< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » April 2008-Club » kosten kinderopvang

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » April 2008-Club
kosten kinderopvang
16/06/2008 @ 22:15
yukie

Online Status Bekijk profiel
beste dames,

graag zou ik van dames willen horen die haar kinderen naar een onthaalmoeder of naar kinderopvang brengen.

ik ben zelf niet bekend met opvang van belgie en de kosten van. wel heb ik gehoord dat ze kijken naar je inkomen klopt dit?

en als je naar een onthaalmoeder brengt wat kunnen dan de kosten zijn?

en hoe is het hier in BE met teruggave van belasting?
aangezien ook laatste dagen op nieuws komt wiegendood bij een kinderopvang ben je veel voorzichtiger.

alvast bedankt

groeten,

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 22:33
lesley

Hoi

Er zit wel wat verschil in hoor. Je hebt de privé-kribbes en die mogen vragen wat ze willen, reken maar +- 20 tot 23 euro (soms zelfs meer) per dag! Bij de meeste kribbes en onthaal moeders betaal je naargelang je inkomen. Je mag +- 11 euro per dag per kind aangeven bij de belastingen.

Hopelijk ben je er wat mee!

groetjes

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 08:50
Lies

Online Status Stuur bericht
Wij gaan in een prive-kribbe en daar zijn inderdaad de prijzen geldig die lesley verteld. Bovendien moet je ook betalen voor elke dag dat het kindje niet komt, buiten de sluitingen van de kribbe.
Tussen haakjes, alle stadscreches hier zijn heel vlug volzet en je hebt hier soms geen andere keuze ...

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 09:04
Nathje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Wij hebben een plaatsje gereserveerd bij een kribbe en betalen 17 euro. Dit is wel een verminderd tarief omdat ik in het onderwijs sta en dus woensdagnamiddag en de vakanties vrij ben.
Wat de inbrenging in de belastingsaangifte betreft, daarover kan ik nog niets zeggen, maar ik dacht ook dat het 11 euro was.

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 09:20
yukie

dag dames,

als eerst bedankt voor jullie reacties,jah als het wordt dan wordt het voor maar paar dagen in de week dus ik ga niet fulltime werken. dus dan moet ik rekenen voor een onthaalmoeder op basis van ons inkomen? jah het is best wel duur ja. of naar oma ook een oplossing

groeten

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 09:20
Kelly

Wij betalen per dag 22 euro voor de kribbe.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:28
yukie

dag dames,

even tussen door wat is precies kribbe??? sorry

dankje

groeten,

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 14:35
Nathje

Een kribbe is hetzelfde als een crèche of een kinderdagverblijf. Hier zijn meer kindjes dan bij een onthaalmoeder. Er zijn dan ook meer verzorgsters.

Groetjes,

Nathalie

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 15:55
dromen

Online Status Stuur bericht
Kijk voor gedetailleerde info even op de site van "kind en gezin".

Zou er niet van uitgaan dat je opvang vindt waar de prijs bepaald wordt aan de hand van je inkomen, die is niet dik bezaait maar je kan natuurlijk latijd geluk hebben.

Je kan momenteel 11,50 EUR/per dag terugtrekken via de belastingen.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 17:08

Wij betalen 12.34 voor een volle dag (wel een stadskribbe)
komt neer op 230 euro per maand,onze kids moeten full time naar de kribbe daar wij beide full time werken ze gaat van 11u tot 17 uur maar nu zijn ze alle twee gezellig bij mama thuis (oudtse gaat nu maar 3 halve dagen)

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 14:50
San

wij betalen voor Arne en Michiel 21 + 17 (verminderde kost bij tweeling) dus 38 euro per dag. Daarom dat we allebei één dag ouderschapsverlof pakken per week, anders was het te zot om te gaan werken. Nu valt dat best allemaal reuzegoed mee. Voor Marnik betaalden we 25 euro per dag (gebaseerd op ons loon). 11 euro daarvan is fiscaal aftrekbaar. Duur, maar als je allebei een goed inkomen hebt dan is dat best wel te doen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]