< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » (anale) sex na bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
(anale) sex na bevalling
09/01/2008 @ 19:02
ta.mère

ik ben ongeveer 1 week geleden bevallen en heb ontzettend veel zin in sex , ik vroeg mij af of anale sex geen kwaad kan ..
ik heb het al een par x geprobeerd en had geen pijn of niets dus veronderstel dat het geen kwaad kan (?)

en na hoe lang kan je ongeveer terug vrijen , mijn dokter zei 6weken
kan het ook al eerder ?

6weken is nog zooo lang
Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 20:01
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Tja, je doet er mee wat je wil, maar je moet gewoon weten dat het toch wel zo'n 6 weken vraagt voordat de boel downunder een beetje genezen is. Alles hangt natuurlijk af van je bevalling (al dan niet geknipt, gescheurd, gehecht,enz) maar ook van de bloeding die je na de bevalling hebt. Ik zeg altijd, het bloed is afkomstig van een wonde die de placenta heeft achtergelaten en zolang er bloed is, is de wonde niet volledig genezen. Dit heeft tot gevolg dat er een mogelijkheid tot infectie is van de baarmoeder, ook omdat de baarmoederhals is nog niet volledig gesloten. Om dezelfde reden wordt aangeraden niet in bad te gaan in die 6 weken. Al deze redenen samen maken dat een "penetratie-loze" fase wordt gevraagd van 6 weken.

Wat dan niet betekent dat je geen sex kan/mag hebben "tout-court" mijns inziens (wetende dat er toch nog wel wat andere manieren zijn). Als jij je ok voelt bij anale sex en er is in die regio niks misgegaan (scheurtjes, aambeien of wat dan ook), dan moet je er voor gaan. Ik zou het alleen niet OK vinden als je toch nog een wonde thv vagina of perineum (van de knip) hebt met dezelfde reden als hierboven: infectiegevaar. Zeker na anale sex!

Dus, iedereen zijn ding, maar dat zijn de redenen waarom je het niet zou doen. En geloof me 6 weken zijn geen ramp hoor...zoveel andere dingen om te doen en op te concentreren nu

Groetjes,
Vanessa

[Laatst gewijzigd door vanessa - 09/01/2008 @ 20:03] - Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 20:16
ta.mère

ik ben niet gescheurd of geknipt geweest , geen aanmbeien .
ik denk dat ik nog wel wat ga wachten met vaginale sex , maar vroeg mij gewoon af of anale sex ook kwaad kan ..
badankt voor je reactie :)
Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 20:36

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey ta mére,

je mag gerust vaginale seks hebben hoor, ik ben 3 weken geleden bevallen van een flinke zoon, zware bevalling, 8 keer genaaid vaginaal. en wij hebben gisteren voor de eerste keer seks gehad en dat ging super goed hoor, wij hadden al geen seks meer gehad van 5 maand zwangerschap voor kans op vroeggeboorte dus onze drang was ook erg groot!
en de gyneacoloog zei als je lichamelijk geen pijn hebt mag je gerust weer seks hebben, ook al is het geen 6 weken na bevalling.

wel opletten dat je niet weer zwanger wordt hoor dat zou wat rap zijn voor je lichaam.

groetjes petra en geniet van dat potje seks met je man dat kan zo deugd doen na paar maanden ontzegging!

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 21:16
Stef

Online Status Stuur bericht
Je zou in principe 6 weken moeten wachten met vaginale seks, omdat je baarmoedermond tijd nodig heeft om terug te "sluiten". Als je eerder seks hebt, loop je het risico om infecties te krijgen. Maar als je mét condoom vrijt, is dat risico veel kleiner (weet ik van gynea en vroedvrouw)... Wij wachtten ook geen volledige 6 weken, maar hielden ons wel braaf aan het rubbertje...

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 21:32
Marleen

Vaginale sex mag je pas weer hebben als je niet meer vloeit. Dit ivm infecties. Ik zou zelf wachten na de nacontrole, maar mijn hoofd stond dan ook niet naar sex vlak na de bevalling (maar ik lag dan ook een week in het ziekenhuis)
Hou je wel er rekening mee dat bijv de pil nog niet werkt, je zal niet de eerste zijn die weer direct zwanger is en je lichaam moet echt herstellen
Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 09:57
Wen370

hey,
wij hebben ook veel vroeger dan 6 weken na de bevalling seks gehad hoor, als je geen pijn ofzo hebt kan dat geen kwaad en ja misschien een condoom gebruiken als je nog moest vloeien voor infecties.
veel plezier!

