< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » April 2008-Club » dutjes overdag

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » April 2008-Club
dutjes overdag
28/08/2008 @ 23:38
Moi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik wou even vragen hoe vaak jullie baby's overdag slapen... Als ik mijn dochtertje s avonds ook laat slapen wordt ze s nachts vroeg wakker om nog eens te drinken. Dus ik wil een betere 'schema' opstellen...

kunnen jullie me helpen?

xxx

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:36
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Tiebe krijgt zijn laatste pap tussen 22u en 23u. Hij ligt hier dan nog meestel in zijn box te slapen en gaat dan na zijn pap in zijn bed. slaapt dan vaak door tot een uur of 5 of 6 en begint dan te huilen. Hij krijgt dat vaak gewoon zijn tutje en valt dan weer inslaap voor een dikke 2 uur. Van de week sliep hij zelfs van 21.30 tot 7u 's morgens!!!!

Pas op, bij Jeppe was dit niet het geval hoor. Hij heeft nog tot zijn 8 maanden elke nacht pap gedronken!!!!!!

veel succes

lesley

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:59
Anneke

marie doet meestal 2 grote dutten van 2-3 uur en dan nog ergens een hazetukje. Ze slaapt meestal in tss 20-21 uur tot de volgende morgen rond 7 uur

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 17:07
April

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Hier zitten we op 4 voedingen per dag:
6.30-7.00 uur, hierna is ze ongeveer 1-2 uurtjes wakker
11.30-12.00 uur, hierna is ze ongeveer 2-2,5 uur wakker
16.00 uur, soms slaapt ze na deze voeding helemaal niet (op dit moment begint ze ook weer te huilen in haar bedje...grr)
19.30-20.30, laatste voeding, we doen haar vaak eerst in bad of nemen haar mee onder de douche, na de fles nog even tutten en naar bed voor de grote slaap.

Ze wordt soms tussen 3 en 7 wel wakker maar dan doen we haar de speen geven en dan slaapt ze ook zo verder tot 7

Ga snel even naar boven
Succes

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 18:24
Moi

dus niet echt exacte uren om ze in haar bedje te leggen voor een dutje?

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 17:04

Hierbij het schema van mijn dochtertje:

06:00 flesje
06:20 - 09:30 slapen in bedje
10:00 flesje
11:30 - 12:30 slapen in bedje
14:00 groentjes en flesje
15:30 - 16:30 slapen in bedje
18:00 flesje
21:00 flesje
Bedje in en slapen tot 06:00

De dutjes overdag variëren telkens tussen 1 en 2 uur.
Afhankelijk hiervan slaapt ze het volgende dutje meer/minder.
Ik probeer er wel regelmaat in te brengen.
Tussen haar voorlaatste en laatste flesje slaapt ze soms een half uurtje tot een uurtje in de draagdoek.

Groetjes

Ann

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 08:54
April

Online Status Stuur bericht
Hoi,

Nee geen vaste tijden voor dutjes.. Zou soms wel stuk makkelijker zijn voor de mama als dat wel kon, dan weet je precies wat je wanneer kunt doen Hangt idd echt af hoe ze vorig dutje heeft geslapen, waar ze gaat slapen (thuis/onderweg/bij oma/opvang) wat we de dag ervoor hebben gedaan etc. Nu ze naar de creche gaat is ze daarna ook vaak echt heel moe en slaapt ze veel langer (leuk, ben je eindelijk thuis van je werk, ligt zij de hele tijd te slapen... ) Hoef haar ook niet in bed te leggen als ze er nog niet aan toe is want dan mekkert ze net zolang totdat je haar er weer uithaalt.. Slimme meid hoor!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 21:53
lesley

Hoi

Tiebe krijgt nu precies wat meer regelmaat. Vooral in de namiddag doet hij een lange dut en gaat rond 20u naar zijn bedje tot 's morgens 7u!!! In de voormiddag doe ik meestal mijn boodsschappen en dan valt hij meestal in slaap in zijn maxi-cosi of de kinderwagen. Als we dan thuis komen laat ik hem nog wat slapen tot hij weer wakker is (niet in de maxi-cosi hoor).

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]