< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Hoelang kan baby kledij dragen 50-56

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Hoelang kan baby kledij dragen 50-56
20/08/2008 @ 14:42
Oona

Online Status
Hoi,

Ik ben wat kleertjes aan het kopen. Ik vroeg mij nu af hoelang de kleine spruit ongeveer in kleertjes van mexx maatje 50-56 kan, omdat dit toch wel over 3 maanden gaat en ik vrees als ik van 3 tot 6 maanden koop dit nog veel te groot zal zijn.
Het geschatte geboortegewicht is een gemiddelde baby van ong.3.300 à 3.500gr

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Met kleertjes van Mexx heb ik geen ervaring, maar Fabio zit nu nog altijd in broekjes en truitjes maatje 50 en ook al 56.
Onze kleertjes komen voornamelijk uit Zeeman, Hans textiel, c&a.
Hij geeft 1 t-shirtje van esprit maatje 56 en die zit nog wat ruim.
Hopelijk ben je hier wat mee.
Oja, hij was 49cm en 3kg340 bij de geboorte.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:49
sara

Dat hangt echt af van baby tot baby.
Onze baby was ook "gemiddeld" geschat maar was uiteindelijk 4kg150 bij de geboorte. Maat 50 heeft nooit gepast, maat 56 toch wel een tijdje maar ik weet eigenlijk niet meer hoe lang juist, een week of 6 denk ik. Ik had ook een t-shirtje maat 62 van Mexx (voor de rest had ik niks van Mexx) en dat pastte al van bij de geboorte (met de mouwen een beetje omgeslagen), ik weet niet of dat altijd zo is bij Mexx maar dat t-shirtje viel klein.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:04
greet

Online Status Stuur bericht
jesse draagt bijna altijd mexx , leuke kleertjes he .
hij zit nu aan maatje 68.
meestal vallen de kleertjes vrij normaal van grootte maar op sommige dingen staat 62 (3-6 maand) en op andere 62 (2-4 maand) en die zijn dan ook effectief kleiner !
hier past alles idd in de maanden dat ze vermelden op het etiket.
jesse woog 2,990gr bij de geboorte en zit nu iets boven het gemiddelde.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:29
petra

Mexx valt eerder klein is mijn gedacht. Vic draagt het erg veel, in zijn andere kleren heeft hij nu 80, maar in Mexx toch 86. Ik zou dus 56 kopen voor de geboorte, of een 62 dus...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 17:07
coyote

ik vind ook dat ze klein uitvallen. van mexx heeft hij maat 92 en van andere merken meestal nog een 86.
groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 18:18

ons meisje is nu net nog groot genoeg voor sommigge maatjes 56. ze zit voor rompertjes en truitjes al aan 62. maar broekjes en kleedjes van 62 dat is haar nog veel te groot.

Aimy woog 3445gr en was 51cm lang bij de geboorte.

groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:06
Vanessa

Hallo,

Ik heb ook kleertjes van Mexx voor Fleur en ze draagt nu nog altijd maat 50-56 en ze passen nog altijd goed.

Groetjes

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:24
my baby

onze meid zal nu wel tegen de 4 kilo zijn en ze draagt nog sommige kleertjes mt 50 en meeste 56. andere mt 50 past weer niet.
de grote van de kleertjes verschilt echt van winkel tot winkel.
en let er ook op dat de breedte aan de hals breed genoeg is. ik had kleertjes gekregen en het hoofdje ging er niet door spijtig geld is het dan he.
veel succes en plezier

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:34

Ik heb ook veel van mexx en ons meisje draagt nu nog steeds 62 ( van 2-4 maand) ze is 6.5 maand, ze is ook niet groot hoor, maar ik vind toch ook dat de maten van mexx vrij normaal zijn.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:38
my baby

hmm had ni gezien dat het over kleertjes van mexx ging.
deze vallen idd wat groter uit. Nu dat ze tegen de 4 kilo aan is past moet 56 haar goed van mexx.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:47
petitje

naar mijn mening vallen de kleertjes van mexx net iets kleiner, die zijn altijd als eerste te klein.
Ik had maar een klein beebje en die heeft toch tot 3,5-4 maand in maatje 56 gekund.
Esprit valt dan wel weer ruim, h&m ook.
C&a vind ik ook krapper dan de rest.

Voor een gemiddelde baby mag je wel afgaan op de maten, 56 voor 1 maand dat zal je ongeveer kunnen dragen van 2 weken (of onmidellijk) tot een 6-8 weken.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 12:16

Ik heb een paar body's van C&A van maat 50 en mijn dochtertje is 6.5 maand en kan er nog in

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 23:06
Marijke

Vince heeft maatje 50 ongeveer 1 maand gedragen, vanaf 2 maand zijn we geleidelijk naar maatje 56 overgeschakeld. Het hing natuurlijk ook wel van het "merk" af.
Hema en H&M maatjes 50/56 zijn precies groter dan Mexx en Esprit en andere merkkledij maatjes 50/56.
En dan hangt alles ook nog eens van het model van de kleertjes af.
Dus je zal het zo'n beetje moeten zien eigenlijk.

Vince heeft normaal een 80 nu maar van mexx neem ik nu ook al 86.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 23:18
Moi

dat hangt er inderdaad vanaf waar je het koopt,
ons dochtertje is nu 4maand en draagt soms nog dingen van 56 en andere kleren zijn 68, dus verschilt echt, dus ik zou niet teveel op voorhand kopen als ik u was

xxx

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:44
ABke

Mexx-maatjes zijn kleine maatjes. Meeste merken zijn aan de kleine kant. Is waarschijnlijk een of andere verkoopstruc

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 23:58
Sally

Ik heb dan wel een heel speciaal mexx-jeansbroekje. Het eerste dat ik tijdens mijn zwangerschap kocht. Toen had ik dus nog totaal geen idee van wat groot of klein was.

Er staat maat 50-56 in. Wel, ze past nu nog in en mijn dochter is bijna 10 maanden!!! Ze is wel een smalleke. In de winter zaktte die broek af, in de zomer was het een mooie kniebroek... haha!
Idem met een wit wikkeltruitje in maat 56, past nu nog hoor!

Best niet teveel op voorhand kopen van die 'echte' kleertjes. Je weet immers nooit wat voor 'model' baby je gaat krijgen...

Idem met Hema: valt veel groter. Ze is nu 68 cm Maar in de maat staat 62-68 en nog ruimte over hoor. Met 62 cm was dat nog vééél te groot.

Babykleertjes moeten echt mooi passen, vind ik. Het maatje 50 van noppies zat haar geweldig, en ook de koeka pakjes (die o zo gemakkelijk zijn om aan te doen) zaten geweldig goed, en hadden toch wat groeiruimte.

Veel plezier bij het shoppen!!! Enorm leuk: ze blijven groeien, dus mama kan blijven winkelen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]