Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/09/2008 @ 20:13 Lezertje | Hoi, ik lees veel mee op dit forum, en post even dit berichtje anoniem want ik wil niet mensen tegen het hoofd stoten met verhalen over mijn eigen kinderen terwijl jullie een verdriet meedragen. Ik lees hier veel, niet omdat ik zelf een kind heb verloren, maar omdat ik een broer heb verloren, 40 jaar geleden, voor ik zelf geboren was. Hij was drie maanden oud en is gestorven aan wiegendood. Hij lag 's ochtends zo in zijn bedje. In mijn gedachten is hij nog altijd ergens, ook al is het niet fysiek, en ik zie hem een beetje als mijn beschermengel, omdat ik er waarschijnlijk niet was geweest als hij nog had geleefd. Ik kan niet zeggen hoe het aanvoelt om zo een kindje te verliezen, en ik hoop ook dat ik het nooit hoef mee te maken (dat begrijpen jullie wel), maar ik denk enorm veel aan hem nu ik zelf kinderen heb, en me ook heel goed kàn voorstellen hoe het moet zijn. Soit, dat terzijde, wou ik even reageren op deze topic van Barbara, en zeggen dat ik vind dat je de juiste woorden hebt gevonden. Mijn moeder vertelt nog heel veel over de reacties van toen en ook zij heeft toen een paar berichten van hoop gekregen. Zij heeft over haar verdriet gepraat met haar zussen en haar familieleden en iedereen stond er voor haar. Mijn moeder was ook wel gehard omdat ze al veel naaste familieleden had verloren, maar toch zie ik, na 40 jaar, nog altijd tranen in haar ogen als ze aan onze Erik denkt en over hem praat. Dat raakt mij altijd enorm. Wij praten nu ook nog over hem, ook al heeft hij maar 3 maanden geleefd, en als ze het over de geboortes heeft, betrekt ze hem er altijd bij. Ik ben daar eigenlijk heel trots op, want hij behoort tot de familie, ook al is hij er al zo lang niet meer. Ik denk dat dat voor het broertje van het overleden zusje, en voor broers en zussen van overleden kindjes hetzelfde zal zijn. Ik wou ook maar even zeggen aan de mama's op deze topic dat ze nooit mogen stoppen met over hun kindjes te praten, maar ik denk niet dat dit zal gebeuren. Jullie verhalen zijn erg ontroerend, maar geef je verdriet ook een plaatsje en blijf optimistisch en hoopvol. Veel sterkte nog aan iedereen. xx |
| 11/09/2008 @ 01:24 marnonny ![]() | Hoi Barbara, Ik vind dat je het heel mooi opgeschreven hebt, denk dat ze het ook mooi vinden. Ik sluit me aan bij sommige andere die schrijven dat je pas je echte vrienden leert kennen als je iets mee maakt. Na het overlijden van Yasmine* heeft het de hele week storm gelopen, maar zodra ze begaven was kwam niemand meer. Ook nu na 3 maanden zien we nog maar weinig mensen, terwjl we er juist nu z'n behoefte aan hebben om over ons prinsesje te praten. Wat me nog het meeste pijn doet is dat mensen vor je uit de weg gaan. Ze durven gewoon niks te zeggen, terwijl ik niet vind da ze wat moeten zeggen. Al zeggen ze alleen maar hallo en lopen dan door zoals ze vroeger ook deden! Eg pijnlijk! Liefs Marjon. http://www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl |
| 24/10/2008 @ 16:34 Anke | Hoi, Ik was 38 weekjes zwanger toen het mis ging,ons dochtertje is op 4 oktober geboren...Dus allemaal nog vers en moeilijk.Ik heb van mijn vriendin een troostdekentje gekregen(Deze heeft ze zelf gemaakt met een engeltje erop Angels watching over me...+haar naam Annemijn en haar geboortedatum)Het deed ons echt heel veel en mijn vriendin is dus ook zwanger en is 13 oktober bevallen.Hoop dat dit een idee is voor haar.... Dikke knuffel voor je vriendin... gr Anke mama van Annemijn* |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Vriendin van iemand die kindje verloren heeft...