[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/09/2008 @ 16:35 El31 | Wanneer wisten jullie "dit wordt de naam voor mijn zoon/dochter". Ik heb nog geen naam gehoord waarvan ik meteen dacht "dat is het". Sommige namen vind ik wel leuk maar de "klik" is er niet of komt dat ook niet? Mijn vriend komt met een heleboel namen en het enige wat ik dan zeg is "nee, echt niet", "gaat wel" of "wel leuk". Met namen kom ik niet aanzetten. Ik vind een naam altijd "wennen". Als vriendinnen / schoonzusjes de naam van hun pasgeboren baby vertelde dacht ik ook "is het dit" maar je went aan de naam en de naam past dan bij de persoon. Graag wil ik van jullie weten waar jullie DE NAAM hebben gevonden!! Ik heb nog even de tijd, ben nu 17 weken zwanger! |
| 21/09/2008 @ 11:00 Karen ![]() | Hallo! Nou ik wist het ook niet zeker hoor, toen ik zwanger was. Ik kon pas na een tijdje dat Tim geboren was echt zeggen dat Tim een Timmetje was. Snap je ![]() Nu weer. We hebben een naam uitgekozen die we alle twee mooi vinden. Het is ook maar net wat je zelf belangrijk vind. Wil je een lange of een korte naam? Moet het een mooie betekenis hebben? Welke letter moet het mee beginnen of juist niet ( Let op gekke initialen zoals bijv. Wybren Cornelissen --> W.C of niet dezelfde initialen als andere familieleden) Wil je een vlaamse, nederlandse, engelse naam? Mag het vaak voorkomen of wil je iets unieks. Ken je andere mensen met dezelfde naam, of maakt je dat niet uit. Nou ja, zo kan je nog wel eventjes doorgaan. We hebben voor onszelf bepaald waaraan onze naam moest voldoen. Toen gaan zoeken en blijven hangen bij de naam die we alle twee leuk vonden. Maar of dat nu DE naam is, dat moet denk ik groeien als je kindje er eenmaal is ... Succes met het zoeken! ps: leuke site is http://www.babybytes.nl . Dan zie je bijna bovenin, beetje rechts van het midden: babynamen staan. Hier kan je een naam invoeren en dan krijg je de betekenis en herkomst van de naam. Er zijn ook reacties van andere mensen die ook zo heten of ze de naam leuk vinden oid of juist niet en waarom. Nogmaals succes! Liefs, Karen |
| 25/09/2008 @ 11:44 El31 | Elke avond ben ik nu aan het surfen op internet op jacht naar leuke namen en we hebben al een aantal leuke namen gevonden en opgeschreven. Ik heb er nog steeds geen klik mee maar spreek de namen hardop uit met de achternaam erbij en als ik het vind klinken, worden ze op de lijst geschreven!!! De baby krijgt een achternaam van 8 letters. We denken aan een kortere voornaam en het liefst een nederlandse of belgische / franse naam. Van echte "trendy" namen houden we niet! Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!!!! |
| 25/09/2008 @ 11:54 Baki ![]() | Wat vind je van Niels? |
| 25/09/2008 @ 16:32 el31 | Leuke naam en staat ook al op de lijst! |
| 26/09/2008 @ 14:56 Caro | Wij hebben ook 'Tille' in ons lijstje staan, maar dan voor een meisje! Mijn grootmoeder heet Mathilda, en iedereen noemt haar Tille. Ik vind het wel leuk klinken, vandaar. |
| 26/09/2008 @ 17:48 karen | Tille is toch echt een meisjesnaam vind ik? Bij de eerste wist ik al wat ik wilde vooraf, en man was direct akkoord... bij de 2de hadden we een naam die we allebei heeeel mooi vonden, maar diezelfde WOW als bij de eerste hadden we niet. Toch heet ze zo, en het heeft zelfs een tijdje geduurd voor die naam haar eigen werd precies, maar nu is het een echte... zou niet weten hoe ze anders moest heten! |
[Reageer]

zo moeilijk, een geschikte naam vinden

Wij bleken een totaal verschillende stijl te hebben. Ik hou van engelse namen en Jo juist niet.
en daar stond ie dan, ik was op slag verliefd en hoe meer ik de naam vertelde aan familie, vrienden enz hoe meer ik er van overtuigd was dat dit DE naam was. Voordeel van deze naam was dat ik niet eens het geslacht moest weten omdat ie geschikt is voor een
.