< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » skiën?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/11/2008 @ 13:28
knabbel

Online Status Stuur bericht
ik zou zelf nooit gaan skieën als ik 20 weken zwanger ben, je hebt toch altijd kans dat je valt, hoeft niet altijd je schuld te zijn en zou me dan veel te schuldig voelen moest er iets mislopen, maar dat is ieders zijn keuze hé

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 14:02
Charenity89

Online Status Bekijk profiel
Niet gaan skien meid doe het niet gebeurd er iets vergeef je het jezelf nooit !

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 16:17
Es

Online Status
Waarom verzet je de skivakantie niet naar bijv. de kerst? Dan ben je minder ver. Ik hou van skien, wij gaan altijd meerdere x per jaar, maar dit jaar sla ik over. Heel misschien de afsluiting van het seizoen.... Ik ben nu 26 weken zwanger en voor m'n gevoel zou het ook niet meer lukken. Als ik er al aan denk dat ik m'n schoenen dicht moet maken, m'n skiestokken moet pakken als ze zijn omgevallen, alles wat met bukken te maken heeft.... Nee dank je. Ik heb het niet over het risico. Ik neem aan dat je weet wat er kan gebeuren..

Ik zou het toch even navragen bij de verloskundige en als je gaat, heel veel plezier!!!

Link naar deze reactie
19/11/2008 @ 16:27
Elsje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik zou het niet doen hoor. Wat is nu 9 maanden in je leven?
En kheb het niet enkel over het gevaar van vallen enzo. Dan merk je ook direct of er iets is met je baby of niet. Maar bij zuurstofgebrek (op grote hoogtes) merk je niks aan je baby. Zijn/haar hersenen is het eerste orgaan die beschadigd geraakt door zuurstof tekort. En dat leidt dan tot achterstand op zowel motorisch vlak (hangt van de ernst van het tekort af) als mentaal vlak. Door therapie kan gelukkig veel rechtgetrokken worden, maar ja genezen zal het niet.

Groetjes

Link naar deze reactie
29/11/2008 @ 12:31
kelly

Hallo,

Ik ben twee jaar geleden gaan skiën toen ik zwanger (4 mnd) was van Mathis.
Dit is prima gegaan, ben ook blij dat ik het gedaan heb.
Als je ervaren bent, kan dit echt geen kwaad, ik heb toen zelf zwarte pistes gedaan!!!

Nu gaan we met onze kleine kapoen ;) Die voor het eerst op de latten zal staan 18 mnd.

Greetz skiën is de MAX

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 15:11
Kaatje

je weet toch dat een kind van 18 maanden, onmogelijk kan leren skien he?

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 10:08
Es

Online Status
Raar maar waar, als ervaren skier kan je ook omver geskied worden hoor. Iedereen moet het zelf weten maar ik vind het onzin om te zeggen als je ervaren bent dat er dan geen gevaren zijn.

Mijn schoonzusje kan heel goed skien en was vorig jaar toen we gingen 3 maanden zwanger. Door een of andere malloot werd ze onderuit geskied. Natuurlijk harstikke geschrokken, gelukkig met de baby alles in orde, maar toch.

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 10:30
Liesje

Ik zou het zeker ook niet aanraden!

Je kan misschien goed skien, maar wat als er een 'onervaren' skier opeens op jou komt afgestormd die niet kan remmen? Het gebeurd ook zo vaak op de pistes..
En ook al ben je nog een super skier zoals hier al gezegd is geweest je hebt het vallen niet in de hand..
Ok met de auto rijden is ook een risico, of de straat oversteken... Maar ik zou het niet doen.

succes met beslissen

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 11:26
kelly

Gynaecoloog zegt dat je alle activiteiten die je anders doet gewoon mag voortzetten, elk zijn idee hé

Ik zou het zeker opnieuw doen!!! En nee een kleine van 18 maand kan nog niet skiën wel sneeuwgevoel en tussen de benen van mama of papa. Blijkbaar zijn hier geen echte skifanaten aanwezig!

En twijfelen blijf dan thuis, want hier kan je niet vallen zeker ;)

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:37
tinne

Ik zou zeker niet gaan skiën als ik 5,5 maanden zwanger zou zijn. Je mag nog kunnen skiën als de beste, de andere mensen op de piste heb je niet onder controle. Het kan altijd gebeuren dat er iemand tegen je aanbotst, en wat dan? Het kan inderdaad niet erg zijn, maar voor hetzelfde geld kan het heel ernstig zijn. Het zijn toch risico's hé. wij gaan ook heel graag skiën, maar onze wintersport heeft nu ook al 2 jaar moeten wachten wegens 2 zwangerschappen.
Het zou toch jammer zijn indien je door dat weekje iets ernstigs zou voorhebben. Skiën kan je je hele leven doen, zwanger ben je maar 9 maanden.
Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:51
kelly

Dat is jou idee, ik hou het bij de mijne! Ik zou het zeker opnieuw doen.

Thuis kun je ook van de trap vallen, auto ongeval, flauw vallen, dan moet je niets meer doen enkel in je zetel zitten!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 12:56
victoria

Ik zou zelf niet gaan skiën, gewoon omdat ik het niet goed genoeg kan, maar als je weet waar je mee bezig bent, waarom zou je dan zelf niet mogen beslissen? Ik speel zelf nog volleybal en krijg daar af en toe reacties op, maar persoonlijk vind ik dagelijks in mijn auto stappen gevaarlijker dan op een volleybalveld staan. Kelly, geniet van je vakantie met jullie kleine spruit!!

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:17
knabbel

hier ook een skifanaat hoor, maar wij gaan dit jaar ook niet door de zwangerschap. wil het risico toch niet nemen hoor, tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar ik zoek het gevaar liever toch niet opzettelijk op dan

Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 14:10
kelly

Thanks Victoria,

Dit lijkt mij een eindeloze discussie, iedereen moet het voor zich zelf uitmaken!

Greetz

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]