< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » Klompvoetjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
16/05/2008 @ 02:31
zara

Hoi dames( evt heren)

Ik kom vaak op site maar heb nooit gereageerd ik las de verhalen weleens. Nu is het dus wel bij de moment aangebroken om wel wat te zeggen. Ik ben nu mometeel 22 weken zwanger Ik hebben een tussenschot in mijn baarmoeder ( er werd vaak gezegt dat moelijk was om zwanger te worden vanwege die afwijking inmiddels heb ik 1 zoon van 2,5jaar wel te vroeg geboren 34 weken
bijna 4 weken terug hebben ze bij mij geconstateerd dat ik zwanger ben van een kind die klompvoetjes heeft en ben doorverweze naar een academisch ziekenhuis ivm met betere appratuur/begeleiding.
sinds die tijd dat ik het gehoord heb ben ik wel erg geschrokke en beeld me elke keer in zal mijn leven drastisch veranderen.
Kan het nu ook zijn dat het kindje vanwege ruimtegebrek in baarmoeder dat de voetjes scheef groeien ik zou graag van andere willen horen die in de zelfde schuitje gezeten hebben en hoe de ontwikkeling verder gegaan is.
Ik heb op internet gezocht naar info en ik kreeg wel wat info over klompvoetjes en dat het goed te behandelen is etc... maar toch voel ik me erg onzeker Ik sta er ook alleen voor ben alleenstaande moeder dus ik weet ook niet hoe het verder zou gaan ivm hoe veel zorg het kindje nodog heeft

groeten Zara
Link naar deze reactie
16/05/2008 @ 10:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Zara

ik begrijp je angst en de zorgen die je hebt. IK ken er niets van. Maar ik wil je toch sterkte toe wensen. En maak je niet al teveel zorgen want dat helpt je niks vooruit. Ik hoop toch wel dat je familie hebt die achter je staan en je kunnen steunen.

groetjes

Link naar deze reactie
24/05/2008 @ 14:14
lies

Online Status Stuur bericht
Dag Zara,

Mijn broer, nu 32 jaar, is geboren met klompvoeten. Ze hebben het pas bij de geboorte gezien toen. Volgens mijn mama hebben ze eerst onderzoeken gedaan en zijn ze toen tot de conclusie gekomen dat het door plaatsgebrek kwam. Daarna ben ik gekomen, zonder problemen.

Nu ik wil je toch even een hart onder de riem steken. Mijn broer heeft in het begin de nodige operaties gehad, heeft zo rijglaarsjes aangedaan en tot zijn 16 bijna dagelijks naar de kiné (is nu zelfs zelf kiné). Maar ikzelf heb er als zus niet heel veel van gemerkt, ja de kiné zag ik de rest is me ontgaan. Je ziet het ook echt niet meer...

Hopelijk heb je der wat aan...
Lies

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 02:16
zara

Beadnkt voor het steun en toeverlaat en over uitleg dames
Had gisteren een afspraak met een orthopeed (kinderarts) die me met een en ander uitgelegd heeft over de stand van zaken
wat er gebeurt als mijn kleine op de wereld is.
de 1ste week van zijn geboorte beginnen ze met het gipsen en dat gaat zo door tot en met het 4 maand van de baby daarna maken ze rontgenfoto of er een en ander veranderd is in de positie van de voetjes van de kleine er is mogelijk dat er een operatie te pas komt ivm met achillepees verlenging. en daarna weer gipsen en dan vanaf zijn 6a 7 maand moet de kleine beugels dragen dag en nacht 24 uur
na zijn eerste levens jaar zal het minder worden dus dan alleen de nacht.
Het is nog moeijlijk te bevatten maar ik begin me er op in te stellen ook zal ik dus veel tijd nu in die kindje kwijt zijn ziekenhuis in ziekenhuis uit zorg 24 uur en ddit zijn de dingen die ik denk dat het zo zal zijn maar maybe komt er nog meer bij kijken
En het moeilijkste is ik sta er alleen voor dus geen partner wel familie maar die zal er niet 24/7 zijn voor mij en voor mij kinderen
hoe zal het vergaan met mijn financiele situatie
moet ik nu van een uitkering gaan leven ?????? ik heb hier voor altijd fulltime gewerkt en redde het ik en mijn zoon die nu al 2,5 is wat gaat er verder gebeuren wat zijn de mogelijkheden.

