< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » heeeeeel vage strepen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
heeeeeel vage strepen
19/08/2008 @ 13:34
chantal

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
lieve meiden

ik snap er niets meer van.
ik voelde me vorige week ineens heel erg zwanger. precies zo moe als bij de eerste twee en gewoon een heel sterk gevoel terwijl ik er totaal niet mee bezig was.
ik heb een test gedaan en daar was een zeeeeeer vaag 2e streepje op te herkennen. dit was een kruitvat test. Maar die streep zag je pas als je hem draaide in het daglicht. de tweede test de dag erna gaf ook een zeeeeeer vage streep en nu vanmorgen weer getest met weer een kruitvat test maar nu is de streep soort van weg....

wat raar? kan het zijn dat er nog hormonen in mijn lichaam zitten? of is een streep geen streep...dus kunnen er ook gewoon strepen opstaan? is zo raar omdat ik 3 keer dezelfde test heb.
vrijdag bloes laten testen maar hebben jullie ook ooit extreem lichte strepen gehad?

liefs

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:40
joopie

Hoi,

Ik heb dit zelf ook gehad en later kon ik het wel verklaren.
Op 4 dagen voor NOD een super lichte 2de streep
Op 3 dagen voor NOD ook weer een super lichte 2de streep
op 2 dagen voor NOD geen 2de streep
Op 1 dag voor NOD duidelijk 2 strepen.

Ik begreep hier toen ook niets van, maar toen ik er later over nadacht bedacht ik me dat ik de test 2 dagen voor mij NOD wel getest had met mijn ochtendurine maar dat ik om een uur of half 5 ook nog naar de wc was geweest die nacht. Hierdoor is de urine minder geconcentreerd en kan het dus een negatief resultaat geven.

Probeer het morgen nog een keer met de goedkoopste kruidvat testen die zijn echt super goed en goedkoop. (2 in een doos voor 4,99) En dan testen met ochtendurine

Liefs Joopie

ps. Zal voor je duimen

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:42
chantal

dankjewel!

ik heb de eerste niet met ochtendurine gedaan, die van vanmorgen wel en ben niet naar toilet geweest...raar he?
maar waren jouw strepen ook zo vaag dat je ze enkel in daglicht kon zien?x

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:58
DOMI

Hoi Chantal,

Ik heb vorige maand 7 dagen voor mijn NOD hééééél vaag positief getest. 'T was ook zo een spookstreep. Echt héél verwarrend want je ziet die streep wel, maar je begint te twijfelen of je niet aan het dromen bent

Gezien ik me wel zwanger voelde heb ik 2 dagen later terug een test gedaan ... was al iets zichtbaarder. 2 dagen later nog eens ... en nog iets duidelijker. Maar een echte duidelijk streep werd het niet.
Ik heb dan maar mijn bloed laten trekken, Hcg was maar 61 en het werd een miskraam.

Als ik jou was zou ik het nu een paar dagen laten rusten, en binnen een dag of 3 nog eens een testje doen. Hcg stijgt namelijk om de 48 uur. (zou eigenlijk zelf moeten verdubbelen in 48 uur tijd)

Ik hoop voor jou dat je binnen enkele dagen twee vette strepen hebt staan !

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:27

ik heb woensdagavond een test gedaan en daar was een licht streepje op te zien

Dus ja dat was voor mij positief , gisteren bloed laten trekken en dat was negatief

Vind dit zo raar , was helemaal niks van hcg waarde te zien in men bloed

Had de test meegenomen na de dokter en laten zien en ze zei het ook dat het positief was
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:43
Vlinder

Online Status
Hoi,

Ik heb wel vaker op forum gelezen dat er een licht streepje te zien is bij de kruitvattesten. Het schijnt dat de kruitvat testen ene voorgedrukt streep hebben.

Ik zelf had ook een hele lichte streep (geen kruitvattest)en bleek toen wel zwanger te zijn maar die streep zag je wel gewoon je hoefde niet tegen licht te houden maar was wel hele lichte streep. Ook de 3 testen die ik de dagen erna heb gedaan bleven licht maar was toch echt zwanger.

succes allemaal
Vlinder

Vermoedelijke bevalling op 23/07/2009.
Al 12 weken en 1 dag zwanger (30.43% ver), nog 27 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:48
chantal

maar als er een voorgedrukte streep zou zijn dan zou je die ook zien als je hem niet gebruikt hebt of hebt laten opdrogen? en je ziet niks
ik houd hem niet tegen het ligt maar ik zie wel de strepen beter in het daglicht
x

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 15:21
joopie

Hoi Chantal,

Ik had precies hetzelfde als jij hoor !
Ik moest de test echt bij het daglicht houden anders zag ik het niet goed. Maar zat ik op de bank met goed daglicht zag ik echt (al was het super dun) een 2de streepje staan.

