< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » crèche - wat denken jullie hiervan?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
crèche - wat denken jullie hiervan?
30/08/2008 @ 13:16
knabbel

Online Status Stuur bericht
hier ook geen porblemen met een crèche, maar denise ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele mama er voor kiest om zijn kind te " dumpen " in een crèche hoor, maar er zijn voor sommige mensen gewoon geen andere mogelijkheden. Werkende koppels moeten toch niet kinderloos daarvoor blijven? onze robbe gaat vanaf zijn 8 weken al naar een crèche, en hij is er altijd super gelukkig hoor, nu kan ik me wel inbeelden dat het afhangt van crèche tot crèche hier hebben we het geluk dat ze altijd veel met de kindjes bezig zijn

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 13:45
Denise

Online Status Bekijk profiel
Er zullen heus wel ouders zijn die echt geen andere keus hebben, maar ik ken ook heeeeel veel ouders die hun kindje naar de creche doen, of dumpen zodat ze kunnen winkelen,paardrijden,sporten enz enz. Waar heb je dan ingodsnaam gekozen voor een wondertje, als je intresse ergens anders liggen? En dan heb ik het niet over moeder die moeten werken, omdat ze het anders niet redden, maar over ouders die te lui zijn om de hele dag bezig te zijn met hun kindjes, en hun intresse op de eerste plaats zet.
Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 21:28
San

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Denise, dit was een topic over een crèche, geen topic over wat jij vindt over mensen die hun kinderen naar de crèche doen. Als je daarover een discussie wilt beginnen, ga dan naar voer voor discussie.

Ik breng mijn twee zonen 3 dagen per week naar een crèche en doe dit nu met heel mijn hart. Ze gaan graag, ze zijn er gelukkig, lachen veel, spelen veel en doen alles wat ze moeten doen. En ik ga werken omdat ik graag ga werken, omdat er naast die drie wondertjes van mij ook een recht van bestaan en recht van eigen leven is voor mezelf. Noem dat egoïstisch? Dat kan me niet schelen. Ik zie hoe gelukkig mijn kinderen zijn, en mijn oudste, die trouwens 5 dagen per week naar de onthaalmoeder ging, is zeer sociaal, aanhankelijk en lief.

Sorry, maar ik krijg het van mensen die andere mensen afbreken omwille van hun keuzes. Daar was deze topic niet voor. Als iemand een andere mening erop nahoudt, dan respecteer ik die ook, maar doe dat dan niet in een topic waar iemand het al moeilijk genoeg heeft met de crèche.

Ik heb trouwen negatieve ervaringen gehad bij onze eerste crèche, en heb daarna mijn hart gevolgd voor een andere oplossing, en daar nog geen spijt van gehad. Je moet soms je intuïtie volgen. Bij de eerste klikte het totaal niet en lagen onze 2 de ganse dag te huilen. Nu zie ik echt een wezenlijk verschil.

[Laatst gewijzigd door San - 30/08/2008 @ 21:34] - Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 00:23
Denise

@ San, ik voer geen discussie, ik geef mijn mening over "crèche - wat denken jullie hiervan?"

Ik breek ook niemand af, iedereen maakt zn eigen keuzes! Ik zeg niet dat de keuze van een ander fout is, of verkeerd, alleen IK zou het nooit doen.En dat is mijn mening, en geen voer voor discussie! Het feit blijft dat degene die steeds op mij reageert ( zoals jij, omdat je gelijk in verdediging gaat, over jouw keuzes en hoe goed jouw kids nu wel niet zijn door de creche/onthaalmoeder) steeds een discussie start!
Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 09:19

Ik vind het toch ook dikke zever dat wij onze kindjes in de creche dumpen hoor!
Idd een baby heeft zen moeder nodig, maar heeft ook nood aan een sociaal leven en een goede ontwikkeling, dat krijgt die dus ook in de creche. Precies of wij doen onze kindjes "ik weet niet wat" aan door ze naar de creche te brengen, en normaal gezien kunnen ouders die niet eens werken hun kindjes niet gemakkelijk in de creche dumpen hoor, dat wordt allemaal goed nagekeken, der zullen altijd wel ergens profiteurs zitten die hun kindjes naar de creche brengen terwijl ze niet moeten werken, maar de meeste ouders moeten wel werkelijk gaan werken en kunnen het financieel niet aan om ze thuis te houden.
Ik persoonlijk vind het heel goed dat mijn kleintje naar de creche gaat. Heb ooit stages gedaan in kleuterklassen en ik haal de kindjes die naar de creche zijn geweest er zo uit hoor.

