[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/09/2008 @ 17:05 mama van 5 | Hoe vinden jullie kinderen het om veel broertjes/zusjes te hebben??? Mijn oudste dochter vind het namelijk helemaal niet leuk om zoveel zusjes te hebben en dat terwijl ik nog heel graag een kindje erbij zou willen. Erg lastig dus. Het is ook niet zo dat ze altijd loopt te mopperen maar heb eens gevraagd hoe ze dat zou vinden als er nog een kindje bij komt maar dat zou ze dus niet willen. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?? Moet je op zo'n moment denken ok ik heb 5 kinderen, laat ik hiermee gelukkig zijn of toch voor een 6e gaan en hopen dat ze het straks toch hartstikke leuk zal gaan vinden?? |
| 30/09/2008 @ 17:45 ano | Tja, wij hebben er nu 4, eerst 2, dan gat tussen, en dan nog es 2. De 2de in rij zegt nu wel, dat het meer dan goed is nu... Vroeger was hij de jongste, dan was hij de middelste, en nu is gewoon de 2de van de 4, en dat is heeeel belachelijk zegt hij :-) Wat wij wel nooit doen, maar ik zeg niet dat jij dat doet he... de oudsten moeten nooit op de kleintjes letten. Wij wilden kinderen, daar hoeven zij niet voor op te draaien. Dus in praktijk hebben die er weinig last van het feit dat ze met 4 zijn denk ik. en tja, als je voor alles toestemming aan je kinderen moet vragen.... |
| 30/09/2008 @ 20:31 mama van 5 | ik ben zelf de oudste van 4 en ik heb wel altijd veel op mijn jongere broertjes moeten passen enzo daarom doe ik dat al expres niet bij mijn kids. Wij wilden veel kids dus wij zorgen ervoor en alle kinderen, ook de oudste moet gewoon kind kunnen zijn. Daarbij omdat ze de oudste is en gewoon wat meer aandacht nodig heeft blijft ze wat langer op, maak ik het extra gezellig. Maar het is vaak gewoon nooit goed. Gewoon lastig karakter ook. Maar idd toestemming vragen aan je kids hoort eigenlijk niet. Maar omdat mijn moeder dingen besloot zonder te denken wat wij ervan vonden, en ik door bepaalde dingen een rotjeugd heb gehad denk ik dus heel veel na van hoe zou het voor hun zijn. |
| 30/09/2008 @ 21:14 ano | hey mama van 5 er is een verschil tussen toestemming vragen aan je kinderen, of hun een beetje voorbereiden, eventueel toch betrekken in de gesprekken erover he. Tis lief dat je inzit met hun reactie, maar zij hebben dat niet te beslissen. Denk dat we hetzelfde voelen daaromtrent. Misschien is ze ook al een beetje op een moeilijke leeftijd aan het komen? ik weet niet hoe oud ze is he... Nu begint het hier wel, dat de oudste zelf vraagt om vb op de 3de te mogen passen. De kleinste is nog een baby, dat willen ze liever niet, een beetje bang dat ze dat mis doen denk ik, maar de kleuter, die vinden ze wel leuk ja. Nu ja, dat gebeurt zeeeer sporadisch, maar de kleuter vindt die aandacht dan ook weer great. Enige nadeel: hij is daarna compleet opgedraaid, van al die zotte kuren die zijn grote broer met hem uitspookt:-) |
| 01/10/2008 @ 10:59 sofie | Ik ben zwanger van de vierde en onze andere kinderen vinden het geweldig ! De twee oudsten toch. De derde is te jong om het te beseffen. Aan de mama van hier net boven mij : prachtige namen hebben je kinderen! |
| 01/10/2008 @ 11:00 mama van 5 | Bedankt voor jullie reacties. En Karen gefeliciteerd met je zwangerschap !!!! Mijn oudste is 8 (9 in januari) en ja ze komt toch al wat op een moeilijke leeftijd hoor, ze zet zich sowieso al wat tegen ons af. Maar goed, mijn moeder heeft keuzes gemaakt zonder aan ons te denken en met bepaalde dingen heeft dat mij veel verdriet gedaan dus ben nogal bang het zelf dus ook verkeerd te doen en dat ze me dat later kwalijk nemen. Maar goed ze hoeft niks te doen voor haar zusjes, ik doe alles zelf. Ze is ook nog een kind en dat mag ze ook gewoon zijn. Weet zelf hoe het is als je de oudste bent (ik oudste van 4) en veel moet oppassen enzo dus ik doe dat al niet en ze krijgt dus ook genoeg aandacht en tja ze moet er toch maar aan wennen dat ze zoveel zusjes heeft. Dat heb ik haar ook gezegd. ja kan wel zitten mokken dat je niet zoveel zusjes wil maar je hebt ze dus wen er maar aan en maak het leuk met ze. Die reacties van anderen heb ik ook altijd gehad, goh alweer 1, gaan jullie door voor een jongen (wij hebben 5 dochters) enz enz. Zo irritant dus ook dat staat me wel wat tegen hoor, weer die rotreacties. Maarja uiteindelijk is het wel onze keus natuurlijk, al blijf ik twijfel houden dus voorlopig nog even niet. Maar voor 99 % in de toekomst wel, ik hoop zodra de jongste 4 is nog een kindje te krijgen of nog 2 ![]() |
| 01/10/2008 @ 16:19 Anna4 | Marientje, 2 keer een tweeling! Amai, dat is ook speciaal ! En een heel leeftijdsverschil ertussen. Bewust gekozen? Maxnic, hoe reageerde je dochter op mee-bevallen? |
| 02/10/2008 @ 09:30 mama van 5 | wat geweldig voor jullie Marientje dat het allemaal toch goed verlopen is!!! En Nic, wat fijn om te horen dat ze bijgedraaid is en dat ze ook positief op de 7e reageerde!! geeft me toch wel wat hoop. We zien wel wat de toekomst brengt!!! Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!!! |
[Reageer]

hoe vinden jullie kinderen het???