Hopeloos zorgeloos moeder zwanger van 2de
Link naar deze reactie
14/06/2008 @ 13:33
marijke

Hoi zara, Ik begrijp heel goed dat je de schrik van je leven krijgt als je te horen krijgt dat je kindje niet helemaal gezond is, en ook nog eens dat blijkt dat je er alleen voor staat

Ik ben zelf geboren met een open ruggetje en heb wel wat beperkingen ook ik heb klompvoetjes die ik pas op mn 7de kreeg.
Ik kan er dus over mee praten met wat dat inhoudt ook al denk ik dat jou kindje er minder last van zal hebben als ik.
Ik kom over een aantal jaar namelijk in de rolstoel omdat ik waarschijnlijk verlamd ben ik m'n benen.
Wat klompvoetjes voor de rest inhoudt bij mij is dat ik aangepaste schoenen draag en al een aantal keer ben geopereerd aan mijn voeten.

-----------------------------------------

Vorig jaar heeft een vriendin van mij een dochtertje gekregen met een klompvoetje dat meisje wordt in Augustus 1 jaar.
Ze kwamen daar pas achter nadat ze geboren was en merkte dat het voetje heel anders was als de andere iets breder en het begon ook scheef te groeien.
Daar is ze ondertussen aan geopereerd en moest weken in het gips zodat het voetje mooi kon herstellen.
Nu draagt ze overdag een breesje (spalkje) tot dat ze kan lopen.
En dan net zoals jij vertelde alleen nog 's nachts.
Ze had de eerste paar maanden de meeste ziekenhuis bezoeken nu is dat een heel stuk minder, alleen 1x in 1 a 2 maanden een controle.

Meid geniet nog even van je zwangerschap als je nog vragen heb dan zie ik het wel! anders mag je me altijd een Prive berichtje sturen.

Liefs, Marijke

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 12:49

klompvoet
Vorige week had ik tijdens mijn 1e zwnagerschap bloedingen, blijkt na vele echo's dat ik een beginnende vorm van ontsluiting heb. Tijdens het bekijken van die echo zagen ze dat mijn kindje 1 klompvoetje heeft. Aanstaande maandag gaan we praten met een ortho in het sophia kinderziekenhuis te Rotterdam. Ben zo zenuwachtig. Heb nare plaatjes gezien op internet en durf eigenlijk niet verder hierover te lezen. Tuurlijk ben ik blij dat het een klompvoetje heeft en niet een andere aandoening waar hij/zij rest van het leven aan vast zit, maar toch ben ik heel erg bang. Ben nu 26 weken zwanger en moet stress vermijden. Hoe verloopt het met een kindje die het aan 1 voet heeft.. en is het echt in alle gevallen zo dat het tot het 4e jaar gips , spalk of aangepaste schoenen moet? Mijn leven is in een week zo op zijn kop gezet!! vind het ecng en spannend...waarom moet het ons nou overkomen....ik zou gewoon wat meer info willen hebben over 1 voetje dat niet recht staat!

een overbezorgde aanstaande moeder
Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 23:48
marnonny

Mijn dochtertje had ook klompvoetjes, maar door simpelweg in gipsen en het verlengen van de achillispees (klein sneetje in de hiel) had mijn dochter na drie maanden een gewoon voetje. Mijn andere dochter heeft het niet gehad, dus zal een speling van de natuur zijn in combinatie met mss verkeerde ligging van de baby.

Succes er mee!

Groetjes Marjon

Link naar deze reactie
11/07/2008 @ 14:19
Dubbel

Hoi!

