< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » April 2008-Club » Borstvoeding

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/11/2008 @ 21:51
Anneke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@leen, hier nog één die vraagt wanneer het gedaan zal zijn.
'nog lang niet' is het antwoord' . Wel beperk ik de bv tot twee keer per dag. Als ze meer wil is de andere voeding een flesje uit de vriezer ( zit daar met 60 voedingen in voorraad).

Begint jullie kindje ook zo gretig op zoek te gaan als ze honger heeft. Marie weet haar 'eten' al goed zitten moet ik zeggen. Haar handje schuift naar binnen en als het niet rap genoeg gaat zou ze mijn bloes aan flarden scheuren vrees ik.

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 11:20
Valérie

Hey,

Het is hier de 3de die borstvoeding krijgt. De oudste 6 maanden en 2de 10 maanden, dus het het ventje gaat er van uit de het nu ook wel zo zal zijn. En als het van mij afhangt mss wel langer
Hij vindt het helemaal niet erg hoor, want hij vindt het maar een heel gedoe, met flesjes, en ik ook trouwens.
Alleen is het een iets grotere beperking nu, als we eens met ons 2'en iets willen doen.
Marick drinkt trouwens nog zo'n 6 keer per dag, dus is nog steeds heel afhankelijk van mij, en de voorraad in de diepvries is nu redelijk geslonken omdat ik een deel al heb weggedaan want was al ouder dan 3 maand en bijkolven doe ik niet meer.

Ben stilaan gestart met vaste voeding, maar daar is hij niet echt zot van. Gisteren, bij de fruitpap, deed hij bij de eerste schep heel spontaan zijn mond open, maar wat een gezicht trok hij, en daarna weigerde hij gewoon. Nu ja, ik ga hem zeker niet forceren.

Groeten,

Valérie

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 14:07
Anneke

@valérie, je kan bv in de vriezer tot 6 mnd bewaren als je meer dan -20 vriest

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 14:22
Leen

Online Status
Cisse weet zijn eten ook al goed hangen hoor ! Als ik hem na een dagje crèche oppak duikt hij altijd met zijn mond open naar beneden... Overdag gaat het wel, maar vooral 's avonds kan hij daar zo in ene keer opvliegen, dan kan het niet snel genoeg gaan.

Ik heb voorlopig nog 15 voedingen in de vriezer zitten, die nog een maand goed blijven, bijkolven doe ik ook niet meer.
In de crèche hebben ze hem eens groeimelk gegeven (van nestlé, in een brik)omdat hij zijn patatjes niet wou, en hij had heel de fles in ene leer opgedronken. Dus ik denk dat ik dat ga geven als ik eens niet thuis zou zijn, en mijn voorraad is op. Maar voorlopig is dat dus nog niet nodig!

Leen x

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 15:15
Anneke

@leen, marie vindt kunstvoeding ook niet slecht, heb haar wel nog gene poedermelk gegeven. Die ze kreeg was uit een brikje.
Dit weekend gaan we weg en ik neem een brikje of twee mee voor mocht ze honger krijgen op restaurant.

Ze wil ook geen bv meer uit de fles dus doe'k er gewoon wat vanillepoeder voor baby's bij en dan drinkt ze goed. ( gekke meid)

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 16:38
Saartje

in het weekend is hier de diepvriezer stuk gegaan, ik wou geen risico's nemen, dus heb alles door de gootsteen kunnen weggooien. Wel zeker 30 voedingen en met serieus wat tranen in mijn ogen ... Ik was ook gestopt met kolven, maar gezien we nu geen voorraad meer hebben wou ik terug beginnen. Dus maar weer opbouwen... groetjes
Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 20:19
Anneke

ocharme saartje, kurt had hier eens per ongeluk de stekker uitgetrokken toen we een week op vakantie vertrokken. Gelukkig van de vriezer waar de bv niet in zat!

