< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Wie bevalt of is recent bevallen in ZOL Genk ?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Wie bevalt of is recent bevallen in ZOL Genk ?
19/08/2008 @ 16:48
Eve_x

Online Status Bekijk profiel
Hallo !

Ik ben momenteel 38weken zwanger (de laatste loodjes dus !).. Nu ben ik een aantal weken geleden de kamer gaan "reserveren" in Genk, maar nu zeiden ze me daar dat ik wanneer ik binnen ga voor te bevallen ik 300€ voorschot moet betalen ?? Van de mensen die ik ken die recent zijn bevallen heeft niemand dit moeten doen.. Ik heb een hospi via het werk (medi-assistance) doen zij dat niet in je plaats ? Zij regelen toch alles met het ziekenhuis ?
wat een gedoe

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:16
petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ga er ook bevallen over een tijdje. Dus dat zou ik ook wel willen weten .

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:43
Just me

Bij mij duurt het nog wel even, maar ik ga er ook bevallen. Ik heb het inderdaad ergens gelezen van die 300 euro, maar dacht dat dit was als je geen hospitalisatie-verzekering hebt?
Ik lees dus ook graag de verhalen van diegene die hier wat meer over weten.

XXX

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:56
Eve_x

En dames, de roze doos zou je sinds kort ook niet meer krijgen in Genk ! Dit zei mn schoonzus me, ze werkt als verpleegster daar..

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:22
evy

Hallo!

Ik ben enkele maanden geleden bevallen in ZOL Genk. Ze hadden mij ook op voorhand gezegd dat ik mogelijk een voorschot van 300 EUR zou moeten betalen, maar daar heeft uiteindelijk niemand naar gevraagd. Geloof niet dat dat in de praktijk vaak gebeurt.

De Roze Doos kon je toen gewoon op de benedenverdieping in het winkeltje afhalen.

Succes met de bevalling!
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:23
Ann

Hallo,

Ik ben op 29maart bevalling in Genk. Heb niets zelf moeten betalen en zeker geen voorschot. Je hebt waarschijnlijk zo'n kaartje van de hospitalisatieverzekering dit geef je gewoon af en dan komt het allemaal in orde. Ik heb uiteindelijk 75€ zelf moeten betalen maar dit was voor de keren dat mijn man heeft mee gegeten, iedere dag dus.
De roze doos heb ik daar nog gekregen(moet je gaan halen in het winkeltje), heb ze ook nog eens via de post gehad dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Gewoon inschrijven via de website van de roze doos.

Hopelijk help ik jullie wat verder, veel succes met de bevalling en de baby.

Groetjes Ann.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:39
Katrien

Hoi,

Bij mij duurt het nog wel tot in maart, maar ook ik ga bevallen in het ZOL.
Die €300 had ik ook gelezen op de site ja.
Maar als je hospitalisatieverzekering had dacht'k wel al dat daar iets zou tussenkomen. Had je ook een eenpersoonskamer?
Nog'n vraagje...normaal zou je in het begin van je zwangerschap ook een pakket krijgen van 'de roze doos' van zwangerschap en van babyboom. Maar dit heb'k tot op heden nog niet ontvangen van m'n gynaecoloog. Hebben jullie dit gehad?

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:58
Eve_x

Je hebt eerst de "blije doos" die krijg je als je zwanger bent, maar ik heb ze ook nooit gezien !
De roze doos staat normaal op je kamer als je bevallen bent, maar dat is recent afgeschaft in Genk. Je kan ze misschien wel bestellen via hun site..
De babyboomzak (is het denk ik , 3of 4zakken die je krijgt hé)? Die kan je afhalen bij premaman met de bon die in de roze doos zit, als ik goed meen toch..

xx

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 17:26
Katrien

@ Eve: die doos klopt idd. En van babyboom zou je er ook een krijgen als je zwanger bent van de gyn. Allé, dat vind ik toch op de website... Maar ja...

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 17:14
my baby

hoi
ik ben 1 juli in genk bevallen , heb helemaal geen voorschot moeten betalen. Heb toen ik bevallen ben mijn man naar het onthaal gestuurd met de papieren die ik had van de reservatie en mijn kaart van de hospitalisatieverzekering (dkv) heb ik een brief gehad van het ziekenhuis die ik heb opgestuurd. En een paar weken later had ik van dkv een bevesting dat ze de brief hadden ontvangen en dat de rekeningen van het ziekenhuis rechtstreeks naar hun opgestuurd werden.
De roze doos,daar had ik een papier van in ziekenhuis gekregen had ik die ingevuld en kon je dan in het winkeltje gaan afhalen.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik bij de vroedvrouw een doos van happymama gekregen.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:25
Eve_x

Dan zullen we ook wel geen voorschot moeten betalen..

Die doos van happy mama, was het de moeite wat erin zat ?

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 15:41

Ik ben ook in Genk bevallen... OOk geen voorschot moeten betalen, maar heb wel begrepen dat je dat meestal wel moet doen als je één persoonskamer neemt

De roze doos heb ik spijtig genoeg niet gekregen en ook geen papier om af te halen, misschien door het feit dat ik maar daar ben gebleven voor 1 nacht en dag na bevalling al naar huis ben gegaan... Vind het anders wel héél spijtig...

heb me op hun site aangemeld en via mailtje laten weten dat ik geen doos heb gekrege... maar tot heden nog niks van gehoord of gezien

[Laatst gewijzigd door els - 28/08/2008 @ 15:43] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]