Ben nu pas op dit topic gevallen en het doet me deugd te lezen dat alle toekomstige moeders van kinderen met klompvoetjes zich zorgen maken. Ik ben 32 weken zwanger van een tweeling (2 meisjes) en sinds de 25ste week weet ik dat ze beide klompvoetjes hebben. Of het nu door plaatsgebrek is of werkelijk een genetische afwijking weet ik nog altijd niet en eigenlijk maakt dat nu ook niet zoveel uit. Mijn man en ik hebben ook veel gelezen op het internet, zijn er een tijdje echt droef van geweest maar nu hebben we zoiets van : "we moeten erdoor hé!" Maar ik geef toe, met de naderende bevalling krijg ik ook weer een beetje schrik. Hoe gaan die voetjes eruit zien? Hoe ga ik het allemaal rond krijgen met 2 baby's en dan nog eens al die ziekenhuis bezoeken? Ik kan wel op mijn familie rekenen, vooral mijn schoonfamilie want de mijne woont nogal ver, maar mijn man werkt fulltime en begint vanaf september een academische opleiding in avondschool. We moeten het gewoon zo positief mogelijk bekijken, meiden. Er zijn idd véél ergere aandoeningen en deze klompvoetjes zijn perfect te behandelen. Ik ben zeker dat als je ervoor staat, je er gewoon voor gaat en dat je achteraf beseft dat het nog meeviel. Mijn troost is dat mijn meisjes er zelf nooit niets van zullen weten aangezien alle behandelingen voor hun 1 à 2de jaar is. Sterkte aan iedereen met dit probleem!
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 04:46
zara

Ik wil alle dames bedanke. Die mij een beetje over gehaald hebben omheerlijk te genieten. Van mijn zwangerschap en niet te veel nadenken of stress dat is allemaal niet goed voor de kleine ik ben nu 32 weken zwanger en probeer er van te genieten en zodra het geboren is zien we wel hoe erg het is en er is goede. Behandeling ik hou jullie op de hoogte over het verloop va mijn zwangerschap en ook als de kleine geboren is nogmaals allle dames. Bedankt en die in mijn situatie zitten niet ermee zitten praat erover en probeer van je zwangerschap te genieten. .mvg. Zara
Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 18:45
kyana

hallo mijn kindje is nu 2j en 5m en heeft een klompvoetje rechts. men had dit op de echos nooit gezien dus het was wel eve schrikken. vanaf haar geboorte heeft ze steeds gipsjes gehad en rond haar 1j heeft ze een achillespeesverlenging gehad. sindsdien draagt ze overdag speciale schoenen en sinds de laatste maand enkel s nachts een speciale bot. ook kine staat nog steeds op het programma en 1 keer in de maand controle bij orthopedist. het is een heel geloop en gedoe maar ik ben uiteindelijk wel blij dat men meisje "maar" een klompvoetje heeft en geen inwendige of levensbedreigende afwijking.
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:50
ikke

Online Status Bekijk profiel
hoi dames...
ik ben ook geboren met een klomvoetje rechts. Toen in mijn tijd (23j geleden) was de verzorging niet wat het moet zijn maar heb al op andere forums gelezen dat het tegenwoordig echt op te lossen is en dat de kindjes er zelfs na een half jaartje geen last mee hebben.
Hier in het kort mijn verhaal:
1ste operatie 3 weken na mijn geboorte. Van toen tot mijn 16j ongeveer 14keer geopereerd geweest (ben de tel kwijt geraakt). Ik heb de eerste 5jaren van mijn leven meer in de gips gezeten dan zonder. Maar weet je, je kent op dat moment niets anders dus is het maar heel gewoon. Ik weet dat ik vroeger wel meer verzorging nodig had dan een gemiddeld kind (ivm ziekenhuisbezoeken) maar blijkbaar kon ik al stappen op mijn 10maand
Nu heb ik nog altijd last van mijn voet (vooral bij lange wandelingen) maar ik ben een gewone 23-jarige die gelukkig is met haar leventje!! Voor mij is het wel altijd belangrijk geweest dat mijn ouders positief bleven.. Dus 1 tip: het is maar een vervormd voetje, het leven gaat voort!