Link naar deze reactie
05/11/2008 @ 22:18
Sara

Online Status Bekijk profiel
Dag Dames,

Leuk, zoveel beweging hier ineens!
Amaai, Saartje, wat voel ik met je mee zeg?! Dat moet echt verschrikkelijk zijn, al dat werk en al die tijd langs de gootsteen weg... Dikke troostknuffel hoor

Valerie, knap van je, zo gedisciplineerd. Ik zou die melk alsnog wel geven hoor. Volgens mij is die melk na 3 maanden nog altijd niet slecht, alleen minder "actief"...

Meiden, hier een creche-probleempje. Ik ben heel tevreden van al het werk dat ze doen, maar van bv hebben ze toch echt niet veel kaas gegeten hoor. Ze willen hem graag op een "strak" schema van eten/drinken/slapen krijgen. Daar heb ik nu niet zoveel problemen mee, ik begrijp dat dat voor hen het gemakkelijkst is.
Vanmorgen had Klaas bij mij gedronken om 7u om dan nog een klein uurtje in slaap te vallen (zoals meestal). Ik ontbijt dan zelf, maak me klaar, en zet alles klaar om snel te knn vertrekken. Om 8u heb ik hem dan gewekt, aangekleed, ge-aerosold, en dan zo snel als tellen de deur uit. Nu stond er in het heen-en-weer boekje dat Klaas tegenwoordig 210cc melk moet drinken in de voormiddag, en als ik hem om 7u laat drinken, ik hem om 8u ook nog eens moet aanleggen, zodat hij de vm gemakkelijker kan overbruggen tot zijn groenten (12u).
Het zal wel aan mij liggen, maar ik erger me hieraan.
Hoe kan ik in godsnaam weten hoeveel hij bij drinkt?! En als hij om 7u goed gedronken heeft, krijg ik hem om 8u niet wéér aan de borst. Daarbovenop hebben we die tijd niet meer!
Strookt dit nu met bv op vraag? En promoot K&G tegenwoordig ook niet voeden op vraag in het algemeen?! Hoe gaat dat bij jullie? Strak schema of niet?

groetjes saartje

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 00:04
Leen

Online Status
Nog even voor het slapengaan:

@Saartje: Zonde van die flesjes! Ik zou het ook niet goed over mijn hart krijgen, vind het nu al spijtig als ik er eentje moet weggieten...

@Sara: Bij ons in de crèche maken ze over BV eigenlijk helemaal geen probleem... Meestal kan Cisse wel tot de middag verder, maar hij krijgt daar ook wel water tussendoor (net zoals de andere kindjes) en het etensuur ligt bij hen rond 11 uur, maar daar zijn ze héél flexibel in, de babytjes eten wanneer ze honger hebben, de peuters eten wel samen om 11 uur. Maar het kan dus zijn dat Cisse al eet om alf 11, of om 12 uur, als hij dan pas honger heeft. En zo gaat het voor de fruitpap dus ook (die krijgen de peuters natuurlijk niet meer, zij krijgen dan een stukje fruit of yoghurt).
Ik zou mij ook dood ergeren aan goed bedoelde raad van niet BV-ers hoor, dat ligt helemaal niet aan u!

Slaapwel, Leen x

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 09:44
Anneke

@sara, marie zit eigenlijk overdag op een strak schema, ze heeft dat zelf aangegeven, ik heb dat niet aangebracht ofzo.
Ze eet als ze wakker is ( tussen 6 x 9) en dan rond 12 uur groenten, 16 uur fruit , 18.30 bv, 21 uur bv en soms om 23 uur nog

Link naar deze reactie
06/11/2008 @ 21:31
Valérie

Hey,

Sara, onze Marick zou ook niet drinken hoor, een uurtje nadat hij gegeten heeft.
Ik vind het wel erg dat ze daar in creche geen rekening mee houden, zo moeilijk is dat toch niet.

