< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » scheiden, verbouwen en zwanger ?!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
scheiden, verbouwen en zwanger ?!!
17/09/2008 @ 13:14
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

ik ben al uit elkaar met mijn (ex)man sinds februari, had hem het jaar van te voren al gezegd dat ik wilde scheide, we hebebn dan nog een jaar aangemodderd, ieder zijn eigen ding, nu heb ik sinds mei een nieuwe vriend, iemand die ik al bijna mijn hele leven ken, en krijgen we in mei al een baby. Ondertussen zijn we ook begonnen met zijn huisje te verbouwen, zoadat ik en mijn dochter, en natuurlijk de baby bij hem kunnen gaan wonen. Maar sinds kort stapelen de problemen zich op, blijkbaar kan mijn kind nog steeds de achternaam krijgen van mijn ex, we zitten nog in scheiding, zal rond febr. afgerond zijn. Nu hebben we ook nog problemen met de lening voor de verbouwingen omdat ik nog niet def. gescheiden ben, en het huis moet natuurlijk klaar zijn in Mei!! de bank zegt wachten tot febr. maar dan krijgen we het nooit meer op tijd klaar !

echt om gek te worden, jaren heb ik mijn leven "on hold" gezet, omdat ik voor onze dochter niet uit een durfde gaan, toen ik eindelijk de beslissing gemaakt had, moest ik nog 1 jaar wachten voor hij het accepteerde, en nu ik EINDELIJK mijn leven opnieuw kan beginnen krijgen we dit !

iemand die dit al heeft meegemaakt ???

groetjes
Anneke

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 15:16
Britt

Online Status Stuur bericht
dag anneke, zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik weet wel dat als je meer dan 300 dagen niet meer samenwoont met je ex op het moment van de geboorte dat het kind niet meer op zijn naam staat.

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 16:19
Anneke

heb net te horen gekregen dat we geen krediet lening kunnen aangaan omdat ik nog niet officieel gescheiden ben... en mijn vriend die zo trots is om papa te worden, is als een bezetene aan zijn huis beginne werken, dus da's nu ook niet meer bewoonbaar !!

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 22:05
m

meid sterkte,heb het ook meegemaakt...maar zal morgen ne keer erover praten,nu bedje in.sterkte want weet hoe jij je voelt.
Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 13:17
joopie

Hoi,

Als jou ex-man mee wil werken aan een snellere afhandeling van de scheiding kun je je huwelijk eerst om laten zetten naar een geregistreerd partnerschap. Als je dat eenmaal bent (dit kan binnen een week geregeld zijn in de meeste gemeentes) kun je daarna je geregistreerd partnerschap laten ontbinden en ben je van elkaar af.
Soort flitsscheiding zeg maar !!!

Zou even informatie aanvragen bij de gemeente waar je getrouwd bent of je je scheiding mag laten omzetten tot een ger. partnerschap dan weet je al weer iets meer.

Succes,

Joopie

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 15:19
Anneke

dank je joopie, kan dit ook in Belgie of is dit enkel voor NL ?

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 11:41
diekske

Online Status Stuur bericht
een collega van mij heeft ook meegemaakt dat ze 1 maand te weinig gescheiden was als haar dochtertje geboren werd. Zij hebben het opgelost door de dochter voorlopig op haar familienaam in te schrijven en als alles achter de rug was op naam van de echte papa te zetten.
Zo heeft uw ex er niets mee te maken.

Die verbouwingen, das natuurlijk een ander probleem. Tis ook te zien wat er allemaal moet gebeuren.

groetjes en veel sterkte
diekske

[Laatst gewijzigd door diekske - 30/09/2008 @ 11:43] - Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 13:47
Anneke

hehe, gisteren naar het gemeentehuis geweest en ze hadden wat dingen opgezocht, blijkbaar is de wet hiervoor vorig jaar aangepast.

als je zwanger bent en je dus nog in scheiding ligt, kan de nieuwe man (vader van het kind) vanaf de 301ste dag dat jullie feitelijk apart wonen (dus na adres wijziging) het vaderschap opeisen.
Dit kan dan of jullie kunnen ook samen het kind aangeven na de geboorte.

Gelukkig voor ons valt de 301e dag vooraan in april en is ons kindje uitgerekend op 20 mei, dus normaal mag dat geen probleem zijn!

Een pak van mijn hart ! Het zou lullig zijn moest mijn vriend zijn eigen kind moeten adopteren...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]