< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » mijn bevallingsverhaal

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
mijn bevallingsverhaal
19/08/2008 @ 13:28
Kim

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi iedereen,

op 05/08/2008 ben ik bevallen in het az nikolaas in Sint-Niklaas van een zoontje Senne met een zwangerschap van 40 weken en 2 dagen.
De bloedvaten van mijn moederkoek waren aan het verkalken en mijn zoontje had een groeistop, en veel gewichtsverlies. Dus werd ik ingeleid op 04/08/2008. Het was zwaar, zeker toen ze mijn vliezen moesten breken, toch maar epidurale gevraagd waar ik echt blij om was achteraf. Ben uren op 3 cm ontsluiting blijven hangen omdat de baxer met weeënopwekkers verstropt zat . Nadat dat probleem opgelost was zat ik ineens aan 10 cm op nog geen kwartier tijd .

Bevalling zelf ging gemakkelijk, nog geen 10 min in verloskamer doorgebracht, zelfs geen knip of geen scheurtje .
Om 14 u 47 is dan ons Senneke geboren .

De komende dagen in het ziekenhuis waren een hel! Mijn borstvoeding kwam niet op gang, Senne bleef gewicht verliezen. Zijn geboortegewicht was 2 kilo 850 en na 2 dagen woog hij nog 2 kilo en half. Ik heb de verpleegsters gesmeekt om een flesje bijvoeding (aangezien ik maar langs 1 kant borstvoeding kan geven).. Maar daar moest over overlegd worden. Ze hebben mijn kindje 1 dag en half laten uithongeren, voor er eindelijk een verpleegster besefte dat er iets moest gebeuren.

Uiteindelijk heeft hij bijvoeding gekregen, en is alles goed gekomen.
Maar als kersverse mama stond ik machteloos terwijl mijn kindje honger had en ze nie naar mij wilden luisteren .

Ik was super blij dat ik thuis was, weg van die vreselijke mensen...
Senne doet het goed momenteel weegt nu 3 kilo 300 en is een super blije baby

Ik hoop gewoon dat niemand hetzelfde moet meemaken en wou dit toch even van me afschrijven, want ook al is hij nu 2 weken oud zoiets kan ik nie vergeten

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:40
Katja

hey Kim,

allereerst proficiat met de geboorte van je zoon ! gelukkig is de geboorte snel verlopen, alhoewel je genoeg hebt afgezien.

wat een hel zeg ! hoe kan het nu toch dat niemand dat merkt??? dat zou je echt moeten aanklagen ! ik zou een brief sturen naar het ziekenhuis, met alle details, en vragen of dit de gewone werking van het ziekenhuis is. zo kan je tenminste aanstaande moeders verwittigen die daar ook zouden gaan bevallen.

ik hoop echt dat de vreugde van je zoontje je zorgen en frustraties kan wegnemen. gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen, maar ik zou daar ook wel van m'n oren maken zene !

hoe kan het nu dat ze een kind geen eten geven??? daar kan ik echt niet bij.

xx
Katja

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:45
Kim

Hoi Katja,

Dat snapte ik ook niet echt. Maar ik voelde me echt verschrikkelijk omdat ik niks kon doen, en vooral omdat ze niet naar mij wilden luisteren. Hoe ze zo in een ziekenhuis kunnen zijn is echt een schande!

Ik ga zeker van mn oren maken, zou niet willen dat andere mama's dit ook zouden meemaken.

xx

Kim & Senne

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:52
Katja

ik ben benieuwd of je reactie gaat krijgen...

ik denk dat ik gewoon zou ingepakt hebben en naar huis zou gegaan zijn !
ik kan er echt niet bij dat dit in deze eeuw nog gebeurd!!

ik ben mee pissed in jouw plaats ! degoutant gewoon

laat me zeker weten of je al dan niet een antwoord hebt gekregen hé

verder gaat alles goed met Senne hé, gelukkig heeft hij dit niet beseft, dat kleintje

xx
Katja

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:01

hey,

wat jammer dat jij je ziekenhuisverblijf als zo slecht hebt ervaart.
Ikzelf beneen dagje achter jouw bevallen, 6 augustus van ons zoontje Iro.
Ook in het AZ nikolaas in sint-niklaas.
Ons zoontje is geboren met schisis waardoor het eten niet zo vanzelfsprekend is en we zijn enormgoed geholpen door de verpeegsters en vroedvrouwen in het ziekenhuis, ons vntje eet dan ook heel goed nu.
Ik vind het jammer dat jij zo een slechte ervaring hebt gehad,want ook bij de geboorte van ons overleden zoontje Robin* hebben we niets dan lof over het ziekenhuis.

groetjes Akoos

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 14:05
Kim

Ben ook eens benieuwd of ze zullen reageren,
al denk ik niet dat ze het lef zullen hebben dat te doen, ofwel zullen ze ontkennen dat dit gebeurt is..