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 11:45
anoniem

vriendin van me had na 3 dagen alweer sex..(moet er niet aan denken zeg)
Link naar deze reactie
13/01/2008 @ 14:22
nanz

Toch oppassen met sex na de bevalling, ik heb na 6 weken nog een curettage moeten laten doen omdat de moederkoek niet allemaal was meegekomen. Gelukkig had ik geen sex gehad want anders was het helemaal ontstoken geweest.
Hou er rekening mee!

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 11:00
ABke

Bij ons heeft de gynecoloog zelfs niet gezegd dat we 6 weken moesten wachten, enkel dat we het veilig moesten doen.
En eerlijk gezegd, wij hebben geen 6 weken gewacht hoor! Wel met condoom en glijmiddel omdat het scheurtje nog een beetje pijn deed. Maar die pijn weegt niet op tegen het genot

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 12:35
Laura

Ik wist niet dat je moest wachten. Ik stopte al na twee weken met vloeien en heb toen sex gehad. Wel wat voorzichtiger en angstiger dan normaal (had 6 hechtingen in mijn binnenste schaamlip) maar het ging allemaal prima. Ik denk dat als je er aan toe bent je dit gewoon moet doen. Je voelt vanzelf wel of het wel of niet gaat.

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 13:16
Martine

Mijn gynaecologe had gezegd: regel 2-4-6: twee weken niet in bad, 4 weken geen seks en na 6 weken terug op controle.
En na exact 4 weken lag ik terug enkele dagen in het ziekenhuis.... met een appendicitis...

Groetjes

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 13:26
anoniem

hey meiden..

ik moet zeggen dat ik heel lang gevloeid heb wel 7 weken.
dus de sex kwam ook pas na die tijd en voor die tijd had ik zelf ook niet zo heel veel behoefte er aan.
was alleen maar moe steeds
Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 20:45
ta.mère

kan je ook betrekkingen hebben als je nog vloeit , of moet je echt wel gestpot zijn met vloeien?
Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 21:06

als je nog vloeit zou ik wel een condoom gebruiken ta mére maar je mag vaginale seks hebben hoor.

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 15:42
michelle

zo snel al sex na de bavalling pfff moeste er niet aan denken ik had van de eerste 30 hechtingen dus werd ook echt wel afgeraden om gelijk weer sex te hebben dat werd echt pas 4 maanden later

de 2e bevalling was een keizersnede dus nu kon het wel wat sneller maar heb netjes gewacht tot het vloeien voorbij was en altijd veilig want je bent super vruchtbaar zo vlot na de bevallinng en infecties daar zit je toch echt niet op te wachten lijkt mij

maar goed ieder zijn ding

Link naar deze reactie
10/02/2008 @ 22:35
Anoniem

zwanger?
Hoi,

Ben 8 weken geleden bevallen van een gezonde zoontje, echt een schatje!!! Omdat wij de laatste 5 maanden van de zwangerschap geen gemeenschap meer hebben gehad. Hadden we 3 weken na mijn bevalling deze via de keizesnede gebeurde onveilige sex... zo een 3 a 4 keer... We hebben er niet bij stilgestaan maar ja
We hebben lang geprobeerd om onze zoontje te kunnen krijgen. En in die 5 jaar dat we samen zijn had ik nooit de pil genomen.
Nu heb ik al zo een dikke 2 weken menstruatieachtige symptonen, pijn in onderrug, geen honger en mijn borsten zijn wa gespannen
Te donderdag heb ik een test van de gb gekocht en deze was negatief..
Heeft hier nog iemand zo iets hetzelfde meegemaakt, graag reactie

Groetjes
Link naar deze reactie
11/02/2008 @ 16:01
wonder'tje

hoi iedereen ik denk dat ik hier mijn vraagje kan stellen vond geen ander gepast topicje de huiarts heeft mij aangeraden om 6weken te wachten na de bevalling met sex maar tydens de zwangerschap mochten we ook niet vrijen op het eind dus het begint echt wel moeilijk te worden nu ik wou vragen of klaarkomen wel mag ?
of is dat ook slecht voor de baarmoeder nu ?
steph
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]