[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
11/09/2008 @ 14:42![]() | Die van twee strooit inderdaad graag alles uit. Doet ze liever dan spelen zelf. Wat zet jij in hun kamer en wat in de leefruimte? |
| 11/09/2008 @ 17:37 Tiwi | Ons dochtertje is net een jaar geworden en heeft al een aardig bezit. We gaan binnenkort verhuizen en dan wil ik bij de Ikea zo'n mooie trofast kast kopen voor in de woonkamer. Met witte bakken. Eén bak voor de duplo, een bak voor de puzzels, bak voor tekenspulletjes. Als ze wil spelen kan ze een bak kiezen. Voor de andere bak over de kop gaat moet eerst de eerste bak weer worden opgeruimd. Misschien dat ik nog voor op de bak zet wat erin hoort. Ik ben haar nu ook al aan het leren op te ruimen. En ze weet nu heel goed dat wanneer we bijv. gaan eten de spulletjes eerst weer in een bak gaan. Uiteraard moet ik haar daar bij helpen. Op haar kamertje komen straks een paar lack planken van de ikea om echt haar eigen spulletjes op te zetten. Een mooie spaarpot die ze bij haar doop kreeg, wat boekjes enz. De meer algemen dingen komen dus in de kamer zodat misschien in de toekomst ook een brusje ermee kan spelen. Ik hou dus heel erg van een opgeruimd huis. Het is ook ons huis (die van mij en m'n mannetje) en we willen ook wel eens 's avonds knus op de bank zitten zonder speelgoed om ons heen .Succes! |
12/09/2008 @ 13:51![]() | Bedankt voor jullie tips. Ga er eens werk van maken. |
| 12/09/2008 @ 15:13 Tiwi | Succes! Gaat vast goed komen als je een lading kunstof bakken inslaat! ![]() |
| 18/09/2008 @ 12:57 karen | Ik wil wel van mijn woonkamer geen speelgoedwinkel maken , vol trofarkasten? Mijn zoontje( 3) heeft een speelhoek, met een tafel en stoeltjes en 1 grote toren met schuiven. In die toren zitten puzzels, knutselgerief en spelletjes. Dna heeft een plank met boeken en ene mini toren ( zelfde als de andere) met potloden, stiften en schrijfgerief. Dan 4 bakken met deksel, met een labeltje, duplo; auto's, trein enz. Dat staat in mijn bureau, dat is een kamer naast de zitkamer, open, geen deuren ofzo. Boven op zijn kamer heeft hij een werkbank, een garage, een keuken, en een winkel. Die moeten boven blijven! Dus niet in de eetkamer of zithoek, daar mag gespeeld worden, maar dat moet daarna weer weg. De speelgoedjes van de kleinste zitten in een mooie koffer naast het park, en ik haal er elke dag wat uit voor het park. Binnen 2 , 3 jaar, als de kleinste 3 is, krijgen ze boven een speelkamer, en moet alles daarblijven, en mag er sporadisch iets beneden komen, dat dan dadelijk weer weg gaat als ze gedaan hebben. Ik wil hier echt geen kasten vol speelgoed in mijn living. |
| 01/10/2008 @ 16:31 ann | Wij leren onze kinderen dat ze eerst het vorige moeten opruimen, voor ze het volgende mogen nemen. Dat lukt. Ze moeten ook steeds opruimen voor ze gaan slapen, voor we naar oma vertrekken, voor we naar de bakker gaan, voor ze tv willen kijken, ... Dat lukt ook. Zelfs ons kleintje, dat net 2 geworden is, ruimt flink op voor hij naar boven gaat. Jong geleerd is vroeg gedaan. We hebben 3 kinderen en zelden rommel in huis. Mensen die hier op bezoek komen zeggen vaak verwonderd 'amai, het is hier ordelijk' |
[Reageer]

3 kinderen en veel speelgoed dat rondslingert

.