< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Klopt het dat je je niet mag uitrekken?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Klopt het dat je je niet mag uitrekken?
20/08/2008 @ 15:08
eef08

Online Status Stuur bericht
Goeiemiddag allemaal,
Ik ben nu 20 weken zwanger. Daarstraks op het werk heb ik een kast vanbinnen helemaal gepoetst want ze was helemaal stoffig. Daarvoor heb ik me wel moeten overstrekken want de achterkant van de bovenste lade, daar kon ik anders niet helemaal aan. Nu heb ik wel een raar gevoel in mijn buik. Bovendien zeiden m'n collega's me achteraf dat je dat nooit mag doen als zwangere, want dat je placenta dan kan loslaten. Is dat zo?
Nu ben ik wel superongerust.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:19
lissytjah

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

ik wil je niet ongerust maken, maar mij hebben ze verteld dat als je je uitrekt de kans loopt dat de navelstreng rond het nekje kan komen van je kindje.
weet ook niet of het waar is, maar ik heb me sinds ik dat heb gehoord niet meer uitgerokken.
misschien kan je het best eens bellen naar je gynn.
een vraagje kan nooit geen kwaat en je bent dan ineens gerust gesteld
groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:20
Daan

Volgens mij heb je gewoon iets te veel gedaan en geeft je lichaampje je een signaal{disappointed}}dus luister gewoon naar je lichaam en wat een onzin dat je je niet mag uitrekken, ik kan me zo kwaad maken over mensen die met goedbedoelde adviezen denken te komen, het enige wat ze doen is jou ongerust maken!

liefs Daantje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:23
oem 3isaa

nou... kom op zeg..
stel je voor dat je je 40 wkn niet mag uitrekken...
beetje overdreven...

Link naar deze reactie
Sarah

Ik heb me toen ik een 15-tal weken zwanger was eens zwaar moeten rekken om iets op te rapen, ik voelde daarna ook een raar gevoel in mijn buik maar na een paar uurtjes was het weer over. Ook bij mijn eerstvolgende controle bij de gyne bleek alles in orde. Denk dus ook dat je lichaam je gewoon het sein geeft dat je net iets over de grens gegaan bent, maar dat er verder weinig aan de hand is. Maar als je toch erg ongerust bent zou ik het ook gewoon even laten checken.

Sarah xxx
Link naar deze reactie
Daan

Ben even op internet aan het zoeken geweest en je kan jezelf blesseren als je je te ver uitrekt doordat je gewrichten losser gaan zitten tijdens de zwangerschap, verder vond ik ook niet iets over bakerpraatjes tijdens zwangerschap en ja hoor daar stond het ook bij, dus maak je geen zorgen en als je je toch zorgen maakt je gyn bellen!

liefs Daantje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:27
Sterreke

Online Status Bekijk profiel
Ik heb idd ook gehoord dat je je niet mag uitrekken, maar ik weet ook niet of het klopt. Het is al iets dat van oudsher gezegd wordt dus miss is het een fabeltje, Anderzijds kan het geen kwaad om er toch voorzichtig mee om te springen...Misschien een keer aan de gyné vragen of dit idd zo is...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:31
lissytjah

dus als ik het goed begrijp heb ik me voor niets ingehouden zo smorgens eens lekker je uitrekken enzo dat mis ik.
het kan gewoon geen kwaat.

groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:34

natuurlijk mag je je wel uitrekken, je moet alleen rekening houden met je veranderende lichaam.

De navelstreng gaat heus niet door uitrekken om het nekje van je kindje geraken, en placentaloslating is iets vrij zeldzaam, het zou nogal veel voorkomen als je het kreeg door je uit te rekken.

Laat je niet bang maken of opjagen meid. die gekke adviezen zijn echt van alle tijden.

[Laatst gewijzigd door Aurora - 20/08/2008 @ 15:48] - Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:42
eef08

Ik ben blij dat ik jullie heb, zodat ik hier mijn hart al eens kan luchten. Want in zo'n dingen kan ik mij dan ongelooflijk ongerust maken. Daarstraks dacht ik al: wat heb ik dat kind aangedaan?
Nu ben ik toch al een beetje geruster, volgende week woensdag heb ik mijn volgende echo, daar kijk ik nu wel naar uit.
Bedankt allemaal.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:00
petra

Jeetje dat lijkt me wel heel erg extreem! Dus je zou zogezegd ook geen ramen meer mogen lappen enzo? Achtereen mogen we niks meer doen .

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 19:17
Angelique

Ik ben nog gewoon het kinderkamertje aan het behangen hoor
Enne ja...wil ik bovenaan komen moet ik me ook uitrekken
Als het dan al pijn doet zijn het voor 99,9 % gewoon je spieren die preotesteren.

Groetjes Angelique

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 23:57
evi

hey,

dit zijn allemaal beetje praatjes denk ik. ik heb dit eens gevraagd aan mijn gyn omdat mijn schoonzus dit ook zei, en de gyn zei gewoon ze zeggen zoveel, maar je moet weten 9 op 10 baby's worden geboren met de navelstreng rond de nek.

groetjes

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 11:41

Ik ben 34 weken en doe nog alles zelf dus ja, ook de ramen kuisen en daarvoor moet ik mij ook wat rekken! Luister gewoon naar je eigen lichaam en ondervind je dat je telkens na het rekken wat last hebt, wel vermijd die beweging dan! En anders... gewoon doen zoals ervoor hoor, zo'n ongeboren babytje kan echt wel tegen een stootje :)

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 13:57
m.

'k weet het, rare manier van slapen, maar ik slaap bijna altijd op mijn rug, benen gewoon gestrekt, en dan mijn armen omhoog (dus bijna leunend tegen de bedrand).

wel, sedert ik 3m zwanger was, had ik altijd raar gevoel als ik zo sliep. Precies pijn in mijn onderbuik.

is natuurlijk wel niet echt rekken, maar toch...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]