[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 19/08/2008 @ 12:06 cheesegirl | Hallo ik heb ff een vraag Dit is mijn 2e zwangerschap vorig jaar bevallen van een supervrolijke dochter en nu weer zwanger. Inmiddels al weer 27 wk zwanger. Nu had ik vorig jaar 3 wk voor de bevalling steeds oefenweeen... Afgelopen zaterdag nacht had ik ook weer oefenweeen heb een uur onder de douche gestaan en ging toen weg... Is het nu niet een beetje vroeg?? Tis wel zo dat ze zeggen dat dit een grote baby wordt.. Moet ik rekenening houden dat ik wel eens eerder kan bevallen?? Hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen |
| 19/08/2008 @ 12:41 Vera | Zou je niet best even contact opnemen met de kraamafdeling, mss kun je best even aan de monitor. Bij de kleinste ongerustheid moet ik ook bellen, ze hebben liever een keer te veel dan te laat bellen of langskomen. zeker doen. |
| 19/08/2008 @ 13:47 cheesegirl | Bedankt voor jullie reactie's ik moet morgen toch naar de gyn dus zal ik het meteen ff doorgeven...Ik heb vanaf het begin dat ik weet dat ik zwanger was ( dat was met 9 wk) Het gevoel dat deze zwangerschap anders gaat verlopen.. Waarom weet ik niet. Maar heb heel sterk gevoel dat deze kleine eerder komt.. Misschien zit ik er wel helemaal naast we zullen zien.. Bah die hormonen ook ![]() |
| 19/08/2008 @ 14:09 | Hey, ik had op 24w een verweekte baarmoederhals, en op 25w premature weeën. Aan een infuus met wee-remmers gelegen en na enkele dagen naar huis met medicatie en platte rust voorgeschreven gekregen (ben niet meer gaan werken tot aan de bevalling). Ik heb weeremmers geslikt tot 34w, als reactie op het stoppen van de medicatie, kreeg ik onmiddellijk weeën. Een hele nacht lang, tegen 's morgens niks meer, en 1cm ontsluiting. Op 35w exact hetzelfde, tegen 's morgens 3cm ontsluiting. Uiteindelijk ben ik op 39w5d bevallen. M'n gyn zei altijd dat een 10-tal harde buiken op een dag mag. Als het er meer zijn, is het niet goed, maar panikeren is ook niet nodig. Maar als je morgen naar je gyn moet, zou ik het zéker wel vermelden. Moest je nog vragen hebben, mail je me maar. ![]() K'tje |
| 19/08/2008 @ 14:11 cheesegirl | Voor 2 wk terug ben ik opgenomen geweest in het zh om dat ik flauwgevallen was.. Had veel last van duizelingen... Nu nog wel en ben ook heel gauw moe.. Kan niet veel doen.. Ik rust ook al heel veel. Maar ze hebben toen alles goed naar gekeken en met de kleine was alles goed.. Ik heb tot nu toe naar zaterdag geen hardebuik meer gehad. Daarom wacht ik ook nog even tot morgen omdat ik dat toch zo wie zo naar het zh moet voor controle..Ik hoop niet dat ik echt verplicht ben om te rusten.. Want ik ben nog al een druk actief persoon.. |
| 19/08/2008 @ 14:11 a | Zijn het oefenweeen of harde buiken?? Er is wel een verschil in. Af en toe een harde buik is rond deze periode normaal. Oefenweeen zijn harde buiken, maar dan gepaard met lichte krampen, dit zou te vroeg zijn. Indien dit laatste, best vandaag nog contact opnemen met je dokter. groetjes. |
| 19/08/2008 @ 14:14 cheesegirl | nou het zijn duidelijk oefenweeen geweest. Had heel veel pijn laag in de onderrug en buik.. Heb toen een uur onder de douche gestaan en toen was het weer weg.. Ik kon het me nog herinnneren van vorig jaar... Net menstruatie achtige pijn.. Schrok er wel van. Maar tot nu toe niks meer gehad.. |
