< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » ***peuterspraat***

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
***peuterspraat***
24/12/2008 @ 14:16

Online Status Stuur bericht
Ow ja, wou nog iets vragen! Hoe leggen jullie Kerstmis uit aan de kids? Ik heb Luna verteld dat er lang geleden een mevrouw was (Maria) die een kindjes moest krijgen maar dat niemand haar binnen wou laten. En dus moesten ze in een stalletje gaan slapen. Dat kindje heette Jezus en nu vieren we feest omdat Jezus een meneer was die veel goeie dingen voor de mensen gedaan heeft.
Ben benieuwd naar jullie versie hihi.

Galadriel

[Laatst gewijzigd door Galadriel - 24/12/2008 @ 14:16] - Link naar deze reactie
24/12/2008 @ 15:46
ano 1

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Erika, Galadriel, bedankt voor de lieve woorden!

Galadriel, ik denk inderdaad niet dat het zo vreemd is hoor. Maar het gaat vandaag weer wat beter. Met ups en downs, maar (ik zeg dit niet graag) Nel is een héél moeilijke baby, en dat kan wel eens problemen veroorzaken. Pas op, ik leg de schuld niet bij haar he!!!!!! We zien haar allemaal ongelooflijk graag. Maar het is zo vermoeiend? Ze eet nog steeds minstens om de 2 uur, gewoon dag en nacht. Ze slaapt ook bij ons, anders is het wenen wenen wenen. En dat vreet aan je relatie he? Ach.
Mat is nu Boo en Lou in bad aan 't steken, en ze hebben dolle pret. Zolang de kindjes niks ondervinden van onze problemen, ben ik redelijk tevreden!
We moeten ons klaarmaken, want om 18u worden we verwacht. Nel gaat gewoon mee, en we leggen haar daar te slapen in haar buggy. Boo en Lou kunnen lang wakker blijven, maar als ze moe worden, mogen ze daar in bed gaan slapen. Hoe doen jullie het met de kindjes?
Woow, Elias al tutvrij? Jeetje! Wat flink? Hier slapen ze alle 3 nog met een tut hoor Boo en Lou krijgen ze enkel om te slapen, Nel om te slapen, en als ze ontroostbaar is.
We hebben eigenlijk niets uitgelegd aan de kindjes over kerstmis. Boo heeft er op school wel iets rond gezien, maar niet tot in de details. Voor hen is het een feest zoals een ander.

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
25/12/2008 @ 20:19

Lies, Je mag dat hier gerust zeggen hoor, dat Nel geen makkelijke baby is. Je zal hier geen berg verwijten of kritiek over je heen krijgen hoor! Daarom zitten we hier toch hé. Om lief en leed te delen. Ja ook 'leed'. Je hart luchten kan soms zo'n deugd doen!
Hier zat onze relatie ook echt op een dieptepunt zene de eerste zes maanden nadat Luna geboren was. Luna was een huilbaby die elke avond van 18u tot 23u haar 'huiluurtje' had. Ook na elke maaltijd was het meestal een uurtje huilen omwille van reflux. Da's echt een lastige periode waar je toch door moet dus je kan niet méér doen dan volhouden en doorbijten! Mijn mama zei altijd:"Doorbijten, 't wordt lekker!"

Iemand van jullie het VTM nieuws gezien vandaag?? Er kwam een reportage in van een meisje dat nog maar enkele maanden te leven heeft. Er bestaat nochtans een geneesmiddel, maar dat is nog nieuw en wordt nog niet terugbetaald. Bijgevolg kostprijg per maand 44 000 euro! En ze zou die behandeling 2 jaar moeten krijgen! Omdat het medicijn dus te duur is, moet het meisje maar sterven. Onwaarschijnlijk zeg. Op deze site kan je het verhaal lezen: http://www.red-sandra.be/

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
25/12/2008 @ 21:21
emmy

prettig kerstfeest allemaal !!!

