< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » dreigende vroeggeboorte

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
dreigende vroeggeboorte
17/11/2008 @ 18:00
Lisa

Online Status Bekijk profiel
Hej dames! Probeer het aub zo lang mogelijk vol te houden hoor en luister goed naar de artsen. Ik ben bijna twee weken geleden nu bevallen op 32 weken en 2 dagen en ik had graag dat mijn ukkie nog wat langer was blijven zitten. Hij had wel een heel goed gewicht voor zijn leeftijd, nl. 2235 gram en was 48 cm lang. Toch hebben zulke kleintjes het nog wel moeilijk hoor. Ze hebben een grotere kans op afwijkingen. Wij weten nog steeds niet of hij mogelijk wat problemen heeft in de hersenen. Twee weken geleden heeft hij een hersenscan gehad, maar die was ietwat onduidelijk. Vorige week vrijdag weer een gehad ter controle en er zaten wat vlekjes. Over twee weken weer een scan om te kijken of ze erger zijn geworden of niet. We hopen van niet. Gelukkig reageert hij goed op de buitenwereld, laat hij duidelijk merken honger te hebben, zoekt hij echt oogcontact, vindt hij het maar niets om verschoont te worden en drinkt hij sinds gisteren (iets) uit de borst.

Dames succes en volg alle adviezen goed op!

Link naar deze reactie
17/11/2008 @ 19:41

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey meiden,

doe zeker wat de artsen zeggen. ik ben twee weken geleden bevallen wel ingeleid op 36weken. want mijn dochter was gestopt met groeien. ik moest al platte rust nemen van mijn 32weken. mijn gyn zei nogal een geluk dat je toch nog uw rust hebt genomen of je dochter had vroeger kunnen komen. xena woog bij de geboorte maar 2kg en was 43cm groot. zij woog na het verliezen van het gewicht nog maar 1,810kg en moest drie dagen onder de blauwe lamp maar nu ondertussen twee weekjes later weegt ze al 1,915kg en eet ze supergoed. dus neem gewoon goed jullie rust. en dan komt alles goed. want onthou elke dag dat je kindje nog in je zit is er eentje gewonnen.
groetjes,
sarah

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 09:35

Proficiat met jullie kleintjes! Geniet er maar van!
Alles komt uiteindelijk wel goed!

Ik voel mij op dit moment niet slecht, beetje last van pijn in onderrug en zeurende pijn in onderbuik, links vooral en trekt beetje naar been.
Witverlies is ook meer, maar dat is afwisselend. 's nachts heel veel plassen, zelfs 6 à 7 keer.

Nog even volhouden hé, goed rusten.

Ga nu een beetje eten se!

Liefs,

Caro

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 05:39
cheesegirl

Online Status
hoi hoi allemaal.. nou dinsdag avond naar zh geweest met hevige weeen. Maar in de nacht naar huis gestuurd met 2 cm opening en slaappil. en ja hoor weg weeen. Nu is het heel vervelend want mijn man werkt 2 uur van huis hij is nu net de deur uit maar heb net dik wit slijmverlies gehad en toch weer krampen. Kan hem wel steeds thuis houden maar schiet ook niet op. Moet vanmiddag weer voor controlle naar ziekenhuis hopen dat of ze wat doen. of dat het nu eindelijk door gaat zetten..

Groetjes en hou jullie op de hoogte

Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 18:20
cheesegirl

Online Status
Goed nieuws van deze kant.. Ze gaan nu toch inleiden morgen ochtend.. Heb nu veel spierpijn spanning valt helemaal weg. haha en heb nu weer weeen. misschien toch nog natuurlijk? we zullen zien en anders heb ik de kleine zo wie zo zaterdag in mijn armen. ben wel opgelucht want het ging echt niet meer....
Ik wens iedereen veel sterkte met de zwangerschap en bevalling

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 22:03
cheesegirl

Online Status
Hallo allemaal

Nou bij deze wil ik jullie laten weten dat ik vrijdag ochtend om 10:27 bevallen ben van een gezonde zoon hij woog 4125 gram en 51 cm. Hij heet Boaz Emanuel. Voordat ik naar het zh vertrok verloor ik nog mijn slijmprop snachts ook wel wat weeen gehad. Dit was mijn geluk ze hebben het wel ingeleid maar konden mijn vliezen ook breken naar nog niet eens een half uur hebben ze de pomp om de weeen op de wekken stop gezet omdat het uit eindelijk van zelf ging.. Heel eng allemaal was dat het precies ging zoals bij mijn dochtertje.. ik zal vb geven

Bij mijn dochtertje begon de eerste wee om 19:00
Bij mijn zoon om 07:00 ingeleid
Om 20:00 braken mijn vliezen 5 cm onsluiting bij mijn dochtertje om 21;00 kreeg ik iets tegen de pijn

Bij mijn zoon had ik om 09;00 kreeg ik iets tegen de pijn en om half 10 5 cm ontsluiting

Mijn dochtertje werd geboren om 22;22
Mijn zoon om 10;27

Mijn dochter geboren op de 12e
mijn zoon op de 21e

Echt heel grappig allemaal
De bevalling is dus goed verlopen en mijn herstel loopt voorspoedig..
Ik wens de rest nog een fijne zwangerschap toe

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 11:00

Cheesgirl, gefeliciteerd met jullie zoontje! Heb je goed gedaan! Geniet ervan en nog een spoedig herstel!

