[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 27/06/2008 @ 20:16 | HALLO ik vroeg me af of er nog mensen zijn die zich hierin vinden. mijn dochter is nu 2 jaar geworden en spreekt amper echte woorden. dadada en neeneenee en soms iets wa op een woord trekt komt eruit anders ganse conversatie in iets wat onverstaanbaar is. van kind en gezin willen ze nu da ik naar een hoor en taal revalidatiecentrum ga om haar daar te laten testen. ik zou daar nog zeker drie maand moeten wachten maar vind da te lang, waar zou ik meer te weten kunnen want zolang kan ik echt niet wachten ik wil weten wat er met haar is en hoe ik haar kan helpen zich uit te drukken dank u voor wie antwoord ![]() ![]() ![]() |
| 28/06/2008 @ 20:06 Dagmaries | Mijn neefje sprak toen hij 3 was nog heeeeel slecht, nauwelijks verstaanbaar. Ik dacht echt dat er iets mis was maar achteraf bleek hij op dat gebied gewoon een beetje langzaam. Het is namelijk helemaal goed gekomen, is nu 14 jaar en praat prima hoor! Einstein scheen overigens ook pas te praten met 3 jaar. Ik zou zeggen, laten testen en je er verder (nog) niet te druk over maken. Sterkte |
| 28/06/2008 @ 21:20 Marleen | mijn zoontje spreekt ook onverstaander. Hij had een hele eigen woordenschat, maar gebruikte wel voor alles steeds deze zelfde klank. Zo konden wij communiceren. Met 1,5 jaar is hij naar logopedie geweest toen een poosje niet (plaatsen buisjes verbeterde een heleboel, had vaak last van zijn oren) Nu met ruim 3 gaat hij weer, omdat hij toch wel redelijk moet kunnen praten voor school |
| 30/06/2008 @ 13:38 | dank u voor degene die reageren het is lastig niet weten wa er kan zijn en dan nog eens moeten wachten tot september oktober voor meer te weten, we zijn nu op zoek om via een andere weg bepaalde testen te laten doen. als ze het woord authistis of adhd laten vallen schrik je wel eens en dat enkel omdat ze heel actief is. ze sta op rond acht uur en ga savonds ook tegen achten naar bed en daartussen slaapt ze niet. en da gecombineerd met het feit da ze nog niet praat en enkel klanken vormt doet hun twijfelen of niet iets anders kan zijn dan een gewone spraakachterstand ![]() ![]() |
| 20/08/2008 @ 15:24 Joyce | Ik zou me geen zorgen maken hoor. Mijn zoontje is 4 1/2 en praat nu wel verstaanbaar, maar je moet hem met sommige dingen wel helpen met uitspreken. Dit heeft ook een tijdje geduurd. Iedereen zei dat ie logopedie nodig had, maar de KNO arts zei dat het niet zoveel zin heeft op deze leeftijd. En hij gaat nu in een stijgende lijn, dus ik maak me er ook niet meer druk om. Heb dat wel gedaan, dus snap je zorgen. Maar als ik kijk naar mijn manneke...dan denk ik...geef het de tijd. Groetjes, Joyce |
| 21/08/2008 @ 21:31 | hoi hoi we hebben haar eens laten observeren door klinische therapeute voor later toch niet te moeten zeggen "hadden we maar". blijkt dat er toch enkele dingen overeenkomen met autisme. haar taal en blijkt nu ook haar grove motoriek. ze is heel verfijnt en slim op verfijnde zaken maar de grove dingen niet. we zijn nu doorverwezen naar een kinisist omdat ze geregeld ook spastische neigingen heeft dus mja maar de therapeut zei ook dat zeggen dat ze autistisch is ze niet vlug gaan doen omdat ze nog zo jong is en dat het ook gewoon losstaande dingen zijn dus ja afwachten ![]() ![]() |
[Reageer]

wat is het????

maar achteraf bleek hij op dat gebied gewoon een beetje langzaam. Het is namelijk helemaal goed gekomen, is nu 14 jaar en praat prima hoor! Einstein scheen overigens ook pas te praten met 3 jaar. Ik zou zeggen, laten testen en je er verder (nog) niet te druk over maken. Sterkte 

Onze zoon begint nu ook voorzichtig zinnetjes te maken en zo (en tot grote trots van mama al eens correct een verleden tijd te gebruiken en zo), maar zijn neefje gebruikt nu echt mooie volzinnen hoor! Kan dus op korte tijd helemaal omslaan! Nog niet panikeren!