Ik geef nog steeds op vraag, ook al begint er nu eindelijk toch een ietwat vast schema in te komen. Meestal zit er zo een 4 uur tussen voedingen.
En eindelijk begint hij ook door te slapen. Gisteren lag hij bed rond 18u, dan werd hij wakker om 21u30, heeft hij gegeten, nog opgebleven tot 22u45 en dan geslapen tot 7u30. Woehoew!! Het zal dan toch gaan lukken. Mijn borsten waren dan ook overvol en zo heb ik toch nog eens kunnen kolven

Valérie

Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 22:36
Saartje

Sara, je crèche is inderdaad niet erg borstvoedingvriendelijk. Hier eet de dochter wel regelmatig om de drie uur, maar door haar nachtvoedingen verschuiven deze uren alle dagen. Soms eet ze om drie uur, soms om vier, soms om zes. En na één uur wil ze ook niet meer opnieuw eten hoor... Ik hoop dat je ze in de crèche wat kan overtuigen hoe borstvoeding eigenlijk werkt! Hou ons op de hoogte!

Hier nog een ander probleem: vorige week vol goede moed begonnen met werken en ik vond het nog fijn ook, en de dochter deed het ook goed... maar nu weigert ze sinds gisteren de fles! Krijsen en zich achterover gooien... De man belde gisteren drie keer en op den duur panikeerde hij wel, dus ben ik naar huis gereden om haar te voeden. Ze had al meer dan vijf uur niet meer gegeten. Vandaag deed ze hetzelfde bij mijn moeder en zij is dan naar mijn werk gekomen.
Dit blijft niet haalbaar want we moeten 30min. rijden.
Ik ben een andere fles gaan kopen en nu gaan we oefenen, maar dat wil zeggen vaker kolven, en vaker kolven resulteert bij mij in meer melkproductie (dus dan loop ik weer met gespannen borsten... pfft).
Ik hoop dat we een oplossing vinden, want concentreren op het werk lukt anders niet echt hoor!
groetjes
Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 22:38
Saartje

Valerie, leuk dat je kleintje doorslaapt! Dat lijkt me super! Hier is dit nog maar enkele keren gebeurd en dan werd ik inderdaad ook wakker van de pijn in mijn borsten, maar ja... doorslapen is toch een mijlpaal! Ik kijk er ook al naar uit!
Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 10:01
Saartje

Hei,
ik denk dat ik de oorzaak ken: spruw! Ze begon gisteren ook te krijsen aan de borst en toen merkte ik een wit plekje op haar tandvlees... Voor de rest wel niets te vinden, maar haar gedrag lijkt wel echt op een reactie tegen spruw. Op internet heb ik gezocht naar iets wat ik in huis had en waar ik het mee kon verlichten en kwam uit op kamillethee. Ikzelf heb twee tassen gedronken, mijn borsten ermee verzorgd en elke keer dat ze haar tutje neemt, dompel ik die in de thee. En het lijkt de goede kant op te gaan. Vannacht voor ik het de eerste keer deed, was het nog een krijsen van jewelste, nu eet ze al terug vlotjes... Oef! Als het morgen niet weg is, toch maar even naar huisarts!

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 10:37
Sara

Online Status Bekijk profiel
Ai Saartje,
spruw is miserie... Hopelijk heb je het snel onder controle! Ga voor alle zekerheid toch maar eens langs bij de arts.
Jammer dat het je start op je werk "overschaduwt", maar het had ook knn gebeuren wanneer je nog thuis was!

Valerie, super! Ik ben echt blij voor je. Wat heb je nu eigenlijk gedaan om hem zover te krijgen? Of gewoon afgewacht? Ik moet hier doorgaans nog 1 keer eruit tss 21u en 7u, maar dat vind ik nog wel ok.

Wij gaan woensdag naar de radiologie voor een echo van Klaas zijn heupjes. Ik voelde al van in het begin klikjes in zijn heupen. De arts van K&G lachte dat weg, dus niet mee verder gegaan. Nu ik met hem toch bij de huisarts moest zijn, liet ik hem eens kijken, en hij vond het toch ook beter dat we het voor alle zekerheid eens moesten laten onderzoeken. Brrr... Heupdysplasie is niet om te lachen...
Ik hoop dat het vals alarm is. Klikken de heupjes van jullie kindjes ook???