Even over het echte topic;

Mijn dochter krijgt eten wanneer ze moet eten en niet wanneer het hun past hoor. Ze moeten idd ff wennen, maar het komt heus wel goed.

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 13:41
Kaatje

sorry, maar mijn dochter is even oud als de twin van San, en NO WAY dat die gelukkig zou zijn in een creche hoor...
als mensen zeggen over 5 maanders dat ze flink spelen en flink doen wat ze moeten doen, dan is dat in realiteit dat ze flink in hun wipke gelegen hebben en niet geweend die dag.

En zeggen dat ze dolblij zijn als ze de verzorgsters zien is zever, mijn dochter maakt totaal nog geen onderscheid tussen mensen, mama, papa, vreemde mens, allemaal goed... dat zijn allemala gewoon susserkes om,je eigen gemoedb te sussen/

Nu, ik moet ook mijn kinderen wegbrengen, want ook ik moet werken, ( niet voor het geld, zelfs, maar omdat ik dat wil) en ik wil mijn mama niet steeds belasten, dus af en toe gaat ze naar de creche. Maar blij zal ik daar NOOIT mee zijn, en zij ook niet denk ik.
Mijn eerste heeft bij de creche ELKE dag geweend, toen ik em afzette,,; en de dag dat die naar school ging is dat gestopt, nooit meer geweend. zegt genoeg... voor mij he.

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 14:11
knabbel

Online Status Stuur bericht
ik denk dat je de ene crèche niet mag veralgemene met een andere. de crèche bij ons hier zijn wel degelijk met de kindjes bezig hoor, ze zingen er liedjes mee, zijn aan het dansen, en de kindjes die wat jonger zijn en nog niet kruipen en stappen daar hebben ze speciaal speelgoed voor zoals een speelmat ofzo, tja veel meer kan je met die kindjes dan ook nog niet doen hé.
er zullen misschien crèches zijn die anders zijn maar er zijn er ook goede bij hoor, het is een kwestie van wat jij wilt en verwacht en daarop gebaseerd een crèche te zoeken.

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 15:27
Kaatje

er zijn hier maar 2 creches in de buurt, de ene geraak je onmogelijk binnen, en de andere is meer dan ok vanaf lopers, maar baby's... nee, da's overleven. Ok, ze hebben de intentie er mee bezig te zijn, maar, terwijl je de baby's verschoont, speel je al niet met de anderen/ terwijl je de baby's groentes geeft, 2 aan 2, moeten de anderen wachten. En reken maar es uit, eer je 10 baby's groentjes hebt gegeven, 2 tegelijk dan ben je een tijdje bezig.
Dan ze 1 voor 1 in hun bed droppen...
nee, mij maak je niet wijs dat ze iets echt leuks doen met die baby's.

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:38
San

@ Kaatje, zoals ik al zei: Je moet je hart volgen bij de keuze van crèche (als je die keuze hebt natuurlijk, want tegenwoordig met dat gebrek aan opvang is dat niet evident). Maar om te zeggen dat opvoedsters niets doen met baby's, dat is een beetje sterk.

Om voorbeeld te geven: In crèche 1, waar wij onze 2 eerst naartoe brachten, deden ze inderdaad geen barst (als je het ganse verhaal wilt lezen moet je maar eens kijken bij april 2008 waar ik het gedaan heb, want het is lang). Ik ben ervan overtuigd dat de baby's daar een nummer waren waar niet naar werd omgekeken. Bewijzen genoeg.

Maar waar ze nu naartoe gaan is het toch anders hoor, en onze 2 voelen zich daar heus op hun gemak. Dat is te merken aan een aantal dingen: Ze eten er beter dan thuis, ze slapen er meer dan thuis, Arne is er al een aantal keer op de arm van de verzorgster in slaap gevallen (en zo dus aangetroffen door één van ons). Ze liggen er altijd te kraaien van plezier wanneer we ze oppikken(in crèche 1 haalden we ze huilend op). Ze zijn omringd door babyspeelgoed, ...
Die zijn misschien maar 5 maanden oud, maar ze voelen dat echt wel aan hoor. Wij hebben Marnik ook weggehaald bij een onthaalmoeder waar het totaal niet mee klikte, en je merkte dat aan zijn gedrag. Ik laat hen daar met een gerust hart achter.

