< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » verzorgenden in Rusthuis en borstvoedingsverlof?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
verzorgenden in Rusthuis en borstvoedingsverlof?
21/08/2008 @ 18:42
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dames,
kan er iemand mij helpen.
Ik ben verzorgende in een rusthuis en wil graag borstvoeding geven.
natuurlijk zou ik ook graag van borstvoedingsverlof kunnen genieten.
Nu zegt blijkbaar de wet, dat de arbeidsgeneesheer je dit niet kan weigeren als je een risicoberoep uitoefent. (kans op besmettingsgevaar enzo)
Blijkbaar heeft het ziekenhuispersoneel wel een risicoberoep,maar in de rusthuissector niet.
Wij waren vroeger bij IDEWE en die keken daar blijkbaar niet zo naar. Maar nu zijn wij sinds kort overgeschakeld naar MENSURA en die zouden daar veel strenger in zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 18:46
Liesje

Hoi,

heb je al eens geïnformeerd bij mensura of personeelsverantwoordelijke? Ik werk in een psychiatrisch verzorgingstehuis (ook niet gelijk gesteld met een ziekenhuis omdat onze patienten 'stabiel' zijn) en daar hebben we recht op 5 maanden borstvoedingsverlof.
groetjes

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:06
miss boesy

je kunt toch je ouderschapsverlof (via rva)
gebruiken om borstvoeding te geven..ik doe het toch zo

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:41
Liesje

Ja dat weet ik wel, maar ik zou graag mijn ouderschapsverlof houden voor als het echt nodig is.
Bij mij gaat het erom dat het ziekenhuispersoneel wel borstvoedingsverlof krijgt omdat ze een risicoberoep uitoefenen en het rusthuispersoneel niet.
Wij komen immers ook vaak in contact met mensen met allerlei vieze ziektes. Denk maar aan MRSA (de ziekenhuisbacterie) Hepatitis, andere gewone ziektes. Alwast is't maar de griep, maar ik denk niet dat als je de griep overkrijgt dat dat dan zo goed is voor je baby.

Allez soit, heb al eens op verschillende sites gekeken en het zou hem vooral gaan over biologische en chemische risico's die in een KB van 1995 staan, maar dat kan ik dus nergens vinden.
Ga aan mijn baas nog eens vragen om ze daar wat te pouchen.
Ze moeten mij toch niet betalen in die periode. De ziekekas doet dat dus voor hen zou dat geen probleem zijn.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:20

Online Status Stuur bericht
Ik was verzorgende in een rusthuis. Wij moesten thuis blijven op het einde van de 6de maand zwangerschap. Ik had een patient met hepatitis heb altijd hendschoenen gedragen.
Na de bevalling had ik 9weken bevallingsverlof en 3weken borstvoedingsverlof. Had nog veel verlof over dus heb ik mijn gewoon verlof bij opgenomen en dan nog 2maand ouderschapsverlof full time.

Groetjes
Milo & Spinnertje

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 13:51
snotje

hallo,

ik werk ook in een rusthuis en heb als Lukas geboren was, eerst 8 weken moederschapsrust genomen en dan 3 maanden borstvoedingsverlof.

greetz
snotje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]