< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Met stress toch zwanger na IUI?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Met stress toch zwanger na IUI?
23/11/2008 @ 16:54
Nouki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Eritia,

Ja wadde, die gyn juist weer! Gelukkig heb je buiten zijn te 'snelle' werking niet veel last van hem gehad. Het voornaamste is dat alles erin zit, hé
De kwaliteit en het aantal waren toch beter precies, hé? Dus het geeft weer een beetje meer hoop. 'k Leef met je mee, die verschrikkelijke komende twee weken, pff....!!

'k Duim mee, ze

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 10:08
Eritia

Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Had een extra inwendige echo gekregen van mijn gyn, omdat ik afgelopen donderdag twijfelde of er echt wel een follikel zat!
Is natuurlijk ook niet raar dat ik dat dacht, was mijn 1e fm en ook nog maar dag 12 en de follikel zat op links!
Mijn b.slijm was erg dik, en links zat helemaal niks meer, de follikel is dus echt gesprongen, joehoe!!!
Naast mijn baarmoeder zat veel vocht, en de gyn legde uit dat dat een teken is dat je kort geleden een eisprong hebt gehad.
Nu wachten... Kon ik maar iets doen, het is nu echt mijn lichaam die het werk moet doen...
Heb 2 dgn flinke buikpijn gehad, de dag van de IUI en de dag erna.
Buikpijn was zo erg, dat mannetje en ik niet eens gevreen hebben, de dag van de IUI. Dit is de 1e keer dat we het op de IUI-dag niet gedaan hebben, maar ik had echt zo'n pijn!!
Mijn tepels zakken wat gelukkig wat af (dat branderig gevoel dan, haha..).

xx

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 12:33
Nouki

Ha, dat is toch weer een geluk dat je daar nu zeker van bent, hé. Dat je een eisprong hebt gehad. Hopelijk was hij kort na de IUI en is er nu al vanalles anders aan de gang

Nu die twee volle weken nog overleven, haha

Link naar deze reactie
26/11/2008 @ 17:17
Eritia

Hej Nouki,

Hier gaat het goed. Heb nog steeds af en toe krampjes in mijn onderbuik, sinds de IUI. Tepels zijn nog wel een beetje gevoelig, maar niet zoooooo erg meer als paar dagen geleden.
Begin denk ik de griep te krijgen, das minder. Voel keelpijn, gloeiende wangen en hoofdpijn.. Volgens mij heerst dit ook, want veel van mijn collega's hebben hier last van.. Nouja, veel vitamientjes en goed slapen, haha..

En jij, trek je het nog allemaal een beetje?
Liefs, Eritia.

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 23:10
Nouki

Hoi Eritia,

Ik hoop dat je griep is uitgebleven? Hoe zit het verder met wat je voelt? Iets speciaal?

Morgen is de dag dat mijn ex de sleutels krijgt van zijn appartement. Doet toch wel raar, hoor. Vooral omdat we de laatste tijd wel goed overeen komen. Is dit omdat er een blok van mijn schouders is of niet, ik weet het niet? 'k Blijf toch twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt...ondanks alles. 'k Zal het maar weten wanneer ik hier echt alleen zit, hé. 't Zal niet simpel zijn want 't gaat hier heel stil zijn. We zullen wel zien, hé...

Allee, nog een weekje voor jou om af te tellen! Gelukkig zitten we al in de helft. Voor jou zal het nog wel een eeuwigheid lijken nu, ocharme

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 09:40

12e dag na iui
Hoi allemaal,

Ik lees vaak jullie post maar vandaag heb ik ook besloten om even mijn situatie met jullie te delen. Krijg ik het gevoel dat ik meer “support”krijg als ik het doe!

Ik zit vandaag op de 12e dag na IUI.
Dit is mijn 3e poging en ik hoop het zo graag, maar gisteren heb ik getest en was negatief maar ach….ik heb nog hoop.

Ik heb namelijk al een mooi meisje van 5 jaar van welke ik spontaan zwanger werd na 5 maanden proberen maar helaas wil het tweede kindje niet zo makkelijk komen &#61516;

Ik wacht nu nog tot woensdag en als de dag voorbij is, dan krijg ik steeds meer hoop!

