< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Zijn er veel grote gezinnen in jullie omgeving?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Zijn er veel grote gezinnen in jullie omgeving?
03/10/2008 @ 14:02
Anna

Ik ben momenteel zwanger van ons vierde kindje.
In mijn omgeving (collega's, familie, buurt, vrienden, ...) lijk ik een grote uitzondering. Bijna iedereen die ik ken heeft 2 kindjes. Af en toe eens een gezin met 3.

Toch lees ik hier veel over grotere gezinnen.
Hoe zit dat bij jullie? Zijn jullie ook een uitzondering in jullie omgeving?
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 16:46

hoi anna van harte proficiat met jou zwangerschap
ik ben ook een mama van 4 kindjes en inderdaad hier bij ons in de straat al hebben de meeste max 3 kindjes

in de familie maar 2
maar trekt u daar in ieder geval niets van aan ,dat is iedereen zijn persoonlijke keuze

ik heb een hekel aan de commentaren van de mensen zo van amai 4 kindjes druk zeker
tuurlijk is het druk eentje heeft ook drukte mee maar hier heerst er een gezellige drukte
iedereen geniet

hoe oud zijn jou andere kindjes ?
hier wordt sander 8 jaar in november
ruben en emilie zijn er 5 geworden in juni
en ewout is een jaar geworden in juni

geniet van jou zwangerschap
groetjes
dorine
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 18:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hier in onze wijk zit er ook een koppel met vier kinderen
en eentje met drie de meeste zijn dan twee of eentje
en wij hebben er vijf
in de familie zijn de meeste ook twee
heb dan wel twee tante's die hebben er elk vier maar zijn wel gescheiden dus twee kinderen bij haar nieuwe man om het zo te zeggen en de andere eentje bij haar nieuwe man

ja de drukte is hier ook gezellig het is al te zien hoe je ze het aanleert ook he
vind dat je er heel veel liefde van krijgt ook
is zo plezant een groot gezin
elk kiest voor zn eigen he
en wat de anderen ervan zeggen laat ik links van me liggen maak me daar nu niet meer zorgen over dan vroeger
maar ondervind nu wel dat er wel meer en meer grote gezinnen opkomen

hier is de oudsten 10 dan de tweede wordt er 9 in november de derde wordt er 6 in december de vierde is 2 en de vijfde is hier 9 maand
dus best wel druk

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 00:26

ken in de directe omgeving één gezin die zes kindjes heeft , een gezin dat door de jaren vrienden zijn geworden door elkaar aan de school te ontmoeten.vooral dan de papa, mama heeft nogal uiteenlopende opvattingen omtrent opvoeden tov onze mening en botst soms ...
heel veel contact heeft ons gezin niet maar wel eens af en toe.(vooral de papa's zijn maatjes)
verder weet ik dat er een gezin is met 13 kinderen maar ken ze niet persoonlijk en dat is het zowat, de meeste zijn kleinere met max 3 kids , we wonen wel in een jonge buurt dus er zijn veel kids maar niet in een enkel gezin.

ik ken in de buurt wel grote gezinnen die gevormd zijn door hersamengestelde relatie maar echte grote gezinnen voortvloeiend uit een relatie niet echt.

ook bij onze kids in de klas zijn het vaak 2 of 3 kindergezinnen dus we vormen (alhoewel het zo niet voelt hoor) eender een uitzondering.

we krijgen vaak veel vragen over raad en opvoeden en horen overal bij dat is leuk ze aanvaarden ons ,zit in de schoolraad van 2 scholen is fijn om erbij te horen ... niemand reageert negetief ook onze naaste buren niet .

onze hechte vrienden bestaan uit ee gezin met een tweedje kindje op komst, een vrijgezel en een koppel met 4 uithuizige kinderen(hersamengesteld), een koppel met 2 pubers
ook zij vinden het hier vaak een gezellige drukte en komen vaak langs.
we spreken regelmatig af om dingen samen te doen ,soms met soms zonder kids.
ze houden er rekening mee dat afspraken voor uitjes tijdig worden besproken zodat er indien nodig opvang kan voorzien worden .
gezinsuitstappen zoals pretparken,zoo, plankendeal.,carting..etentje chinese wok of bowling doen we vaak met de kids ook de kleinsten gaan stevast mee.
een sauna, theater,concert doen we onder volwassenen

de familie maakt er ook geen probleem over en we worden gezellig overal mee uitgenodigd :)

ken dus persoonlijk geen negatieve reactie hoop de andere gezinnen ook niet .

