< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » Twijfels over een 2e, of eerst studeren, help?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
Twijfels over een 2e, of eerst studeren, help?
07/08/2008 @ 13:50
patje81

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi,

Allereerst zal ik zeggen dat ik dolblij ben met mijn jochie van nu bijna 1 jaar. Vrolijk kind, heel makkelijk. Kan zichzelf heel goed vermaken en tja kortom gewoon een makkelijk kind.

We willen, mijn vriend en ik, heel graag nog een 2e. Maar waar we mee zitten, althans ik mee zit, is het volgende:

Ik heb vorige week de aanbieding gekregen om betaald deeltijd te gaan studeren voor leidinggevende bij ons op de stichting. Ik werk met verstandelijk gehandicapte jong volwassenen die tussen de gehandicaptenzorg en psychiatrie vallen. Momenteel werk ik 32 uur waarvan 8 uur thuis. Maar doordat ik onregelmatig werk mis ik vrij weinig van mijn mannetje omdat ik ook snachts slaapdiensten draai.

De keus die ik nu eigenlijk moet maken is, gaan we nu voor een kleine uk of pas als ik het gehaald heb over 3,5 jaar.
Voordeel is dat ik nu nog jong (27) ben en als ik klaar ben met de studie (30,5)dus nog in de markt ligt.
Ik ben totaal geen thuisblijf iemand. Ben ik te onrustig voor. En zou me echt veel te snel vervelen. Vind het heerlijk om mijn eigen ding zo nu en dan te kunnen doen en verlang dan ook weer om thuis te zijn bij mijn mannetjes. Zo blijft het voor mij leuk als ik ook blijf werken.

Voordeel van nu studeren is dat ik nog jong ben en dan in de markt lig. Dat ik nu de avonden kan studeren terwijl Ryan op bed ligt. Voordeel van 2e uk dan pas krijgen is dat Ryan dan 5 is, naar basisschool gaat en ik de aandacht veel beter kan besteden. En dat Ryan me kan helpen als hij het leuk vindt.
Nadeel is dat ik me afvraag van tja stel we gaan dan voor een 2e en het lukt niet wat dan? Zou ik me dan altijd afvragen wat als ik er gewoon eerder mee begonnen was?

Nadeel van het uitstellen en nu een 2e uk maken en hopelijk krijgen is dat ik als ik dan studeer met 2 kleintjes in huis ben. Tijd om te studeren dr niet zo meer in zit.
Ook bang ben dat het een tegenovergesteld kind wordt als dat Ryan is en dus blij ben als ze op bed liggen en mijn handen vrij heb. Maar wrschijnlijk geen puf meer heb om dan te leren en dus die aanbieding ook op mijn buikkie kan schrijven. Het kan natuurlijk ook goed gaan en dat het wel samen gaat maar dat weet ik dus niet. Daarbij komen in de fam keiveel 2lingen voor en kans is aardig aanwezig dat wij dat ook kunnen krijgen.

Dus tja, kweet gewoon niet wat ik moet doen. Nu een 2e en opleiding uitstellen of geheel niet doen, of straks een kleine en nu opleiding doen???

Wie kan me helpen? Mijn vriend zegt dat ik moet beslissen want het is mijn lichaam en qua die opleiding dat is iets wat ik moet doen, niet hij.

Liefs Patje

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 20:07
Esterke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Patje,

Wat je moet kiezen kan niemand jou zeggen natuurlijk, het is jou (jullie) leven en daar kunnen zeker wij niet over beslissen.

Maar ik zou zeggen volg je hart, mijn hart zou zeggen kinderen en dan werk, maar dit is voor iedereen zo anders en persoonlijk.
Ik was vroeger ook altijd bezig met mijn werk (ben ook 27), ik wou geen kinderen, daar was geen plaats voor (ook door wat ik allemaal heb meegemaakt hoor) en nu, nu ons kleine meisje geboren is, snap ik niet dat ik niet eerder ben begonnen met kinderen, sterker nog de datum om aan een volgende spruit te beginnen ligt ookal vast.

Werk is niet het belangrijkte in't leven maar mijn gezinnetje wel.

Wij kunnen je hier enkel onze mening geven of wat wij zouden kiezen.
Maar de uiteindelijk keuze is helemaal aan jou hoor.

Ik wens je veel succes en wat je uiteindelijk ook kiest .

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 21:07
......

Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat je diep binnenin de keuze al wel een beetje gemaakt hebt. En dat je gewoon bang bent voor het 'wat als ik de slechte keuze maak?'.

