Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/11/2008 @ 14:07 Anneke ![]() | @valérie, je kan bv in de vriezer tot 6 mnd bewaren als je meer dan -20 vriest |
| 05/11/2008 @ 14:22 Leen | Cisse weet zijn eten ook al goed hangen hoor ! Als ik hem na een dagje crèche oppak duikt hij altijd met zijn mond open naar beneden... Overdag gaat het wel, maar vooral 's avonds kan hij daar zo in ene keer opvliegen, dan kan het niet snel genoeg gaan.Ik heb voorlopig nog 15 voedingen in de vriezer zitten, die nog een maand goed blijven, bijkolven doe ik ook niet meer. In de crèche hebben ze hem eens groeimelk gegeven (van nestlé, in een brik)omdat hij zijn patatjes niet wou, en hij had heel de fles in ene leer opgedronken. Dus ik denk dat ik dat ga geven als ik eens niet thuis zou zijn, en mijn voorraad is op. Maar voorlopig is dat dus nog niet nodig! Leen x |
| 05/11/2008 @ 16:38 Saartje | in het weekend is hier de diepvriezer stuk gegaan, ik wou geen risico's nemen, dus heb alles door de gootsteen kunnen weggooien. Wel zeker 30 voedingen en met serieus wat tranen in mijn ogen ... Ik was ook gestopt met kolven, maar gezien we nu geen voorraad meer hebben wou ik terug beginnen. Dus maar weer opbouwen... groetjes |
| 05/11/2008 @ 20:19 Anneke ![]() | ocharme saartje, kurt had hier eens per ongeluk de stekker uitgetrokken toen we een week op vakantie vertrokken. Gelukkig van de vriezer waar de bv niet in zat! |
| 06/11/2008 @ 00:04 Leen | Nog even voor het slapengaan: @Saartje: Zonde van die flesjes! Ik zou het ook niet goed over mijn hart krijgen, vind het nu al spijtig als ik er eentje moet weggieten... @Sara: Bij ons in de crèche maken ze over BV eigenlijk helemaal geen probleem... Meestal kan Cisse wel tot de middag verder, maar hij krijgt daar ook wel water tussendoor (net zoals de andere kindjes) en het etensuur ligt bij hen rond 11 uur, maar daar zijn ze héél flexibel in, de babytjes eten wanneer ze honger hebben, de peuters eten wel samen om 11 uur. Maar het kan dus zijn dat Cisse al eet om alf 11, of om 12 uur, als hij dan pas honger heeft. En zo gaat het voor de fruitpap dus ook (die krijgen de peuters natuurlijk niet meer, zij krijgen dan een stukje fruit of yoghurt). Ik zou mij ook dood ergeren aan goed bedoelde raad van niet BV-ers hoor, dat ligt helemaal niet aan u! Slaapwel, Leen x |
| 07/11/2008 @ 22:36 Saartje | Sara, je crèche is inderdaad niet erg borstvoedingvriendelijk. Hier eet de dochter wel regelmatig om de drie uur, maar door haar nachtvoedingen verschuiven deze uren alle dagen. Soms eet ze om drie uur, soms om vier, soms om zes. En na één uur wil ze ook niet meer opnieuw eten hoor... Ik hoop dat je ze in de crèche wat kan overtuigen hoe borstvoeding eigenlijk werkt! Hou ons op de hoogte! Hier nog een ander probleem: vorige week vol goede moed begonnen met werken en ik vond het nog fijn ook, en de dochter deed het ook goed... maar nu weigert ze sinds gisteren de fles! Krijsen en zich achterover gooien... De man belde gisteren drie keer en op den duur panikeerde hij wel, dus ben ik naar huis gereden om haar te voeden. Ze had al meer dan vijf uur niet meer gegeten. Vandaag deed ze hetzelfde bij mijn moeder en zij is dan naar mijn werk gekomen. Dit blijft niet haalbaar want we moeten 30min. rijden. Ik ben een andere fles gaan kopen en nu gaan we oefenen, maar dat wil zeggen vaker kolven, en vaker kolven resulteert bij mij in meer melkproductie (dus dan loop ik weer met gespannen borsten... pfft). Ik hoop dat we een oplossing vinden, want concentreren op het werk lukt anders niet echt hoor! groetjes |