galadriel, heb je mail gehad ivm dat meisje, echt erg hé !!!
hopelijk wordt er iets aan gedaan, het zal je kind maar zijn hé !!!
o ja liam is idd gek van zijn trein, hij speelt er echt graag mee, van mijn broer zal hij de brug krijgen voor zijn verjaardag
't is wel de nieuwe versie die hij heeft, die is nu in augustus uitgekomen
maar weet niet of er veel verschil is met de vorige versie?
geen idee
en elias tuutvrij?
hier lukt het niet, meegegeven aan sinterklaas maar hij heeft ze dezelfde nacht teruggekregen , hij was ontroostbaar
tja volgend jaar dan maar zeker

mama van nel,
veel succes met je baby'tje
't is niet makkelijk hé meisje , liam was en is nog steeds geen makkelijk kind, dat houdt ons eerlijk gezegd wel tegen om aan een tweede te beginnen
ze zeggen wel altijd dat je nooit geen 2 dezelfde krijgt
maar als de 2 de nog moeilijker is dan vrees ik dat ik dat niet ga aankunnen, heb dan ook nog zware PND gehad die ik niet heb laten behandelen en ze speelt soms nog op
maar soit dat terzijde ...
succes meid en alles van je afschrijven, dat kan deugd doen!
dikke knuf voor je

zo ik ben er mee weg nu

xx

emmy

Link naar deze reactie
27/12/2008 @ 17:53

Hoi Emmy, wij hebben die vorige versie van de Duplo trein. Maar die geven we pas met zijn verjaardag. Ik was me er niet van bewust dat je echt een PND heb gehad meid! Wist wel dat je het soms zwaar had en dat je je soms aan mij optrok, in die zin dat het bij ons ook heel moeilijk ging met Luna maar dat dat uiteindelijk ook allemaal voorbij ging en dat jou dat hoop gaf ... Want echt àlles gaat voorbij. Maar sommige mensen lijken gewoon grotere uitdagingen op hun pad te krijgen dan andere. Ik heb hier ook nog mijn momenten dat ik me afvraag of ik het moederschap wel aankan. Ik zie mijn kindjes doodgraag, maar ik ben toch blij dat ik niet op voorhand wist hoe zwaar het soms zou zijn. Ik weet niet of ik dan voor het moederschap gekozen zou hebben. Een (oudere) vriendin van mij vertelde mij eens net hetzelfde en ik was toen een beetje geshockeerd. Maar nu begrijp ik haar. MAAR ... GELUKKIG weet je zo'n dingen niet op voorhand, stel je voor dat ik nu die 2 prachtige schatjes niet gehad had!!
Wat hier momenteel zwaar is vind ik is dat Elias een echt mamaskindje is. Ik mag de kamer nog niet uitgaan of het is elke keer huilen. Niet tedoen! Zoooo vermoeiend.
Maar allé genoeg gezeur!! Grote vent is het eten aan het klaarmaken dus ik zal maar stilaan eens gaan 'aanschuiven'!!

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
29/12/2008 @ 19:29
ano 1

Geen goed nieuws van deze kant...
De problemen met Mat lijken maar niet te verdwijnen.
Hij heeft beslist dat hij met vrienden uitgaat op oudjaar.........
Achja

Lies

Link naar deze reactie
31/12/2008 @ 13:48

Hey meid, da's rot voor je zeg. Dus laat hij jou maar alleen thuis met de kids terwijl hij zich gaat amuseren. Hebben jullie al eens goed kunnen praten? Denk wel dat je het tijd moet geven hoor. En dan bedoel ik niet een weekje of zo maar zeker tot het met Nel allemaal wat makkelijker gaat. Dus misschien wel een paar maanden. Maar je zou toch eens moeten proberen te weten komen wàt er hem dan precies dwarszit hé? Of weet je dat?

Hoop dat jullie er toch nog uitgeraken hoor!