Je partner zegt dat het jouw keuze is, maar ik zou hem toch eens erg hard vragen wat hij eigenlijk zelf wil, ookal is het een keuze die hij vind dat jij moet maken. Ik ben er zeker van dat hij ook zijn eigen gedacht heeft hierover. Misschien wil hij heel graag nu al een kind, misschien wil hij nog wachten..
Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 12:16
Astrid

Online Status Stuur bericht
Hoi Patje,

Volg je gevoel!!

Dat maakt de keuze er waarschijnlijk niet makkelijker op
Maar je moet doen waar jij achter staat!! en natuurlijk je partner ook.

Succes in ieder geval met het maken van de keuze!!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 20:44
Dagmaries

Wanneer je nu aan een kindje zou beginnen, kun je dan niet ook gaan studeren? Of is dat niet te doen? Collega's van mij hebben ook gestudeerd tijdens de zwangerschap en na de geboorte. Opleidingen houden daar vaak wel rekening mee dat je even eruit bent. En met twee kindjes kun je toch ook studeren? Je bent dan nog steeds onder de 30 als je met je opleiding start (als alles vlot mag lukken). Volgens mij is allebei prima mogelijk en hoef je niet persé een keus te maken tussen het een of het ander. Of zijn er andere (logistieke) problemen waardoor je met twee kindjes niet kan studeren?
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:12

Hey Patje,

Tja, ik kan je alleen maar zeggen dat ik ook nog altijd studeer (in de avonduren) terwijl ik al 2 kindjes heb (4 en 2 jaar) en zwanger ben van de derde! De opleiding duurt dan mss wel wat langer en ja af en toe is het behoorlijk zwaar, maar het is zeker te doen!
Zeker als je er zelf 100% voor wilt gaan! Ik volg een MBO-opleiding waarover ik max. 5 jaar mag doen. Ik heb al een aantal modules op zak en in oktober mag ik weer examen doen, daarna weer in januari. Ik doe wel elke keer maar 1 module omdat 2 gewoon 'too much' is. Maar dat is toch niet erg. Enkel in maart 2009 zal ik de examens overslaan (ga dan net bevallen zijn van ons derde kindje). In juni 2009 zien ze mij dan wel weer verschijnen!
Ik zou gewoon zeggen: ga ervoor en als er 'tussendoor' een kindje komt duurt je opleiding enkel wat langer. Geen ramp hoor!

Succes met je beslissing! Laat je nog wat weten?

Groetjes,
Mascha

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 00:48
maggie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,

Wij zijn ook bezig voor een tweede,of en ik doe opleiding nagelstyliste en we zijn een eigen ontwerp huis aan het bouwen die in oktober opgeleverd wordt en ik werk nog twee dagen in de zorg en heb een zoontje van bijna twee.
Maar.............. ik ben 36, en wil stoppen met de zorg als we twee kinderen hebben en wil dan een nagelstudio beginnen in het nieuwe huis. Dus moet ik nu wel de opleiding doen, anders komt het allemaal niet goed uit. En van oktober tot december gaan we verhuizen.
En wat betreft zwanger worden, hopelijk zo snel mogelijk hahaha, hopelijk volgend zomer bevallen dat zou echt perfect zijn,
In ieder geval wil ik laten weten dat het wel mogelijk is en soms lopen dingen samen op.
succes in ieder geval

liefs maggie

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 01:05
cheyenne

ik heb een zoontje en studeer deeltijd Psychologie, en we gaan voor een tweede. laat mijn kinderwens niet van studie afhangen, dan doe ik er maar wat langer over. als ik nu zou wachten tot na me studie zou het leeftijdsverschil minsten 6 jaar zijn, nou dat wil ik liever niet. en verder hoe het allemaal gaat met een tweede, kun je niks over zeggen, dat zie ik dan wel weer.
ben door alles met de eerste, vrij makkelijk geworden, heb allang ontdekt dat je met kinderen heel moeilijk kunt plannen en dat dingen onverwachts om het hoekje komen kijken.

ik zou zeggen volg je gevoel hierin.

gr.
cheyenne

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 01:13
cheyenne

een site voor studerende moeders, echt onwijs leuke site:

http://www.studerendemoeders.nl/

staat veel info op en contacten met andere moeders die bv zwanger raakten tijdens studie of met een studie beginnen is erg leuk. miss heb je daar wat aan.

cheyenne

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]