< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Tweeling laten testen op wiegedood?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Tweeling laten testen op wiegedood?
22/09/2008 @ 11:51

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag mama's,
Ik zit met een vraagje!
Ben eind juli mama geworden van 2 flinke dochters!
Maak mij een beetje zorgen ivm wiegedood, we hebben veel moeite moeten doen om zwanger te geraken en ben als de dood dat hen nu iets zou overkomen!
Volgens de kinderarts is het niet nodig dat ik mijn kindjes moet laten testen, maar ik hoorde vorige week dat mijn vriend zijn nicht een zoontje heeft dat een risicokindje was dat met een alarmtoestel lag, ik weet niet in hoever de erfelijkheid gaat!
Ben nu serieus aan het twijfelen om ze te laten testen, langs de ene kant wil ik mijn kindjes het niet aandoen om met die draadjes te moeten liggen als het niet nodig es, maar langs de andere kant ben ik dan ook bang dat hen iets zo overkomen!

Zijn er mama's die hun kindje op eigen kracht laten testen hebben?

Hoop snel wat reacties te horen!

Groetjes Saskia

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 12:14
finn

onze jongens zijn getest, maar dat was standaard door hun vroeggeboorte. De test is niet echt belastend voor de kindjes, maar ja wat niet nodig is, is niet nodig; Als je er toch over denkt, kan je best eens met een slaapcentrum bellen. ik weet niet vanwaar je bent, maar in VJZ Hasselt is er dit. Zij helpen je echt goed verder.

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 16:44
San

Wij gingen de onze normaal gezien ook laten testen (hebben onze oudste laten testen omdat mijn broer aan wiegendood gestorven is), maar uiteindelijk hebben we het dus bij hen niet doorgegaan, puur door gebrek aan tijd, en omdat er ook geen reden was. De kinderarts vond het ook helemaal niet nodig.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 10:26
magalie

Saske,

Victor en Isaline hebben ook geen slaaptest gehad. Er is bij ons niet eens over gesproken. Ik meen mij te herinneren dat ze op neonato zeiden dat een volledige screening pas gedaan wordt bij kindjes die een geboortegewicht onder de 2000gr hadden. Maar sla me niet dood als het niet zo is.

Als je echt ongerust bent, zou ik het nog eens bespreken met de KA en anders eens naar een slaapkliniek bellen?

Wij gebruiken hier wel 2 Angelcare's en dat geeft me toch al wel wat geruststelling.

Veel succes,

Magalie

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 21:44

De onze hebben bij het verlaten vd neonathologie een brief meegekregen met een datum erop voor hun testen. Daar werd me verteld dat alle prematuren het standaard ondergaan. (in dat zh dan toch)

Als je er ni gerust op bent moet je het gewoon doen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]