@ Denise. Je moet je eigen reacties (vooral die ene over hoe slecht mensen wel zijn die hun kinderen niet zelf opvoeden!) er eens op nalezen en dan durven zeggen dat je niemand veroordeelt of een discussie bent aangegaan. Meer heb ik daar niet over te zeggen.

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:46

idd! Niet alle creches zijn dezelfde, ik ken mijn kindje heel goed en als ik haar ga halen kan ik aan haar zien of ze veel gehuild heeft of niet, ik kom elke keer op een ander uur binnen en ofwel slaapt ze ofwel zijn ze er wel degelijk mee aant spelen, ze gaan zelfs wandelen met de kindjes, dus ik heb daar echt niet over te klagen, een super creche vind ik het!

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:57

dag iedereen,

heb zo wat vluchtig hier en daar gelezen.. ik ben nog maar pas bevallen van mijn tweeling dus die gaan uiteraard nog niet naar de kribbe! ik ben een alleenstaande mama en in januari gaan mijn kds voor het eerst naar de kribbe gaan! kan dus nog geen ervaringen delen op dat vlak, maar heb zelf ook in een kribbe gewerkt gedurende 2 jaar.
Vroeg me af op welke leeftijd jullie kindjes naar de kribbe of onthaalmoeder zijn gegaan..

groetjes!!

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 22:15
Gerda

Online Status
Tom is vanaf ongeveer 10 weken (direct na mijn verlof) twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf gegaan. In het begin had ik hier nog wel moeite mee, maar nu is hij ondertussen bijna 2 en merk in gewoon aan hem dat hij het hartstikke leuk vind daar! Ander speelgoed dan thuis, kindjes om mee te spelen en hij is hartstikke gek op de leidsters daar. Bovendien leert hij daar al omgaan met kleinere kindjes. Handig voor als straks de baby komt, want op het kdv mag hij al eens helpen flesje geven aan een baby! Ondanks dat ze met 2 leidsters 12 kindjes hebben, vind ik dat ze er altijd goed in slagen om alle kindjes voldoende aandacht te geven. De baby ga ik straks ook met een gerust hart daar achterlaten terwijl ik lekker ga werken!

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 00:33
Denise

@ San, waar ergens heb ik dingen gezegd, over hoe slecht mensen wel zijn die hun kinderen niet zelf opvoeden!

Ik citeer mijzelf :

Ik persoonlijk vind het erg dat ouders hun baby bij een creche "dumpen".

Je moet mij geen woorden in de mond leggen, die ik zelf niet gezegd heb san, want je verdraait de boel. Ik heb geen vooroordelen,ik noem NIEMAND een slecht mens of ouder!!! Ik vind het alleen erg,maar dat maakt iemand nog geen slechte ouder! Een creche is maar een piepklein onderdeel van opvoeden,dat maakt een ouder niet meteen slecht!

Iedereen moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelen.Als je kindje dolgelukkig is op een creche, dan is dat toch juist heel erg fijn!Alleen ikzelf wil dat gewoon niet, omdat ik dat zielig vind voor mn baby. Ik wil graag bij mn kindje zijn, op de momenten dat hij huilt en me nodig heeft. Een ander heeft het er makkelijker mee dat iemand anders voor hun kindjes zorgt en hun kindjes troost wanneer ze huilen. Maar ik vind dat gewoon erg om te zien, dat een ander persoon mijn kind zou moeten troosten, omdat ik er niet ben.
Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 07:06
Loekie

Hallo,

Denise, ik vind dat je nu op moet houden dit forum te irriteren. Wat jou mening is, is hardstikke leuk voor jou, maar inderdaad erg misplaatst op een forum, waar mensen posten omdat het (nog) niet goed gaat op de creche. Iedereen heeft een eigen mening over de opvang van zijn kinderen. En aangezien er heeeeeel erg veel creches zijn en nog veel meer ouders hun kinderen daar brengen zal het allemaal toch wel een beetje meevallen??