| 19/08/2008 @ 14:22 cheesegirl | dat is wel heel toevallig. Mijn dochtertje is 12 aug 2007 geboren en de volgende wordt verwacht op 17 november. wel heel toevallig allemaal.. Begint nu ook weer wat onrustig te worden maar dat kan wel es komen door dat ik er nu ff mee bezig ben kwa typen enz.. misschien gewoon harde buik.. wordt het anders dan vandaag toch nog maar ff naar het zh.. maar zit er niet op te wachten want duurt allemaal zolang bent vaak dan 3 uur onderweg. en morgen moet ik toch heen. Als het nodig is dan ga ik wel hoor. belang van de kleine voorop he.. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte. Hoop dat het allemaal mee valt.. |
| 19/08/2008 @ 20:18 cheesegirl | Toch nog even een vraag bij een harde buik wordt je buik toch gewoon hard zonder pijn.. Heb nu weer last .. Mijn buik wordt heel hard en dan doet het heel pijn onder in de rug.. ze komen zo af en toe.. en dan is het weer weg... Dit zijn toch oefenweeen of zit ik er nu toch naast... |
| 19/08/2008 @ 20:29 Elsje | Wanneer ik harde buiken heb trekken mijn rugspieren zich ook samen. En ik vind harde buiken niet pijnlijk maar erg prettig voelen ze niet aan. Als je je echt zorgen maakt zou ik even bellen voor de zekerheid, dan ben je zelf ook geruster. Stress is slechter dan een keertje voor niks bellen ![]() |
| 20/08/2008 @ 16:07 cheesegirl | Ik had jullie beloofd op de hoogte te houden. Nou ben vandaag naar de gyn geweest.. Ze zei dat het idd te vroeg was dat ik al oefenweeen had.. Ook zei ze dat als het bij deze blijft dat het dan niet uitmaakt maar zo gauw het vaker gaat worden moet ik meteen naar het ziekenhuis... Dan gaan ze kijken wat te doen.. Nu is het ook zo dat het een behoorlijke grote baby gaat worden. Ze zei dat het geen invloed heeft op of het eerder komt ja of nee. Ze dacht ook dat het al met het hoofdje benenden lag maar dat kon ook nog geen kwaad. Nu houd ik het toch maar in mijn achterhoofd dat de kleine misschien eerder kan komen.. We zouden pas eind volgende maand de baby kamer klaar maken maar gaan toch eerder er mee aan de slag want tja je weet het nooit he?? Iemand misschien ervaring hier mee?? grote baby >> Oefenweeen?? |
| 21/08/2008 @ 13:50 cheesegirl | nou gisteravond weer oefenweeen gehad.. Dus maar gedaan wat de gyn zei douche nemen en daarna plat liggen dat hielp wel. NU maar hopen dat ik ze niet meer krijg anders toch maar weer naar het zh |
| 27/08/2008 @ 16:26 cheesegirl | hahaha amerasu Beginnen wel heel veel gelijkenissen te hebben nu... Mijn oefenweeen zijn nu ook gestopt... Gaat nu wel een stuk beter doe gewoon lekker rustig aan. Grappig hoor al die vergelijkenissen.. Als je het leuk vind om contact te houden mag je me wel aan je msn toevoegen.. Zeg maar dan zal ik je mijn adres geven |
| 30/08/2008 @ 14:38 amerasu ![]() | hey cheesegirl, je mag me altijd je msn adres geven. liefs |
| 16/09/2008 @ 19:52 cheesegirl | Nou de oefenweeen bleven aanhouden dus ik bel vorige week ff naar het ziekenhuis waar ik ook bij de gyn loop.. Ik belde de assistent en die zei kom toch maar ff langs.. Toch nog ff een inwendig onderzoek laten doen en ik had een vingertop ontsluiting ze zeiden dat dat normaal was bij de 2e zwangerschap.. Maar naar inwendig onderzoek begonnen de weeen door te zetten. Wat een hectiek ineens alle maal verpleegsters en artsen die kwamen;. Ja hoor het was niet goed. Ik schrok me een hoedje natuurlijk. Ik werd direct aan de weeen remmers gelegd en uit eindelijk door gestuurd naar groningen.. Daar heb ik nog 5 dagen gelegen. Nu ben ik weer thuis maar kan niks zo gauw ik maar ff loop dan heb ik alweer harde buiken. Moet echt rusten enz.. Niks voor mij maar weet waarvoor we het doen. Nou groetjes van hier ik denk maar zo elke dag is mooi mee genomen |
[Reageer]

26 wk zwanger en oefenweeen beetje vroeg niet???