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
31/12/2008 @ 14:42
ano 1

Galadriel,
we hebben geprobeerd om rustig te praten, maar een zinnig woord krijg ik er voorlopig niet uit.
'al je aandacht gaat naar Nel' - deeeeuh, Nel vraagt elk uur eten?
'je maakt geen tijd meer voor ons' - dat is moeilijk nu, ja
'je loopt de hele tijd te zagen' - sorry dat het ook voor mij niet makkelijk is
Achja. Ik ben niet van plan de hele avond thuis te zitten; ik ga met de kindjes naar familie. Sammeke gaat daar ook zijn, dus voor Boo is dat wel leuk. En wij gaan Chinees gaan halen.

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
31/12/2008 @ 18:36

Hey meid, goed dat je zelf toch ook wat leuks gaat doen!! Niet dat ik Mat wil goedpraten hoor, maar ik denk dat mannen zich in het algemeen toch weinig raad weten met zo'n hele kleine babytjes. En zeker als ze extra zorgen nodig hebben. Mario ging zich ook veel meer met de kindjes bezighouden eens ze wat ouder waren. Maar als ze zo echt nog 'platte' boelekes waren? Dat was ook gene vette zene! Heb me daar vaak aan geërgerd.
Drinkt Nel nog altijd zoveel dan? Hoop dat het gauw wat betert, ook voor jou. Dat moet erg vermoeiend zijn zeg!

Toch een leuke avond gewenst en aan iedereen hier: een gelukkig en gezond jaar waarin al je wensen mogen uitkomen!!!

Groetjes,
Galadriel

Link naar deze reactie
01/01/2009 @ 20:36
emmy

gelukkig nieuwjaar meiden !!!

galadriel,
ja was serieuse PND, houdt me ook tegen om voor een tweede te gaan hoor, want de kans dat je het nog eens krijgt is groter , dus ja 'k weet het niet, voorlopig nog niet hoor , 't is zo met liam al zwaar genoeg
en wat je zei klopt bij mij ook
ben ook blij dat ik niet op voorhand wist dat het zo zwaar ging zijn , weet niet of ik dan voor het moederschap gekozen ging hebben
je kan dat idd niet tegen iedereen zeggen want sommigen denken dan dat je je kind niet graag ziet terwijl je ze juist doodgraag ziet maar het met momenten héél zwaar hebt
zou ook schelen moest mijne man er meer zijn en maar 8 uur zou werken per dag maar ja die is nu éénmaal zelfstandig en je geraakt er dan niet met maar 8 uurkes per dag hé
maar soit 't is nu allemaal zo maar denk dat ik wel weet waarom zoveel oma's en opa's van hun kleinkinderen genieten.
efkes puur mogen verzorgen zonder altijd aan dat opvoeden te moeten dneken en aan wat goed is om te doen
lijkt me héérlijk !
maar ja vandaag was hij keilief en dat maakt dan ook weer veel goed hé
ben toch wel blij dat mijn manneke er is ...

mama van mel,
hoe is het daar geweest met oudejaarsavond?
is ie nu echt alleen weggegaan?
echt zonde hé meid
schrijf hier maar alles van je af , 't zal je goed doen
dikke knuf voor je !!!

allé ik ben er mee weg nu

groetjes

emmy

Link naar deze reactie
01/01/2009 @ 23:33
ano 1

Galadriel,
ik kan eigenlijk niet klagen over Mat zijn aandacht voor de kindjes hoor? Hij ziet hen alle 3 doodgraag, en geeft hen veel aandacht. Nel ook. Het zal dus wel aan mij liggen ....

Emmy, ja hoor hij is weggegaan, en pas rond 3u30 thuisgekomen... Ik was zelf al thuis om 23u, toen waren de kindjes echt wel moe. Maar moet eerlijk toegeven, we hebben een leuke avond gehad. Al bleef Mat zijn afwezigheid niet ongemerkt, natuurlijk.