Mijn twee kinderen gaan al vanaf dat ze ongeveer 10 weken oud waren naar de creche. Mijn ervaring is dat een baby goed wordt verzorgd, maar dat het schema wel eens wat af kan wijken van het thuis schema, omdat er meer kindjes zijn en het voor de leidsters wel eens passen en meten is om aan alle behoeftes van de kinderen te voldoen. Op de creche is er voor babies vaak veel meer vermaak dan thuis, omdat er altijd andere kinderen zijn, is er altijd wel iets om naar te kijken of een ander kindje dat ze aandacht geeft.

Mijn zoontje is nu twee en half en hij vindt het al een hele tijd geweldig om naar de creche te gaan. Hij kan heerlijk spelen met andere kinderen en het groepsgevoel (erbij horen) vindt hij heel erg leuk. Als ik zie hoe leuk hij het er heeft, dan vind ik het wel eens zielig voor kindjes die niet naar een creche gaan en dit dus niet meemaken.

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:05
Marleen

Er zijn verschillende soorten kdv-en en je moet het geluk hebben een goeie te treffen en dat het klikt met een leidster. En in een groep leidsters moet er dan net 1 zitten die baby's leuk vind
Maar als ik mijn oudste zoon zo zie is hij een stuk socialer dan zijn nichtjes die niet naar een kdv gaan maar heel de dag alleen bij moeders zitten. Hij deelt makkelijk zijn speelgoed en heeft het goed naar zijn zin (hij is nu 3,5 jaar maar gaat al sinds hij 10 weken was.) en jongste is precies zo oud als die van san. Ook van 28/3. Zij heeft het ook prima naar haar zin. Er zijn 3 jufs. 12 kinderen waarvan 2 baby. Dus 1 juf houdt zich bijna continu met de baby's bezig. Ze vind al die aandacht geweldig, laat zich door iedereen knuffelen en zit heel de dag te kieren van de lol. Helaas moeten ze over ene half jaar naar ene ander kdv omdat de oudste naar school gaat en naast zijn school staat ene kdv dat ook bso heeft
Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:29
San

Onze gasten gaan sinds begin augustus, toen ze 4,5 maanden waren, naar de crèche. Zoals gezegd waren de eerste 2 weken niet zo leuk en wij hebben toen de radicale doch juiste beslissing genomen hen ergens anders te plaatsen, en daar gaat het supergoed. Marnik ging toen hij 3,5 maanden was. Ik heb nog een maand ouderschapsverlof genomen omdat ik 3 maanden net iets te jong vond voor hen, en ik wilde ook langer van hen genieten als baby's. Nu zitten ze in een routine die erg goed werkt: Ma, Di, Wo gaan ze naar de crèche, Do en Vr is er één van ons thuis. Bij Marnik was het zelfs zo erg dat hij in de vakanties vroeg wanneer hij terug mocht gaan .

@ Denise: Zoals ik al zei, je moet niet proberen mij uit te lokken want dat helpt toch niet. Dus hou er toch mee op.

[Laatst gewijzigd door San - 01/09/2008 @ 09:31] - Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 15:45

San; ik heb ook ouderschapsverlof genomen.. 3maanden aansluitend op mijn bevallingsverlof. Dan zijn ze ongeveer 5 maanden als ze gaan en dat vind ik ook wel ideaal.

Als alleenstaande heb ik geen keuze en moeten ze wel naar een creche gaan of ik heb gewoon geen inkomen!! ookal blijf ik liever thuis met hen. Ze gaan halftijds gaan zodat ik toch nog geruime tijd bij hen ben. Zelfs al zou ik tijd hebben en het me kunnen permiteren, dan zou ik ze nog 2 dagen brengen naar een kribbe omdat hun sociale vaardigheden dan ook meer uitblinken en kindjes dat wel nodig hebben. Ze genieten er nochthans zo van om met anderen te kunnen spelen... ER zijn zeker nog ouders die het hiermee moeilijk hebben en liever zelf de traantjes drogen en steeds bij hun kindje zijn maar dat is niet altijd mogelijk om thuis te blijven en het is ook een kwestie van vertrouwen hebben in de creche.
Misschien moet je beter het anders uitdrukken als je het zo niet bedoelde Denise, want hoe je het formuleert komt echt wel aanvalend over. Het woordje "sommige" voor die ouders, zou al heel anders klinken.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]