< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » hoe denken jullie over een 3e kindje !

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
hoe denken jullie over een 3e kindje !
04/10/2008 @ 06:30
kaya

Online Status Bekijk profiel
Ik heb altijd gezecht 2 vind ik genoeg
maar nu heb ik er 2 en het definitiefe gevoel om nooit meer zwanger te zijn vind ik toch nog best een dubieuze strijd

wel of geen 3e niet nu hoor hahah ik wil eerst nog even genieten van mijn kleintje die is net 7 weken maar over een poosje wie weet

ik ben alleen zo bang dat ik er spijt van zal krijgen

nu vraag ik me af wie heeft er 3 of meer kinderen en hoe bevalt dit
en dan wil ik wel een eerlijk antwoord natuurlijk

uiteraard kan je niet meer zonde rje kindjes dat zou raar zijn maar het kan zijn dat je er achter af toch misschien niet had moeten doen
en hoe gaat dat met huisversting een auto
waar loop je tegen aan als je 3 of meer kinderen heb noem maar op

ik wil mijn kindjes uiteraard alles geven maar ik ben bang dat 3 net te veel is en dat bijv de studie of wat dan ook niet meer op te brengen is

nu kan ik mijn werk nog combineren maar met 3 zal dat moeilijker gaan
dus ook minder inkomen

ik hoor graag jullie ervaringen

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 06:34
kaya

Online Status Bekijk profiel
oja weet iemand hoe ik mijn zwangerschapsbanner kan verwijderen!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 09:03

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

je banner kan je herinstellen via gegevens aanpassen of profiel wijzigen als je de pagina opent bovenaan ongeveer halverwege de bovenpagina.

ik vond de stap van 2 naar 3 behoorlijk.
opeens word je auto te klein, je moet al iets langer zoeken voor de opvang van de kindjes want bvb de schoonouders en oudes willen elks eentje oppassen maar 2 of 3 is direct veel enz....

dus kozen we na de 3de voor een vaste babysit aan huis , lekker handig.

voor het opvoeden zelf vind ik het verschil niet zo groot, het is ietsje drukker maar valt best mee (tss 2 en 3 zat amper 12m tijd hier) .

hetzijn vooral de praktische zaken die je moet overwegen, de creche, je werk, de opvang, de auto, grote woonst, hoeveel kamers ....

even goed nadenken dus.

vaak als je pas bevallen bent zit je op een roze wolk en denk je er kan nog eentje bij even laten bezinken dus :)

greats nic
succes

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:22
Anna

Hier ook drie kindjes.

Absoluut geen probleem!

AUTO :
Wij hebben een gewone auto (dus geen monovolume) en er passen 3 kinderstoelen op de achterbank. Het was wel meten toen we de derde kochten, welke er nog bij kon, maar het gaat. Je hoeft dus zeker geen nieuwe auto te kopen.

WERKEN:
Ik werk nog steeds voltijds (wel in het onderwijs), dus de kinderen hoeven niet naar de opvang op woensdagmiddag en ook in de schoolvakanties ben ik thuis.

BABYSIT:
bij grootouders gaan logeren is inderdaad een hele verhuis, daarom halen wij babysit (oma, opa, tante, buurjongen, ...) in huis. Maar we gaan niet vaak weg eigenlijk.

KLEREN :
Als de kleren voor de oudste te klein zijn, zijn ze voor de anderen. Al hebben ze bijna dezelfde maat, soms kunnen we toch doorgeven. En natuurlijk krijgt iedereen af en toe iets nieuws, ook de jongste

TREIN :
vanaf 3 kinderen krijg je korting op de trein !

Ik vind het dus absoluut geen probleem, wat mij betreft kan er nog een kindje bij !

