[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 30/08/2008 @ 11:23 muizeken | Hoi, Na de doorlopen van de mmm zonder succes hebben we besloten om voor een adoptiekindje te gaan. Dit is voor ons een zeer spannende periode. Waarschijnlijk gaan we voor een kindje van Kazachstan of Polen. Zijn en nog lotgenoten die bezig zijn met adoptie of in het begin van de procedure staan? Groetjes ![]() |
| 12/09/2008 @ 12:09 | Hallo Muizeken en Eva, Wij hebben de hele procedure al een heel stuk doorlopen. We staan momenteel op de wachtlijst bij Roh voor een kindje uit Ethiopië. We hopen zelfs dit jaar nog een toewijzing te krijgen. Wij hebben al 2 biokinderen (een tweeling van bijna 7 jaar)maar een adoptiekindje was ook hier meer dan welkom. Het is dus zeker niet zo dat mensen met kinderen langer moeten wachten op een adoptiekindje. Eens je op de wachtlijst staat schuif je gewoon mee op met de anderen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit zo is bij RoH. Ik kan natuurlijk niet spreken voor de andere adoptiebureaus omdat we daar geen ervaring mee hebben. Ik wil jullie allebei heel veel succes wensen tijdens de procedure. Vele groetjes Kelly |
| 12/09/2008 @ 12:35 muizeken | Hoi Kelly en Eva, Wij mogen in november en december naar onze cursus gaan. Ik ben eens benieuwd. Het is ook zo dat dat geen verschil maakt of je zelf kinderen kan krijgen of niet. Je komt gewoon op de wachtlijst zoals iedereen. Weet er iemand hoe lang het duurt van het moment van je aanvraag bij Kind en Gezin tot het moment je een kindje krijgt toegewezen? Zijn er ook speciale dingen waar je moet op letten bij je maatschappelijk onderzoek? Groetjes |
| 15/09/2008 @ 17:32 kelly | Hallo Muizeken, wij hebben ons ingeschreven bij Kind en Gezin in april 2006. Onze cursus was in september en oktober 2006. MO ging door in januari en we zijn dan eindelijk op 25 mei op intake geweest. Je mag dus toch wel tellen op ongeveer 3 jaar. Maar dat kan in de adoptiewereld heel snel veranderen. Het ligt waarschijnlijk wel ook wel aan jullie landkeuze. Het ene land duurt al langer dan het andere. Je kan je altijd bevragen bij de verschillende adoptiebureaus. Voor je MO, let goed op tijdens de cursus en lees een aantal boeken over hoe een adoptiekind opvoeden. Het is heel belangrijk dat je erkent dat een adoptiekind toch heel erg verschilt van een biologisch kind. Maar tijdens de cursus ga je daar al veel van oppikken. Veel succes Kelly |
| 19/09/2008 @ 12:29 muizeken | Hoi Kelly en Nitje, Wij starten in november met onze cursus. Spannend hé. Op 18 oktober moeten we ook naar een informatievoormiddag in Brussel. Ben echt een benieuwd wat we te horen gaan krijgen. Het meeste maak ik mij toch zorgen over het maatschappelijk onderzoek. Ik denk dat dat voor ons geen probleem zou moeten vormen maar je leest toch hier een daar van mensen die afgewezen worden. Ik vraag mij dan soms af waarom? Groetjes |
| 26/09/2008 @ 15:41 | Wij hebben ons aangemeld voor interlandse adoptie, hebben onze 25 euro betaald en onze map ontvangen, alleen de date voor de cursus hebben we nog steeds niet. @ Nitje: Kan je binnenlands adopteren als je zelf kinderen kan krijgen ? Ik heb nl. de adoptiebureau's voor binnenlandse adoptie overlopen en die eisen allemaal dat je ongewenst kinderloos bent ? |
| 26/09/2008 @ 16:15 ikke | Ik kom even 'binnenvallen'. Wij hebben inmiddels een positief vonnis, na MO dus. Wat het MO betreft: wees gewoon eerlijk. Sommige punten van kritiek zijn misschien wel terecht en uiteindelijk is het de bedoeling dat je ook zelf leert waarop te letten. Bijvoorbeeld (ik ken de situatie niet, dus ik oordeel NIET) de twee dames die jullie aanhaalden die een negatief advies kregen. Een negatief advies betekent lang niet altijd een negatief vonnis. Bovendien ga je in beroep. Als je opgeeft na een negatief verslag, en nadien een biokindje op de werled zet, dan hadden ze bij het MO misschien toch een beetje gelijk: je bent er niet overheen, want je gaat niet all the way voor je adoptiekindje. Als ze hen dan wel hadden laten adopteren, en opeens komt er een eigen kindje??? Ik geef het maar mee, ik oordeel niet, maar 't is stof om over na te denken. NB: wij hebben ook één biokindje, dus ook wij zijn serieus ondervraagd, en terecht vind ik. Je moet er volledig achterstaan anders is het gewoon geen goed idee. Wat binnenlandse adoptie betreft: de wachtlijsten zijn ellenlang, en de kindjes zijn voor 95% van allochtone afkomst, dus als je voor binnenlandse zou kiezen omwille van een 'eventuele gelijkenis' (qua uiterlijk)zul je teleurgesteld worden! |
| 26/09/2008 @ 20:19 kelly | Hallo Ikke, en de anderen natuurlijk, Wat je zegt is wel waar. Je moet tijdens je MO eerlijk zijn en niet opgeven na een negatief verslag. Maar je moet ook realistisch blijven. Als je een negatief verslag hebt, zijn er ook adoptiebureaus die niet met je willen samenwerken en de weg die al zo lang is, wordt nog langer. Maar als je volledig achter een adoptie staat dan blijf je er gewoon voor gaan. Ook wij zijn serieus ondervraagt over het feit dat we wel kinderen konden krijgen en toch voor adoptie kozen maar we hebben het gehaald. We hopen binnekort om onze kleine meid in onze armen te sluiten. Ikke, weet je al vanuit welk land dat jullie willen adopteren? Vele groetjes allemaal en geniet van het mooie weer. Kelly |
[Reageer]

begin van adoptieprocedure