Hoe gaat het met de rest van de dames? Want hier wordt nog weinig geschreven? Weet dat er al een aantal bevallen zijn...
Gitte meid, hoe gaat het met je? Ben jij ook bevallen?

Ik moet morgen aan de monitor, heb ik nog nooit gedaan omdat ik bij mijn vorige zwangerschap te vroeg ben bevallen.
Doen ze dan ook een onderzoek of enkel monitoring?

Liefs,

Caro

[Laatst gewijzigd door Caroline Pockelé - 26/11/2008 @ 11:01] - Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:01

Hey Cheesgirl en de rest?

Ik heb een afschuwelijke nacht achter de rug. Ben vandaag 38 weken dus kans op vroeggeboorte is voorbij. Donderdag aan monitor geweest en ik mag bevallen zegt gyn, dus hoop dat het toch vandaag of morgen doorzet, vannacht heel veel harde buiken en voorweeen gehad.

Hopelijk laat iemand van jullie nog iets weten.

XXX

Caro

Link naar deze reactie
05/12/2008 @ 22:53
cheesegirl

Online Status
hoi hoi caroline

Vervelend zeg ik weet wel hoe je je voelt.als je vroeg tijdige weeen hebt en je moet plat liggen en dan wil de baby ook niet komen.. Zal wel denken eerst mag ik niet nu blijf ik zitten.. Dat is echt zwaar ik hoop voor je dat de kleine zich gauw meld.. die van mij is alweer 2 wk oud gaat zo snel.. maar een heerlijk kereltje.. De eerste wk ging het niet zo goed met hem. Hij viel heel veel af en elke voeding kwam er van onder als water weer uit.. Was wel schrikken. Door mijn snelle bevalling heeft hij ook nog iets met zijn rug. daar wordt dinsdag naar gekeken..hij slaapt wel lekker door naar de 5e nacht al

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 11:24

Hello Ladies,

Onze kleine meid is er, geboren op 3 december om 10:10, ze weegt 2.690 gr en is 47 cm, haar naam is "ALYSSIA".

Ga even een hapje eten en kom daarna mijn bevallingsverhaal vertellen.

Liefs,

Caro en Alyssia

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 14:04

Hey Ladies,

Ik was uitgerekend voor 15 december, dus ben 2 weken te vroeg bevallen.

Dinsdag 2 december rond 22u krampen, constant naar het toilet lopen, vanaf 23u ben ik dan toch beginnen letten op de tijd die er tussen zat, dat was ongeveer 10 minuten, ben dan maar in bed gekropen in de hoop dat het over zou gaan, tegen 0:00 kwamen ze toch al om de 5 minuten krampen, weeën, heb dan toch mijn ventje maar wakker gemaakt om zich klaar te maken om naar de kliniek te gaan. Om 1:00 aangekomen in de kliniek hebben ze mij aan de monitor gelegd om te zien of de weeën regelmatig waren en ja hoor. Ze hebben dan ook meteen een zakje antibiotica gegeven via infuus omdat ik positief was getest op GBS bacterie. Had 4 cm toen ik ben binnengekomen in kliniek. Na enkele uren aan de monitor te hebben gelegen, regelmatige weeën, om 6u 's morgens nog maar 5 cm opening, het wilde dus niet vlotten. Mijn water was ook nog niet gebroken, de gyn ging om 8u mijn water komen breken. Nadat dit was gebeurd hebben ze een infuus met weeënopwekker gegeven, pfff, ik kon de weeën nog wegpuffen dus epidurale had ik nog niet nodig. Ik heb ook op zo een grote bal gezeten om de weeën draaglijker te maken. Om half 10 voelde ik dat ik persweeën kreeg, na onderzoek had ik 10 cm opening en kon de bevalling echt beginnen. De gyn is gekomen, 3 x persen en ons kleine meisje werd geboren.
Ben fier op mezelf dat ik het zonder epidurale heb gedaan. Weet dat je alle pijn direct bent vergeten, echt waar, van zodra ze dat kleine wondertje op je buik leggen, smelt je en vergeet je alles.

Liefs,

Caro en

Link naar deze reactie
08/12/2008 @ 14:11

@carolien,

een zeer dikke proficiat met de geboorte van je kleine meid.
je hebt gelijk eens je je dat kleine wezentje in je armen hebt smelt je gewoon weg diep vanbinnen heb dat nu ook altijd met xena.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]