SUCCES
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 21:36
natalie

gaan voor een 3e, maar wanneer.
hoi iedereen,
een jaar geleden heb ik onder een ander item wat over 3 kinderen ging ook meegeschreven. omdat mijn man toen geen derde wilde, heb ik het uiteindelijk geaccepteerd en mij erbij neergelegd.
nu 1 jaar later is er het een en ander veranderd. Mijn man heeft aangegeven wel open te staan voor een derde en gevoelsmatig ook voor hem een 3e kind het gevoel geeft dat het gezin compleet is, echter hij wil het nu nog niet. Dit omdat wij net verhuisd zijn en de financien voor hem zo zwaar tellen, dat hij dat eerst wil afwachten voordat hij eventueel helemaal groen licht geeft.
Ondanks dat hij gevoelsmatig wel een derde wil en ik daar blij om ben, zit ik wel met het tijdspad.
Onze dochter wordt bijna 5 en zoon bijna 3. Had het liefst de derde willen hebben toen mijn zoon 2 zou worden. dit is niet gebeurd. Het idee dat ik bijv. nog een half jaar moet wachten totdat mijn man groen licht geeft en eer ik zwanger ben en bevallen, zijn mijn kinderen dan al 4 en 6 jaar. dan zit er 4 jaar verschil tussen de jongste twee. Hier heb ik toch erg moeilijk mee. Aan de ene kant voel ik mij een zeur want ik heb al 2 kids waar ik zeer dankbaar voor ben en erg van geniet en op zich staat mijn man ook open voor een derde, anderzijds had ik altijd het verlangen om de kids kort op elkaar te hebben en niet met 4 jaar ertussen! Wie herkent dit en wie heeft kinderen waar 4 jaar tussen zit.
Hoop graag op reacties.
thanx
natalie
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 16:26

Online Status
Ook hier drie kleine kindjes en hier gaat alles eigenlijk ook heel vlotjes. De overgang van 2 naar 3 is geruisloos gegaan. Heb niet echt veel moeten veranderen of anders organiseren. Het enige waar ik mee rekening moet houden zijn de voedingstijden maar verder voor de rest is alles soepel verlopen. Het wordt ook steeds makkelijker vind ik. Je maakt je steeds minder druk.
Nu is Sjef zelf wel een heel makkelijk kindje die nu toch al een week of 3-4 doorslaapt. En zodra je zelf weer wat uurtjes kunt doorslapen kun je er overdag ook veel beter tegenaan.
Na de geboorte van Sam ben ik gestopt met buitenshuis werken. Ik doe nu gewoon de administratie voor man en verder voor de kindjes zorgen. En dat doe ik met veel plezier, mag er niet aan denken dat ik hier moet gaan stressen 's ochtends om iedereen op tijd op de juiste plek af te leveren en 's avonds dan weer.
We hebben wel een grotere auto moeten kopen maar dat was ook wel zo geweest als het bij twee kindjes was gebleven. We reden in een 3-deurs auto en het was toch een heel gedoe om de twee kindjes in hun kinderstoel te krijgen.
Verder hebben we zo goed als niets moeten bijkopen. Ben me wel te buiten gaan aan babykleertjes. Normaal blijft het bij ons bij drie kindjes dus ik wou er toch nog even van profiteren. Nuja ik koop gewoon graag kleertjes voor de jongens. Maar goed dan dat ik geen meisjes heb... Ik merk nu wel goed het verschil tussen de duurdere en goedkopere kledij. De kleertjes van Sam die van een merk waren die zijn nu nog steeds in heel goede staat, hoewel ze nu al voor de derde keer in gebruik zijn. De wat goedkopere kledij was na Simon eigenlijk al versleten.
Sinds Sjef er is gaan we nog steeds evenveel weg met de kindjes. We gaan ook heel vaak met z'n allen uit eten en dat lukt perfect.
Mijn schoonouders zijn zo'n beetje onze vaste oppas. Als we opvang nodig hebben overdag gaan ze vaak daarheen en als het 's avonds is dan komen mijn schoonouders hier heen. Tenzij het heel laat wordt dan blijven de kindjes meestal daarslapen. Hoewel dat nu nog niet voorgekomen is sinds Sjef er is. Maar dat is ook snel opgelost, we hebben een logeerkamer en bij mijn schoonouders staan twee ledikantjes en nog een dubbel bed dus slaapplaatsen genoeg.
We proberen ze eigenlijk zo mogelijk mee te nemen.

