[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/08/2008 @ 13:43 wondertje | Hey Luna, Ik denk dat iedere moeder het lastig heeft met het idee dat ze haar kleintje weg zal moeten doen. Henri is ook naar het kinderedagverblijf gegaan op 12 weken. De eerste dag vond ik dit zooooo moeilijk, ik heb gehuild lijk een klein kind. Naarmate hij langer ging, ging het beter. Nu heb ik er geen moeite mee om hem af te zetten, enkel als hij weent of zo dan breekt mijn hart. Ik verlang wel steeds om hem te halen. Wat een plezier als hij dan "mama" roept. Dus jouw reactie is meer dan normaal hoor!! |
| 20/08/2008 @ 14:08 Elsje | Ik ben zelf een oppasmoeder geweest. Ik ga straks zelf 2 dagen in de week buitenshuis werken maar ik kan je verzekeren dat alle moeders ermee zitten. Alle mama's die hun kindjes bij mij brachten zijn de eerste keren huilend weg gegaan. Niet omdat ze het niet goed hadden bij mij maar gewoon hun eigen gevoel. Het voelt tegen natuurlijk om ze weg te brengen. Maar dat went vanzelf eens je ziet dat ze echt veel plezier van elkaar hebben daar. Ze leren onderling veel meer van elkaar dan jij als mama kan voordoen. En natuurlijk hebben ze periodes dat ze tranen met tuiten huilen als je weggaat, maar het is echt waar. Zodra jij weg bent zijn de dikste tranen alweer weg. En nu ik dat allemaal heel dapper vertel krijg ik alweer een brok in mijn keel dat ik in januari ook mijn beide kleintjes weg breng naar het kdv Een ding scheelt, mijn zoontje speelt tegenwoordig liever met andere kindjes dan de hele dag met mama dus ik weet zeker dat we er echt wel goed aan doen. |
| 20/08/2008 @ 14:23 juffie | Ik begrijp je volledig. Maar als het een troost mag zijn, je kindje is dan 10 weken en dat is echt wel in zijn voordeel hoor. Hij zal de aanwezigheid van zijn mama wel merken, maar zo'n jonge kindjes hebben gelukkig nog niet echt "het besef" dat ze daar worden achtergelaten om het zo te stellen. Als ze wenen dan gaan ze waarschijnlijk even vlug zoet zijn als de verzorgster hem/haar troost of voedt. Een ander paar mauwen is het als je kindje al 9 maanden of zo is en het besef heeft van oei mama wandelt de deur uit. Die kindjes starten minder makkelijk op in de oppasgroep. Op 10 weken is het ook zo dat kindjes nog echt zoeken naar ritme, en het is dus heel makkelijk om aan te passen aan het ritme van de groep. Je zal zien, dat je het er voor hem /haar alleen maar makkelijker op gemaakt hebt om hem zo vroeg weg te brengen. En idd als je kindje dan ouder is en het roept vrolijk "mama" als je de deur in wandelt dan wordt je weer helemaal warm vanbinnen. Die van ons die ging van 13mnd en die heeft het heeeel zwaar gehad om te slapen en te eten en eten gaat nu nog moeilijk daar. Desondanks dat probleempje gaat hij heel graag en roept hij vrolijk "dada mama" als ik hem afzet. En als savonds ik aanbel, dan hoor ik hem vanuit de living roepen: mamaaaaaa!!!! Zalig. Had ik geweten wat ik nu weet dan had ik hem veel eerder weggebracht. Hij heeft er de tijd van zijn leven. Over 13 weken word onze 2de zoon verwacht en die zal gaan vanaf zijn 4 maanden. Heb er alle vertrouwen in. ![]() |
| 20/08/2008 @ 14:28 juffie | Ja en van dat wenen als je weg gaat, ik heb dat es getest door in de gang te blijven luisteren nadat ik de deur achter me dicht trok en idd wat de OM zei was echt waar: deur dicht en hop snik snik gedaan. In gedachten hoor je je kindje tot buiten moord en brand schreeuwen, maar in feiten is dat echt alleen maar de eerste seconden en dan hervat hij zijn dagje bij zijn vriendjes waar hij de dag voordien gestopt was. Onze zoon 24 mnd vraagt wel regelmatig, mama? Dan zegt ze mama is werken mama komt zo en dan is het weer even goed. |
| 21/08/2008 @ 08:35 Marleen | Zolang het een kdv is waar je vertrouwen in hebt is het harstikke leuk voor de kinderen, mijn kinderen gaan met veel plezier. Als je gevoel er niet goed bij is, moet je zo snel mogelijk een andere zoeken omdat dan het achterlaten van je kinderen je veel meer pijn doet. Het is wel de vraag of het handig is om je kindje maar een halve dag op het kdv te laten en een halve dag bij je moeder. Dat is voor je kindje heel vermoeiend. Steeds andere regels en ritme. Maar jij kent je kindje het beste en ik neem aan dat je het beste met je kindje voor hebt. Ik praat 's avonds graag even met de leidsters hoe het is gegaan met de kinderne. Mijn kinderen zitten in 2 verschillende groepen Dus ik haal ze om-en-om op zodat ik weet wat er gebeurd is. Een boekje zegt niet alles. Kinderne thuis houden en een eigen bedrijf lukt trouwens ook niet altijd. Steeds als ik met de boekhouding bezig was ging er wel 1 janken of als een klant aan de telefoon was |
[Reageer]

Kindje naar kinderdagverblijf :(

Een ding scheelt, mijn zoontje speelt tegenwoordig liever met andere kindjes dan de hele dag met mama