| 07/11/2008 @ 22:38 Saartje | Valerie, leuk dat je kleintje doorslaapt! Dat lijkt me super! Hier is dit nog maar enkele keren gebeurd en dan werd ik inderdaad ook wakker van de pijn in mijn borsten, maar ja... doorslapen is toch een mijlpaal! Ik kijk er ook al naar uit! |
| 09/11/2008 @ 10:01 Saartje | Hei, ik denk dat ik de oorzaak ken: spruw! Ze begon gisteren ook te krijsen aan de borst en toen merkte ik een wit plekje op haar tandvlees... Voor de rest wel niets te vinden, maar haar gedrag lijkt wel echt op een reactie tegen spruw. Op internet heb ik gezocht naar iets wat ik in huis had en waar ik het mee kon verlichten en kwam uit op kamillethee. Ikzelf heb twee tassen gedronken, mijn borsten ermee verzorgd en elke keer dat ze haar tutje neemt, dompel ik die in de thee. En het lijkt de goede kant op te gaan. Vannacht voor ik het de eerste keer deed, was het nog een krijsen van jewelste, nu eet ze al terug vlotjes... Oef! Als het morgen niet weg is, toch maar even naar huisarts! ![]() |
| 09/11/2008 @ 13:11 Leen | Hallo! Hier de eerste buikgriep bijna achter de rug... Vrijdag heeft Cisse vanaf zijn fruitpap alles overgegeven, en het vloog er echt uit (toen zat hij nog in de crèche). 's Avonds thuis de BV er ook helemaal uit, en natuurlijk op een uur dat de kinderartsen allemaal niet meer werkten, dus uit voorzorg maar naar spoed gereden... Ze hadden voorgesteld om hem 2 dagen op ORS-water te zetten, maar dat zag ik niet goed zitten (met de BV). Dus nu staat hij 2 dagen uitsluitend op BV en droge koeken en motilium baby... Maar het helpt wel! De nacht van vrijdag op zaterdag heeft hij wel in zijn bedje nog eens goed overgegeven, dus in het midden van de nacht nog alles kunnen verversen en een rap badje gegeven, maar nu gaat het al veel beter, niet meer overgeven, maar wel diarree... Maar aan Cisse zelf merk je er niets van, hij speelt nog altijd en is supervrolijk en de hele tijd aan het verellen. @Sara: Ik hoop dat het niet erg is! Bij mijn weten loop ik ook al heel mijn leven met knikkende heupen rond hoor! En onze Cisse is ook de eerste in de crèche met bv (zij zijn wel nog maar open van nu september). Nog niet echt problemen mee gehad, alleen het bewaren van de BV, heb al een paar keer een potje zelf nog moeten geven, omdat ze het laten ontdooien hadden ipv in de vriezer te steken, zij dachten dat ze dat de dag erna nog wel konden geven... Maar voor de rest doen ze wel hun best! @Saartje: veel beterschap aan jullie alle 2! @Valérie: Leen x |
| 15/11/2008 @ 21:44 Leen | Hallo! Hier voor de eerste keer weer echte maandstonden! Was effe vergeten wa een ambetant gevoel dat da was in mijn buik... Dus nog een paar maandjes echt voorzichtig zijn , en dan gaan we er weer voor Leen x |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

Borstvoeding

... Ik was ook gestopt met kolven, maar gezien we nu geen voorraad meer hebben wou ik terug beginnen. Dus maar weer opbouwen... groetjes

, toen hij met z'n tuutje geven maar niet stil werd, heb ik hem maar gewoon bij ons in bed genomen, nog even aangelegd en toen heeft hij bij ons geslapen tot 8uur, dus viel al bij al toch nog mee.