We hebben nu wel een duokinderwagen gekocht. Ik breng de twee oudste te voet naar de peuterspeelzaal en ik zag het niet echt zitten om op twee kindjes te moeten letten 's ochtends terwijl het best wel druk is met fietsen enzo. En in december gaat de oudste dan naar school en dan is het zeker handig dat Simon in de kinderwagen kan zitten. Dan hoef hij niet steeds een paar keer per dag dat stukje wandelen. En heel belangrijk het scheelt de helft van de tijd. Als zowel Sam en Simon lopen doe ik er een halfuur over terwijl het eigenlijk nog geen 10 minuten lopen is.

Heb alleen nog geen idee hoe ik dat straks met de middagdutjes ga regelen als Sam naar school gaat. Over de middag komt hij naar huis om te eten en dan breng ik hem tegen 1uur terug maar om 3u mag ik hem alweer ophalen. Simon die slaapt nu nog zeker twee uur in de namiddag en Sjef die slaapt nu nog overal wel maar dat zal straks ook wel veranderen. Ochja dat zien we dan wel weer.

Ik vind het super drie kindjes, als het aan mij lag mag er zeker nog eentje bij...

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 12:58
viertje

Ik sluit me volledig aan bij wat Anna hierboven ergens zegt. Voor ons is het precise hetzelfde gegaan.

Marieke, onze drie kindjes schelen net evenveel als die van jou ! eerst anderhalf jaar en dan net geen twee jaar (iets minder dan die van jou dus eigenlijk)

En Anna en Marieke, jullie zeggen alletwee dat er gerust nog eentje bij mag. Awel, hier ook, over een kleine 5 maanden wordt ie geboren !
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 13:01
viertje

Natalie

ik kan me wel in jouw probleem plaatsen.
Ik wou ook maar anderhalf jaar tussen de kindjes.
Tussen 1 en 2 is dat gelukt.
Tussen 2 en 3 zit er meer. Tja, mannen doen ook hun zegje he.

Ik heb ook altijd gezegd : maximum 3 jaar tussen (wat ik al teveel vind, en waar ik gelukkig niet aan gekomen ben)

Maar als jij er graag nog eentje bij wil, zou ik dat zeker doen, ondanks het leeftijdsverschil.
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 14:00
christa

Online Status
HOI KAYA,

ik zei vroeger ook dat ik maar 2 kindjes moest hebben (mijn man was met 1 al tevreden) maar nu na de geboorte van onze tweede zoon heb ik ook het gevoel dat mijn gezinnetje nog niet kompleet is en zeer onverwacht begon mijn man enkele weken geleden ook nog over een derde kindje te praten( ik zeer verbaast)maar wij moeten ook nog eens nadenken over de practische en financiele dingen, dus lees ik even mee

ps: jou dochtertje heeft dezelfde naam als ik, ik had er geen idee van dat je jonge ouders van nu deze naam nog zouden gebruiken, leuk hé, en het is nog hetzelfde geschreven ook

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 16:02
Patje

Online Status
Hallo,

Wij gaan ook voor een derde kindje,en mij maakt het niet uit wat het leeftijdsverschil gaat worden tussen de kindjes.
Het mag al een wonder zijn dat je zomaar zwanger mag worden,je kunt het altijd proberen om je wens van leeftijdsverschil uit te laten komen maar als de natuur iets anders met je in petto heeft dan is het niet anders.
En als je het echt graag wilt hoeft het niks uit te maken.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]