< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Jaloers, hebben jullie dit ook?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Jaloers, hebben jullie dit ook?
18/08/2008 @ 22:22
Yasmin

Hallo, ik ben op 22 juli bevallen van een flinke zoon.
Heb een superzalige zwangerschap en bevalling gehad.
De eerste dagen had ik al babyblues...ik miste alles zo. Die buik, dat getrappel in mijn buik. De vroedvrouw zei dat dat allemaal wel zou overgaan eens mijn hormonen terug op pijl zijn.

Nu hoorde ik vandaag dat mijn schoonzus zwanger is.. Ik heb echt een jaloers gevoel. Ik vind dat helemaal niet leuk. Ik weet niet hoe het komt maar ik mis mijn buikjenog te fel. Raar hoor! Ik wil helemaal niet jaloers zijn. OOk als ik zwangere vrouwen zie word ik stiekem weer jaloers. Volgens mij zijn mijn hormonen helemaal nog niet in orde. Heeft iemand van jullie dit ook?
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 22:59
Jessica

Online Status Stuur bericht
Hallo Yasmin!
Ik herken je gevoel helemaal. Ik ben al 7 maanden geleden bevallen en nog steeds ben ik jaloers op zwangere vrouwen.
Ook ik had een superzwangerschap en ik heb er echt van genoten maar ja, de bevalling kan je niet uitstellen hé.

Het zal nog lang duren eer het zal minderen denk ik, ik wil dan ook geen tweede kindje dus ja, niet veel aan te doen vrees ik

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:04
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Ja hihihi herken dit maar al te goed. Tot overmaat van ramp wist ik pas bij 12 weken dat ik zwanger was en ben ik ook nog 8 weken te vroeg bevallen. Ik ben dus maar 20 weken bewust zwanger geweest (van de 32)!!!!

Nu is mijn meisje ruim 8 maanden en zijn er meerdere uit onze groep zwanger. En ook ik verlang nog steeds naar mijn buik en dat heerlijke getrappel. Alleen we zijn nog niet toe aan een tweede.

Het liefst zou ik nu zwanger raken en pas na anderhalf jaar bevallen

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:07
Marijke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Oooooh dat gevoel ken ik maar al te goed.
Het is een tijdje beter geweest, maar nu begint het terug te komen.
Ik zou zoooo graag terug zwanger zijn.

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 07:22
knabbel

in het begin had ik dit helemaal niet, ik miste mijn buik totaal niet, maar had geen leuke zwangerschap en bevalling misschien daardoor. maar na een tijdje na 6 maanden ongeveer kwam dit wel het verlangen naar terug een buikje te hebben en na 11 maanden hebben we besloten er terug voor te gaan en ben nu terug 14 weken zwanger

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 08:57
Evi

Ik had eenzelfde gevoel na de bevalling van ons eerste zoontje. Ik was niet echt jaloers maar verlangde terug erg naar het zwanger zijn. De eerste zwangerschap is zonder enig probleem verlopen, bijna nooit slecht gevoeld. Toen ik zwanger werd van ons tweede zoontje voelde ik me dan ook in de zevende hemel. Tot we op de 20 weken echo gingen in Gasthuisberg. Daar werd een kleine afwijking aan de aorta vastgesteld. Vanaf toen was mijn zwangerschap nog prachtig maar de rust was weg. Bij een volgende echo 6 weken later bleek de afwijking zo goed als verdwenen te zijn (uitgegroeid). De opluchting was groot maar zoals gezegd de 'rust' was weg. Sinds de bevalling (nu bijna 9 maanden)heb ik die heimwee naar mijn buik niet meer gevoeld. Ik was mij zeer bewust dat er dingen kunnen mislopen maar om er dan effectief mee geconfronteerd te worden heeft mij denk ik bewust gemaakt dat wij heel blij mogen zijn dat we twee gezonde kinderen hebben.

Stiekem droom ik natuurlijk nog van een derde zwangerschap maar daar moet nog deftig over onderhandeld worden.

Groetjes,
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 09:26

Hey,

Ik vind het een beetje dubbel: langs de ene kant mis ik mijn zwangere buik, het getrappel, het idee dat jij en je kindje 1 zijn en niemand kan er aan komen, gewoon superfier zijn op je dikke buik, ... en we gaan het bij 2 kindjes houden, dus ik zal nooit nog getrappel in mijn buik voelen, ...

Maar langs de andere kant ben ik wel heel blij dat ik het allemaal heb kunnen meemaken, er zijn zoveel vrouwen die niet eens zwanger raken. Ik heb 2 gezonde kinderen en daar ben ik heel dankbaar voor! En ik was toch ook altijd wel blij dat mijn meisjes geboren waren, want er kan altijd vanalles misgaan tijdens de zwangerschap (nadien ook wel, maar daar probeer ik niet aan te denken)

En terug alles kunnen/mogen eten, je sokken kunnen aandoen, op je buik slapen, ... is natuurlijk ook heel fijn