Veel suc6 voor jullie allemaal!

Anabella
Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 23:21
Nouki

Anabella, bedankt voor je reactie en jij ook veel succes, hé!

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 15:05
Eritia

Hoi Nouki,

Gisteren stond ik op, en kreeg uit het niets zo'n buikpijn!!!
Geen ongesteldheidspijn, ook geen steken, maar echt de hele dag gewoon kramp!!
Kon gewoon niet rechtop lopen, zo'n last had ik ervan!!
Heb het 's ochtends gekregen en toen ik naar bed ging had ik er nog last van!!
Ben wel naar mijn werk gegaan, maar kon echt niet veel. Heb zittend les gegeven, lopen lukte me niet!
Thuis gekomen, meteen broek uit en en mijn buik 'laten hangen'.De pijn
zat onder mijn navel en de zijkanten ervan.
Buikgriep kan het niet zijn, want dan had ik ook andere symptonen gehad. Misschien mijn darmen, of innesteling ofzo?

Vandaag voel ik de pijn nog, maar véél minder dan gisteren. Heb vanmiddag de gyn gebeld (moest afspraak maken over a.s. maandag, moet dan bloed prikken om zwangerschap te testen), en zij wist ook niet wat die pijn inhield... Pfff, hopelijk niks ergs of engs...

Hoe gaat het met jou Nouki? Helemaal alleen in huis, zijn spulletjes zijn nu weg?

Link naar deze reactie
04/12/2008 @ 20:55
Nouki

Hey,

Neen, hij woont hier nog, hoor. Maandag heeft hij de sleutel wel gekregen van zijn appartement maar het verhuizen is dag per dag. 16 december zal de definief laatste dag zijn dat hij verhuist. Pff, 'k kijk er ineens niet meer naar uit. Ondanks alles dat er gebeurd is. Maar ja, dat is normaal, hé, dat alles achteraf ineens zo banaal lijkt. En je je afvraagt wat er nu weer allemaal verkeerd zat... Ook weer een fase waar we door moeten, vrees ik.

Seg, die buikpijn, dat is wel gek, hé?? Ik hoop ook dat het niets ernstig is. Ik zou het eerder als iets positief durven te bezien maar toch, je hebt al zoveel meegemaakt dat je nu gewoon niet meer weet waaraan en waaraf, hé? Ik hoop maar dat het effectief met innesteling heeft te maken. Maandag weet je meer, nog één weekend op de tanden bijten!! Wat een stress, hé!

Link naar deze reactie
09/12/2008 @ 15:14
Eritia

Lieve Nouki,

Wonderen bestaan, IK BEN ZWANGER!!

Geloof me, ik kan het echt NIET bevatten...
Zo onwerkelijk, ik snap er niks van... Zo raar, zo 'onecht'...

Wil even mijn verhaal kwijt hoe het gegaan is hoor:

Zaterdag was mijn NOD, maar hebben niet getest.
Gisteren bloed prikken in het ziekenhuis en ik kon tussen half 3 en 3 uur bellen voor de uitslag.
Mijn mannetje moest PRECIES GISTEREN overwerken, en we hadden van te voren samen afgesproken, dat wat de uitslag ook zou zijn, ik niet zou bellen of smsen (dit omdat als het negatief zou zijn, ik overstuur aan de telefoon hang en hij machteloos staat, en als het positief zou zijn, het niet leuk is over de telefoon te vertellen. En ook omdat we er beiden een beetje vanuit gingen dat het toch wéér negatief zou zijn).

Dus ik gisteren STIPT half 3 bellen.
Asisstente van de gyn nam op (kent mij ondertussen al langer, haha..), ik zei mijn naam en nog voordat ik kon zeggen waarvoor ik belde, zei zij:
GOED NIEUWS, JE BENT ZWANGER.
Mijn 1e reactie was letterlijk: HUH?
Ja, zei zij, je waarde van het bloed was 440 (geen idee wat dat inhoud, maargoed), jullie zijn in verwachting.
Mijn 2e reactie: WAT NU?
Zij moest lachen en vroeg wanneer ik precies de IUI heb gehad. Ik zei zaterdag 22november.
We hebben nu een afspraak gemaakt voor een 1e echo, namelijk 6 januari 2009.
'Mischien dat we dan een hartje kunnen zien' zei zij.
TOEN stroomden de tranen pas over mijn wangen, een hartje zien kloppen? Huh?