Voor degene die vertelde dat ze niet naar foto's kon kijken van zo'n voetjes op internet: elke voet ziet er anders uit en het is ook maar een gewoon mensje dat vooral veel liefde nodig heeft!

Veel succes allemaal!
x

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 13:46
flairtje

Hallo dames,

ik verwacht een kindje met klompvoetjes (beide voetjes). Ik ben deze morgen bij de kinderorthopedist geweest om eens te gaan informeren hoe het allemaal zal gaan.
Ze zullen dus al op dag 4 na de geboorte beginnen met gipsbotjes en na een 5-tal weken gaan ze dan kijken of een operatie nodig is.
Maar nu vraag ik me toch iets af... doet dat niet vervelend pijn voor die kindjes waardoor ze veel gaan huilen? Mag ik me verwachten aan slapeloze nachten door de pijn?

Groetjes
Flairtje

Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 19:53
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
hoi flairtje!
ik heb daar zelf geen ervaring, maar zover ik weet (heb er ooit een
aflevering van gezien) hebben ze daar weinig last van.
het klinkt cru, maar die kindjes ervaren dat als iets van hun zelf
zeg maar, omdat ze niet beter weten dan dat gips daar zit.
vaak is het ook behoorlijk wennen als het er af mag!

mijn eigen familielid heeft een spreibroekje gehad. dat is van de heupjes tot over de knieeen in het gips volledig in spreistand! nog net niet in de spagaat zeg maar...
ze heeft er echt een hele tijd ingezeten, geen last van! ze was gewoon gewend, en het werd iets van haar zelf.
ze leerde er zelfs mee kruipen (weet ik nog heel goed!) ze zijn echt zo vindingrijk!!
omdat ze zo klein zijn, wennen ze heel snel aan iets, en kunnen ze moeilijker dan wij dingen als belemmerend zien. logisch, omdat ze veel minder kunnen natuurlijk.

Oh ja!!! die kleintjes bestaan nog veelal uit kraakbeen!
daarom kunnen ze zich ook zo mooi dubbelvouwen!! hahaha
kleine kinderen voelen ook vaak slecht aan wanneer hun schoenen te klein zijn bijvoorbeeld.

veel succes!

[Laatst gewijzigd door oem 3isaa - 18/11/2008 @ 19:55] - Link naar deze reactie
18/11/2008 @ 21:29
yoda

Hallo

Mijn neefje gaat 3 worden in december en loopt nu met speciale schoentjes rond. Hij is geboren met beide voetjes naar binnen. Na denk ik een goed jaar en een half 2X per week gipsen laten leggen en dan ook maar 2x per week echt in bad te kunnen gaan zonder gipsen is het een zware periode geweest voor mijn zus. Nadien stonden de voeten recht en had hij klompvoetjes. Hij is nadien geopereerd aan beide voeten en draagt speciale schoentjes om de voetjes te ondersteunen.
Het enigste wat hij eraan overhoud is angst bij het knippen van zijn teennageltjes.

Het vraagt wat meer inzet van de ouders maar je leert daar mee leven. Op het einde komt het allemaal goed en hij loopt perfect rond op zijn voetjes.

Ik zou je niet te veel zorgen maken en vooral genieten van je kindje. Een mama die geen zorgen heeft, heeft ook een kindje zonder zorgen.

Veel succes verder en genieten maar.

Groetjes Yoda

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 12:39
ikke

Online Status Bekijk profiel
@flairtje: ik persoonlijk denk dat je kleintje totaal geen last gaat hebben van die gips. Zoals iemand ookal zei: ze kennen niet anders. Daarbij, als je een baby'tje krijgt dat 's nachts gewoon niet kan/wil slapen (ongeacht de klompvoetjes), gaat dat ook moeilijk zijn hoor.
Veel succes!

Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 14:02

schoentjes
Hoi,

Mijn dochtertje is in oktober geboren met klompvoetjes. In Pellenberg zijn ze beginnen te gipsen vanaf de eerste week. Na 4 weken hebben ze de achillespeesverlenging gedaan, gevolgd door nog 3 weken gips om te genezen.
We waren zo verschrikkelijk blij dat ons meisje eindelijk zonder gipsjes de wereld kon ontdekken want ze kreeg speciale schoentjes, de Dennis Brown orthese. Nu ziet ze dat zelf helemaal niet zitten en trekt ze haar voetje heel de tijd uit het schoentje (bij de gipsjes was ze het gelukkigste kind dat je je kon wensen). Het is ook heel moeilijk om haar die schoentjes aan te doen want je kan niet goed zien of haar hieltje helemaal onder tegen zit. En ik doe het schoentje zo vast als ik kan maar toch wriemelt ze naar boven. Zijn er nog ouders die hiermee problemen hebben gehad en die misschien tips hebben ivm die schoentjes???
We zijn nu al zo ver gekomen met de Ponseti methode, zijn er heel tevreden over en haar voetjes staan zo mooi, dat het echt erg zou zijn moesten we er niet mee kunnen doorgaan.

groetjes, Dunja
Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 11:26
me

Hoi,

bij ons hebben ze op 22 weken op de echo gezien dat ons kindje een klompvoetje heeft (bevalling eind maart). Kan iemand me vertellen wat de huidige behandeling ervan inhoudt? (hoe dikwijls naar ziekenhuis ed)
Link naar deze reactie
18/12/2008 @ 23:58

klompvoetjes
Hallo, onze zoon is nu 15 jaar. Bij zijn geboorte werd vastgesteld dat hij een klompvoet had. In het lokaal ziekenhuis waar men ons zei dat zij dit nog niet veel hadden meegemaakt werd ons verzekerd dat dit kon opgelost worden met gips in het begin ( eerste dag na geboorte al gips), later zou men overschakelen naar een speciaal schoentje waarmee men de positie van de voet kan veranderen. Onderaan het schoentje waren er vijzen waarmee men het schoentje kon vastzetten. Dit bleef zo gedurende enkele maanden. Daar wij er toch niet gerust in waren gingen we op zoek naar een tweede opinie. We gingen op consultatie in een universitair ziekenhuis bij een prof die blijkbaar iets meer van die problematiek afwist. In de wachtzaal zagen we verschillende andere kinderen zitten met hetzelfde probleem. De prof nam röntgenfoto's en zei ons onmiddelijk dat het niet ok was. Hij zei ons dat onze zoon op de zijkant van zijn voet zou stappen als er niet ingegrepen werd. Hij zei dat de voet moest geopereerd worden daar de voet in drie vlakken schuin stond. Onze zoon onderging een operatie. Zijn hiel werd volledig opengemaakt en zijn voet werd juist gezet en vastgezet met twee pinnen. Deze waren maar voor enkele maanden. Na enkele maanden heen en weer geloop voor het nazicht en het plaatsen van nieuwe gips mochten de pinnen verwijderd worden. Er werd ons gezegd dat onze zoon hieraan niks ging overhouden. Enige probleem in het begin was dat hij twee verschillende schoenmaten had. Ondertussen is dat echter ook geen probleem meer. Er werd ons ook gezegd dat hij nooit een topsporter zou zijn, waar ik geen probleem mee heb. Op heden heeft hij geen last van wat dan ook. Omtrent de oorzaak zei men ons daar dat de oorzaak niet gekend is, ( dit betreft dus bijna 15 jaar geleden) Er werd ons wel gezegd dat wij bij onze volgende kinderen meer kans hadden dat het opnieuw een kindje met een klompvoet zou zijn. We hebben nog drie kinderen en geen van de andere drie heeft een klompvoet.

groetjes.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]