Vorige reacties:
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]
< vorige pagina [Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/04/2008 @ 14:35 | tweeling Hoi allemaal, ik ben blij dat ik hier terecht kwam en hopelijk kan er mij iemand helpen. Mijn tweeling-meisjes zijn 7 jaar en ik word hoorndol van hun. Vooral de "jongste", ze is heel erg vermoeiend, vraagt constant aandacht, is soms agressief, kan in de zetel geen 5 seconden stil zitten (heb ik zelfs al es getimed bij haar lievelingsfilm), heel opstandig als ik haar iets vraag... Haar zus daarentegen kruipt soms stilletjes in de zetel en zuigt nog op haar duimpje, is liever alleen. Als ik vergelijk met mijn 2 zonen, 9 jaar en 6 jaar, denk ik soms echt dat er iets hapert aan hun. Dacht al aan ADHD maar waar kan ik tercht om dit te laten testen? Op school gaat het tamelijk goed volgens de juf maar thuis loopt ze ven hot naar her. Ik woon in oost-Vlaanderen en zou heel graag eens met iemand praten over haar gedrag maar waar? Hopelijk kan er iemand mij helpen? Hartelijk dank. Maude |
| 07/10/2008 @ 16:26 Musje | Ja, klinkt leuk, maar ik heb 3 drukke kinderen die allemaal zo adhd gediagnotiseerd zouden krijgen volgens mij, alleen jammer dat er voor de ouders niets is om ze rust te geven. |
| 07/10/2008 @ 17:27 Berend | Marijke, hoe was Jens als baby? |
| 08/10/2008 @ 10:16 Berend | Dag Flairtje, Dank je voor de reactie. Ik ben er een beetje vroeg mee, maar ik heb om de één of andere reden de angst dat mijn ventje, nu bijna een jaar, ADHD of iets soortgelijks heeft. Het is een soort gevoel, zeg maar, en ik hoop dat ik gewoon overbezorgd ben en dat ik me mis, maar ik moet wachten he. Onze kinderarts zei ook dat we dat nu nog niet kunnen onderzoeken. Mijn ventje was een erge huilbaby (hij is er ook voor opgenomen geweest, maar ze hebben geen medische reden gevonden voor al dat huilen). Ik heb geen borstvoeding gegeven, maar mijn ventje dronk inderdaad enorm gulzig van zijn fles (met als gevolg dat hij zich in het begin tot 4 keer verslikte in bv. 90 ml). Nu is hij dus bijna een jaar en hij is inderdaad superactief. Aan de ene kant is dat leuk, aan de andere kant begin je je dan zorgen te maken. Bv. hij loopt de hele tijd, uren aan een stuk, van de ene kant naar de andere kant en van het ene ding naar het andere ding om het te proberen pakken, ermee te slaan, ... OK, op het eerste gezicht niet abnormaal en volgens de meesten zelfs leuk, zo'n actief babytje, maar dit gaat echt uren door. Als wij proberen om hem eventjes op onze schoot te nemen en te knuffelen, dan begint hij binnen de 2 minuten te duwen en te schreeuwen/huilen omdat hij weer verder wil doen. In de crèche is het ook zeer vermoeiend: hij kruipt over de baby's, hij staat altijd tussen de kinderen hun speelgoed af te nemen, ... Ze moeten hem zelfs in het park steken als ze andere kindjes eten willen geven, omdat hij constant hun borden pakt. Wat ons ook niet lukt, is zijn aandacht voldoende vasthouden om hem te leren zwaaien, of met zijn handjes klappen of zo, dat doet hij dus niet. Enfin, ik hoop dat ik overbezorgd ben en dat dit geen voorteken is. |
| 08/10/2008 @ 13:23 Musje | Ik denk niet dat je overbezorgd bent, maar dat je het waarschijnlijk gewoon bij het rechte eind hebt.. Ga er een mee langs de doktr, wellicht dat ze je daar meer kunnen vertellen en misschien een vervolgonderzoek laten doen. in ieder geval succes en sterkte ermee, dat heb je wel nodig denk ik. |
| 08/10/2008 @ 16:54 Berend | Marijke en Musje, konden jullie jullie kindjes toen ze een baby waren knuffelen? En nam die jullie soms vast? Hadden jullie vaak (bijna altijd) het gevoel dat jullie genegeerd werden, terwijl andere baby's bv vaak aanhankelijk zijn? |
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
< vorige pagina
[Reageer]

ADHD een handicap?????????