Boo en Lou zijn uitgenodigd door Wen (mama van Sam) op een dagje zoo! Morgen gaan ze dus naar Antwerpen. Het zal wel wat koud zijn, maar we duffelen hen goed in... Het zal hen deugd doen. Ik heb met een vriendin afgesproken om wat te gaan shoppen. Nel gaat gewoon mee. Hopelijk heeft ze een goede dag, zodat ze niet om het uur aan de borst moet Maar moet toegeven dat het de laatste dagen begint te minderen. Denk dat we haar wat teveel "verwend" hebben door haar steeds aan te leggen als ze weent. Ben er nu wat op teruggekomen, en de laatste dagen doet ook een tutje wonderen Dus dat zal wel meevallen. Waar we naartoe gaan weten we nog niet, maar denk dat het Aken wordt (is nog geen anderhalf uur rijden van hier) want daar zijn het al solden!

Meiden,
ik wil toch nog even kwijt dat ik enorm blij ben dat ik hier met alles terecht kan, zowel om vreugde te delen als om te klagen. Zou het niet meer willen missen. Ik hoop van harte dat we in 2009 zo blijven kletsen!!
Ik wens jullie, jullie ventjes en jullie kindjes het aller aller allerbeste toe, en hoop dat al jullie dromen mogen uitkomen!!

Heel veel liefs en groetjes,
Lies

Link naar deze reactie
02/01/2009 @ 11:49

Hey meiden,
Ik heb jullie wat verwaarloosd. SORRY
Maar het is hier razend druk geweest.
Ik kom heel gauw bijlezen en reageren.
Momenteel nog ff niet mogelijk.

Iedereen de beste wensen voor 2009!!!
Moge wensen uitkomen!!!

Liefs Erika & Sky

Link naar deze reactie
04/01/2009 @ 19:30
ano 1

Toen ik vrijdag een hele dag weg was ... kreeg ik rond 15u een smsje van Mat; "ik mis je..."
Wou jullie dus even laten weten dat we een beter weekend gehad hebben. Ik ga niet te vroeg juichen, want "in orde" is het nog niet, maar toch al een verbetering...

Link naar deze reactie
04/01/2009 @ 19:49

Hey Lies, SUPER zeg!!! Och, elke relatie kent wel eens een dieptepunt. Niet meteen panikeren en zeker niet meteen opgeven. 't Zal misschien nog wat tijd vragen, maar da komt allemaal wel goe zene! (En misschien moet je eens vaker een paar uurtjes weggaan hihi! )

Galadriel

Link naar deze reactie
05/01/2009 @ 17:00
Patje

hey,

amai lang geleden dat ik hier nog effe kwam...
heb vlug wat bijgelezen, nu kom ik weer dagelijks hé

Lies, ben blij voor je dat t weer wat beter gaat met jou en Mat zoals galadriel zegt, tis overal wel eens hé

Hier was t ook druk,
we zijn terug bij pascal zn ouders gaan logeren voor twee weekjes
pas sedert zaterdag terug thuis en dan vlug vlug nog boodschappen doen want we hadden natuurlijk niks in huis en zondag naar de vis-winkel want pascal zn aquarium heeft t ontzien (alle vissen zijn doodgegaan omdat de oppas niet goed ingelicht was betreffende de verzorging ervan, onze schuld natuurlijk)

maar allez, de feestdagen waren heel leuk en veel te decadent natuurlijk
pascal en ik zijn wel wat kiloootjes bijgekomen dus nu is t terug effe wat soberder hoor!
samenvatting van onze vakantie:
eerst was t feestje van zn opa (langs pascal's moeders kant)
daarna kerst, daarna etentje bij zn tante (bedanking omdat pascal daar n werkje opgeknapt heeft) dan nog dagje plopsa-indoor ertussen, effe gezellig met zn tweetjes ook eens gaan eten, shoppen, oudejaarsavond (kids vonden het vuurwerk dat we eens zelf gekocht hadden super natuurlijk) daarna bekomen van oudjaar vooral pascal dan, die was nogal ziek de dag erna
twas heel leuk maar was toch heel blij dat ik terug in mn eigen huisje was hoor!!!

