< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » Wie weet wat ik doen moet???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
Wie weet wat ik doen moet???
17/09/2008 @ 10:39
anoniempje

Hoi,

Ik ben hier eventjes anoniem omdat ik niet weet hoe ik dit moet oplossen.
Even kort, Ben 5 jaar samen met vriend. Hebben 2 zoontjes. oudste is 2.5jaar en jongste 9 maanden. Mijn 'vriend' is chauffeur. Vroege weg laat thuis is tegenwoordig niet iets waar ik van verschiet. Zelden is hij op tijd thuis om de kids nog te zien.
We maken de laatste tijd ook veel ruzie. En nu vant weekend kwam het er eindelijk uit... Ik over de aandacht die er tekort is voor kinderen en mezelf. Hij over een rommelig huis...
Ik sta er dan ook meestal alleen voor.Altijd eigelijk want ook al is hij thuis hij zal nooit eens een zoontje eten geven in bad steken of in bedje leggen...
Hij gaat werken , komt laat thuis, eet zijn eten waar hij van verwacht dat ik het opwarm, en kruipt dan achter zijn laptop om te chatten met weet ik veel wie of alle filmkes op garagetv af te spelen...
En daarna kruipt hij in bed... Sex is ook een raretijd geworden...en als hij dan zin heeft verwacht hij dat ik met benen open ga liggen.
Hij vind me te dik geworden...ik moet maar afvallen, hij vind dat hij van mij geen aandacht krijgt en dat ik niets voor hem doe...
Ik word knettergek van die uitspraken, want ik smeer al vijf jaar zijn boterhammen zet zijn koffie voor werk en als hij thuis komt, eten staat klaar en 'ZIJN' huis kuisen doe ik ook(ik woon namelijk maar bij in en elke ruzie of woordenwisseling hoor ik dat wel)
Hij zei vant weekend zelfs toen ik hem confronteerde met zijn chatten met andere vrouwen dat hij de aandacht ergens moet gaan zoeken...
Onze oudste heeft een vorm van ADHD. Dus heeft strikte regels nodig, als hij dan eindelijk luisterd doet 'vriend( het in een handomdraai naar de .... in t weekend...
Ik werk van thuis uit maar verdien niet zo veel... Ik hang dus gedeeltelijk van hem af kwetie van onderdak en zo...
Aangeizen ik ver van vrienden en familie afwoon kan ik op hun niet rekenen voor babysit en zo ook niet... En veel mensen ken ik hier ook niet omdat we raar of zelden ergens naartoe gaan... Als ik overdag naar de winkel geweest ben dan krijg ik op mijn neus dat ik weeral op de brats geweest ben... Ik word er knettergek van. Financieel kan ik niet weg bij hem.
En dan is er ook nog het feit van als ik hier ook weg raak.. Ga ik dan ooit nog een man kunnen vertrouwen? Laat staan lief hebben? Het alleen wonen op zich schrikt mij niet af want ik sta r nu ook alleen voor met mijn kinderen. Ik weet alleen niet hoe ik het ga rooien als ik hier weg moet... De huurprijzen zijn een ramp om te kunnen betalen en ik heb geen geld voor een huurwaarborg. Het enige dat ik bezit is een tv, een babybedje en een kast..., de babyspullen en kinderspullen ook en een beetje keukengerief... Ik heb geen eigen auto...als ik alleen met de kids moet gaan wonen heb ik een 500€ inkomen het kindergeld en wat hij ook zou moeten geven als allimentatie... Das ook zoiets ... Laatst bij de zoveelste woordenwisseling zei hij dat hij dat hij als we ooit uit elkaar moesten gaan hij de kinderen een keer om de veertien dagen of drie weken int weekend zou willen en dat hij er wel zou voor betalen want door zijn job kon hij ze toch niet meer bijhouden.
De vernederingen beledigingen ik ga eraan kapot, mijn zoontje reageert agressief als we weer eens kibbelen. Dit is niet gezond meer...
waar kan ik naartoe met 700€ inkomen per maand???
Ga ikooit nog iemand vertrouwen
Ga ik nog iemand leren kennen?
Wat voor een woning zou ik hebben om samen met de kids in te wonen???
Ik zit aan de grond genageld...

Anoniempje
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 11:20

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey meid,

wat een verhaal.
toen ik bij mijn ex wegging had ik ook niks meer.
ik had nog het geluk dat wij bij mijn vader terrecht konden maar, ik moest wel huur betalen. 310 euro voor 2 kamers.
nou heb ik gelijk bijstand aangevraagd en dat bedraagt bij mij 970 euro.
ik ga vanaf november in een andere woning helemaal voor mezelf. waardoor ik dus nog meer kwijt ben aan vaste lasten maar, ik red me wel.
je zal toch de stap moeten zetten.
ik weet niet of je uit belgie komt maar wat je zou kunnen doen is een vrouwenopvang bellen en vragen of er ergens opvang is voor jou en je kids.
zij kunnen je ook verder helpen met een normale woning etc.

succes meid.

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 14:14
sarah

woon je in belgië?
Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 18:42
Cin

beentjes open en niet zagen :)

dat helpt
bij mij toch
Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 21:29
anoniempje

Hey dames, ja ik woon in België. Als ik mijn eigen tekstje zo lees vraag ik me af hoe zielig ik wel ben!
Ach ja

Anoniempje
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 11:35
ano

Cin, ik weet niet hoe laag jouw zelfvertrouwen is, maar als het op die manier moet, waar ben je dan in godsnaam mee bezig??????????
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 12:46
Nancy

Online Status
Ano: idd je hebt gelijk, hoe zij reageert, djesus..
Dat is toch wel het laatste waar ik aan denk als ik in zo'n situatie moest zitten hoor.
Lieve help!!!
Als dat het enige punt is waarop je aandacht krijgt, dan moet het vanmij ook niemeer hoor.