groetjes nic

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 10:26
Anna

Wij zijn dus in onze omgeving een uitzondering (jullie ook blijkbaar). Maar het is niet dat we negatieve commentaar krijgen hoor. In tegendeel, de meeste mensen zeggen 'amai, ik bewonder u'. Terwijl ik het de normaalste zaak van de wereld vind.
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 23:10
natje

Hey,
bij onze kindjes op school zijn er (ff nadenken) buiten ons 4 grote gezinnen (allemaal van 5 tot 7 kindjes) in onze vrienden kring is er ook iemand met 8 kindjes en dan een nieuw samengesteld gezin met zes kidnjes mijn man zijn broer heeft ook 5 kindjes dus wij zijn hier eigenlijk geen uitzondering

hier is de oudste 14 de tweede 13 de derde 9 ons engeltje zou word volgende maand 9 onze vijfde is er 6 nummertje zes is er 4 en onze kleinste is er 2
zou het zeker overdoen moet ik terug herbeginnen
liefs natje

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 20:10
Sandra

Er woont hier in de buurt iemand met 8 kindjes, verder vooral 2- en 3-kindgezinnen.
Hier ook vooral bewondering voor het feit dat we voor nr. 4 durfden gaan. We hebben er dan wel eentje gratis bijgekregen Van 3 naar 5, ik ben toch vooral benieuwd hoe we het praktisch gaan aanpakken. Nog 6 maanden tijd...

Wanneer de twin erbij komt zullen de anderen bijna 6, 4 en 2 jaar zijn. Druk genoeg lijkt mij . En dan gaat er bij de papa een knoopje in

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 08:30
Dorine

hoi sandra

proficiat met jou zwangerschap , dat zal allemaal meevallen hoor met een tweeling
wij hebben hier ook een tweeling ik ging van 1 naar 3 dacht amai dat zal nooit lukken maar alles ging hier super vlotjes
de tweeling wist op den duur dat het elk om beurt was ,
trouwens uwe andere kindjes hebben hele mooie namen
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:29
Anna

Inderdaad, mama van bijna 5, je drie kinderen hebben heel mooie namen. Past perfect samen.
Zoeken jullie nu weer twee korte naampjes? Weet je het geslacht al?
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 21:43
Sandra

Anna en Dorine, bedankt voor de gelukwensen
Ja, we zoeken weer 2 korte namen, maar we weten het geslacht nog niet. We willen het heel graag weten, volgende echo is op 17 weken, spannend...

Hebben jullie tips voor korte namen ? Vooral jongensnamen, meisjesnamen hebben we nog genoeg

Probleem is een beetje, dat in onze vriendenkring nagenoeg allemaal jongens geboren worden, en ze ook nog eens allemaal een korte naam meekrijgen dus dan willen we natuurlijk niet copy-cat spelen.

Dorine, bedankt voor de geruststellende woorden, heb je toevallig ook borstvoeding gegeven aan de tweeling ? Ik ben ervan overtuigd dat ik het wil proberen, maar krijg niet bepaald bemoedigende reacties

