< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » bloedtest bij HA

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
bloedtest bij HA
18/08/2008 @ 22:47
Dee

ik heb een vraag en misschien is het een stomme...

Ik ben overtijd (al 2 weken) maar test niet positief en heb wel symptomen.
Nu geven velen mij de raad om bloed te laten prikken bij de huisarts. Maar waarom eigenlijk?

Als ik zwanger ben (wat ik echt hoop) dan is er HCG. En als dat er is moet een urinetest toch ook positief zijn?
Het kan toch niet dat een urine test negatief is en een bloedtest positief? (Misschien wel als ik nog maar net overtijd ben maar ik ben al wat langer overtijd en de gyn heeft me aangegeven wanneer ik een eisprong had)

Dus in mijn geval ga ik bij een negatieve urinetest toch niet zwanger zijn bij een bloedtest? Of zie ik iets over het hoofd?

bedankt
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 00:41

Online Status Bekijk profiel
hoi

ik dacht als ik t juist heb je bij een bloedtest minder hcgwaarden nodig hebt dan bij een urinetest want eenbloedtest kan altijd paar dagen vroeger dan urinetest.
dus mss geen slecht idee bloedtest te doen.
vriendin van mij had negatieve urinetest en toch een positieve bloedtest dus het kan best.

groetjes
k duim voor je

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 07:07

Online Status
Hoi Dee,
Het zou natuurlijk kunnen!

Maar ik ga je geen valse hoop geven!
Als de gyn. bevestigd heeft wanneer jou eisprong is geweest!
Moet je nu echt wel een positieve test hebben!
Natuurlijk is er een minimale kans maar die is heeeeeeeeeeeeel klein.
Zou er niet op hopen als ik jou was
Ik had het ook eens 3 weken overtijd!
Heel wat testen versleten, ik kom uit Nederland en hier doen ze niet zo snel een bloedtest als in Belgie!
Maar ik werd gewoon ongesteld.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, want deze spanning is echt rot!
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 09:11

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
het is niet dat ik je teveel hoop wil geven maar er zijn mensen bij wie een urinetest altijd negatief blijft die testen nooit positief en komen er alleen achter via een bloedtest succes

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:44
Debby

Online Status
zeker laten testen
Hoi Dee,

Stomme vragen bestaan niet.. Het is allemaal ook wel verwarrend als je het forum leest dan wordt het een en ander nog wel eens door elkaar gehaald..
Een bloedtest kan je 6-8 dagen na je eisprong al laten doen. De gevoeligste urinetesten vanaf 8 dagen na de eisprong.. Maar die kunnen best lang negatief aangeven terwijl je tóch zwanger bent. Dat lees ik ten minste op dit forum.
Ik heb zelf gisteren bloed laten prikken. In Nederland doen ze dat eigenlijk nooit, maar ik werk met gevaarlijke stoffen en dan moet je toch zekerheid hebben. Als je in Belgie woont dan zou ik zeker even bloed laten prikken. De uitslag laat daar niet zo lang op zich wachten (in Ned 3 dagen!)

Is mijn vraag of de bloedtest wel zekerheid geeft. Of kan je ook negatief testen en later toch zwanger zijn? Weet iemand dit zeker?

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 18:19
kelly

bij men eerste wask 2 weken overtijd als ik nog negatief teste dan nog enkele dagen gewacht en dan een heel licht streepje
dan bij HA bloed laten trekken en was ik al 7 weken zwanger

Bij men 2de was ik een week overtijd als ik positief teste is een miskraam geworden

bij men 3 de was ik ook een week een half overtijd ook negatief dan direct bloedtest laten doen en die was positief 6 weken zwanger

Nu ben ik ook overtijd test was positief (licht streepje) gedaan op woensdagavond en gisteren na HA arts geweest voor bloedtest en dat was negatief
Link naar deze reactie
14/11/2008 @ 19:36

negatieve test toch zwanger
Hallo
Ik ben deze week naar de ehbo geweest. Urine test gehad en niet zwanger. Na enig overredingskracht kreeg ik ter geruststelling een bloed test en ja hoor zwanger.
Dus het kan wel. Of het allemaal op de goede plek zit is nog afwachten omdat ik eerder een bbz(eug) gehad heb.
Dus vertrouw je het niet een bloedtest laten doen en anders eisen, heb ik ook gedaan.
liefs
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]