< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » zo moeilijk, een geschikte naam vinden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
zo moeilijk, een geschikte naam vinden
19/09/2008 @ 16:35
El31

Wanneer wisten jullie "dit wordt de naam voor mijn zoon/dochter". Ik heb nog geen naam gehoord waarvan ik meteen dacht "dat is het". Sommige namen vind ik wel leuk maar de "klik" is er niet of komt dat ook niet?

Mijn vriend komt met een heleboel namen en het enige wat ik dan zeg is "nee, echt niet", "gaat wel" of "wel leuk". Met namen kom ik niet aanzetten.

Ik vind een naam altijd "wennen". Als vriendinnen / schoonzusjes de naam van hun pasgeboren baby vertelde dacht ik ook "is het dit" maar je went aan de naam en de naam past dan bij de persoon.

Graag wil ik van jullie weten waar jullie DE NAAM hebben gevonden!!

Ik heb nog even de tijd, ben nu 17 weken zwanger!
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 17:01
mimi1701ap16

Online Status Bekijk profiel
hai,

Ik ben nog maar 16 en heb al een namenlijstje gemaakt, het kan nog veranderen hoor, maar dit zijn echt namen waar ik van hou:

Aliza
Liora
Nasya

Boaz
Lewis
Noah

Je zal DE NAAM wel vinden hoor! Echt, als je nog meer hulp wilt, moet je maar vragen hoor, ze helpen je echt graag hier!

Misschien kun je ons al een tip geven van welke oorsprong, ofzo het moet zijn!

Groetjes xxx
mimi1701ap16

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 19:06
snuitje_85

Ik had al van mijn 16de een lijstje met namen die ik echt mooi vond en voor zowel een jongen als ene meisjes had ik de naam al gevonden. Mijn meisjesnaam kwam uit een roman die ik ooit heb gelezen en mijn jongensnaam had ik ergens opgevangen.
Jaren later word ik zwanger ... en mijn vriend vind mijn namen niet mooi Wij bleken een totaal verschillende stijl te hebben. Ik hou van engelse namen en Jo juist niet.
Dus in de maanden dat ik zwanger was heb ik gegoogeld en toen was ik een boek aan het lezen en het personage noemde Beau en ik heb aan mijn vriend gevraagd wat hij daarvan vond en ja dat kon zijn goedkeuring wel krijgen en hoe meer ik nadacht over die naam en hoe vaker ik hem zei tegen mezelf hoe beter hij begon te klinken tot ik besefte van .... ja dit is hem .... Beau zou niet anders kunnen heten, de naam past zo perfect bij hem en mijn vroegere jongensnaam zou niet gepast hebben met het kind dat hij nu is
We hebben nu ook een meisjesnaam, die zag ik in een email adres staan vanuit t werk en ik werd er direct verliefd op. Zo zie je maar, mijn namen zijn door de jaren heen ook veranderd kan allemaal

groetjes

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 19:28
jerney

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi

ik vond nayomi heel mooi maar mijn vriend niet
dus zijn we opnieuw een lijstje gaan maken en naomi stond bij alle bij op 1 jullie komen er wel uit maak lijstjes en kijk welke naam er bij allebei voor komt

xxxx

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 20:23
karen

Bij Jelke was ik eens op mijn gemak aan het lezen in een namenboekje in de carrefour en daar stond ie dan, ik was op slag verliefd en hoe meer ik de naam vertelde aan familie, vrienden enz hoe meer ik er van overtuigd was dat dit DE naam was. Voordeel van deze naam was dat ik niet eens het geslacht moest weten omdat ie geschikt is voor een en een al is het dan een Friese jongensnaam.
Vorig jaar was ik naar Koppen aan het kijken naar een reportage over een babytje dat een huidziekte had, hij heette Tille en ook die naam gaf mij direct een goed gevoel en ik wist toen al zeker, mocht ik ooit zwanger zijn van een jongetje dan word het Tille en ik ben bij mijn idee gebleven.
Je weet het gewoon als je DE naam tegenkomt en jij zal hem ook wel tegenkomen.
Veel vindplezier
Karen

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 23:16

Bij ons al van in het begin dat we samen waren was het voor een meisje vast en zeker een Aurélie (ooreelie uitgesproken).
En het eerste was een meisje dus werd het een Aurélie.
Voor een tweede wisten we al heel snel voor een meisje Camille of een Manon en voor een jongen voor mij dan toch vast en zeker een Gilles.
Het tweede was terug een meisje en dus een Camille en 15 maanden later een zoon en die werd een Gilles zoals ik het al altijd wou.

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 11:00
Karen

Hallo!

Nou ik wist het ook niet zeker hoor, toen ik zwanger was. Ik kon pas na een tijdje dat Tim geboren was echt zeggen dat Tim een Timmetje was. Snap je

Nu weer. We hebben een naam uitgekozen die we alle twee mooi vinden. Het is ook maar net wat je zelf belangrijk vind.