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 13:38
Dorine

sandra

uw eigen goesting doen ik heb het ook gedaan borstvoeding gegeven
iedereen vond dat ook zo gek maar het was gewoon zalig
en ze hadden er heel veel deugd van ze waren 5 weken tevroeg geboren
dus het was meer dan nodig
emilie woog 2040 gr
ruben woog 22oo gr
kmocht ze wel den tijd dat ze in de couveuse lagen niet aan de borst leggen dus afkolven maar was gewoon super
toen ik thuis was had ik iets om handen dat ik kon doen terwijl ze samen in de couveuse lagen
iedere dag ging ik heel fier met mijn volle flesjes melk
ze hebben ongeveer een goeie 3 maanden beiden borstvoeding gekregen
toen had ik geen genoeg meer en hebben we afgebouwd

groetjes
dorine
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 14:52
leen

Online Status Bekijk profiel
Sandra,

Laat je alstublieft niet ontmoedigen wat betreft BV geven aan een tweeling. Ik heb onze tweeling ruim 2 jaar BV gegeven ! Dus het kan wel degelijk ! Laat je informeren door mensen die er echt iets vanaf weten (en liefst ervaring mee hebben).
Als je je vorige kindjes ook succesvol hebt kunnen voeden denk ik dat de kans groot is dat het bij de twins ook gaat lukken. Bij mij is de tweeling nr. 2 en 3 dus ik had al de (positieve) BV-ervaring van mijn oudste kindje, wat denk ik een heel goede zaak geweest is.
Als je het echt wil, moet je die ontmoedigende commentaren negeren (echt je ervoor afsluiten) en er gewoon voor gaan. Het kan ECHT wel !! Al moet ik er in alle eerlijkheid bij zeggen dat het toch net iets lastiger is dan bij een eenling. Maarrrrr, lang niet zo lastig als per dag al die flesjes klaarmaken, steriliseren etc...
Onze jongens waren 4 weken te vroeg, hadden wel een mooi gewicht maar waren aanvankelijk wat 'luier', slaperiger om te drinken dan hun zus. Ze hebben ook behoorlijk geel gezien de eerste dagen maar niet dramatisch. Ik heb ze op alle mogelijke manieren gevoed, samen, apart, in alle denkbare houdingen . Omdat BV een systeem van vraag en aanbod is, had ik melk genoeg en kwamen ze allebei prima bij. Ik heb er nu heel dierbare herinneringen aan: 2 zuigende mondjes, 2 paar blauwe ogen die me vol adoratie aankeken, hoe ze elkaars handje vasthielden bij het drinken,... Ze zijn intussen 6 jaar, mijn 2 kanjers. Ze zijn zelden ziek en doen het supergoed in het 1e leerjaar enne... geen allergieën bij ons in huis !

Echt waar Sandra, ga er gewoon voor ! Je zult er geen spijt van hebben. En moest je vragen hebben, dan contacteer je me maar.

Leen
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 21:00
Sandra

Dorine en Leen, bedankt voor de fijne reactie. Het doet deugd dat er mensen zijn die het "normaal" vinden om borstvoeding te geven aan een tweeling.

Ik moet zeggen dat het bij de eerste 3 niet fantastisch gelukt is. Ze hebben 6, 14 en 12 weken BV gehad. Ik had het zo graag langer volgehouden maar opeens begon de melk terug te lopen (dacht ik) en begon ik aan mijzelf te twijfelen.

Ik heb ondertussen een fantastisch boek gekocht over BV, daarin staan een hoop tips over BV. Bijvoorbeeld dat er moeders zijn die een "kleinere opslagcapaciteit" hebben dan andere moeders. Ik moest altijd om de 2u eten geven, zelfs toen ze 12 weken waren, ik dacht dat ik daarom niet genoeg melk had. Die had ik dus wel degelijk maar ik moet gewoon vaker aanleggen.

Ik weet dat dit feit het heel zwaar gaat maken om het vol te houden, maar ik heb mij inderdaad voorgenomen om op voorhand voldoende contacten te leggen met mensen met ervaring met borstvoeding. Zo kan ik op moeilijke momenten met hen erover praten.

Ik ga nu ook niet onmiddellijk na mijn zwangerschapsverlof werken, ik ben van plan minstens 6 maanden thuis te blijven.

Leen, nog even zeggen, ik had van de week jouw profiel gelezen, echt schitterend geschreven !

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 20:02
Anna

Met een tweeling heb ik geen ervaring, met borstvoeding wel. Gemiddeld 1 jaar per kind. Ik ben er zeker voorstander van. Succes !
En lukt het niet, je kan tenminste proberen he!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]