We zullen ons er zeker mee bezig houden

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 00:44
evi

hey,

wat jammer dat je dit hebt moeten meemaken, hopelijk wordt het bij ons wel anders. nie dat het in hetzelfde ziekenhuis is maar toch je kan het overal meemaken

en kwil je nog zeggen, je zoon zal een pracht van een karakter hebben, een leeuwke, hihi hij is geboren op mijn verjaardag, leuk om te weten!

veel succes nog
groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:33
LiMe

Online Status
Je maakt je onterecht zorgen hoor. Elk kind verliest gewicht na de geboorte. Google maar eens naar info daarover. Het is doodnormaal dat je de eerste dagen geen melk produceert. De borstvoeding moet op gang komen, en je baby heeft voldoende reserve om zelfs de eerste 24u (ofzo) te overleven zonder voeding. De natuur heeft dat allemaal zo voorzien. Het is dus logisch dat ze niet direct een flesje willen bijgeven ofzo, maar het is wel raar dat ze je daarbij geen uitleg hebben gegeven...
Als ik je bevallingsverhaal lees, denk ik dat je heel gelukkig mag zijn!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:04
Junior

Lime,
gewichtsverlies is normaal maar als je even rekent bij Kim gaat het wel over pak meer dan 10% en zeker als het geboortegewicht al niet zo hoog is, mag er toch niet te licht worden overgegaan.

Junior

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:17
bollie

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik wil zeker niet teniet doen aan het gevoel dat Kim had, dat ze niet gehoord werd, maar ik ga wel akkoord met LiMe dat het afvallen niet zo dramatisch was. Volgens mij is afvallen van 2,850 kg naar 2,5 kg zelfs precies de normale 10% gewichtsverlies dat kan verwacht worden. Ik kan me indenken dat wanneer het geboortegewicht niet zo hoog is, je je sneller zorgen maakt, maar ik begrijp het ziekenhuis ook dat ze niet te snel voeding willen bijgeven. Zeker niet als het een ziekenhuis is dat erg gericht is naar borstvoeding.

In ieder geval leuk om te lezen dat alles nu prima verloopt ! Geniet er van !

groetjes,
bollie

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 18:52
Sara

Online Status Bekijk profiel
Ik wilde toch ook even reageren, jouw verhaal is zooo herkenbaar!
Ben zelf bevallen in Gasthuisberg - Leuven op 08/08, en ik heb tranen met tuiten gehuild omdat die borstvoeding maar niet op gang leek te komen en ons kleintje zo'n honger had en maar gewicht bleef verliezen. Pas op dag 4 werd beslist om flesjes bij te gaan geven, omdat ze toen aan haar 10% zat. Maar er werd me bij verteld dat ze zeker de dag erna moest bijgekomen zijn want dat ze anders niet mee naar huis mocht. Ik was niet kwaad, ik was woedend! Waarom waren ze daar dan niet de dag ervoor mee gestart, toen ik erom vroeg? Waarom lieten ze haar een ganse nacht huilen van de honger terwijl ik doodop was en schrik had om haar aan te leggen omdat ik al vanaf dag 1 met deftige tepelkloven sukkelde? Ook ik heb hierbij niet de minste uitleg gehad, wist ik veel dat een baby die eerste paar dagen genoeg reserves had, ik zag haar enkel afvallen wat me nog meer stress bezorgde en dat is uiteraard ook weer niet goed voor de melkproductie. Ik kreeg dan nog bezoek die me aanraadden om over te gaan op flesjes "omdat ik dat kind toch duidelijk uithongerde met mijn beslissing borstvoeding te gaan geven", dus ik hoef je over het schuldgevoel niets te vertellen. Ik wist maar 1 ding zeker : NOOIT zou ik nog borstvoeding geven na dit kindje, die borstvoeding verpestte gewoon alle geluk!