Mieke

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 12:14
Nelke

Jep, herken jullie reactie helemaal
De laatste weken van de zwangerschap zijn er altijd teveel aan, ben 3 keer overtijd gegaan, en dan wenste ik zo hard dat de baby er was. Maar eenmaal thuis en over de euforie van de bevalling heen, begon er alweer iets te knagen aan mij...
Dit is nu mijn 4e zwangerschap, nog maar heel pril, maar nu ben ik wel zeker dat het de laatste gaat zijn. Het zwanger zijn zal ik erg missen, en als mijn schoonzusje opnieuw zwanger is ga ik absoluut jaloers zijn op haar dikke buikje, maar ondertussen besef ik dat het harde werk pas komt na de bevalling.
4 kleine kinderen, ik denk dat ik mijn handjes ga volhebben Dan zal mijn verstand moeten primeren boven mijn hart
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:43
ik

Ik heb dit ook, maar dan anders. Mijn schoonzus is vorige week bevallen, en het zint mee totaal niet. Ik moet nog 12 weken wachten en zij heeft haar ukje al en weet al of ie gezond en wel is. Toen ze me kwam zeggen dat ie de dag nadien zou gehaald worden met keizersnede, was dat echt een klap in mijn gezicht. Ik merk ook dat ik echt bewust hun deur niet platloop omdat ik het er moeilijk mee heb. Het is mijn tweede dus ook niks nieuws nogthans en kan mijn liefde ruimschoots kwijt bij ons zoontje. Maar toch... iets knaagt.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:48
sara

Ik heb dat gevoel dat weer helemaal niet. Ik vond zwanger zijn écht niet zo fijn. Ik was ook enorm dik en kon echt niet meer fatsoenlijk functioneren. Nu is het veel leuker. Zelfs zo leuk dat ik graag op termijn een tweede kindje zou hebben. Helaas moet ik daar dan weer 9 maand zwanger voor zijn ;)
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:39
Vicky

Hier ook een jaloerse trien!!

Ik ben zooooo jaloers op zwangere vrouwen, maar wil absoluut geen extra kinderen meer. Heb er nu al eentje extra bijgekregen (tweelinkje). Toch zou ik geen enkel van mijn schatjes kunnen missen, hoor!

Ik mis vooral de speciale aandacht dat je krijgt als je zwanger bent. En natuurlijk ook het gestamp binnenin je buik. Dat niet meer meemaken in mijn leven, maakt mij soms triest.

Ok, er zijn ook nadelen aan die dikke buik. Maar die vergeet je toch zo vlug, hé!!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 22:00

ja dames ik moet toegeven ik heb het ook hoor dat ik jaloers ben op andere zwangere, Ik zat op zwangerschapszwemmen met een gezellig ploegje, maar nu doe ik gewoon zwemmen op diezelfde avond en dan zie ik al die nieuwe dames met die dikke buiken tja dan begint het toch weer te kriebelen, maar lichamelijk ben ik er gewoon nog niet aan toe.
Rustig aan mijn tijd komt wel weer, je moet toch wat te fantaseren hebben haha.

groetjes lyd

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 10:30
Alyssa

Online Status
hahahaha dit is heel vreemd want ik heb net het tegengestelde! ik voel net medelijden met zwangere vrouwen, das raar hé? ik denk dan, yes ik ben ervanaf en heb mijn babietje al! ik hou dan ook echt niet van zwanger zijn. dus voor mij effe onbegrijpelijk dat iemand daar terug naar verlangt net als die lijdensweg voorbij is

ik ben nu terug zwanger en kan haast niet wachten tot ik weer mijn gewone leventje terug heb, mezelf terug mezelf voel en normale kleding aankan.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 21:22

amaai leuk voor jullie . ik heb dit helemaal NIET. Ik ben absoluut NIET graag zwanger. Ik kijk wel super uit naar mijn kindje natuurlijk. what is there to like? het niet slapen, de contstante rug en bekkenpijn? de barstende hoofdpijn? de extra 20 kilo'? het asociale gedrag? ik ben iemand die normaal heel sociaal ben maar als ik zwanger ben dan valt mijn leven stil, heb in niks goesting. het niet slapen? heeel fun
sorry, ik heb last van mijn hormonen en zeker vandaag moest normaal bevallen. soit. moet leuk zijn om graag zwanger te zijn maar ik kan het niet begrijpen
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:05
anoniempje

Hallo

Ons zoontje is al 7 maand en ik ben nog steeds jaloers als ik iemand zwanger zie. Dan denk ik: vorig jaar mocht ik dat buikje hebben.
Ik heb wel een zalige zwangerschap gehad, zonder veel kwaaltjes, ik was 13 kg aangekomen maar die waren er vrij snel weer af.
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:51
Marijke

En ondanks alle ongemakken die ik had tijdens mijn zwangerschap mis ik het toch zooooo hard. Ik weet alleszins dat ik bij een volgende zwangerschap er meer van ga genieten hoor. Ook al is het niet altijd rozengeur en manenschijn!
Deze zwangerschap was echt een hel met momenten: had al op 9 weken enorme last van bekkeninstabiliteit en had alle dagen heel veel pijn hierdoor, de eerste 16 weken was ik dan nog zo misselijk ook.

De BI ga ik bij een volgende zwangerschap terug hebben, dit hebben ze me al op voorhand gezegd, maaaar ik heb het er zoooo hard voor over.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]