< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Dokter Thijs-Diest

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Dokter Thijs-Diest
19/08/2008 @ 16:25
Mieke

Online Status
Hallo, nog een maandje en dan zal ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog gaan en dus ook de eerste keer bij Dokter I. Thijs te Diest.
Heeft er iemand van jullie ervaring met deze dokteres? En ook met het ziekenhuis te Diest, want daar willen we dan wel bevallen.

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 16:42
Noortje

Online Status Bekijk profiel
Hey

Ik vind dokter Thys een super gyne.Als er iets ze makt wel steeds tijd voor jou. Ze heeft mij goed geholpen tijdens mijn zwangerschap. En nu ga ik terug naar haar voor mijn tweede zwangerschap. Alleen is het soms lang wachten voor een volgende afspraak. Nu moet ik twee maand wachten voor ik weer kan gaan. De bevalling heeft Dr De schilder gedaan en daar ook geen klagen van heel rustige persoon. Het ziekenhuis ook geen minpunten heel vriendelijk. En het plus vind ik dat daar allemaal prive kamers zijn.

Grtz

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:19
Mieke

Online Status
Ha bedankt voor de reactie.

Ik woon hier nog niet zo lang, dus alles is hier nieuw. Ken dus die dokter niet, ken het ziekenhuis niet.

En ik moest ook wel lang wachten eer ik een afspraak kon vastkrijgen voor de eerste consultatie. 8/08 gebeld en pas afspraak 18/09

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:10
watervrouw

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Omdat Ingrid zo goed is wilt iederen naar haar... vandaar de lange wachttijden. Zij heeft mij enorm gesteund en ze is ook rechtuit... ze zal er geen doekjes omwinden. Maar bovenal is ze enorm lief... echt de max. Plus daarbij het moederhuis van Diest is echt de max., kleinschalig maar echt een toffe sfeer en de verpleegsters en vroedvrouwen zijn echt heel medelevend. Ooit wil ik daar ook bevallen... dat is mijn doel!

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:48
nanz

Dr. Thijs heeft mijn eerste bevalling gedaan en hopelijk nu ook mijn 2de. Maar dat hangt af van wie er in wacht is, want Ingrid werkt niet meer zoveel, ze hebben nu ook een praktijk met 3 gynaecologen samen, De Schilder en Vandaele. Ik ben eergisteren bij Dr. Vandaele geweest omdat Ingrid op vakantie was, die viel ook goed mee!
Wie er bij de bvalling aanwezig is maakt mij niet zoveel uit (ik ben dan toch van de wereld, de vroedvrouwen zijn belangrijker), maar bij de consultaties heb ik liefst Ingrid, die is superzacht, doet mij nooit pijn, terwijl De Schilder iets minder zacht is, en is een echte vertrouwenspersoon!
Vandaar de lange wachttijden natuurlijk!
Naar het schijnt komt er in januari nog een vrouwelijke gynaecoloog bij, dus het kan evengoed zijn dat die er bij de bevalling bij zal zijn!

Ik vond het ziekenhuis in diest goed, het enige minpunt was dat ze bij borstvoeding niet zo behulpzaam zijn. Ik had in het begin problemen en ze hebben mij niet zo goed geholpen daarbij. Ik heb dit nogal van andere vrouwen gehoord, dus als je wil bv geven zorg dat je nog een goede vroedvrouw hebt die je thuis komt helpen! Dat is de eerste keren gratis, dus vraag ernaar bij je ziekenfonds!
Succes ermee!

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:22
Holly

Ik heb ook Dr Thys als gyne, eerst als fertiliteitsarts en nu dus om te bevallen. Ik vind ze heel goed en zachtaardig je voelt je echt op je gemak bij haar.
Weet er iemand welke verschillende kamers er in Diest zijn als je moet bevallen? Ik hoor over luxe kamers enzo?

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 11:11
Leen

Hallo!

Ik ga bij dr. Deschilder en ben er heel tevreden over, over de praktijk ook hoor, maar ik heb nog niemand anders gehad, dus kan niet vergelijken.