de kids moeten terug wat afkicken van al die verwennerij!!!
snoep, ijsjes, chippekes, ... veel te veel natuurlijk

oh en we zijn ook voor t eerst eens gaan "nieuwjaarszingen"
bij ons in Oost-Vl doen ze dat helemaal niet! vond t heel leuk, ook al hebben we maar n huis of 10 gedaan max de kindjes hun zak zat vol hoor

met mij voor de rest ook alles goed,
heb wel terug last van n irritant gevoel "down under" pffff
ben gewoon gyno-daktarin gaan halen en effe zo proberen want heb mn portie gyneacologen de laatste tijd wel al gehad!

jullie zijn al naar de solden geweest?
ik deze middag eens hier rondgereden maar niks gevonden...
warre zou eens n nieuwe jas moeten hebben en phebe nog wat rokjes
zou eens naar Gent of zo moeten gaan denk ik

sorry dat ik niet reageer op de anderen... maar daarom zijn jullie zeker niet minder!
hopelijk heeft iedereen gelukkige feestdagen gehad!!!

grtz,
Pat

Link naar deze reactie
06/01/2009 @ 19:21
ano 1

Galadriel,
ja, ik zal eens vaker een paar uurtjes weg moeten, zodat hij weet wat hij mist

Patje,
ja hoor wij zijn naar de solden geweest, en hebben weer véél opgedaan Boo is ook gaan nieuwjaarszingen, met vriendjes en vriendinnetjes. Mat is mee geweest met Lou. Ook hij vond het super!!

Brrrrrrrr, ik ben al sinds gisteren aan het bibberen! KOUD KOUD KOUD. Ik haat dit weer! En nu even wat positiever... Boo en Lou vinden het super! De héle tijd willen ze buiten spelen... Ach, voor hen is het wel eens plezant natuurlijk. Maar ik blijf toch zo veel mogelijk binnen hoor.
Ons Nel doet het goed. Ze drinkt nog steeds heel vaak, maar er komt toch wat regelmaat in. Voor de fans :
rond 23u30 krijgt ze haar "laatste" voeding
tussen 2u en 5u wordt ze meestal maar 1 keer wakker, soms brengt een tutje genoeg troost, anders is het aanleggen...
om half 7 wordt ze weer wakker, en heeft ze terug honger.
En vanaf dan vraagt ze toch wel zeker om de 2 uur eten. En om eerlijk te zijn? Ik begin het te voelen... Heb de laatste dagen echt héél pijnlijke borsten... VERVELEND!
Tussendoor slaapt ze redelijk goed, wat toch een hele vooruitgang is!
's Nachts ligt ze bij ons in bed (slechte gewoonte, i know) maar anders is het amper te doen haar in slaap te krijgen. Dan weent ze het hele huis bij elkaar, en dat kunnen Boo en Lou wel missen...
Ook qua lengte en gewicht zit ze goed. Voor 't moment weegt ze zo'n 3kg en is ze 49cm groot. Nog altijd een klein poppemieke dus, maar kerngezond!
Ik dacht dat ik nog veel te vertellen had, maar ik val precies even stil.
Dus, tot de volgende... We gaan Boo en Lou in bed leggen.

Groetjes, Lies

[Laatst gewijzigd door ano 1 - 06/01/2009 @ 19:23] - Link naar deze reactie
07/01/2009 @ 16:23

Goede middag,
Eindelijk ben ik er ook nog eens geraakt.
Voor iedereen de beste wensen voor 2009!!! Dat er gezondheid, liefde en geluk in overvloed moge stromen!!! Dat de beste dagen van 2008, de slechtste van 2009 mogen worden.

