[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/08/2008 @ 08:55 tine | Heykes, Dit is zeker geen leuk nieuws, maar ik zie op je banner dat je toch bijna 32 weken ver bent. Mijn dokter zegt dat dan het ergste achter de rug is. Dat de kans op een gezonde baby zeer groot is, 34 weken zou wel nog beter zijn. Ik weet over wat je spreekt, ik mag ook niets meer sinds ik 16weken ben wegens een tweelingzwangerschap en een eerdere vroeggeboorte op 34w5d (kindje wel 3kg en kerngezond). Ik heb nog geen volledige platte rust, maar mag ook enkel gaan plassen en eten. Ik heb ondertussen een poetsvrouw, mijn mama komt helpen, jammer moet mijn zoontje heel de dagen weggezet worden (hij gaat gelukkig dolgraag) en de rest is voor mijn man. We hebben ook een rolstoel gehuurd om zo toch nog ergens eens te geraken. En binnenkort gaat hier beneden waarschijnlijk ook een huurbed komen te staan. Het was in het begin allemaal wennen en zeer moeilijk om alles uit handen te geven, maar het gaat over de gezondheid van je kindje in je buik. Wat zijn nog een paar weken als je daarmee maanden van miserie kunt uitsparen. Je ander kindje is nog zo jong dat die er echt niets aan gaat overhouden. Je kunt mss kraamzorg inschakelen, die zorgen voor de mama die moet rusten en voor je ander kindje (kan die mss toch eens thuisblijven). Ze doen kleine huishoudelijke taken, gaan winkelen en zorgen dus dat jij en je kindje niets te kort komt. Zou vandaag dan wel op zoek gaan (op internet) en de ernst uitleggen, want normaal zijn er wachttijden. De bijdrage wordt berekend op jullie inkomen, maar sommige ziekenkassen en hospitalisatieverzekeringen komen nog eens tussen in de kosten. Zeker eens overwegen. Rust goed en denk maar dat je binnen een paar weken een gezonde baby in je armen hebt. |
| 20/08/2008 @ 21:40 Anoniem | Zonder verdere complicaties is vroeggeboorte op 31 weken tegenwoordig geen groot probleem meer. Maar het is toch beter het zo lang mogelijk te laten zitten! |
| 21/08/2008 @ 19:32 konijntje | Mijn gyne weigert een inwendig onderzoek te doen zolang ik niet klaag van pijn in de buik. Hij wil het niet eerder doen dan 36 weken. Dit omdat een inwendig onderzoek weeën tot stand kan brengen, bloedingen enz . ... Ik heb dus ook nog geen enkel idee of ik al opening heb of niet. Volgens de info die ik tot nu toe las is je kindje vanaf 26 weken goed levensvatbaar mits de nodige zorgen. Op 28 nog veel meer en dus vanaf 30 weken is de kans op overlijden eerder klein. Dus omgekeerd dan je dokter beweert! Tenzij er bijkomende complicaties zijn natuurlijk. |
[Reageer]

ingedaald en opening op 31 weken

en de opening is niet groter geworden of zo..