< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » Zoo bang voor bevalling :-s

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
Zoo bang voor bevalling :-s
05/11/2007 @ 12:38

Hallo iedereen

Ik ben 38 weken en 2 dagen zwanger .. en zie zo ontzettend tegen de bevalling op.. ik heb van mezelf last van hyperventilatie en ben erg bang om dus tijdens de bevalling in paniek te raken en te gaan hyperventileren .. het is zo erg dat ik bijna elke nacht droom dat ik kom te overlijden en dat ik niet bij me kind kan zijn.. ik word niet goed van mezelf..

ik hoop dat er vrouwen zijn die zich een beetje in me kunnen verplaatsen..

Xx
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 12:41
Biibiii

Online Status
hoi hoi,

Ik begrijp je wel hoor. en bang hoef je zeker niet te zijn. Een bevalling komt vanzelf, ik bedoel. het wordt stilletjes opgebouwd en je gaat er gelijk mee overweg kunnen op je eigen manier. je gaat goed weten hoe je moet ademhalen en je de weeën gaat weg puffen. het is niet dat je plots niet meer weet wat je moet doen hoor, echt geen paniek!!

succes.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 12:52

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Ik snap je ook wel hoor! Ik heb ook last van mijn eigen van hyperventilatie. Maar bij de bevalling zelf had ik daar totaal geen last van.
Het is inderdaad zo dat bevallen niet maar 1 moment is. Het wordt echt opgebouwd. Je lichaam wordt iedere minuut meer en meer klaargemaakt tot uiteindelijk de werkelijke geboorte plaatsvindt.
Ik vond bevallen uiteindelijk zalig. De weeën kon ik echt goed opvangen door middel van ademhaling en dan het gevoel eindelijk te mogen persen, is zalig. Je zult zien, geloof mij, hoe minder je je druk maakt op het moment zelf, hoe gemakkelijker het gaat. Wat bij mij heeft geholpen, was, op het moment van mijn weeën praten tegen mijn baby en zeggen dat ze rustig mocht indalen... Klinkt belachelijk maar ik maakte me echt open opdat zij rustig kon zakken en zakken en zakken (zo praatte ik ook echt luidop tegen haar). Kom maar, kleintje, mama en papa zijn klaar...En zo werd ik ook echt rustig! Ik verwelkomde ze letterlijk.
Ik duim in ieder geval voor je. Maar het is zo uniek! Geniet er echt van. En sterven zul je echt niet doen!!!! Integendeel, ik vind da je mee voor een stuk geboren wordt!

Veel liefs en hou me op de hoogte, als je wilt?

xxx
Sigrid

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 15:14
Whitespirit

Online Status Stuur bericht
Hey,

ik had ook erge schrik dat mijn hyperventilatie de kop ging op steken tijdens de bevalling. Dat was één van de belangrijkste redenen dat ik persé prénatale kiné wou volgen, zodat ik wist hoe ik mijn ademhaling kon controleren.

Tijdens de bevalling (zonder epidurale) ben ik eigenlijk gewoon rustig blijven ademen. Ik was zelfs zo met mijn ademhaling bezig dat het mij geholpen heeft om de weeën op te vangen. Niet panikeren en rustig blijven... En rustig blijven ademen, tel eventueel. Een wee begint en gaat over en als je je ademhaling telt weet je wanneer de wee terug over gaat zijn. Een tip die ik van de kinesiste kreeg. Normaal 2 tellen in ademen langs de neus en 3 tellen uit langs de mond...

Ik zou zeggen veel geluk bij de bevalling en blijf gewoon kalm. Laat het gebeuren en laat het gewoon over je komen... Het lukt heus wel

Groetjes Els
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 21:30
Anoniem

Hey,

Ik heb ondertussen al enkele jaren chronische hyperventilatie, maar ik heb er tijdens mijn bevallingen nooit (extra) last van gehad. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik telkens epidurale heb gehad.
Het is denk ik normaal dat je angst hebt voor de bevalling. Laat het gebeuren. Tijdens de bevalling zal alles stilletjes aan opgebouwd worden, je zal telkens 'rust' vinden in elk stadia van de bevalling.
Veel geluk!
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 09:41
Syl

Bedankt
Hallo

Bedankt voor jullie reacties.. het is altijd prettig als mensen je
gerust stellen.. en te lezen dat iemand je begrijpt..het zal ook allemaal wel op ze pootjes terecht komen..
ik houd jullie op de hoogte.. nog eventjes..

XX
Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 20:29
wonder'tje

Online Status Stuur bericht
hey syl ,
ik heb ook al TWee jaar last van hyperventilatie en ze was veel beter maar de laatste maand heb ik ook heel veel schrik voor de bevalling en daardoor is mijn hyp. terug erger geworden
ik ga ook vanaf volgende week naar de kiné om ademhalingoefeninge te doen !
maar als ik de reactie's van de vorige meiden lees komt het amaal wel goed
steph
Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 22:06
jik

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Wees niet bang voor de bevalling. Bedenk wat je aan het einde in je armen mag sluiten.
Wat heel belangrijk is, is dat je dit wel moet bespreken met de gyneacoloog/vroedvrouw zodat hij/zij je er meer doorheen zal helpen. Wat ik in mijn omgeving zie is dat de personen die bang waren meer moeite hadden met de bevalling dan diegene die er met volle moed in gaan.

Door de angst werk je als het ware tegen, waardoor het allemaal langer gaat duren voordat het eindelijk zover is. Dus bespreek dit met je partner, gyneacoloog en lees niet alle horrorverhalen. Ik ben in 3 uur tijd bevallen en zodra ik Isa in mijn armen had was ik alles al vergeten en dat gebeurt voor 100% bij jullie ook. En hoe meer je gaat denken dat je zal hyperventileren hoe meer je de kans hebt dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. En hoe dan ook Je baby komt eruit!!

Het komt allemaal goed. Echt waar

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 13:15
petra

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ik heb ook chronische hyperventilatie, en bij de geboorte van mijn dochter was ik ook heel bang om er last van te krijgen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er de hele bevalling niet aan heb gedacht en ook totaal geen last heb gehad(ondanks dat de bevalling onverwacht in het ziekenhuis ging plaatsvinden(vanaf de persweeën) en ik echt een grote hekel aan ziekenhuizen heb...............
De bevalling van mijn zoontje kwam geheel onverwacht thuis, ook heel snel, maar ook geen last van de hyperventilatie gehad.
Ik heb nooit een cursus gevolgd, mijn lichaam wist wat te doen......

Maak je niet te druk meid............maar goed, ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan............

Groetjes petra.

Vermoedelijke bevalling op 01/05/2008.
Al 76 weken en 1 dag zwanger (190.58% ver), nog 36 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]