Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 04/07/2008 @ 20:11 bippi | Hoi meiden uit Nederland, In België blijven veel vrouwen inderdaad vijf dagen in het ziekenhuis. Toch bestaat er hier ook kraamzorg hoor. Ik denk dat vele mensen dat gewoon niet weten. Meer en meer wordt er de laatste jaren toch gekozen voor een ziekenhuisbevalling met kort verblijf (vroeger heette dat polyklinisch). Je bevalt dan in het ziekenhuis maar blijft 0 tot 2 nachten in het ziekenhuis. Op die manier kan je nog meer genieten van je rust. Gedurende een 8-tal dagen word je thuis verwend door een kraamverzorgster, je word medisch verzorgd door een vroedvrouw, je huishouden wordt volledig gerund, je partner wordt meteen bij alles betrokken (niet slapen op een veldbed, wassen en plassen thuis, pendelen tussen huis en ziekenhuis, ...), je kiest zelf welk bezoek je binnenlaat (in een ziekenhuis kan je de deur niet op slot doen he). Na een week sta je veel verder dan na eerst 5 dagen in een ziekenhuis en daarna weer aan een ander ritme wennen thuis. Het kostplaatje: mutualiteit en hospitalisatieverzekering betalen het bij een kortziekenhuisverblijf. Wil je kraamzorg na een langziekenhuisverblijf dan betaal je het zelf volgens je inkomen. Let wel op je moet er heel snel bij zijn indien je kraamzorg wil. Ik beval voor de tweede keer in augustus en was maar net op tijd om kraamzorg te regelen (en ik belde in maart!!!) Veel succes met jullie baby's, Bippi |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

wat geven aan kraamvisite?