Galadriel,
Ja hier speelt Sky ook niet zoveel buiten. Mede gewoon omdat ze het nog steeds niet leuk vind, om alleen buiten te zijn. En in de zomer vind ik het niet erg om buiten op het terras te gaan zitten. Maar nu vind ik het maar tijdverdrijf en koud hehe. Dus…
En de trampoline binnen zetten? Dat zie ik niet zitten hihi. Maar de kids zullen het wel fantastisch vinden. Ja idd. Hier zijn het de 24ste s’ avonds de pakjes. Om 19h mogen ze open gedaan worden. Dus altijd eerst lekker eten en dan de pakjes.
Dat speelgoed klinkt wel super zeg dat de kindjes gehad hebben!!!! En ach, een jongen met een pop. Waarom zou het niet kunnen? Meisjes met auto’s kan ook he?
Elias tutvrij? Sjiek zeg??? Idd leuk dat je het niet zelf moet afleren. En zolang hij er niet naar vraagt? Stilletjes laten doen. Goed gevierd??
Hier hebben we Kerstmis eigenlijk niet echt uitgelegd. Mede ook omdat ze er niet achter vroeg. Ze zal er nog niet ‘rijp’ voor geweest zijn.
Merci voor je mail meid. Het is idd niet te geloven wat de overheid soms doet. Aan de ene kant geven ze miljoenen uit aan onzin en lonen van hoge piefen? En aan de andere kant kan er niks af voor behoeftige kinderen/mensen. Verschrikkelijk. Er zijn gewoon geen woorden voor.
Elias een mama’s kindje? Zou het ook niet gewoon een fase van eenkennigheid zijn? Ik hoop dat het snel voorbij is. Want lijkt me moeilijk als je zo’n beenhangertje hebt. Zeker als je nog een vermoeide kleuter bij in huis hebt s’ avonds.

Lies,
Ik ben mega blij te lezen dat het stilaan toch weer in de goede richting gaat.
Mannen moeten soms idd eens herinnert worden aan datgene wat ze hebben. En de beste remedie is idd even tijd voor jezelf. Maar ben echt blij dat Mat is gaan inzien dat hij toch een vrouwtje uit de duizend heeft. Hopelijk snel weer alles tip top in orde op dat vlak meid.
Moet vast moeilijk geweest zijn met de feestdagen.
Nel dus een moeilijke baby? Geeft toch niet dat je dat schrijft meid? Hier kun je zonder vooroordelen dingen van je afschrijven. En makkelijke, moeilijke, baby…. Je ziet haar er niet minder graag om meid. Dat weten we allemaal. Sky was ook de eerste maanden een weenbaby. Niet normaal. Ze heeft eens 11h aan een stuk gebruld. Ik wist niet meer waar ik het had. Over de nachten kan ik niet zeggen. Want die heeft ze altijd flink geslapen (eerste 3 maanden nog nachtvoeding) maar daarna niks meer. Maar de dagen? Soms wilde ik niet eens uit mijn bed. Wetende dat er weer een dag van gebrul, geween en ontroostbaarheid zou aanbreken. Maar ik zag (en nu nog steeds) ongelooflijk graag. Ook al wilde ik ze soms eens achter het behang plakken. Hehe.
Dat ze zo om de 2h eten vraagt is vermoeiend he meid. Sky deed dat ook. Maar dan moest ze niet aan de borst. Dus… het vergde alleen mijn slaap en tijd. En niet ook mijn reserves zoals bij jou. Dikke knuf zeg? Hopelijk heeft ze snel een ritme. Misschien dat het stopt eens ze aangesterkt is? Maar het is een taaie tante hoor. Een echte flinke stoere meid.
Ben ook blij te lezen dat je ondanks alles toch een leuke avond gehad hebt met oudjaar.
Soms moet het niets spectaculair zijn om plezier te hebben. Al was het natuurlijk altijd plezanter moesten jullie er met 5 geweest zijn.
Ook bedankt voor de lieve wensen. Hetzelfde voor jou terug meid. En natuurlijk blijven we hier in 2009 nog verder kletsen. Waar moeten we anders naartoe om eens goed ons hartje te storten he? Zowel de emo zaken, als de vreugde als het verdriet. We zijn er voor elkaar meid.

