< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » ingedaald en opening op 31 weken

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
ingedaald en opening op 31 weken
20/08/2008 @ 07:33
Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi iedereen,
ben gisteren naar gyn geweest, en met niet zo schitterend nieuws naar huis gekomen.. Het was 30 weken, dus ik keek al uit naar de echo, en 'k heb er uiteindelijk bijna niks van gezien.
Hij zegt dat het al is ingedaald en dat ik al een vinger opening heb. "Werk je nog?" vraagt hij: "onmiddellijk stoppen en volledige platte rust" Niet gaan winkelen, niet wandelen, geen huishouden, geen betrekking meer, alles aan papa overlaten dus.
Nu zegt hij dat er nog weinig overlevingskans is op 31 weken, dus dat ik het zeker nog een paar weken moet volhouden.
Herkent zich iemand hier in? Ik kan de situatie moeilijk inschatten en heb eigenlijk wel veel schrik nu dat het te vroeg gaat komen..
Nu is ons oudste kindje nog maar 11 maand, dus moet nog veel opgehoffen worden ed.
'k Mag haar niet meer wassen, niet meer opheffen - maar hoe vlug moet je dat al niet eens doen bij zo'n boeleke? Zelfs m'n 4/5 dag moet ik haar nu wegdoen
Iemand raad??

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:11
teunie

Online Status Bekijk profiel
Hallo Kim

In theorie is een kindje met 28 weken levensvatbaar dus.... natuurijk is het het best als het zolang mogelijk blijft zitten, maar heb op het forum al een heleboel verhalen gelezen over vrouwen met opening en dat dat niet zo erg was. Ik kom uit NL en hier kijken ze niet eens naar een opening. heel veel succes hoop dat je een boel gerust stellende reacties krijgt.

Groetjes Teunie

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:55
tine

Heykes,

Dit is zeker geen leuk nieuws, maar ik zie op je banner dat je toch bijna 32 weken ver bent. Mijn dokter zegt dat dan het ergste achter de rug is. Dat de kans op een gezonde baby zeer groot is, 34 weken zou wel nog beter zijn.
Ik weet over wat je spreekt, ik mag ook niets meer sinds ik 16weken ben wegens een tweelingzwangerschap en een eerdere vroeggeboorte op 34w5d (kindje wel 3kg en kerngezond). Ik heb nog geen volledige platte rust, maar mag ook enkel gaan plassen en eten. Ik heb ondertussen een poetsvrouw, mijn mama komt helpen, jammer moet mijn zoontje heel de dagen weggezet worden (hij gaat gelukkig dolgraag) en de rest is voor mijn man. We hebben ook een rolstoel gehuurd om zo toch nog ergens eens te geraken. En binnenkort gaat hier beneden waarschijnlijk ook een huurbed komen te staan.
Het was in het begin allemaal wennen en zeer moeilijk om alles uit handen te geven, maar het gaat over de gezondheid van je kindje in je buik. Wat zijn nog een paar weken als je daarmee maanden van miserie kunt uitsparen. Je ander kindje is nog zo jong dat die er echt niets aan gaat overhouden.
Je kunt mss kraamzorg inschakelen, die zorgen voor de mama die moet rusten en voor je ander kindje (kan die mss toch eens thuisblijven). Ze doen kleine huishoudelijke taken, gaan winkelen en zorgen dus dat jij en je kindje niets te kort komt. Zou vandaag dan wel op zoek gaan (op internet) en de ernst uitleggen, want normaal zijn er wachttijden.
De bijdrage wordt berekend op jullie inkomen, maar sommige ziekenkassen en hospitalisatieverzekeringen komen nog eens tussen in de kosten. Zeker eens overwegen.

Rust goed en denk maar dat je binnen een paar weken een gezonde baby in je armen hebt.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:10

heykes,

bij onze robbe kreeg ik dit verhaal op 28 weken, ik had een cm opening en hij zat al ingedaald in de bekken.
ik kreeg ook platte rust voorgeschreven. maar ik ben geen stilzitter. ik heb me rustig gehouden, maar poetste nog elke dag men huis, deed men huishouden, ging elke dag nog naar de winkel en gaan wandelen met men 3 honden. wat ik zeker niet deed was elke dag denken van komt die te vroeg of niet, ik mag dit niet of dat niet want dan eet je uzelf opvanbinnen en ga eraan kapot.
op 33 weken en 4 dagen was de bevalling begonnen had 3 cm opening en volledig ingedaald. alles laten stilvallen en na een nacht weer naar huis, ben ingeleid op 37 weken omdat onze jongen het te moeilijk had.
kerngezonde boy van 3kg050.

