[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 15/09/2008 @ 14:41 | Hallo, Ik ben momenteel 21 weken zwanger van een 1 eigen tweeling. Ik heb al een dochtertje van 15 maanden. Haar heb ik tot een jaar borstvoeding kunnen geven. Nu wil ik proberen of het gaat lukken bij de tweeling (denk niet dat ik het zolang volhou). Heeft iemand ervaring met borstvoeding geven bij een tweeling? Zoja kunnen jullie me moed inspreken of raden jullie het echter af. Alle info is welkom. groetjes sandy |
| 15/09/2008 @ 15:01 Lieveke | Hoi, ben je van België? Er zijn een aantal organisaties die er zijn voor borstvoeding. Zij hebben vaak contactmoeders die telefonisch hulpverlening doen als je vragen hebt. Zij doen vaak ook infoavonden, en ik dacht ook al wel eens het thema tweelingen gezien te hebben... Als je van Nederland bent zullen er daar ook wel zo een organisaties bestaan hoor! vbbb.be, vzwborstvoeding.be, lalecheleague.be Na je bevalling kan je ook beroep doen op een vroedvrouw aan huis om je nog verder te helpen met je borstvoeding. Ik ben ervan overtuigd dat je dat heel goed gaat lukken. Zeker als je vorige keer ook zo lang hebt kunnen geven!!! |
| 15/09/2008 @ 15:49 Barbara ![]() | Hier ook een overtuigd melkfabriekske, ik ga ook proberen zo lang mogelijk BV geven... Ben er zeker van dat wanneer we er zelf in geloven, ons dit ook zal lukken! |
| 22/10/2008 @ 21:47 @ | Mijn oudste ook 14 maand gevoed en nu super gemotiveerd om het bij de 2ling weer net zo te doen, maar helaas, met een 2ling werkt het toch wat anders. ben nu toch drukker er loopt nu nóg een kindje rond en je hebt gewoon niet de rust om te voeden zoals ik dat met de oudste heb gedaan. al na 6 weken heb ik een lacatatiekundige laten komen, omdat ik niet toen al op wou geven en inmiddels zijn ze 5,5 maand en ik vrees dat het aflopende zaak is. Het jongentje is heel onrustig aan de borst en het meisje drink wel, maar heeft even later zo weer honger. Ik voed nu eigenlijk alleen nog maar snachts of smorgens héél vroeg. Merk ook dat ik het nu lang niet meer zo leuk vindt; vindt het veel teveel gedoe en dat terwijl ik wéét dat het geweldig kan zijn (mits; de productie loopt, jij de rust en tijd hebt...) wanneer ik zoals nu mijn zoontje de fles geef en de ander eerst de borst dan zit je weer met bijv het slapen; de één ligt lekker te slapen en de ander is onrustig en vervolgens moet je wéér gaan zetten met de kleine maar dan om het flesje te geven omdat ze aan de borst niet genoeg heeft...ik vindt het veel teveel gedoe, maar eiegnlijk wil ik nog niet stoppen!!!! Ga nu dus gewoon door met de eventuele nachten of de vroege ochtenden, maar ben me er al aan het voorbereiden dat het binnekort over en uit is (helaas helaas helaas...ben nl een echte BV voorstander en had het hen net zo gegund als mijn oudste!! |
| 03/11/2008 @ 13:14 irene | heb een tweeling van 5 weken en een zoontje van 19 maand, en geef de twin uitsluitend bv. ze groeien heel goed, en weten nu zelf al hoe ze de tepel moeten pakken, dus met twee drinken gaat steeds beter. Het zoontje zet ik bij het voeden van de twin even in het stoeltje,met speelgoed of eten of de teletubbies, maar bij meer kinderen worst het steeds lastiger. Ik vind het heel goed te doen,en ben blij dat ik bv geef, wel borstontsteking gehad, maar ook dat is weer over.Meestal voed ik ze apart, in 10 min zijn ze nu toch klaar met drinken. Als je er zelf zin in hebt, en het ziet zitten, zeker proberen, bv met twin. Voordeel, je mag en moet veel eten! |
[Reageer]

borstvoeding bij een tweeling

) Maar ik had het bij mijn dochter zo'n fantastische ervaring gevonden en wilde het echt proberen. Wel, het is gelukt en hoe ! De jongens (identieke jongenstwin) zijn 1 maand te vroeg geboren maar waren toch vrij gauw vertrokken met de BV. Tot 6 maanden kregen ze exclusief BV en ze kwamen daar fantastisch goed van bij (in no time waren het van die gezellige dikkerdjes geworden). Ze hebben uiteindelijk ruim 2 jaar mamamelk gehad. Ik kijk daar nu op terug als een heel mooie ervaring. Vermoeiend ja, maar ik hield mezelf voor dat (1) een tweeling sowieso vermoeiend is (bij onze boys heeft het erg lang geduurd voor ze doorsliepen) en (2) flesjes klaarmaken, steriliseren, etc... mij nog veel vermoeiender leek dan BV geven. 

Of als ze iets groter zijn, die 2 paar grote blauwe ogen die je vol adoratie aankijken, en als ze elkaars handjes zoeken... Het is toch echt iets speciaals.