Emmy,
Blijf je hier ook pennen meid? Zou ik wel leuk vinden hoor.
Hoe gaat het nu met je rug? Al wat beterschap in zicht?
En Liam nog tutje om te slapen? Ach, het is nog vroeg he? En het kan zo’n deugd doen he mama. Zo’n tutje in de mond als ze verdrietig zijn. Zoooo lief.

Patje,
Hey meisie, idd even geleden maar ja. Zo feestdagen zijn ook altijd druk druk druk.
Leuk zeg? Voor 2 weken op logee. Alleen jammer dat de aquarium het hard te verduren gehad heeft. Maar ja. Niets aan te doen. Ondertussen dus allemaal nieuwe visjes in de bak?
De kindjes ook genoten van de feestdagen? Ja, het is dan altijd wel wat extra he? En gaan nieuwjaarszingen? Leuk zeg? Wilden we dit jaar ook doen, maar toch niet van gekomen.
Meer hieronder seves.
Hier idd ook al naar de solden geweest.
Ow meid, vervelend dat je weer een ampetant gevoel vanonderen. En de gyne bezoekjes zul je ondertussen idd wel beu zijn. Kan ik me goed voorstellen. Zou ik ook hebben.
Heeft de zalf al geholpen? Hoop dat je er verder niet moet naar laten kijken meid. Want erg vervelend.
Verder alles goed daar? Met de kids? En jullie?

Zo, ik ben bijgelezen. Nu nog even ons relaas?
Kerstavond is dus plezant geweest. Al is mijn ventje s’ middags ziek thuisgekomen. Minder dus. Maar het eten was lekker en de pakjes geweldig.
Sky is om 21h30 gaan slapen en wij hebben er ook een vroeg avond van gemaakt.
Kerstdag moesten we dan bij de schoonouders gaan eten. Om 14h waren we daar. Ventje en Sky zo ziek als een hond. Het eten was lekker en de pakjes dit jaar onder controle. Daar waren we blij om. Want dat hadden we gevraagd. Om 19h zijn we terug naar huis gekomen en Sky was in de auto in slaap gevallen. Dus meteen het bed in. En ventje is om 20h ook gaan slapen. Dus was een rustige avond. 2de kerstdag moesten we dan bij mijn ma gaan eten. Maar aangezien het ventje en Sky nog steeds ziek waren. Zijn we niet lang gebleven. Ze roken allemaal (ook alle genodigden) buiten wij en das vervelend. Zeker als je dan nog eens ziek bent. Om 17h waren we daar en 19h al terug thuis. Gegeten, pakjes open en naar huis.
Dan was het even pauze van al dat gefeest. En maar goed ook want we waren het eigenlijk wat beu. Oud en nieuw hebben we thuis gevierd met mijn pa. Heel gezellig. Gewoon met ons 5en. Echt lekker eten en leuk gezelschap. Alleen? Ventje en Sky waren beter, maar nu was mama ziek. Elke 2 seconden snotteren. Niet handig als je dan volk te eten krijgt. Maar we hebben er het beste van gemaakt. Sky is wakker gebleven tot 23h40 en toen is ze gelijk een blok in slaap gevallen op de zetel hehe. Jammer. Net het vuurwerk gemist. Ach ja.
Onze pa is kort daarna ook vertrokken en dus hebben ventje en ik in onze pyjama (die waren we snel gaan aandoen) buiten naar het vuurwerk van de buren gaan kijken. Mooi.
We hebben nog getoost en zijn iets na 01h gaan slapen.
1ste moesten we dan bij schoonouders gaan eten. Was lekker en gezellig. Dan de nieuwjaarsbrieven gaan voorlezen en weer naar huis. Gedaan met dat geloop en gefeest. OEF.
Maandag dan weer school. Al is het voor Sky pas dinsdag de eerste schooldag van 2009 geworden. Maandag hebben we lekker met ons drietjes van de sneeuw genoten. Met de slee gaan wandelen en dolle pret gehad. Dinsdag dan naar school. Ook dat was super want zo na 14 dagen thuis missen ze de kindjes toch wel. Ik moest smiddags weer naar de Osteo. En AMAAI mijn oren. Maar ik zie er echt van af deze keer. Precies of er is een trein over me heen gegaan. Niet normaal. Hoop dat ik snel wat beter ben.
Zo meiden, ik beloof vanaf nu weer frequenter mee te babbelen.
Toedels Erika xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 19:58

Ha weer wat leven hier ...!

