< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » Graag tips/raad

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
30/09/2008 @ 22:39
even anoniem

Hoi,

misschien niet helemaal gepast, maar ik hoop goede reacties te krijgen. De geboortedatum van het kindje van een vriendin van me komt in de buurt. Het kindje is helaas 5 dagen later gestorven aan complicaties na de bevalling. Het kindje zou 2 jaar worden.

Ik ken haar nog niet heel erg lang (maandje of 10), maar het klikt erg goed tussen ons en we kunnen gezellig babbelen over onze kroost. Maar ook kunnen we het goed hebben over het grote verdriet om haar engeltje.

Ik zou deze dag niet zomaar voorbij willen laten gaan. Maar ik vind het heel erg moeilijk wat ik zou moeten doen. Kunnen jullie mij vertellen wat jullie in haar situatie zouden waarderen? Ik dacht aan een mooie ballon waar ik datum en naam op laat drukken, maar ik weet niet waar dat kan?! En natuurlijk koop ik een kaartje.

Ik heb dit hier geplaatst omdat ik weet dat hier veel mama´s en papa´s zijn die een engeltje(s) hebben. Jullie weten als geen ander hoe zij zich voelt. Ik hoop op positivie reacties.
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 13:47
nathalie1710

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,, mss kan je gewoon een schattig beertje kopen ofzo is ook altijd wel (leuk) om te krijgen,,, zo weet ze toch dat haar engeltje niet vergeten wordt,,, ik heb van men nicht een beertje gekregen met daarop een tekstje maar ik vond dat tekstje toch iets tè,, ik zou gewoon zeggen van dat tekstje het mag een beetje droevig zijn maar hun engeltje wordt toch 2jaar, dus ik zou zeggen van laat je inspiratie werken ze zal het zoiezo waarderen dat jij hun engeltje niet vergeet

Liefs mama van Yaro*

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 18:12
liesje

Hoi, ik persoonlijk zou het lief vinden als iemand het gewoon aanhaalt, om te tonen dat je het niet vergeten bent. Echt iets kopen zou ik niet doen... Da's mijn gevoel hierbij.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 19:42
dieke 9Maand Moderator

Online Status Stuur bericht
Hey meid

Ik zou een klein cadeautje zeker wel op prijs stellen. Die ballon, dat vind ik al een erg leuk idee. Je kan in bepaalde cadeaushops van die balonnen kopen met helium gevuld. Als je voorzichtig bent, kan je daarop zeker met een stift zelf mooi de naam van haar engeltje schrijven. Als je dan samen met je vriendin naar haar lievelingsplekje gaat (misschien het grafje van haar engeltje, of een ander plaatsje dat haar aan haar engeltje doet denken) kunnen jullie daar samen die ballon laten vliegen. Ik zal zelf ook elke 14de juni een ballon laten vliegen naar mijn schatje toe daar tussen de sterretjes.

Een beertje, zoals nathalie hier voorstelt, vind ik ook erg leuk. Zeker als haar engeltje een grafje heeft. Mijn zoontje heeft een hele berenboel op zijn grafje en ik kan me inbeelden dat die knuffeltjes na een jaartje toch wel eens aan vervanging toe zullen zijn omdat ze natuurlijk dagelijks weer en wind moeten doorstaan.

Een mooi gedichtje met woorden van troost vind ik ook iets heel tofs. Je kan het dan bv. in een kadertje stoppen. Ik heb zelf al een paar keer heel mooie tekstjes gelezen waarvan ik denk: die ga ik ooit eens heel mooi overschrijven en dan hier ergens aan de muur hangen.

Sowieso vind ik het superattent van je dat je iets wil ondernemen. Want dat alleen al doet zo erg veel deugd! Het feit dat er mensen zijn die onze schatjes hierboven nooit zullen vergeten, dat is voor ons sterrenouders het allerbelangrijkste.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:50
Hilde

Mijn zus heeft dit jaar een bloementaart gemaakt, echt girlie met een grote 4-kaars op, met snoepjes enzo in verwerkt, voor op het kerkhof.
Misschien kan je ook iets kleins, een beertje ofzo, of een klein taarje , want uiteindelijk is het toch ook een verjaardag he.
Enfin, wij doen toch altijd slingers en ballonnen, maar de meesten verklaren ons gek hoor

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 18:52
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Nu niet meer anoniem .. bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb veel aan jullie tips en ik denk dat ik de ballon zeker ga doen en dan nog een gedichtje of een beertje.
Hun engeltje is gecremeerd dus het kan niet iets zijn dat echt specifiek op een grafje moet.

Heel erg bedankt! Meer tips zijn zeker welkom.

Ik zal vanavond een hoop dikke kussen gooien naar al jullie lieve engeltjes!!!

Liefs

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 19:01
schanulleke81

@Jojo: Ik denk inderdaad dat het niet eens zo heelveel uitmaakt wat je doet. Een kaartje, een ballon, een knuffeltje. Het gebaar is gewoon al zo lief. Dat iemand aan je engeltje denkt!!!

Een helium ballon vind ik zeker erg mooi. Om op die dag op te laten. Misschien twee, omdat hun engeltje twee wordt.

Maar bedenk, het gaat vooral om het gebaar, het idee dat iemand anders dan de ouders zelf, aan hun kleine engeltje denkt.

Gr. Chantal

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 13:51
ENGELMAMA

hallo,

op 12juli 2008 zou mijn engeltje 1jaartje zijn geweest.

van mijn broer/ouders heb ik een hele grote witte heliumballon gekregen en die hebben we samen opgelaten (echt traanmoment voor iedereen)

ik heb ook van een lotgenootje een kaartje in de bus gekregen en ook via hallmark.be heb ik een aantal e-cards gekregen.

een kaartje krijgen zegt meestal al genoeg, gewoon weten dat er nog anderen jouw kkleine meid niet zijn vergeten.

toen ons engeltje pas gestorven was heb ik een heel leuk theelicht houdertje gekregen in de vorm van een beertje en dat staat hier nog steeds bij haar urneke.

tegenwoordig (en zeker nu de kerstperiode dichterbij komt) kun je heel wat leuke spulletjes krijgen met engeltjes (theelichtjes, kaarsjes,...)

waarom zoiets niet kopen voor haar 'engeltje', ook heb je nu een hele leuke collectie van 'beschermengeltjes' (dreamland, europoint, expo) met hele leuke spulletjes.

hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 21:07
Missy

even anoniem
ik denk zeker dat het gebar al genoeg is dat jij eraan denkt dat haar kindje jarig is! ze mag gelukkig zijn met zo'n vriendin!!
want jou vriendin weet ook dat veel mensen haar ontwijken of doen alsof ze haar niet zien. het is belangrijk dat onze engeltjes niet vergeten worden

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]