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 14:17

ik denk dat het gewoon een smerige reactie is van cin.
en tja als je zo denkt erover dan ben je een nogal simpel persoon in mijn ogen maargoed.
succes cin met de beentjes open leggen

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 21:45
sabje

Hoi,

Kan me voorstellen dat je zelfvertrouwen nu op een laag pitje staat ... Kan je niet aankloppen bij het ocmw om een sociale woning te krijgen? Je zou versteld staan hoe ruim sommige woningen zijn . Ik vind dat je jezelf niet zo naar beneden mag laten halen door een man. Jij verdient missch minder dan hem maar je zorgt wel dat het huishouden blijft draaien... Hij zou nogal ogen opentrekken als hij ineens alles zelf moet doen. Misschien moet je eens je stoute schoenen aantrekken en je wat sterker opstellen. Hij zal wel denken dat jij nergens naartoe kunt en dat geeft hem "macht" waardoor hij denkt dat jij zijn meid bent. Verlies jezelf niet ! Het leven is te kort om nu al "geleefd" te worden...
Veel succes met wat je ook beslist en onderneemt.

[Laatst gewijzigd door sabje - 21/09/2008 @ 21:50] - Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 13:21
Marleen

Anoniempje,

Informeer je bij OCMW of andere instanties en zoek hulp. Deze situatie is geen leven voor jou en je kinderen. Het zal misschien moeilijk zijn in't begin, met veel minder rond te komen, maar je eigenwaarde en gemoedsrust gaan er op vooruit gaan. Als je in jezelf blijft geloven, kom je er wel. Je kan het best alleen.

Succes !

Marleen

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:06
diekske

Online Status Stuur bericht
Hallo,

anoniempje, ik weet maar al te goed wat je bedoeld. Toen ik uw verhaal las kreeg ik kippevel. Buiten het feit dat ik geen kids had en getrouwd was met mijn ex, is alles gelijklopend. Zijn eten moest op tafel staan als hij thuis kwam, als er al iemand was klaagde hij dat ik een vuile doos was en niet kuiste zoals het moest, hij kwam ook maar altijd later thuis en als hij al thuis was zat hij op de computer te chatten met andere vrouwen en te lachen. Als ik me dan eens in een niemendalletje kleedde om aandacht te trekken, werd hij woedend, want wat moesten zijn vriendinnen op internet wel niet denken als ik zo voor de webcam passeerde. Bij gevolg moest ik me altijd bukken om onder zijn camera te passeren, dat ik niet in beeld kwam. Hij zei dat hij geen gevoelens meer voor me had. Op seksueel gebied gebeurde er zelden iets. Was ook iedere dag ruzie. Als er dan eens geen ruzie was, was het omdat er die dag geen woord gewisseld werd tussen ons. Op een bepaald moment was ik alles zo beu en ben ik naar mijn zus gestapt die ik door hem praktisch nooit meer zag. Ik heb alles verteld en ze heeft gezegd dat ik mijn hart moest volgen, dat alles wel goed ging komen, maar dat da zo geen leven was. Was toen 10 kilo vermagerd.

Als ik van jou was, zou ik ook eens bij het OCMW aankloppen. Je verdient minder dan het bestaansminimum, dus zal je wel iets extra krijgen. Aleenstaande moeders met kinderen krijgen ook voorrang voor een sociale woning. Kun je niet voorlopig intrekken bij familie? Als ze het hele verhaal kennen ontdek je wat familie eigenlijk betekent.
Het is moeilijk om er bovenop te geraken, maar het lukt wel.

Dat vertrouwen in de mannen komt ook wel terug, maar er moet tijd over gaan. Ik dacht ook dat ik nooit iemand zou vinden. Mijn ex zei altijd dat ik met mijn slecht karakter nooit nog iemand zou vinden. Lange tijd heb ik dat geloofd. Tot ik aan de praat raakte met mijn kapster. Zij was op dat moment ook alleen. We zijn samen beginnen uit gaan en zij wist van mijn laag zelfbeeld. Zij heeft er samen met mijn familie voor gezorgd dat ik weer in mezelf ging geloven.

Na 3 jaar stond mijn ventje van nu dan ineens voor mijn neus. Totaal uit het niets. Mijn vriendin kende hem van vroeger en we waren hem toevallig tegen gekomen. Na 5 minuten was hij meer tegen mij dan tegen haar aan t praten. En nu zijn we anderhalf jaar verder, wonen we al even lang samen en is ons eerste kindje onderweg. De goeie jongens bestaan, hij heeft zelf ook een heleboel meegemaakt met zijn ex en was ook sociaal geisoleerd geraakt. Nu hebben we elkaar gevonden.
Dus je ziet maar dat je nog niet moet wanhopen. Ik weet dat je nu een hele zware periode tegemoet gaat. De stap zetten is moeilijk, maar eens je het gedaan hebt ga je je een stuk beter voelen,en dan komt er opnieuw twijfel of je wel juist was. Die periodes wisselen elkaar af maar de twijfelfases duren telkens minder lang. En als die fases er zijn moet je aan al het slecht proberen denken, aan alle vernederingen en pijn die hij jou heeft aangedaan.

In ieder geval heel veel moed.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]