ik mijn regels moet krijgen... heb spijtig gisteren (op de dag dat ik had uitgeteld dat ik ze moest krijgen) weer zulke steken gevoeld. Vandaag voel ik er weer niks meer van. Ik kan er dus weer vanuit gaan dat het mislukt is en dat ik volgende week mijn duivels kan verwachten! BAH!
Weet er misschien iemand wat het is dat ik heb gevoeld?

X Dana
Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 20:58
ellenvt

Hallo Dana

Dit heb ik nu ook hé.

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 12:25
milo

Ellenvt
bij mijn 2de zwangerschap vroeg mijn schoonmoeder of ik terug zwanger was omdat ik zoveel uitslag had (gezicht en boven mijn borst) Omdat ik al 6 weken ver was voor ik het wist, wimpelde ik dit af als tekenen van stress (waren toen net aant verhuizen)
Overdreven uitslag, moe en veel plasdrang (maar niet echt kunnen gaan) waren voor mij tekenen. Ik linkte ze niet maar dat viel mij achteraf op.
Bij mijn 2 zwangerschappen begon ik te kokhalzen als ik mijn tanden moest poetsen. Niet van de tandpasta of zo, maar telkens ik achteraan moest poetsen. Heb dit anders niet.

Die steken 1 week voor NOD had ik ook in beide gevallen. Die zijn eigenlijk op geregelde tijdstippen teruggekomen tijdens mijn zwangerschappen. Nog het hardst op mijn NOD eigenlijk. Nadien had ik dat menstruatiegevoel eens per maand (wanneer ik normaal ongesteld moest worden)

Succes voor iedereen

[Laatst gewijzigd door milo - 20/11/2008 @ 12:27] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]