En mijn man zag het ook dus ik heb het niet gedroomd

Succes, en hopelijk heb je snel een super positieve test in handen...

Liefs Joopie

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 15:34
chantal

dankje

ik weet niet of ik blij zou moeten zijn want het is wel heeeel snel he?
maar goed, het rare vond ik dat ik 2 "positieve " testen had met vage strepen en dan vanmorgen met dezelfde test niks of echt wel heeeeeel vaag

ikke niet snappen

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 15:49
k'tje

Hey Chantal,

Door je laatste opmerking (ik weet niet of ik blij zou moeten zijn want het is wel heeeel snel he?) zag ik dat je jongste nog maar 2m is. Volgens mij is het mogelijk dat je nog zwangerschapshormoon in je lichaam hebt zitten, en dat je 'streep' daarvan komt.
Misschien kan je dit eens navragen bij je huisarts of gyn/vk?

K'tje
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 17:06
chantal

mijn dokter zegt dat die binnen twee weken na je bevalling niet meer meetbaar aanwezig zijn...gek he?

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 17:46
Kiki

Heej Chantal!

Ook ik had een heeeeeeeeeeeele lichte streep en twijfelde enorm.. Maar mijn huisarts zei: Een streep is een streep! En hij had gelijk, kijk maar hoe ver ik nu al ben..

Liefs Kiki &

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:25

Duidelijke streep, maar wit ipv roze
Hoi dames,

Ook hier een rare test gedaan vanochtend (3 dagen na NOD). De streep was er wel, maar wit (de kleur van het papier, alsof de urine daar niet was opgezogen)met een heeeeeeeeeeel lichtroze rand. Die wel weer donkerder was dan de rest van het venster (welke grijzig is door de urineopname). Bij mijn 1e zwangerschap gaven meerdere testen negatief en maar 1 test heel licht positief. Dat was toen anders dan nu, want toen was het gewoon een heel licht blauw lijntje en dus een zwangerschap.

Deze vond ik zo vreemd. Heb in mn leven al vaak testen gedaan. Maar zo'n witte streep heb ik nog nooit gezien.

Iemand van jullie?
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:16
Vlinder

Online Status
Hi Roos,

tja normaal gesproken is een streep een streep. Ik had ook een hele lichte streep was het soms een oude test? Denk dat je gewoon ff een andere nieuwe moet halen en alsnog testen.

Succes
Vlinder

Vermoedelijke bevalling op 23/07/2009.
Al 12 weken en 1 dag zwanger (30.43% ver), nog 27 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:01
Anneke

Hallo,

ik weet het ook niet hoor met die zwangerschaps testen !!
Ik heb nu een dochter van 3, toen ik 3 dagen NOD was heb ik toen een test gedaan, niet zwanger, 3 dagen later nog een keer , negatief, zwaar feestje gehad, 3 dagen later test gedaan, negaties (test van kruidvat en apotheker)... Dus dokter gebeld, 12 dagen overtijd, tests negatief... dokter zei bloeg trekken, maar niet enthousiast zijn, zal niks worden, toen suprise ! Zwanger, net volgens hem, zeer lage HCG waarde, dus naar Gynea. Daar echo, bleek toch 7 weken zwanger te zijn, blijkbaar had ik een zwanegrschapscycte die een hormoon afscheidt die de tegenpool is van de hormaan die HCG aanmaakt. of zoiets, is alweer 4 jaar geleden he ! maar zo zie je maar... dus blijven testen !

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:27
chantal

ja jeetje zeg wat n verhaal!
ik heb weer 2 testen gedaan maar allebei negatiedf
dus ik heb nu:
1e test neg
2e test po
3e test pos
4e test neg
5e test neg

raar he? ben denk ik niet zwanger

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 15:18
Deniesje

Ik heb strax ook getest, en je kon het streepje nauwelijks zien, in het zonlicht kon je het een beetje zien, heb zelf ook echt 5 minuten aandachtig zitten staren of dat streepje er wel echt stond

Ik da over een paar dagen een nieuwe test halen en uitvoeren, eens kijken of daar meer uit komt.

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 18:49
Mireille1983

Hey Hoi

Ik heb me vandaag ook laten testen door een kruidvat merk en die geeft ook een dun vaag streep ik hoef hem nie bij ligt te houden ik zie hem zo ook wel maar toch twijfel ik

Groetjes Mireille

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]