< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Bevallen, doet het werkelijk zo'n pijn?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Bevallen, doet het werkelijk zo'n pijn?
29/10/2008 @ 21:58
Domi

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal, ik ben bevallen van mijn prachtige op 13 oktober, normaal gingen ze het inleiden, maar dat was uiteindelijk niet nodig want ben slijmprop verloren rond 01uur 's nachts, heb dan toch nog tot 4uur geslapen, maar dan begonnen de weeën om de 12 minuten, een uur later om de 5 minuten, maar dit viel allemaal goed mee totdat ik in de kraamafdeling aankwam en me op het bed plaatsten met een baxter aan de ene kant, de monitor aan de andere en de vliezen braken, vanaf dat moment was het puur afzien, toen heb ik om een epi gevraagd. Vanaf de ruggeprik ging het allemaal heel gemakkelijk totdat ik op mijn zij moest gaan liggen, ik was aan één kant verdoofd en aan de andere kant kon ik toch de weeën voelen, maar ik denk niet dat ik het ging kunnen uithouden zonder epi.

Al bij al was het eigenlijk niet zo eng, ik was zooo bang voordien, maar dat was eigenlijk niet nodig!

Groetjes en veel geluk aan alle meiden die nog moeten bevallen!!
Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 22:04
Neela's mama

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
elaba

mij hadden ze erorme schrik aan gedaan voor de bevalling, ik wou zonder verdoving bevallen en niemand verstond mij, ze zeiden waarom wil jij zo pijn hebben maar...

toen alles dan op gang kwam smeekte ik bij elke wee op een epidurale maar toen ze dan eindelijk kwamen was het al te laat dus dan maar bevallen zonder en echt eerlijk dat doet belange zoveel pijn niet als ze zeggen. De weëen doen meer pijn dan bevallen zelf allé da's mijn mening hé.

Eens ik mocht beginnen meepersen ben heeft het slechts een halfuurtje geduurt voor mijn dochter geboren werd, wel is waar met een knipje maar daar voel je echt niets van. Het naaien wel daarom hebben ze dat nadien een klein beetje plaatselijk verdoofd (juist voor te naaien).

mijn pijngrens is eigenlijk vrij laag en toch heb ik geen enkele kik gegeven tijdens de bevalling.

[Laatst gewijzigd door Neela's mama - 29/10/2008 @ 22:10] - Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 22:17
Sabke

Online Status Bekijk profiel
mijn bevallingsverhaal staat op mijn profiel en ik heb wel enorm afgezien MET epidurale en op die moment zei ik tegen mijn gyne NOOIT meer. nu kijk ik er al helemaal anders op terug en zou ik zo overdoen, maar dan zonder problemen met mijn placenta want dat koste mij bijna het leven.
de pijn ben ik nog niet vergeten maar wat je ervoor in de plaats krijgt is het meer dan waard

[Laatst gewijzigd door Sabke - 29/10/2008 @ 22:17] - Link naar deze reactie
01/11/2008 @ 22:08
MoonQu33n

Zowat iedereen had mij al opgemaakt van hoe pijnlijk een bevalling kon zijn, ik wou echt zonder epidurale verdoving m'n dochter ter wereld brengen en heb toen altijd gezegd van als het echt niet gaat dat ik er dan wel 1 zal nemen.
Het was dan ook mijn 1ste bevalling dat ik ging meemaken en dan weet je nog niet echt aan wat je je moogt verwachten en natuurlijk iedere bevalling is anders.
Ze gingen mij normaal inleiden maar was toen niet meer nodig, de weeën heb ik perfect kunnen wegpuffen en dit vooral omdat ik mij het gemakkelijkst voelde toen ik op die bal zat, liggend waren die voor mij pijnlijker en kon ik ze moeilijk aan maar al zittend ging alles goed. Ik kreeg dan ook nog eens extra vloeistof om de weeën sneller te laten komen.
Toen ik persdrang had moest ik nog even wachten want er was nog steeds een klein boordje en dat vond ik wel heel erg ambetant want die persdrang is zo automatisch en ze vragen steeds voor niet mee te persen maar dat ging langs gaan kanten.
Wanneer ik dan mocht gaan meepersen heeft het een 30min geduurd + knip en onze dochter was geboren. Heb dus geen epi nodig gehad, heb ook niet liggen roepen, het mn ventje zn hand niet blauw gedrukt etc.
Ik vond het een heel speciale ervaring en wil ze zeker nog eens meemaken en hopelijk verloopt alles net zo vlot als toen.

Dus wat ik je wel kan zeggen is dat iedereen er anders in is, kleine pijngrens, grote pijngrens, eerste bevalling kan anders verlopen dan je tweede, etc... bekijk het gewoon op het moment zelf als je het nodig acht om een epi te hebben vraag er dan naar, jij voelt dan ook je lichaam het beste aan.

Link naar deze reactie
08/11/2008 @ 08:22
Daphne

waar zit iedereen met zijn verhalen?????

is degene die het topic gestart is ondertussen bevallen? zo ja hoe is het gegaan.

Link naar deze reactie
08/11/2008 @ 09:12
saar

ik ben nog niet bevallen, maar wil toch even reageren

heb hier ergens gelezen dat het vroeger ook gedaan werd zonder verdoving, dus waarom zouden we dan nu verdoving willen?

wel, vroeger trokken ze je tanden ook zo eruit, zonder verdoving
zijn we toch ook iets aan gaan doen of niet?

ik ben er zelf nog niet uit, wil liever zonder verdoving,maar dat is denk ik meer uit trots, omdat al die vrouwen dat kunnen wil ik dat ook kunnen

maar ben niet volledig voor of tegen epidurale

Link naar deze reactie
08/11/2008 @ 22:35
Daphne

ik deel je mening ik wou ook absoluut zonder vooral uit trots en bang voor de naald.

maar toen het moment er was heb ik ze toch vrij snel gevraagd omdat ik heel de tijd bang was dat ik anders te moe ging zijn voor de eigenlijke bevalling.

gevoel is nog steeds dubbel vind het langst de ene kant heel spijtig dat ik ze zo snel gevraagd heb maar langst de andere kant ik was er wel heel de tijd met mijn hoofd bij en dat was toch ook wel fijn.

heb nog 6uur weeën gehad na de epidurale dus eigenlijk ik denk niet dat ik 6 uur pijn zou volgehouden hebben.

veel succes met je bevalling zie dat het niet zo lang meer is laat nog even weten hoe het gegaan is.

groetjes DAphne

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]