Ik heb een luxekamer genomen in Diest: eigen badkamer, kamertje voor je baby en redelijk ruime kamer. Suites zijn hetzelfde maar nog groter (+- 30 m² dacht ik). Voor deze 2 kamers moet je wel een suplement betalen. De andere kamers zijn kleiner en douches zijn op de gang... Maar je kan zo'n zwangerschapsles nemen en dan laten ze alles eens zien, ook het verloskwartier (zal de gyn nog wel laten weten).

Van waar zijn jullie allemaal? Ik ben van Klein-Vorst.

Groetjes, Leen x

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 11:58
nanz

Ik had ook een luxekamer genomen en die was zeer goed!
De suites zijn redelijk groot en er staat ook een zetelbed, voor als je ventje wil blijven slapen!
De andere kamers zijn wel erg klein als je veel bezoek hebt, mijn schoonzus had die en ik vond ze te beklemmend!
Het hangt er natuurlijk vanaf of je een hospitalisatie hebt of dat je een luxekamer of een suite kan nemen, bij mij was alles betaald door de hospitalisatie, behalve de extra's natuurlijk!

Leen, het was al even een tijdje geleden dat ik je was tegengekomen, hoe is het ermee?
Ondertussen is je zoontje al 4 maand zie ik, en ben ik ook terug zwanger!
Geniet er nog maar van! Ben je nog thuis?

Ik zelf ben pas verhuisd en woon in Linkhout-Lummen.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 12:35
Noortje

Hey ik heb ook de luxe kamer genomen.
Vind deze groot genoeg. In de suite kun je naar het schijnt ook je eigen eten kiezen.
Ben wel blij dat we een hospitalitatie verzekering hebben die dit allemaal terug betaald krijgen.

Ik woonde eerst in Hasselt en ging zelf vandaar uit tot naar diest voor Dr Thys maar zijn nu pas verhuisd naar Schalbroek-lummen.

[Laatst gewijzigd door Noortje - 21/08/2008 @ 12:36] - Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 15:06
Leen

@Nanz: Ik ben nog thuis ja! En nog wel een tijdje denk ik, sta in het onderwijs en heb nog geen nieuw werk gevonden... Dus ik zal nog wel een tijdje kunnen genieten. Cisse gaat vanaf 1 september wel enkele dagen per week naar de crèche gaan.

Ik was ook blij met de luxekamer, groot genoeg, maar ook niet te groot. Denk da het bezoek in de suite gemakkelijker blijft 'plakken' omdat er toch zoveel plaats is. En naar het schijnt krijg je daar wel een sjieker ontbijt, maar van het eten had ik toch niet te klagen. Ontbijt en avondeten kies je ook in de luxekamer zelf (wit/bruin brood, welk beleg, welke drank). Ik heb nu voor 5 dagen en zonder epidurale 1005 euro moeten betalen, maar trek er nog een groot deel van terug met de hospitalisatieverzekering. En de kleinere kamers vond ik inderdaad ook beklemmend (heb ik gezien toen op de rondleiding). Maar meestal krijg je wel de kamer van je keuze hoor (moet je opgeven als je opgenomen wordt in het bevallingskwartier).
Verpleegster en vroedvrouwen zijn er ook heel vriendelijk! Vanavond ga ik naar de cursus 'babymassage' in het ziekenhuis, ben is benieuwd! Maar onze Cisse gaat dat wel héél leuk vinden! Hoop wel dat hij een beetje braaf is, maar da zal wel, onder de pauze een beetje melk bijgeven, wie weet valt hij wel in slaap!!!

Leen x

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 15:24
cindy

Hallo,

Ook in ga naar dokter Thijs. Ik ben hier heel tevreden over, is echt een fantastische vrouw. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap veel meer op controle ben mogen gaan. Maarja, ze heeft het ook zo druk!

Eergisteren ben ik nog op controle geweest, maar dan wel bij dokter Deschilder, daar dokter Thijs op verlof is. Dokter Deschilder heeft tevens mijn eerste bevalling gedaan, omdat het toen een feestdag was en hij van wacht was. Maar dat is ook wel ne keigoeie hoor! Maar met dokter Thijs voel ik me toch nog meer op mijn gemak.