Vanaf dat moment weet ik niet veel meer van het telefoongesprek. Weet wel dat ik nog verteld heb dat ik nu moest wachten op mijn mannetje, dat we niet zouden bellen of smsen.
Ook zei ik nog dat ik nergens last van heb. Zij zei dat dat ook helemaal nog niet hoeft (dus wat je op internet leest hoeft niet, heb geen gevoelige borsten, misselijk, bultjes op mijn tepelhof, etc. etc)
Ook zei zij dat we wel realistisch moesten blijven, en weten dat er nog van alles mis kan gaan, omdat het nog heel ieniminie is.

Dus uit wanhoop en ongeloof ben ik op de fiets gestapt, naar de apotheek (stom eigenlijk.. Net gehoord dat ik zwanger was, stap ik op de fiets!).
Thuis gekomen meteen een zwangerschapstest gedaan, en ja, eindelijk dat streepje waar we 2 jaar op gewacht hebben!!
Toen maar de afwas gedaan, wasmachine aangezet, droge was opgevouwen en op bed gaan liggen..
EINDELIJK om 17u kwam mijn mannetje thuis. Hij kwam boven, ik keek hem aan en zei: 'we krijgen een kindje!'
Echt? Vroeg mijn vriend. Samen gehuild en meteen naar mijn moeder, mijn schoonmoeder en mijn zwager+schoonzus.
Zij zijn de enigen die van onze medische molen afweten en wisten dat we konden bellen voor de uitslag. Iedereen moest huilen, maar wij konden geen traan meer laten, we vinden het zo onwerkelijk, zo raar, zo apart!!

En dan te bedenken dat dit onze LAATSTE IUI (10e!) poging was, ik een follikel op links had (voor het eerst!!), de IUI had op dag 14 (is al een wonder opzich voor mij, haha), en de inseminatie gedaan werd door een grote l*l van een gyn...

IK BEN ZWANGER, AAAAAAAAHHHHH...
Ik geloof het gewoon niet, ECHT ZOOOOOOOOOOOO APART... Pfff...

(Zal nu eerst proberen om zo'n banner aan te maken, hehe, eindelijk..)

Link naar deze reactie
10/12/2008 @ 22:04
Nouki

OOOOOOOOOOOOOOOOOOH!!!! Zalig!!!! Amai, ik zit hier zelf met een krop in mijn keel én met ogen die zouden kunnen gaan tranen! Je kan niet geloven hoe blij ik voor je ben, ééécht waar

Ja, hier zaten wij maar met twee op het topic en dan ben je veel meer met elkaar begaan, hé, dus ik voel de vreugde bijna zélf al!
En je hebt ook zoveel meegemaakt dat je het nu wel écht verdient ook, hé!

Goh, zo gelukkig voor jullie! Ik kan me voorstellen dat je het gewoonweg niet gelooft. Maar GELOOF HET MAAR!!! Je bent ZWANGER!!!

Pfieuw ben helemaal gelukkig nu, hihi.
Ik zal veel aan je denken en duimen dat het allemaal goed blijft gaan. Het zal wel, hé

Geniet ervan!!

Link naar deze reactie
18/12/2008 @ 21:45
Nouki

Eritia, hoe gaat het????? Kan je het al wat meer geloven ondertussen ???

Link naar deze reactie
29/12/2008 @ 13:47
Eritia

Hej Nouki,

ben een tijdje even niet online geweest, had het zo druk thuis met dingetjes, en dan die feestdagen er nog bij en mijn schoonvader werd 50.. Allemaal 1 groot feest dus!

Met mij gaat het goed. Merk wel dat nu ik kerstvakantie heb, ik minder moe ben 's middags, maar dat zal wel komen doordat ik 's ochtends lekker uitslaap en overdag rustig aan doe, geen gehaast.
Verder lust ik sinds een week geen koffie meer, en dat is voor mij echt raar!!! Ik moest ALTIJD koffie hebben 's ochtends, anders was ik echt héél sagi, en nu moet ik er niet aan denken.
Raar dat mijn lichaam dingen uit zichzelf doet..
Heb (nog) niet overgegeven, wel af en toe misselijk, maar dan eet ik wat en is het over.
Kijk zo uit naar volgende week dinsdag, om 10.30u heb ik de 1e echo, spannend hoor!!