Tja, de creche. Het zijn nog jonge meisjes en nog maar een jaar bezig. En om maar even te indiceren hoe weinig BV er gegeven wordt, ik ben hun eerste ervaring ermee! Och, ze mogen zoveel zeggen als ze willen, wij betalen hun om het te doen zoals wij het willen, en niet andersom. Ik hoop alleen dat ze Klaas niet als een lastpost gaan zien en behandelen... Het arme ventje.

groetjes en nog een goed (lang? weekend!)

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 13:11
Leen

Online Status
Hallo!

Hier de eerste buikgriep bijna achter de rug... Vrijdag heeft Cisse vanaf zijn fruitpap alles overgegeven, en het vloog er echt uit (toen zat hij nog in de crèche). 's Avonds thuis de BV er ook helemaal uit, en natuurlijk op een uur dat de kinderartsen allemaal niet meer werkten, dus uit voorzorg maar naar spoed gereden... Ze hadden voorgesteld om hem 2 dagen op ORS-water te zetten, maar dat zag ik niet goed zitten (met de BV). Dus nu staat hij 2 dagen uitsluitend op BV en droge koeken en motilium baby... Maar het helpt wel! De nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij wel in zijn bedje nog eens goed overgegeven, dus in het midden van de nacht nog alles kunnen verversen en een rap badje gegeven, maar nu gaat het al veel beter, niet meer overgeven, maar wel diarree... Maar aan Cisse zelf merk je er niets van, hij speelt nog altijd en is supervrolijk en de hele tijd aan het verellen.

@Sara: Ik hoop dat het niet erg is! Bij mijn weten loop ik ook al heel mijn leven met knikkende heupen rond hoor!
En onze Cisse is ook de eerste in de crèche met bv (zij zijn wel nog maar open van nu september). Nog niet echt problemen mee gehad, alleen het bewaren van de BV, heb al een paar keer een potje zelf nog moeten geven, omdat ze het laten ontdooien hadden ipv in de vriezer te steken, zij dachten dat ze dat de dag erna nog wel konden geven...
Maar voor de rest doen ze wel hun best!

@Saartje: veel beterschap aan jullie alle 2!

@Valérie: , een uitgeslapen weekend gehad??

Leen x

Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 13:15
Valérie

Hey,

Saartje, oei, spruw, zal inderdaad wel de oorzaak geweest zijn van het niet willen drinken. Het is geen lachertje, maar goed te verhelpen hoor. Even bij de huisarts langsgaan en die schrijft dan iets voor, daktarin orale gel of zo. En aangezien je veel kolft, alles goed steriliseren!!

Sara, het doorslapen is gewoon vanzelf gekomen. Het is dus echt wel gewoon afwachten tot ze er klaar voor zijn.
En zijn laatste voeding begint stilaan ook vroeger te komen.
Behalve de voorbije nacht, maarja, gisterenavond een spokentocht gewandeld. Hij zat in de draagdoek, dus niet veel geslapen, en ook niet zoveel gegeten, dus thuis om 1uur ook nog eens aangelegd, en om 2u30 was hij er weer.
Ben wel even stout geweest , toen hij met z'n tuutje geven maar niet stil werd, heb ik hem maar gewoon bij ons in bed genomen, nog even aangelegd en toen heeft hij bij ons geslapen tot 8uur, dus viel al bij al toch nog mee.
Het is toch zo een zalig ventje

Valérie

Link naar deze reactie
15/11/2008 @ 21:44
Leen

Online Status
Hallo!

Hier voor de eerste keer weer echte maandstonden! Was effe vergeten wa een ambetant gevoel dat da was in mijn buik... Dus nog een paar maandjes echt voorzichtig zijn , en dan gaan we er weer voor .

Leen x

[Laatst gewijzigd door Leen - 15/11/2008 @ 21:45] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]