Bij mijn vorige bevalling had ik een suite kamer. Lekker ruim! Nu ben ik aan het twijfelen tussen de luxe en suite. In een suite kamer blijft inderdaad het volk langer zitten, (toch plaats genoeg). Een luxe is daarentegen een stuk kleiner en op dat gebied wel beter. Maar met een dochtertje van dan 20 maanden is zo'n suite kamer wel weer beter. Zo heeft zij er ook een beetje ruimte om bv. te spelen met haar blokjes.

Nog veel succes met je zwangerschap!

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 15:38
Elaiva

Online Status
Hallo,

Mijn eerste twee zwangerschappen zijn opgevolgd door dokter Thijs, en zij is inderdaad een hele lieve, vriendelijke vrouw. Nu ga ik bij dokter Vandendael, omdat ik echt superlang moest wachten voor een afspraak bij dokter Thijs. Maar ook hij valt goed mee.
Dokter De Schilder heb ik een paar keer gezien als dokter Thijs in verlof was; hij is iets 'plechtiger', maar ook heel goed.
Ik denk dat het bij de bevalling niet zo heel veel uitmaakt wie er aan je bed staat; je gaat gewoon blij zijn dat je ervan af bent
De kamers zijn inderdaad ook wel heel goed. Bij mijn tweede bevalling had ik een suite gevraagd, zodat ons zoontje wat meer plaats had om te spelen, en dat ga ik nu ook weer doen (nu moeten er al 2 spelen he).
Mijn man vond het bed dat ze binnenreden bij een luxekamer wel comfortabeler liggen dan het zetelbed dat in de suite stond...
In de suite heb je inderdaad iets meer keuze kwa eten: croissants, spek met ei ' smorgens,..., maar om daarvoor een suite te nemen, is misschien ook niet nodig.
Onze hospitalisatieverzekering (ethias) betaalde de supplementen voor de luxekamer en suite zonder problemen, dus wij hebben echt niet veel moeten betalen voor de bevalling.
De verpleging is echt wel heel lief, maar ze geven inderdaad soms wat tegenstrijdige adviezen ivm de borstvoeding. Ik heb dus 2 keer een beroep gedaan op een zelfstandige vroedvrouw (gevonden via een info-foldertje van het ziekenhuis) en die heeft me heel goed verdergeholpen.
Voila, het is wel een heel epistel geworden...

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 15:48
Mieke

Online Status
Goh als ik dat lees van die suites en luxe-kamers, ga ik wel jaloers worden.
Aangezien we redelijk laat onze hospitalisatieverzekering in orde hebben gemaakt zal ik er niet van kunnen profiteren als ik zou bevallen.
Dus alles zelf betalen dus ga ik wel kiezen voor de goedkopere kamers.
Heeft iemand hier ervaring mee? Met die 2-persoons of groepskamers?

Maar heel fel bedankt voor de goede reacties op Dokter Thijs, ben ik ook wat meer op mijn gemak
Moet je een vroedvrouw ook zelf kiezen of zijn dat gewoon die van wacht die me dan zullen helpen?

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 16:03
Noortje

Als ik me niet vergis zijn er enkel single kamers. Dat hebben ze me toch verteld alleen zijn deze vrij kleiner dan de suite en luxe kamer.
Maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Als zo is heb je nog geluk dan lig je nog alleen en betaald niet meer ervoor. Alleen zit je wat kleiner.
Je vroedvrouw moet je niet kiezen het zijn die vanwacht.

[Laatst gewijzigd door Noortje - 21/08/2008 @ 16:04] - Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:31
cindy

Hallo,

Alle kamers zijn inderdaad single kamers, maw je ligt altijd alleen op een kamer. Maar ze hebben er 5 soorten kamers, qua prijs!!!
- gemeenschappelijke kamer (hier lig je ook alleen, maar aan het tarief van een gemeenschappelijke kamer)
- tweepersoonskamer (hier lig je dus ook alleen, maar aan het tarief van een tweepersoonskamer)
- eenpersoonskamer (aan het tarief van een eenpersoonskamer)
- luxe kamer
- suite kamer

Je kan een lijst met de prijzen gaan halen aan het onthaal van het ziekenhuis. Hierop staat de maximum en minimum prijs vermeld! Zo weet je ongeveer wat het je gaat kosten, indien je geen hospitalisatieverzekering hebt.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]