Toen ik mijn verhaal deed aan anderen, kwam naar boven dat velen exact hetzelfde hadden ervaren. Met gewoon wat uitleg erbij zou het er voor mij (en voor jou) vast heel anders hebben uitgezien.
Nu, 2 weken later, geef ik haar nog steeds flesjes bij. Ik raak niet meer van de kunstvoeding af. Ze zuigt nog wel eerst bij mij, maar tuttert dan met gemak nog een flesje van 90 cc leeg. Ik heb de raad gekregen met de flesjes te stoppen en haar enkel nog aan te leggen, om 100% borstvoeding te kunnen gaan geven. Maar dat betekent concreet dat ze dan om het half uur opnieuw eten komt vragen, opnieuw tepelkloven want ze sabbelt enorm veel tussendoor, en ik krijg het niet over mijn hart haar met honger weer in haar bedje te stoppen.
Ergens vind ik het nu jammer dat er met die kunstvoeding is gestart, al was het op dat moment gewoon een hele opluchting. Op dit moment is het een combinatie van borstvoeding en flesjes, maar dat kost meer dan een uur per voeding dus is ook niet lang houdbaar... Ik ga nog zien tot eind deze week...

In elk geval ben ik op zich wel blij met de goeie zorgen in Gasthuisberg, de verzorging was zeker en vast uitstekend! Maar ik kon misschien wel wat extra uitleg gebruiken die eerste dagen. Al was het maar om me beter te kunnen weren tegen die alwetende flessengevende bezoekers...

Dus, je bent heus niet alleen met je verhaal! Het is blijkbaar iets typisch voor alle borstvoedingsgerichte ziekenhuizen.
Groetjes,
Sara

[Laatst gewijzigd door Sara - 20/08/2008 @ 18:58] - Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 20:09
MoonQu33n

Hier ook zoiets dergelijks meegemaakt maar bij mij hebben ze er wel niet te lang mee gewacht maar ze deden er wel moeilijk om :/

Als onze meid geboren was woog ze 3kg900 wat al een goeie brok is en ja de eerste dag zijn ze begonnen met 40 ml, 2de dag 60ml, 3de dag 70ml en toen begon het. Na nog geen uurtje was onze meid nog steeds niet in slaap, huilen, huilen, huilen, en als ik mn vinger in haar mondje stak wist ik waarom ze had niet genoeg gekregen ... ik dus terug op de bel geduwd en vroeg om nog een flesje omdat ze niet genoeg op at. Ze wouden eerst niet echt maar ik drong er toch op aan en uiteindelijk had ik nog een extra flesje gekregen van 90ml.
Ze had het niet helemaal op maar ze was met dat flesje wel voldaan en sliep direct in voor nog eens 4u!
Toen hadden ze het pas door dat ze echt meer moest hebben dan een ander kindje en hebben ze direct altijd flesjes beginnen geven van 100ml en het probleem was opgelost!

Ik was echt blij toen ik naar huis mocht zodat ik het zelf kon uitzoeken zonder dat ik steeds op die bel moest duwen.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 20:42
Kim

Wat erg dat er blijkbaar nog mama's dit hebben moeten meemaken . Er wordt echt totaal geen uitleg gegeven in het ziekenhuis, ze leggen dat kind aan en voor de rest moet je er "je plan maar mee trekken". Ik heb nog altijd last van de kloven . Had borstvoeding geven ook helemaal anders voorgesteld. Je verwacht dan ook dat je wat meer uitleg krijgt en dat je geholpen wordt, wat echt niet het geval was. Dus moesten we nog voor een 2 de gaan ga ik voor volledige flesvoeding. Hoe erg ik het zelf ook vind. Maar nu met die 2 flesjes (zowel borst als flesvoeding) is ook geen doen. Er wordt echt veel te weinig uitleg gegeven, moesten ze dat nu nekeer meer doen denk ik dat er miss wel vele meer mama's borstvoeding zouden geven. Maar na wat ze bij mijn Senneke gedaan hebben, dat lappen ze mij geen 2de keer!

Kim & Senne

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]