< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » April 2008-Club » autostoeltje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
21/08/2008 @ 23:29
Jessica

Online Status
Hallo iedereen!

Wij hebben een autostoeltje tot 9 kg, morgen moeten we op controle, maar volgens onze weegschaal weegt Vince nu 8kg 300. Hoe moet dat nu? Want ik heb al gelezen dat je kindje moet kunnen zitten voor ze in een autostoel groep 1 mogen.
Ik zag op de site dreambaby wel een autostoel groep 0+1
Dat mag van de geboorte tot ze 18 kg wegen. Maar het ziet er vrij krap uit, Voor nu zou het goed zijn, maar ik denk dat als ze 12 a 13kg wegen het toch moeilijker krijgen.
Hoe doen jullie het? En vanaf wanneer kan een babytje zelfstandig zitten?

groetjes

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:13
yukie

dag jessica

vorige week ben ik ook naar babywinkel geweest om een autostoel te halen maar ze hebben mij niet aangeraden omdat hij nog te klein is, hij is van 24-4 maar mijn zoontje weegt ook al 8.130 dus bijna 9 kilo maar ze moeten kunnen in zitten voor zijn nekje is het dan veiliger hebben ze mij verteld.

dus ik moet maar afwachten tot dat hij 6 maanden of zo wordt want ik denk toch dat hij binnenkort niet meer in maxicosi kan zijn benen steken al zeker uit en zijn hoofdje binnen kort en dan moeten we wel eentje halen want op de schoot is ook niet veilig.

succes

groeten,
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:18
San

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ze kunnen in de maxicosi blijven zitten tot het hoofdje erbovenuit steekt. Daarna "moet" je in een echte autostoel zetten want als er een ongeluk gebeurt, dan heb je echt miserie. Marnik was ook zo'n grote, maar die is in de maxicosi blijven zitten tot 7 maanden. Dan zat hij voldoende recht voor de autostoel. Hij woog dan net over de 9 kg. Nu al in een autostoel is echt te vroeg hoor, die gaan volledig scheefzakken en dat is niet echt gezond.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 12:11
yukie

dag san,

inderdaad zolang het hoofdje in blijft dan geen probleem maar aangezien hij nu al 67cm is met 17 weken denk niet mogelijk is tot 7-8maanden te wachten hij heeft niet echt plaats meer voor zijn hoofdje.

maar we houden vol tot dat hij er in past en daarna moet het echt maar in een autostoeltje dan kunnen we niks meer doen.

ze moetn toch wel een beetje recht op kunnen zitten dus zo lang mogelijk wachten.

groeten,
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 13:12
Anneke

arthur was ook zeven maand toen ik heb in de auto stoel heb gestoken. Hij woog wel nog geen negen kg ( net iets boven de acht) maar zat stevig , werd groot voor de maxicosi & wou niet meer in de maxicosi.
Wel kan ik mijn autostoel in een soort ligstand zetten ( iets rechter dan ze in de maxicosi zitten).

Ik zit nu juist met een probleem dat als marie te groot is arthur nog geen 18 kg gaat wegen ( hij weegt er nu 13) en ik het zo stom vind om nog een groep 1 autostoel te moeten kopen voor een paar maand. Een groep 2 heb ik hier al staan.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:36
Jessica

Online Status
Hey iedereen,

Ik heb daarstraks gevraagd bij k&g wanneer ik Vince in een autostoel groep 1 mag zetten. Vanaf 5 maand mag het als ik de autostoel in slaapstand kan zetten. Anders mag het pas als ze goed kunnen zitten rond 8 a 9 maand.
Ik ga volgende maand dan toch maar voor een autostoel zien met slaapstand.
Welke hebben jullie, of willen jullie? Ik vind dat er nogal veel verschil zit in prijs, maar zijn ze dan ook beter?
groetjes

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 06:51
Anneke

ik heb de maxi cosi priori

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 10:51
Jessica

Online Status
Bedankt Anneke! Ik vind het allemaal zo moeilijk met die gewichten en leeftijden.. Het ene kind is het andere niet eh, en zoals ge zegt, da zou onozel zijn moest ge nu 2 stoelen van groep 1 kopen. Mja 13 kg of 18 kg is wel een ruim verschil eh. misschien eens navragen..
groetjes

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 12:16
San

Anneke, waarom zet ge uw oudste niet in een type 2 stoel? Onze Marnik zit daar al in vanaf zijn 13 kg zonder problemen - integendeel , hij vind dat véél leuker. Dat is nu toch al meer dan een jaar ondertussen, hij was er nog geen 2. Dan is uw probleem opgelost hé. Type 2's kosten ook een heel pak minder.

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 16:51
Lies

Online Status Stuur bericht
Ja, wij hebben hier ook een hele tijd mee in onze maag gezeten .. en hebben het probleem opgelost door allemaal 1-2-3 stoelen te kopen. Onze oudste weegt namelijk nog geen 13kg (jaja, San!) en onze jongste is aan het groeien, groeien en groeien ... loopt tegen de 8kilo denk ik. We hebben ook wel een maxi cosi die tot 13 kg gaat (bebeconfort).

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 14:56
lesley

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Wij hebben de maxi cosi prior. Heel goed, maar als ik zou kunnen dan zou ik nu kiezen voor de maxo-cosi-Tobi. Deze is ook wel een pak duurder maar heeft toch een aantal handige snufjes. Zo moet je niet liggen vechten met de riemen, want die zitten altijd goed. Deze stoel kan je ook langst boven vastzetten geloof ik terwijl je bij de prior de autogordel alleen aan de onderkant van de kinderstoel vastmaakt.

Tiebe is ook al een hele flinke brok en kan al redelijk goed zitten. Wij houden hem in de maxi-cosi tot zijn hoofdje er bovenuitsteekt. Jeppe is touwens nog iets te klein om in een volgende stoel te gaan zitten.

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 17:53
Melissa

Wij hebben de maxi cosi tobi gekozen.
Emily zit er wel nog niet in, maar we hebben al zoveel goede dingen gehoord over de stoel dat de keuze snel gemaakt was.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:55

Hoi
Wij hebben een maxi cosi tobi voor onze jongste gekocht nu zit de oudste er in wat een verschil met een andre autostoel inderdaad geen gevecht met gordels en Nina gaat er zonder probs in zitten terwijl in onze vorige(Romer staat nu bij oma in de auto)tis een dure aankoop maar toch zijn geld meer dan waard Margo is nogal aan de kleine en magere kant dus die kan nog een eind in haar maxi cosi denk ik.Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk in een volgende autostoel(ik bedoel dan degene na te maxi cosi tobi)Nina past nu nog perfect in haar tobi ze is nu 96 cm en weegt 12 kg en een dikke klets

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 15:10

Aja Nina zat voor haar 9 kg in de autostoel hoor maar ze kon wel zelfstandig zitten op 5maand en een half dus vanaf dan zat ze in de autostoel

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]