Erika, jullie dus ook een hele leuke vakantie gehad en veel gefeest. Jammer van de zieken wel. En Sky een dagje langer thuis gehouden? Ja zonde hé dat het net ging sneeuwen toen de school weer begon. 'k Vind het wel leuk dat het eens echt wintert. Vorige winter amper één keertje gevroren of zo. Dat was toen precies of mijn systeem was daarvan in de war dat het geen winter geweest was. Heb wle een vervelende sneeuwervaring gehad maandag. Ik had net een spiksplinternieuwe broek aan voor het werk en plots rijdt er een vrachtwagen voorbij en krijg ik een hele dresh van die pikzwarte sneeuw tegen mijn broek zeg. Bah! Gelukkig was het een donkergrijze broek en zag je het achteraf gelukkig niet.
Jullie gaan soldenshoppen? Ik doe dat normaal niet, maar deze keer wel en echt véél dingen gevonden!

Wij hebben thuis niet zo hard gefeest voor kerstmis. Wel eens gourmet gegeten maar voor de rest niet zo bijzonder. De 26e bij mijn pa gaan feesten. Was heel leuk en gelukkig konden de kindjes toch wat wakker blijven. Want vorig jaar moesten we rond 20u al naar huis. Denk dat we nu toch tot een uur of 21 zijn kunnen blijven (feest was wel al begonnen van 13u hoor). Oudjaar hebben we laten passeren, we zijn beiden om 22u gaan slapen. Mijn zus is nog een keertje komen eten met haar vriend en daarna hebben we gezelschapsspelletjes gespeeld. Nu zaterdag gaan we met ventje zijn ma en een aantal broers iets eten en zondag komt mijn tante nog en moet Luna haar brief nog lezen voor mijn nonkel (haar peter). De brief voor mijn zus zijn we glad vergeten (haar meter) maar dat laten we dan maar zo. 't Zijn toch al bijna vijgen na Pasen. En de kadootjes hebben ze sowieso gekregen dus ja ...

Voor de rest alles redelijk OK hier. Ik baal wel een beetje want nu moet mijn grote vent binnenkort wéér een week of anderhvalve week naar de zee voor een werkje van zijn baas! Terwijl ze dus gezegd hadden dat het maar iets eenmaligs zou zijn. Ik heb de komende weken al verschillende afspraken, die moet ik dan maar allemaal afzeggen of wat? En als ze daar nu iets extra's voor kregen (omwille van de overlast van van huis weg te zijn), maar niks hoor. De kosten van eten en hotel worden wel betaald, maar voor de rest het gewone loon. Ventje gaat morgen wel eens naar de vakbond bellen. Het is nu ook net de allerdruktste maand van het jaar bij mij op het werk met een piek de laatste week van januari omdat op 31 januari een zéér belangrijke deadline is voor allerlei rapporten en verslagen die moeten ingediend worden bij de overheid. En net nu ik die 4/5e functie in mijn 1/2e tijd moet doen ... Dus mogelijk moet ik die laatste week af en toe overwerken. En dan wil ik absoluut niet net die week alleen thuiszitten en die extra stress erbij hoor! En zijn baas is dan ook zo'n paljas die nog nooit van een 'planning' of zo heeft gehoord. Waarschijnlijk gaan we pas de dag ervoor of 2 dagen ervoor horen wanneer hij precies naar zee moet ...
'k Ben aan het zagen ... Ga jullie laten ...

Tot gauw!
Galadriel

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]