[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/09/2008 @ 15:23 Mama!!! ![]() | volgens mij kan ouderschapsverlof wel geweigerd worden hoor men vriend krijgt het namelijk ook niet |
| 16/09/2008 @ 15:51 Mikado | Zowel de mama als de papa hebben recht op ouderschapsverlof. De werkgever kan ouderschapsverlof niet weigeren, behalve als de firma een kleine kmo is met een beperkt aantal werkgevers (hoeveel weet ik niet precies). Voor mezelf heb ik het eerst aan mijn managers gemeld, daarna heb ik 2 maand voordat het ouderschapsverlof begint een brief geschreven naar mijn werkgever (in principe moest dit aangetekend maar dit heb ik niet gedaan). |
| 16/09/2008 @ 15:56 snuitje ![]() | Mikado bedankt voor de uitleg ! |
| 16/09/2008 @ 18:01 Asje_ ![]() | Ja vaders hebben hetzelde recht als vrouwen. Het heet daarom ouderschapsverlof! |
| 18/09/2008 @ 10:45 Jessy ![]() | Hallo Snuitje, Volgens mijn weten is het wel maar 15 maand 1/5 en niet anderhalf jaar. Grtz, Jessy |
| 18/09/2008 @ 11:16 svb81 ![]() | In kmo's met minder dan 10 man, kan het geweigerd worden, anders enkel uitgesteld. Op de website van de RVA kun je er alles van vinden |
| 18/09/2008 @ 18:28 christa | hoi bij mijn weten is ouderschapsverlof een voorrecht voor de vlaamse belgen, als je firma gehuisvest is in wallonie dan heb je geen recht op ouderschapsverlof ![]() ![]() |
23/09/2008 @ 10:27![]() | je kan de systemen ook combineren. Als je bv 6 maanden halftijds doet kan je dat opnemen als 2 maanden voltijds en 2 maanden halftijds. Wat jou het beste uitkomt. |
| 23/09/2008 @ 19:36 Mieke | hallo, je kan beiden ouderschapsverlof nemen.Dat wil zeggen elk ofwel 3 maanden voltijds thuis,6 maanden halftijds of 15 maanden 4/5. Wij hebben een tweeling,dus wij mogen het dubbel nemen.Dat is erg interressant. Groetjes ![]() |
| 05/10/2008 @ 15:56 Siena2 ![]() | Is dat ouderschapsverlof ook in NL zo geregeld? En geld dat ook voor papa's die voor defensie werken? Mijn vriend vroeg hier laatst naar, maar ik weet het niet zeker... |
| 06/10/2008 @ 15:01 Siena2 ![]() | ik ben even gaan nazoeken en heb in het Ambtenaren Reglement gevonden dat idd ook militairen recht hebben op ouderschapsverlof, ze krijgen zelfs dan nog 75% van hun loon! Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig hoe dat bij mijn werk is. Ik werk in de kinderopvang, maar ik kan niet duidelijk vinden hoeveel loon je nog krijgt tijdens je ouderschapsverlof. Ik heb het nagezocht op internet en in de CAO die ik thuis heb liggen. Weet iemand dit misschien uit ervaring? (ik ben van NL) Het staat uitgelegd op deze site; http://www.abvakabofnv....sverlof_sector_welzijn/ maar ik snap er werkelijk niets van! Help! ![]() |
[Reageer]

ouderschapsverlof

maar heeft zowel de vrouw EN de man recht op ouderschapsverlof? of kan slechts 1 van de 2 dat nemen? of moet je dat verdelen... als de papa ook neemt, dat de mama dan minder kan nemen?