ook nu heb ik weer kans op vroeggeboorte maar ik kan mijn jongen toch moeilijk alles zelf laten doen, hij is 8 maand oud nog volledig op mij toegewezen dat kan toch niet.
ik heb gezegd tegen gyné ik kan niet rusten met een klein kind en ik kreeg als antw zorg dan aub dat je de 32 weken haalt en liefst de 34 weken. en idd vanaf 28 weken is een kindje levensvatbaar maar zal het nog moeilijk hebben van 32 weken minder en minder.

ik zou zeggen meid, probeer te rusten wanneer je kleine meid een dutje doet, stop idd met werken, maar als je naar de winkel moet ga gewoon maar hef niks zwaars meer ( buiten je kindje) stof afdoen en opruimen kan je nog maar laat je manneke eens stofzuigen, dweilen of idd vraag kraamhulp aan, je krijgt al veel terugbetaald tegenwoordig hoor.

rust wanneer je kan, eet veel en gezond nu zodat je kind nog een goeie groeispurt doet.

en vooral niet teveel piekeren want dat is ook niet goed voor dat kleintje in je buik

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:11

Weinig overlevingskans op 31 weken is fel overdreven hoor! Vanaf ongeveer 27-28 weken is een kindje inderdaad levensvatbaar (met de mogelijke gevolgen vandien natuurlijk!)
Ik zou inderdaad wel platliggen en me rustig houden. Misschien je ouders of schoonouders of familiehulp of weet ik veel wat inschakelen om voor je ander kindje te zorgen en het huishouden? Het ideale zou zijn dat je je kindje kunt dragen tot min 37 weken, maar komt het vroeger, dan is dit echt geen ramp hoor

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:20
Emma

Hoi Kim

ik had al 1cm opening op 25 weken, en kijk, t zit er nog
een vriendin van me had al serieuze opening vanaf 24 weken, moest plat liggen en is overtijd gegaan!
Ik wil maar zeggen, het kan nog alle kanten uit..

Nu stel dat je kindje nu toch besluit te komen, op 32 weken is geen ramp meer. Het zou echt veel beter zijn dat het nog een paar weken blijft zitten, dus doe het in elk geval heel rustig aan.
Maar weet dat bvb een collega van mij en een vriendin van mij op respectievelijk 31 en 32 weken zijn bevallen en met hun kindjes is alles goed gekomen.
Nu ik wil er ook niet te licht over gaan, beter nog niet bevallen nu, maar kijk, ik loop zo al 10 weken rond en ik hoeft niet plat te liggen wat ik dus ook niet doe en de opening is niet groter geworden of zo..

Probeer je niet te veel zorgen te maken maar gewoon nu wel lekker te rusten de komende weken, tot je voorbij de 34 weken bent, je zal zien voor je het weet sta je waar ik nu sta of verder!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:40
Anoniem

Zonder verdere complicaties is vroeggeboorte op 31 weken tegenwoordig geen groot probleem meer. Maar het is toch beter het zo lang mogelijk te laten zitten!
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:00
snoopytje

hey

ik had bij mijn 2de zwangerschap al opening en voorweeen op 4 maand..
was ook platte rust en niks meer doen en nog eens pillen slikken om
alles tegen te houden.. heb zo kunnen dragen tot 37.5 weken

grtz
snoopytje

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:19
miss boesy

ik vind dat raar dat sommige al zo vroeg te weten komen dat je opening hebt,....
ik ben van belgie...en ook hier geen controle op opening gehadt tot nu toe,..mijn volgende afspraak is begin september...meschien dan

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:22
Emma

ja miss boesy, soms is het raar, ik merk dat elke gyneacoloog een eigen aanpak heeft.
Sommige krijgen heel veel info, sommige heel weinig, bij sommige wordt dat nagekeken bij anderen weer iets heel anders..

Bij mij voelen ze elke keer voor opening vanaf 20 weken, gisteren zelfs met 2
en dan hebben ze nog wat staan debateren over mijn serfux en zo
Maar bij een vriendin van me hebben ze ook pas de eerste keer gevoeld op 36 weken of zo..

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:32
konijntje

Online Status
Mijn gyne weigert een inwendig onderzoek te doen zolang ik niet klaag van pijn in de buik. Hij wil het niet eerder doen dan 36 weken. Dit omdat een inwendig onderzoek weeën tot stand kan brengen, bloedingen enz . ...

Ik heb dus ook nog geen enkel idee of ik al opening heb of niet.

Volgens de info die ik tot nu toe las is je kindje vanaf 26 weken goed levensvatbaar mits de nodige zorgen. Op 28 nog veel meer en dus vanaf 30 weken is de kans op overlijden eerder klein. Dus omgekeerd dan je dokter beweert! Tenzij er bijkomende complicaties zijn natuurlijk.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]