< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » April 2008-Club » Vraagje over slapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » April 2008-Club
Vraagje over slapen
27/08/2008 @ 13:46
Fieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn ventje slaapt de nachten lekker door, dat is meestal de klok rond nu, van 21u ongeveer tot 9u 's morgens. (zalig!)

Overdag slaapt hij eigenlijk niet veel, in de voormiddag doet hij een dutje van een halfuurtje, dit kan al anderhalfuur zijn nadat hij opgestaan is. In de namiddag doe hij ook 1 o 2 keer een hazenslaapje, soms ook niet. Hij vecht er dan precies ook wel tegen.

Zou ik hem op zijn kamer leggen overdag als ik zie dat hij in zijn oogjes beging te wrijven? Nu leggen wij hem gewoon beneden in zijn park, maar éénmaal hij erin ligt is hij terug springlevend!
Of zou hij gewoon genoeg hebben met die lange nachtrust en die kleine dutjes?

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:48
Lies

Online Status Stuur bericht
Fieke, het is mijn persoonlijke mening, maar voor mij hoort een kind in zijn bed te slapen. De eerste weken gebeurt dat natuurlijk hier ook niet, maar op zijn 4 maand is hij naar boven 'gevlogen'. Arnout slaapt meer als 3u overdag, een deel voormiddag en een deel namiddag. Ik kan zelf moeilijk geloven dat Colin met die hazeslaapjes zou toekomen, de meeste kindjes die ik ken (tot 2jr) slapen nog minstens 2u per dag. Mijn oudste doet dat zelfs nog. Het gemakkelijkste is op vaste tijdstippen, wij volgden altijd de creche hierin. Dan had hij overal dezelfde structuur.
Maar ik geef het toe, ik ben zeer strikt hierin!

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 17:05
Baukje

Online Status Bekijk profiel
Ze krijgen nu indd intresse in alles wat ze zien dus daar blijven ze wel wakker voor. Hier gaat meneer na zijn fruithap van 12 uur op bed en slaapt dan tot 3 uur half vier maar zodra ik zie dat hij moe is gaat het weer lekker terug in bed, daar is het rustig en heeft hij weinig afleiding. En hier slaapt hij dan 's nachts gerust nog het klokje rond.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 23:37
Moi

ik heb gelezen dat een baby moet begrijpen waar hij wat moet doen
een bed dient om in te slapen
parkje dient om in te spelen

misschien daarom dat hij dan terug klaarwakker wordt als je hem beneden bij jullie zet?

Ik zou hem in zijn bedje leggen als hij moe is...

xxx

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:43
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Voorlopig ligt Tiebe nog in zijn park te slapen overdag. Maandag begin ik weer te werken en gaat hij naar 3 dagen naar de kribbe. Daar slapen ze wel in een bedje. Eens hij naar de kribbe gaat trek ik de lijn hier thuis ook door hoor. Dat is het gemakkelijkste voor ons en Tiebe.

Jeppe is nu 2 jaar en slaapt ook nog vaak hoor. Momenteel doet hij nog gemakkelijk een dut van 2 tot 3 uur! Hij heeft het echt nodig hoor anders is er niet veel mee aan te vangen.

groetjes
lesley

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 17:54
Fieke

We gaan vanaf dit weekend ook proberen om Colin in zijn bedje te leggen overdag als hij moe begint te worden, eens kijken of hij dan makkelijker in slaap valt!
Als dit beter is dan gaan we ook bij de oma's vragen die opvangen in de week om hem dan ook apart te leggen.

Groetjes,
Fieke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]