Wil je een lange of een korte naam?
Moet het een mooie betekenis hebben?
Welke letter moet het mee beginnen of juist niet ( Let op gekke initialen zoals bijv. Wybren Cornelissen --> W.C of niet dezelfde initialen als andere familieleden)
Wil je een vlaamse, nederlandse, engelse naam?
Mag het vaak voorkomen of wil je iets unieks.
Ken je andere mensen met dezelfde naam, of maakt je dat niet uit.

Nou ja, zo kan je nog wel eventjes doorgaan. We hebben voor onszelf bepaald waaraan onze naam moest voldoen. Toen gaan zoeken en blijven hangen bij de naam die we alle twee leuk vonden.

Maar of dat nu DE naam is, dat moet denk ik groeien als je kindje er eenmaal is ...

Succes met het zoeken!

ps: leuke site is http://www.babybytes.nl . Dan zie je bijna bovenin, beetje rechts van het midden: babynamen staan. Hier kan je een naam invoeren en dan krijg je de betekenis en herkomst van de naam. Er zijn ook reacties van andere mensen die ook zo heten of ze de naam leuk vinden oid of juist niet en waarom.

Nogmaals succes!

Liefs,
Karen

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 12:24
laura1979

Hoi,

Bij Aron hadden we al snel de naam gevonden, ik wou dat hij de initialen ATE kreeg. De A stond voor de eerste letter van mijn vader en van mijn schoonvader. De T voor de eerste letter van mijn schoonmoeder en de E van mijn moeder. Ik hield erg van Engelse namen dus het is Aron Taylor Eros geworden (Taylor omdat mijn vriend darts fan is en Eros omdat mijn vriend dat een goede zanger vind). Bij de 2de hebben we de voornaam genomen die ik al vanaf mijn 12de in mijn hoofd had, de 2de naam hebben we bij de vorige zwangerschap gevonden. En ik vond dat ze ook een 3de naam moest hebben omdat Aron er ook 3 had, dus ik ben goed gaan zoeken wat we mooi vonden.
De namen houdt ik nog wel geheim omdat er misschien mensen meelezen die ik ken. Mijn schoonzusje is al op zoek naar welke naam met de S het kan zijn.

Groeten,

Laura

[Laatst gewijzigd door laura1979 - 21/09/2008 @ 12:25] - Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 14:52
*Wendy*

Ik had de naam Mick in gedachten en al besproken.
Tijdens de 20 weken echo kregen we te horen dat het toch echt een jongetje ging worden en die naam past zo goed bij het kindje wat ik zag! dus het wordt Mick

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 15:06

Wij hadden al een jongens en meisjesnaam voor we aan kdn begonnen. Arwen heb ik gehoord bij lord of the rings en vond het gewoon een prachtige naam! die klik had ik onmiddelijk. Nu verwachten we een zoontje en hij gaat Thor heten. Hoe we daarbij uitgekomen zijn weet ik ook niet meer, maar ook unaniem 'de klik' gemaakt. Als dit nu een meisje was werd het Tarja. Heeft lang geduurd eer we een naam vonden waar we beiden achter stonden, we hadden die klik niet als bij de andere namen. Toen de gyn eerst zei dat het een meisje werd, begonnen we het kindje ook bij de naam te noemen. En hoe meer we dat deden, hoe meer dat die klik kwam. Maar toen bleek dat de gyn zich vergist had nu wordt het een Thor!

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 11:44
El31

Elke avond ben ik nu aan het surfen op internet op jacht naar leuke namen en we hebben al een aantal leuke namen gevonden en opgeschreven. Ik heb er nog steeds geen klik mee maar spreek de namen hardop uit met de achternaam erbij en als ik het vind klinken, worden ze op de lijst geschreven!!!

De baby krijgt een achternaam van 8 letters. We denken aan een kortere voornaam en het liefst een nederlandse of belgische / franse naam. Van echte "trendy" namen houden we niet!

Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom!!!!
Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 11:54
Baki

Wat vind je van Niels?

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 16:32
el31

Leuke naam en staat ook al op de lijst!
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 14:56
Caro

Online Status
Wij hebben ook 'Tille' in ons lijstje staan, maar dan voor een meisje! Mijn grootmoeder heet Mathilda, en iedereen noemt haar Tille. Ik vind het wel leuk klinken, vandaar.
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 17:48
karen

Tille is toch echt een meisjesnaam vind ik?

Bij de eerste wist ik al wat ik wilde vooraf, en man was direct akkoord...
bij de 2de hadden we een naam die we allebei heeeel mooi vonden, maar diezelfde WOW als bij de eerste hadden we niet.
Toch heet ze zo, en het heeft zelfs een tijdje geduurd voor die naam haar eigen werd precies, maar nu is het een echte... zou niet weten hoe ze anders moest heten!
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 20:27
karen

Tja das ieder z'n mening hé Ik vind Tille mooier voor een jongen dan een meisje maar ik heb het dan ook op TV voor een jongen gehoord (was een Zweeds jongetje in koppen)en vond het heel speciaal. Voor een meisje vind ik het te gewoon
Ik krijg altijd positieve reacties als ik zeg welke naam het gaat worden.
Vorig jaar zijn er in vlaanderen 7 jongetjes geboren die de naam Tille kregen
Groetjes
Karen

[Laatst gewijzigd door karen - 26/09/2008 @ 20:50] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]