Maar vertel,
hoe gaat het met jou? Kon je de kerstdagen wat doorkomen? Toch niet in je eentje gevierd he?
En hoe kijk je nu tegen donorzaad aan? Niet van de baan geschoven?

Liefs, Eritia.

Link naar deze reactie
30/12/2008 @ 21:33
Nouki

Hey Eritia,

Fijn nog eens van je te horen. Ik werd al een beetje ongerust.
Alles gaat nog steeds goed precies? Super, hé. Ondertussen kan je het toch al iets meer geloven, hoop ik? Amai, wat een zalig gevoel moet dat zijn, zo met de feestdagen. Heb je het al aan iedereen verteld of doe je dat nog niet?

Gelukkig ben je ook niet te ziek. Een beetje misselijk af en toe om je eraan te doen herinneren dat je zwanger bent kan geen kwaad, hé Zolang het maar niet constant is.

Ik heb natuurlijk de kerstdagen niet alleen doorgebracht. Nee, hoor, gewoon gelijk elk jaar bij mijn familie. Was wel anders nu Filip er niet bij was. Stiller en ik zelf was ook minder uitbundig maar ja, wat wil je. Je bent dan nog maar twee weken echt alleen, hé.
Die twee weken zijn anders wel goed verlopen, hoor. Ik denk dat ik de rust wel nodig had. Ik weet natuurlijk niet hoe lang ik die rust nog ga voelen. Dat zien we wel.

'k Laat mijn kinderwens zeker niet varen, hoor. 'k Stel ze alleen even uit. 'k Hou je zeker op de hoogte

Groetjes en alvast de allerbeste wensen voor 2009, hé. Niet vergeten af en toe te komen schrijven, hé

Link naar deze reactie
Gisteren @ 21:05
Eritia

Ik val gelijk met de deur in huis: SORRY dat ik niet eerder van me heb laten horen.. Het spijt me echt, sorry sorry...Geloof het of niet, maar sinds ik deze week weer na 2 weken kerstvakantie aan het werk ben, ben ik elke dag bij thuiskomst zooooooooooooooo moe, dat ik meteen in slaap val.
Zodra ik wakker word is het etenstijd, even tv-kijken, douchen en weer naar bed. Voel me futloos, nergens zin in... Hopelijk verklaart dat een beetje waarom ik niet geschreven heb afgelopen dagen, nogmaals sorry hoor...

MAAR...

De allereerste echo van afgelopen dinsdag was SUPER MOOI!!!
Ik heb nog nooit zoiets moois gezien, wat prachtig!!!!
We zaten nog maar net in de wachtkamer (mannetje was ook mee) en we werden opgeroepen. Eerst een paar vraagjes over hoe ik me voel (goed, heb echt niks te klagen, absoluut geen misselijkheid, alleen moe moe moe..)
Toen ging ze een inwendige echo doen, en wauw...
We zagen een klein hummeltje van 17.5mm. Opeens konden we ook het hartje horen en je zag zelfs de 4 hartkamers, echt zo ongelooflijk mooi...
Heb er geen traan om kunnen laten, wat ik dus wel verwacht had, ik heb alleen maar met een open mond gekeken..
Volgens de lengte van ons hummeltje was ik afgelopen dinsdag 8 weken en 2 dagen, maar volgens de pecieze berekening van de IUI was ik toen 8 weken en 3 dagen.
Moet nu 28 jan. terugkomen voor 2e echo (ben dan 11 weken) EN we moeten dan een beslissing hebben genomen:
OF we blijven onder controle in het ziekenhuid (voordeel: we krijgen bij elk bezoek een echo), maar ik moet dan wel in het ziekenhuis bevallen,
OF we gaan na 28 jan. naar de verloskundige in onze woonplaats, waar elke andere meid heen zou gaan...
Vind het heel moeilijk om die keuze nu al te maken hoor, pfff...

Hoe gaat met nu met jou Nouki?

Liefs, Eritia.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]